Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:30 pm



Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Малко хелп при смяна на ангренажен ремък 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ?

Пон Сеп 11, 2017 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
render написа:
Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ?

Според мен е защото има усилие при тях също. ако е малко стегнато - може да се развие болта, ако е много стегнато -може да го скъсаш. Най-добре с динамометричнив ключ, и с някаква документация където пише колко нютонс или градуси си трябва. На мен ми се е развивала ролката на коляновия вал в движение, 2 пъти на различни коли ( все форд ) и от там направи клапаните на салата.

Пон Сеп 11, 2017 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е може ли поне информация каква е Импрезата. Ролките са на 40 Нм по принцип.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Взел съм динамометричен ключ и затова питам ако трябва с него на колко кг или Nm да ги завия. Гледах единия в нета ги зави (понеже бе електронен и се виждах цифрите ) на 15 Nm, което е 1,5 кг на грубо и е едно нищо реално като усилие. Та леко се обърках и затова питам :(

Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Импрезата е 1.6 2000 година, 95 коня

Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много внимавай с хидравличната- резбата много лесно се разпрашава при тази възраст. В нета има достатъчно инфо. В нашият форум също има менюъли по модели: отдели малко време и прочети.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колегата е прав :), за всички ролки по ангренажа в мануала за мойта импреза пише -Tightening torque:
39 N·m (4.0 kgf-m, 28.8 ft-lb), само централната шайба дето е на коляновия вал е 130 N·m, а малките болтчета по капака са 5 N·m.
Благодаря на всички колеги помогнали ли ми с напътствия и препоръки :)
Само още нещо- задължителна ли е смяната на водната помпа и термостат при условия че не ми прави проблеми?

Пон Сеп 11, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не искаш да сваляш пак ремък, е добре да се смени. Питай патило. Аз не я смених, като сменяхме ангренаж и после сменяхме помпа - след 20к км, като имах късмет, че я видях как протече и че се самозатапи сама, та не останах без антифриз и всичко това в града.
Божа работа е, но е по-добре да я смениш. Ако протече по време на дълъг път, може да прегрееш и да разбереш късно. За термостат - имай на ум, а дали ще го смениш - от теб зависи. Може да огледаш сегашния и ако няма следи от задиране, значи работи добре... колко... :pardon:
Като цяло, ако искаш да си караш колата и да си спокоен - по-добре ги смени. Запази си стария термостат, ако няма следи от проблеми! Аз последно 3-4 смених, докато случих на читав (:lipseal: ). Като сваляш термостата обърни внимание, къде е чопчето (клапанчето) - важна е позицията му. (и в менюъла го пише де).
Така и така ще вадиш антифриза - промий с-мата, провери и маркучите, свали и измий радиатора с маркуча (не с водоструйка). Имаше и химия някаква, за лесно чистене, но не се сещам каква...
Ицо, може ли да кажеш кое по-точно имаш в предвид? Хидравличната обтяжна ролка? Коя резба? До колкото знам и се слага чоп и се развива, като нормална ролка? Или се развиваше и после се слагаше чопа.... отдавна не съм гледал менюъла за това...то скоро и аз трябва да се забавлявам с подобни неща, та ще следя.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Сеп 11, 2017 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава.
За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален.
Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава.
За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален.
Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).


:good: разбрах те. Бях забравил за скобата, сега погледнах на диаграмата.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 12, 2017 11:17 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Цитат:
хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).

да видях го това, трябва да подложа нещо при стягането, то до там да стигнем защото ще трябва да си направя и контраключа с четирите шипа за шайбата на коляновия вал :). Малко да се подготвя и да видя защо тука никой от кварталните майсторя бяга като дявол от тамян от мойто суби или хвърля някакви цифри непонятни за работа за мен

Вто Сеп 12, 2017 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е ръчка, на 5та,спирачка и развиваш. Поне така сме го правили без ключ.
При автоматите не знам как стои въпроса...

п.п. Горе да се чете диаграма->схема.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 12, 2017 10:32 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При ръчка - контрира се венеца на маховика с отвертка през отвор М8 на блока, който се намира от страната на пасажера. Най- лесно е с болче М8 (8.8) с конусовиден връх (на шмиргел).
При автомат пак има трикове, но е по-лесно да си направиш приспособление.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Сеп 13, 2017 6:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз гледах в тубата един подпря рамото на гидорията отстрани на гредата и завъртя на стартер, 5 тата мин някъде:
https://www.youtube.com/watch?v=vBdYueLLx58

Ама де да знам малко ме е страх така :(

Сря Сеп 13, 2017 7:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това НЕ го прави.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Сеп 13, 2017 7:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=7&p=128914#p128914

Ето тук има информация и размери за този ключ, който аз си направих - (стругар ми го прави).

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Сря Сеп 13, 2017 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am
Мнения: 199
Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм го правил и с подръчни средства - две дълбоки камъчета 10 в отворите на демпферната шайба и си държиш контра с каквото искаш (лост, щанга, дълга отверка, подходящо удължение)...
Иначе съм съгласен, че най-добре е с нарочен инструмент; и аз не съм рискувал досега със стартера, въпреки достата успешни опити (при различни коли/джипки) на колегите около мен...

_________________
Never say never

Сря Сеп 13, 2017 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Супер, аз почти направих моя (имам струг в къщи), само тия щифтове ф8 се чудех как да меря без да смъквам радиатора още. Ще ги взема от тук, тая шайба на всички импрези като кубатура еднаква ли е ?

Сря Сеп 13, 2017 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Задачата изпълнена, ремъка е сменен. Но как се разбира стария колко е износен? Той стария по хубав изглежда от новия :D Ролките също изглеждат перфектно, май другия път ще сменя само ремъка .

Чет Сеп 14, 2017 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
разбира се като го прегънеш здраво и гледаш за пукнатини по гърба. Ролките трябва да не се въртят по инерция повече от 1-2 оборота ако ги хванеш за оста и ги завъртиш с ръка. Ако ангренажа е на 100к км се сменя всичко пък старите можеш да ги направиш на лагерна количка за испекция под колата :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Сеп 14, 2017 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор