Отговори на тема  [ 21 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Малко хелп при смяна на ангренажен ремък 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ?

Пон Сеп 11, 2017 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
render написа:
Хванах се сам да си го сменям ангренажния ремък, направи ми впечатление че майсторите в нета за ролките ползват динамометричен ключ. Сега за помпата е ясно там е заради гарнитурите ама на ролките защо? Може ли без него и ако трябва с него на колко кг или Nm trqbwa да се завият ?

Според мен е защото има усилие при тях също. ако е малко стегнато - може да се развие болта, ако е много стегнато -може да го скъсаш. Най-добре с динамометричнив ключ, и с някаква документация където пише колко нютонс или градуси си трябва. На мен ми се е развивала ролката на коляновия вал в движение, 2 пъти на различни коли ( все форд ) и от там направи клапаните на салата.

Пон Сеп 11, 2017 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е може ли поне информация каква е Импрезата. Ролките са на 40 Нм по принцип.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Взел съм динамометричен ключ и затова питам ако трябва с него на колко кг или Nm да ги завия. Гледах единия в нета ги зави (понеже бе електронен и се виждах цифрите ) на 15 Nm, което е 1,5 кг на грубо и е едно нищо реално като усилие. Та леко се обърках и затова питам :(

Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Импрезата е 1.6 2000 година, 95 коня

Пон Сеп 11, 2017 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много внимавай с хидравличната- резбата много лесно се разпрашава при тази възраст. В нета има достатъчно инфо. В нашият форум също има менюъли по модели: отдели малко време и прочети.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колегата е прав :), за всички ролки по ангренажа в мануала за мойта импреза пише -Tightening torque:
39 N·m (4.0 kgf-m, 28.8 ft-lb), само централната шайба дето е на коляновия вал е 130 N·m, а малките болтчета по капака са 5 N·m.
Благодаря на всички колеги помогнали ли ми с напътствия и препоръки :)
Само още нещо- задължителна ли е смяната на водната помпа и термостат при условия че не ми прави проблеми?

Пон Сеп 11, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не искаш да сваляш пак ремък, е добре да се смени. Питай патило. Аз не я смених, като сменяхме ангренаж и после сменяхме помпа - след 20к км, като имах късмет, че я видях как протече и че се самозатапи сама, та не останах без антифриз и всичко това в града.
Божа работа е, но е по-добре да я смениш. Ако протече по време на дълъг път, може да прегрееш и да разбереш късно. За термостат - имай на ум, а дали ще го смениш - от теб зависи. Може да огледаш сегашния и ако няма следи от задиране, значи работи добре... колко... :pardon:
Като цяло, ако искаш да си караш колата и да си спокоен - по-добре ги смени. Запази си стария термостат, ако няма следи от проблеми! Аз последно 3-4 смених, докато случих на читав (:lipseal: ). Като сваляш термостата обърни внимание, къде е чопчето (клапанчето) - важна е позицията му. (и в менюъла го пише де).
Така и така ще вадиш антифриза - промий с-мата, провери и маркучите, свали и измий радиатора с маркуча (не с водоструйка). Имаше и химия някаква, за лесно чистене, но не се сещам каква...
Ицо, може ли да кажеш кое по-точно имаш в предвид? Хидравличната обтяжна ролка? Коя резба? До колкото знам и се слага чоп и се развива, като нормална ролка? Или се развиваше и после се слагаше чопа.... отдавна не съм гледал менюъла за това...то скоро и аз трябва да се забавлявам с подобни неща, та ще следя.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Сеп 11, 2017 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава.
За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален.
Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 11, 2017 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Имам предвид алуминиевата стойка (timing belt tensioner bracket), на която се закрепва обтяжната ролка. Болта на ролката минава през алуминия, но се получава така, че когато някой каяк я стегне юнашки на следващо развиване болта излиза барабар с резбата и ви остава гол отвор. С времето алуминия старее и дори и без презатягане тази резба си заминава.
За автора - ами виждаш колко лесно се отваря ангренаж, та ако искаш не сменяй помпа. Термостат само оригинален.
Внимавай с осигурителната планка над коляновия вал - хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).


:good: разбрах те. Бях забравил за скобата, сега погледнах на диаграмата.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 12, 2017 11:17 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Цитат:
хлабината към ремъка трябва да е в допуск 1.0 +/- 0.2 мм (по спомен).

да видях го това, трябва да подложа нещо при стягането, то до там да стигнем защото ще трябва да си направя и контраключа с четирите шипа за шайбата на коляновия вал :). Малко да се подготвя и да видя защо тука никой от кварталните майсторя бяга като дявол от тамян от мойто суби или хвърля някакви цифри непонятни за работа за мен

Вто Сеп 12, 2017 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е ръчка, на 5та,спирачка и развиваш. Поне така сме го правили без ключ.
При автоматите не знам как стои въпроса...

п.п. Горе да се чете диаграма->схема.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 12, 2017 10:32 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При ръчка - контрира се венеца на маховика с отвертка през отвор М8 на блока, който се намира от страната на пасажера. Най- лесно е с болче М8 (8.8) с конусовиден връх (на шмиргел).
При автомат пак има трикове, но е по-лесно да си направиш приспособление.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Сеп 13, 2017 6:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз гледах в тубата един подпря рамото на гидорията отстрани на гредата и завъртя на стартер, 5 тата мин някъде:
https://www.youtube.com/watch?v=vBdYueLLx58

Ама де да знам малко ме е страх така :(

Сря Сеп 13, 2017 7:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това НЕ го прави.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Сеп 13, 2017 7:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=7&p=128914#p128914

Ето тук има информация и размери за този ключ, който аз си направих - (стругар ми го прави).

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Сря Сеп 13, 2017 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am
Мнения: 199
Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм го правил и с подръчни средства - две дълбоки камъчета 10 в отворите на демпферната шайба и си държиш контра с каквото искаш (лост, щанга, дълга отверка, подходящо удължение)...
Иначе съм съгласен, че най-добре е с нарочен инструмент; и аз не съм рискувал досега със стартера, въпреки достата успешни опити (при различни коли/джипки) на колегите около мен...

_________________
Never say never

Сря Сеп 13, 2017 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Супер, аз почти направих моя (имам струг в къщи), само тия щифтове ф8 се чудех как да меря без да смъквам радиатора още. Ще ги взема от тук, тая шайба на всички импрези като кубатура еднаква ли е ?

Сря Сеп 13, 2017 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm
Мнения: 89
Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Задачата изпълнена, ремъка е сменен. Но как се разбира стария колко е износен? Той стария по хубав изглежда от новия :D Ролките също изглеждат перфектно, май другия път ще сменя само ремъка .

Чет Сеп 14, 2017 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
разбира се като го прегънеш здраво и гледаш за пукнатини по гърба. Ролките трябва да не се въртят по инерция повече от 1-2 оборота ако ги хванеш за оста и ги завъртиш с ръка. Ако ангренажа е на 100к км се сменя всичко пък старите можеш да ги направиш на лагерна количка за испекция под колата :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Сеп 14, 2017 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор