|
Страница 2 от 2
|
стр < 1, 2 |
Автор |
Съобщение |
Valio
|
dimitrov2000 написа: Така е, но както казах, не съм задълбавап много по въпроса, но е факт, че миналото, когато слагах, каквито ми паднат филтри, с едни лампата гаснеше веднага, а с други след секунда или малко отгоре... Възприех подхода с оригиналните филтри, че иска по-малко мислене и да ми е мирна главата.
|
|
|
Сря Сеп 20, 2017 5:44 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Valio написа: При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. Ако беше така както казваш на филтрите за Субару нямаша да слагат клапан,но те слагат и на оргинала въпреки че филтъра е прав,защото ако липсва клапан маслото гравитачно от горната част на двигателя през филтъра ще се връща в картера. От това следва,че не държи ли клапана,задържаните замърсители от филтъра ще се укажат отново в картера при всяко спиране на двигателя.За това,когато клапана не държи,при първоначално пускане контролната лампа работи по дълго време,докъто се напълни отново полуизпразнения маслен филтър с масло.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 10:34 am |
|
|
vizor
|
Valio написа: При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш. Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти. За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало. За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа". Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:04 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
vizor написа: Valio написа: При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан. Недей пиши такива неща.. ще вземе някой наистина да ти повярва. Хубаво е да прочетеш как работят маслените системи и как и защо се ползват клапаните. Също така какви видове клапани има в различните филтри, заедно с това, че понякога има по ДВА клапана. Просто е много, ама много грешно да се пише таоква твърдение, което дори нямаш представа дали е вярно, а просто от някъде си ЧУЛ, че МОЖЕ БИ нещо е така. Има толкова много и страхотна литература налична в този глобализиран свят, че можеш да се заринеш в информация. Въпроса е дали изобщо искаш да го направиш. Има pressure bypass valve и drain back valve (да не казвам, че има vertical drain back и horizontal drain back valves) във филтрите. Anti-drain back изобщо не е важен в случая. Както всички знаем боксеровия мотор има малко по-различна маслена система от другите с помпа с много по-висок дебит от "нормалните" двигатели. Най-важното е филтъра да седи максимално малко време на байпас поради няколко прости причини, заради които също препоръчвам позлването на оригинални филтри или на ПО-ДОБРИ такива (синтетични). Субару мотора изисква по спецификация (до колкото помня) 12.5 галона масло на минута флоу през помпата на 5000 оборота. 99% от филтрите, които се предлагат на пазара за субару са рейтнати на 9-11 МАКСИМАЛЕН флоу - една от основните причини за oil starvation. Следващата е клапана на филтъра. С клапан с по-ниско налягане, при загрял мотор, почти нямаш проблеми с флоуа, защото налягането ще е доста под 23psid (d-то накрая е много важно ) колкото препоръчват от субару. Възможно е дори (според експерти анализиращи точно тези филтри) да има проблем и при загряло масло на високи обороти. За това най-добре, дайте да оставим тези "направо може и без клапан" като дори не знаете колко клапана има в един филтър, а камо ли да анализираме флоу, разтоварване на байпасни клапани на маслени помпи, маслени филтри, дрейнбек и всичко останало. За това.. слагайте си оригинални филтри. 20лв струват Не слагайте MANN, защото "едно време слагах такова на голфа". Надявам се да ви е било интересно. Сега, за колегата, на който отговорих и цитирах, понеже имаше доста интересна емотиконка накрая на изречението.. ще отговря със същата Колега,понеже виждам че имаш доста богата информация за маслените филтри ползвани в автомобила,имам един въпрос ,ако можеш да дадеш някаква информация: каква е разликата между финните маслени филтри които се слагат на двигателя и на АТ.И двата вида филтри имат и двата клапана pressure bypass valve и drain back valve ,еднакви са почти по големина,дебита при АТ филтрите е значително по малък от този който цитираш за двигателите/ до 2000 об/мин и до 100*С е около 6 л/мин,при над 2000 об/мин и над 100*С клапан го превключва на около 13л/мин през топлообменика/,а филтъра за АТ е около 3-4 пъти по скъп от този за двигателя.Защо е така,аз за сега нямам отговор,ако имаш някаква информация,дай отговор.Нямам в пред вид ширпотребските филтри,които се предлагат на пазара за допълнително вграждане,а само оргиналните за фирмата.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 10:59 am |
|
|
vizor
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:09 am |
|
|
Valio
|
Не претендирам,че съм спец по въпроса ,също така не съм споменал за препоръка да се ползва филтър без клапан/дори не познавам такъв/,основно идеята ми беше че е доста трудно маслото да се отече от филтъра дори и без клапан/не съм срещал такъв/. И като сме зачекнали темата..интересно ми е кога "пристига" мазането на колегите които карат с полусинтетични масла със сравнение на пълна синтетика ? Като гледам и чета масово на по "старите" коли се налива 10-40 полусин. това няма да го налея и на WV golf 2 ...? И пак да кажа не само филтъра има значение...,а и маслото,защото бих предпочел филт. да няма клапани пред това да сипвам полу синт. ...,но това си е мое решение.И пак
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:17 pm |
|
|
vizor
|
По-скоро проблема е вискозитета заради oil starvation. Филтър без клапан ще ти убие доста по-бързо двигателя, отколкото полусинтетично масло, което е малко вероятно да го направи. Въпроса е вискозитета и дали не отваря байпаса на помпата заради по-дебелото масло. Обяснявано е хиляди пъти във форума.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 8:00 pm |
|
|
Valio
|
То може да е обяснено ,но надали множеството е разбрало за какво става дума..Аз моя извод съм го направил доста отдавна и за моята щайга е 5-40 или както съм от две години 5-30..последен разход 700гр. на 14 000км.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:36 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Благодаря ти за линка,прегледах всичките 8 страници.Хората са направили доста изследвания на различни филтри за АТ,включително и оригиналния на Субару. Обобщено изводите: 1.Само филтъра на Субаро ориг. се различава от всички останали които се предлагат на пазара,които нямат разлика както по конструкция,така и по използвани материали от филтрите използвани при двигателите.Филтъра на Субару се различава по конструкция,няма bypass valve и това го прави не пълнопоточен,а само част от маслото минава през филтриращ елемент,фактически паралелен филтър с ограничена ефективност. 2.2008 год Субару изхвърля този филтър архаичен и запушва дупката на ск.кутия с една специално за това изработена капачка.В последствие преработва корпуса на кутията на АТ и премахва и тази капачка. 3.Оказва се че ползването на фин филтър в АТ е малко екстравагантна история и реално в много от случаите почти никой не го сменява,т.е. с него и без него все тая.Какъв фин филтър да сменяват като в последните години почти всички производители на АТ дават несменяемо масло до наложил се ремонт. 4.Всички филтри за АТ или за двигател имат drain back valve,независимо от положението му в действителност. Поздрави от мен,линка наистина беше интересен.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm |
|
|
|
Страница 2 от 2
|
стр < 1, 2 |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта |
|