Отговори на тема  [ 29 мнения ]  стр Предишна  1, 2
 лампата за маслото свети 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
Така е, но както казах, не съм задълбавап много по въпроса,
но е факт, че миналото, когато слагах, каквито ми паднат филтри,
с едни лампата гаснеше веднага, а с други след секунда или малко отгоре...
Възприех подхода с оригиналните филтри, че иска по-малко мислене
и да ми е мирна главата.


:good:

Сря Сеп 20, 2017 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:

Ако беше така както казваш на филтрите за Субару нямаша да слагат клапан,но те слагат и на оргинала въпреки че филтъра е прав,защото ако липсва клапан маслото гравитачно от горната част на двигателя през филтъра ще се връща в картера. От това следва,че не държи ли клапана,задържаните замърсители от филтъра ще се укажат отново в картера при всяко спиране на двигателя.За това,когато клапана не държи,при първоначално пускане контролната лампа работи по дълго време,докъто се напълни отново полуизпразнения маслен филтър с масло.

Пон Сеп 25, 2017 10:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:


Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш.

Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно :) ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти.

За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало.

За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват :D Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа".

Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата :cool:

Сря Сеп 27, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:


Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш.

Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно :) ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти.

За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало.

За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват :D Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа".

Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата :cool:

Колега,понеже виждам че имаш доста богата информация за маслените филтри ползвани в автомобила,имам един въпрос ,ако можеш да дадеш някаква информация: каква е разликата между финните маслени филтри които се слагат на двигателя и на АТ.И двата вида филтри имат и двата клапана pressure bypass valve и drain back valve ,еднакви са почти по големина,дебита при АТ филтрите е значително по малък от този който цитираш за двигателите/ до 2000 об/мин и до 100*С е около 6 л/мин,при над 2000 об/мин и над 100*С клапан го превключва на около 13л/мин през топлообменика/,а филтъра за АТ е около 3-4 пъти по скъп от този за двигателя.Защо е така,аз за сега нямам отговор,ако имаш някаква информация,дай отговор.Нямам в пред вид ширпотребските филтри,които се предлагат на пазара за допълнително вграждане,а само оргиналните за фирмата.

Сря Сеп 27, 2017 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За начало можем да започнем с правописа, който доста ме дразни. Фини. Предвид.

Второ. Отвън филтрите са едни и същи. Отвътре нямат нищо общо.

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... erent.html

Сря Сеп 27, 2017 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не претендирам,че съм спец по въпроса ,също така не съм споменал за препоръка да се ползва филтър без клапан/дори не познавам такъв/,основно идеята ми беше че е доста трудно маслото да се отече от филтъра дори и без клапан/не съм срещал такъв/.
И като сме зачекнали темата..интересно ми е кога "пристига" мазането на колегите които карат с полусинтетични масла със сравнение на пълна синтетика ? Като гледам и чета масово на по "старите" коли се налива 10-40 полусин. това няма да го налея и на WV golf 2 ...?
И пак да кажа не само филтъра има значение...,а и маслото,защото бих предпочел филт. да няма клапани пред това да сипвам полу синт. ...,но това си е мое решение.И пак :cool:

Сря Сеп 27, 2017 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-скоро проблема е вискозитета заради oil starvation. Филтър без клапан ще ти убие доста по-бързо двигателя, отколкото полусинтетично масло, което е малко вероятно да го направи. Въпроса е вискозитета и дали не отваря байпаса на помпата заради по-дебелото масло. Обяснявано е хиляди пъти във форума.

Сря Сеп 27, 2017 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То може да е обяснено ,но надали множеството е разбрало за какво става дума..Аз моя извод съм го направил доста отдавна и за моята щайга е 5-40 или както съм от две години 5-30..последен разход 700гр. на 14 000км. :pardon:

Сря Сеп 27, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
За начало можем да започнем с правописа, който доста ме дразни. Фини. Предвид.

Второ. Отвън филтрите са едни и същи. Отвътре нямат нищо общо.

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... erent.html

Благодаря ти за линка,прегледах всичките 8 страници.Хората са направили доста изследвания на различни филтри за АТ,включително и оригиналния на Субару.
Обобщено изводите:
1.Само филтъра на Субаро ориг. се различава от всички останали които се предлагат на пазара,които нямат разлика както по конструкция,така и по използвани материали от филтрите използвани при двигателите.Филтъра на Субару се различава по конструкция,няма bypass valve и това го прави не пълнопоточен,а само част от маслото минава през филтриращ елемент,фактически паралелен филтър с ограничена ефективност.
2.2008 год Субару изхвърля този филтър архаичен и запушва дупката на ск.кутия с една специално за това изработена капачка.В последствие преработва корпуса на кутията на АТ и премахва и тази капачка.
3.Оказва се че ползването на фин филтър в АТ е малко екстравагантна история и реално в много от случаите почти никой не го сменява,т.е. с него и без него все тая.Какъв фин филтър да сменяват като в последните години почти всички производители на АТ дават несменяемо масло до наложил се ремонт.
4.Всички филтри за АТ или за двигател имат drain back valve,независимо от положението му в действителност.
Поздрави от мен,линка наистина беше интересен.

Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  стр Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор