Автор |
Съобщение |
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ?
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:31 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
render написа: Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ? Според мен е защото има усилие при тях също. ако е малко стегнато - може да се развие болта, ако е много стегнато -може да го скъсаш. Най-добре с динамометричнив ключ, и с някаква документация където пише колко нютонс или градуси си трябва. На мен ми се е развивала ролката на коляновия вал в движение, 2 пъти на различни коли ( все форд ) и от там направи клапаните на салата.
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Е може ли поне информация каква е Импрезата. Ролките са на 40 Нм по принцип.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:39 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Взел съм динамометричен ключ и затова питам ако трябва с него на колко кг или Nm да ги завия. Гледах единия в нета ги зави (понеже бе електронен и се виждах цифрите ) на 15 Nm, което е 1,5 кг на грубо и е едно нищо реално като усилие. Та леко се обърках и затова питам
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Импрезата е 1.6 2000 година, 95 коня
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm |
|
|
ico_tech
|
Много внимавай с хидравличната- резбата много лесно се разпрашава при тази възраст. В нета има достатъчно инфо. В нашият форум също има менюъли по модели: отдели малко време и прочети. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 7:53 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Колегата е прав , за всички ролки по ангренажа в мануала за мойта импреза пише -Tightening torque: 39 N·m (4.0 kgf-m, 28.8 ft-lb), само централната шайба дето е на коляновия вал е 130 N·m, а малките болтчета по капака са 5 N·m. Благодаря на всички колеги помогнали ли ми с напътствия и препоръки Само още нещо- задължителна ли е смяната на водната помпа и термостат при условия че не ми прави проблеми?
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 9:05 pm |
|
|
valqk
|
Ако не искаш да сваляш пак ремък, е добре да се смени. Питай патило. Аз не я смених, като сменяхме ангренаж и после сменяхме помпа - след 20к км, като имах късмет, че я видях как протече и че се самозатапи сама, та не останах без антифриз и всичко това в града. Божа работа е, но е по-добре да я смениш. Ако протече по време на дълъг път, може да прегрееш и да разбереш късно. За термостат - имай на ум, а дали ще го смениш - от теб зависи. Може да огледаш сегашния и ако няма следи от задиране, значи работи добре... колко... Като цяло, ако искаш да си караш колата и да си спокоен - по-добре ги смени. Запази си стария термостат, ако няма следи от проблеми! Аз последно 3-4 смених, докато случих на читав (:lipseal: ). Като сваляш термостата обърни внимание, къде е чопчето (клапанчето) - важна е позицията му. (и в менюъла го пише де). Така и така ще вадиш антифриза - промий с-мата, провери и маркучите, свали и измий радиатора с маркуча (не с водоструйка). Имаше и химия някаква, за лесно чистене, но не се сещам каква... Ицо, може ли да кажеш кое по-точно имаш в предвид? Хидравличната обтяжна ролка? Коя резба? До колкото знам и се слага чоп и се развива, като нормална ролка? Или се развиваше и после се слагаше чопа.... отдавна не съм гледал менюъла за това...то скоро и аз трябва да се забавлявам с подобни неща, та ще следя.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 10:12 pm |
|
|
ico_tech
|
Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава. За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален. Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Сеп 11, 2017 11:30 pm |
|
|
valqk
|
ico_tech написа: Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава. За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален. Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен). разбрах те. Бях забравил за скобата, сега погледнах на диаграмата.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 12, 2017 11:17 am |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Цитат: хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен). да видях го това, трябва да подложа нещо при стягането, то до там да стигнем защото ще трябва да си направя и контраключа с четирите шипа за шайбата на коляновия вал . Малко да се подготвя и да видя защо тука никой от кварталните майсторя бяга като дявол от тамян от мойто суби или хвърля някакви цифри непонятни за работа за мен
|
|
|
Вто Сеп 12, 2017 4:37 pm |
|
|
valqk
|
Ако е ръчка, на 5та,спирачка и развиваш. Поне така сме го правили без ключ. При автоматите не знам как стои въпроса...
п.п. Горе да се чете диаграма->схема.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 12, 2017 10:32 pm |
|
|
ico_tech
|
При ръчка - контрира се венеца на маховика с отвертка през отвор М8 на блока, който се намира от страната на пасажера. Най- лесно е с болче М8 (8.8) с конусовиден връх (на шмиргел). При автомат пак има трикове, но е по-лесно да си направиш приспособление.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 6:35 am |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
|
Сря Сеп 13, 2017 7:15 am |
|
|
ico_tech
|
Това НЕ го прави.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 7:22 am |
|
|
patko
|
viewtopic.php?f=7&p=128914#p128914Ето тук има информация и размери за този ключ, който аз си направих - (стругар ми го прави).
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 10:49 am |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Аз съм го правил и с подръчни средства - две дълбоки камъчета 10 в отворите на демпферната шайба и си държиш контра с каквото искаш (лост, щанга, дълга отверка, подходящо удължение)... Иначе съм съгласен, че най-добре е с нарочен инструмент; и аз не съм рискувал досега със стартера, въпреки достата успешни опити (при различни коли/джипки) на колегите около мен...
_________________ Never say never
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 11:24 am |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Супер, аз почти направих моя (имам струг в къщи), само тия щифтове ф8 се чудех как да меря без да смъквам радиатора още. Ще ги взема от тук, тая шайба на всички импрези като кубатура еднаква ли е ?
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 1:13 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Мнения: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Задачата изпълнена, ремъка е сменен. Но как се разбира стария колко е износен? Той стария по хубав изглежда от новия Ролките също изглеждат перфектно, май другия път ще сменя само ремъка .
|
|
|
Чет Сеп 14, 2017 12:51 pm |
|
|
ico_tech
|
разбира се като го прегънеш здраво и гледаш за пукнатини по гърба. Ролките трябва да не се въртят по инерция повече от 1-2 оборота ако ги хванеш за оста и ги завъртиш с ръка. Ако ангренажа е на 100к км се сменя всичко пък старите можеш да ги направиш на лагерна количка за испекция под колата
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 14, 2017 1:42 pm |
|
|