Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:00 pm



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 лампата за маслото свети 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
Така е, но както казах, не съм задълбавап много по въпроса,
но е факт, че миналото, когато слагах, каквито ми паднат филтри,
с едни лампата гаснеше веднага, а с други след секунда или малко отгоре...
Възприех подхода с оригиналните филтри, че иска по-малко мислене
и да ми е мирна главата.


:good:

Сря Сеп 20, 2017 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:

Ако беше така както казваш на филтрите за Субару нямаша да слагат клапан,но те слагат и на оргинала въпреки че филтъра е прав,защото ако липсва клапан маслото гравитачно от горната част на двигателя през филтъра ще се връща в картера. От това следва,че не държи ли клапана,задържаните замърсители от филтъра ще се укажат отново в картера при всяко спиране на двигателя.За това,когато клапана не държи,при първоначално пускане контролната лампа работи по дълго време,докъто се напълни отново полуизпразнения маслен филтър с масло.

Пон Сеп 25, 2017 10:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:


Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш.

Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно :) ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти.

За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало.

За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват :D Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа".

Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата :cool:

Сря Сеп 27, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Valio написа:
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. :cool:


Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш.

Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно :) ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти.

За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало.

За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват :D Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа".

Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата :cool:

Колега,понеже виждам че имаш доста богата информация за маслените филтри ползвани в автомобила,имам един въпрос ,ако можеш да дадеш някаква информация: каква е разликата между финните маслени филтри които се слагат на двигателя и на АТ.И двата вида филтри имат и двата клапана pressure bypass valve и drain back valve ,еднакви са почти по големина,дебита при АТ филтрите е значително по малък от този който цитираш за двигателите/ до 2000 об/мин и до 100*С е около 6 л/мин,при над 2000 об/мин и над 100*С клапан го превключва на около 13л/мин през топлообменика/,а филтъра за АТ е около 3-4 пъти по скъп от този за двигателя.Защо е така,аз за сега нямам отговор,ако имаш някаква информация,дай отговор.Нямам в пред вид ширпотребските филтри,които се предлагат на пазара за допълнително вграждане,а само оргиналните за фирмата.

Сря Сеп 27, 2017 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За начало можем да започнем с правописа, който доста ме дразни. Фини. Предвид.

Второ. Отвън филтрите са едни и същи. Отвътре нямат нищо общо.

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... erent.html

Сря Сеп 27, 2017 11:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не претендирам,че съм спец по въпроса ,също така не съм споменал за препоръка да се ползва филтър без клапан/дори не познавам такъв/,основно идеята ми беше че е доста трудно маслото да се отече от филтъра дори и без клапан/не съм срещал такъв/.
И като сме зачекнали темата..интересно ми е кога "пристига" мазането на колегите които карат с полусинтетични масла със сравнение на пълна синтетика ? Като гледам и чета масово на по "старите" коли се налива 10-40 полусин. това няма да го налея и на WV golf 2 ...?
И пак да кажа не само филтъра има значение...,а и маслото,защото бих предпочел филт. да няма клапани пред това да сипвам полу синт. ...,но това си е мое решение.И пак :cool:

Сря Сеп 27, 2017 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-скоро проблема е вискозитета заради oil starvation. Филтър без клапан ще ти убие доста по-бързо двигателя, отколкото полусинтетично масло, което е малко вероятно да го направи. Въпроса е вискозитета и дали не отваря байпаса на помпата заради по-дебелото масло. Обяснявано е хиляди пъти във форума.

Сря Сеп 27, 2017 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То може да е обяснено ,но надали множеството е разбрало за какво става дума..Аз моя извод съм го направил доста отдавна и за моята щайга е 5-40 или както съм от две години 5-30..последен разход 700гр. на 14 000км. :pardon:

Сря Сеп 27, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
За начало можем да започнем с правописа, който доста ме дразни. Фини. Предвид.

Второ. Отвън филтрите са едни и същи. Отвътре нямат нищо общо.

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... erent.html

Благодаря ти за линка,прегледах всичките 8 страници.Хората са направили доста изследвания на различни филтри за АТ,включително и оригиналния на Субару.
Обобщено изводите:
1.Само филтъра на Субаро ориг. се различава от всички останали които се предлагат на пазара,които нямат разлика както по конструкция,така и по използвани материали от филтрите използвани при двигателите.Филтъра на Субару се различава по конструкция,няма bypass valve и това го прави не пълнопоточен,а само част от маслото минава през филтриращ елемент,фактически паралелен филтър с ограничена ефективност.
2.2008 год Субару изхвърля този филтър архаичен и запушва дупката на ск.кутия с една специално за това изработена капачка.В последствие преработва корпуса на кутията на АТ и премахва и тази капачка.
3.Оказва се че ползването на фин филтър в АТ е малко екстравагантна история и реално в много от случаите почти никой не го сменява,т.е. с него и без него все тая.Какъв фин филтър да сменяват като в последните години почти всички производители на АТ дават несменяемо масло до наложил се ремонт.
4.Всички филтри за АТ или за двигател имат drain back valve,независимо от положението му в действителност.
Поздрави от мен,линка наистина беше интересен.

Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор