Автор |
Съобщение |
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Смених масло и маслен филтър и лампата за маслото не иска да угасне . За първи пъти ми се случва такова нещо. Какво може да е - маслен филтър да е калпав ?Масления филтер е Filtron 595.
|
|
|
Пет Сеп 15, 2017 5:44 pm |
|
|
dimitrov2000
|
|
Пет Сеп 15, 2017 7:35 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Смених го с MANN, разбутах и кабела на датчика- лампата си свети изобщо даже не премигва . Не се чува чукане на клапани но и мен ме е страх да дам много газ.
|
|
|
Съб Сеп 16, 2017 5:34 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
render написа: Смених го с MANN, разбутах и кабела на датчика- лампата си свети изобщо даже не премигва . Не се чува чукане на клапани но и мен ме е страх да дам много газ. Не може да караш колата в това състояние,може да стане беля.В такива случаи се мери налягането на маслото през датчика за налягането му.Или най малкото се заменя датчика с нов за да се провери дали е бил в ред стария.
|
|
|
Съб Сеп 16, 2017 7:36 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Най-вероятно датчика е сдал багажа. Но преди да го смениш с нов, или поне работещ за проба, недей да караш колата.
|
|
|
Съб Сеп 16, 2017 10:20 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Взех 5 датчика от един сервиз, 4 ползвани и един уж нов не ползван. Пущината продължава да свети . Датчиците на различни автомобили при еднакво ли налягане включват ? Тоя новия е от исузу двигател.
|
|
|
Нед Сеп 17, 2017 1:38 pm |
|
|
precakaniq
Регистриран на: Пет Окт 19, 2012 11:13 am Постове: 74 Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza 2.0R '06
Рейтинг: 32
|
Смъквай картера и виж цедката вътре в какво състояние е.
|
|
|
Нед Сеп 17, 2017 3:06 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Преди да отиваш по-надълбоко, направи си един експеримент... Откачи кабела от датчика и при подаден контакт го подай на маса /някъде по корпуса на двигателя/. Виж дали гасне лампата при това положение, за да се увериш, дали не е "омасило" някъде по инсталацията. Ако гасне така, а от датчика не гасне - категорично нямаш налягане на маслото. Събаряй двигател и търси!
P.S. Почнах да пиша глупости...При откачен кабел, лампата не трябва да свети. Трябва да свети при кабел подаден на маса.
|
20
|
|
Нед Сеп 17, 2017 4:45 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Добре, принципно ми е ясно ако свети какви са възможните бели.Но всичко си бе наред преди да почна да сменям маслото.И там има една пробка и един филтър не съм бутал кабели или нещо друго. Не съм чувал ей така изведнъж да грохне двигател .
|
|
|
Нед Сеп 17, 2017 7:15 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
Сваляй картера и гледай за депозити и отлагания по цедката а и по самия картер. Ако е много зле положението може да имаш и запушена маслена магистрала, която се е запушила вследствие на новото масло, което е поизчистило малко тинята вътре . Виж и тази тема за всеки случай viewtopic.php?f=12&t=22803
|
|
|
Нед Сеп 17, 2017 11:06 pm |
|
|
dimitrov2000
|
render написа: Добре, принципно ми е ясно ако свети какви са възможните бели.Но всичко си бе наред преди да почна да сменям маслото.И там има една пробка и един филтър не съм бутал кабели или нещо друго. Не съм чувал ей така изведнъж да грохне двигател . Именно затова започни от по-простите неща, преди да сваляш картери, двигатели и т.н. Най-простото е да видиш лампата, дали не взема отнякъде маса и да си свети. /Може нещо полупроводниково по таблото да е пробило напр. Рядко, но се случва/ След това закачи прост манометър на мястото на датчика и виж има ли налягане!!! Ако няма си ясен, ако има също. Не мога да разбера, защо гадаем за работи дето отнемат 2 минути... P.S. И като стана въпрос за гадаене, каква е колата? Ако е тази от подписа ти, коя по-точно?
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 9:08 am |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Проблема ми е, че не намирам манометър с такъв накрайник , с тестова лампа ще пробвам днес но мисл я първо да поръчам и един датчик като хората. Тия дето ми ги е дадоха от сервиза кой ги знае кви са .
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 9:20 am |
|
|
dimitrov2000
|
Колега или не съм се изразил правилно или не си ме разбрал. Не с тестова лампа. Просто откачи датчика, запали колата за миг и виж угаснала или е лампата... Както си работи колата, дай клемата на датчика на маса и виж дали свети лампата. Ако всичко това е така, инсталацията ти е наред и ти остават две възможности: Или датчика ти е окъсил или нямаш налягане на маслото....
|
15
|
|
Пон Сеп 18, 2017 9:28 am |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Ох , успокоих се , тестовата лампа гасне при запалване. Някъде е замасило. Но като видях тия чернилки дето ги показа колегата , следващият път ще махам картера и ше промивам после с тех-про ли беше.
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 11:36 am |
|
|
dimitrov2000
|
Радвам се, че е малкият дявол. Въобще спазвай основния принцип: тръгвай винаги от най-простото към по-сложното... /Не че ние го спазваме винаги де, но поне за акъл да даваме - става/ Коя година е колата, все пак?
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 1:05 pm |
|
|
valqk
|
Лампата светва, когато няма налягане - т.е. трябва да запалиш, за да угасне... хубаво е, че всичко е ОК и че се получи полезна тема (или аз не съм разбрал, че си очаквал да угасне на контакт от последния пост?)
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 3:09 pm |
|
|
render
Регистриран на: Пон Юни 16, 2014 8:18 pm Постове: 89 Местоположение: sofia
Автомобил: impreza
Рейтинг: 0
|
Колата е 2000 год, кристални фарове и диамантена решетка . 1.6 двигател,95 коня, слабинка е но аз си я заобичах. Я така и така направих спама да попитам : единственото дето ме дразни е че няма климатик другото не ме бърка. Видях, че се продава цяла климатична система от 1.6 импреза за 200 лв. Дали мога да я сложа на моята ? Лампата не угасваше като запаля автомобила и качи масло. Аз толкова пъти палих и угасях,че вече си мисля вероятноста да е имало боклук и малко по малко да го е прокарало. Защото след тестовата лампа прехвърлих на таблото и там си работи вече нормално.
|
|
|
Пон Сеп 18, 2017 7:12 pm |
|
|
dimitrov2000
|
На въпроса ти за климатика - може! Трябва ти цялата система - от компресора до копчетата. Друг проблем няма. Всичко ще си летне по местата. Относно лампата...В маслените филтри има някакъв клапан, който държи филтъра пълен от палене до палене. Не съм задълбавал много по въпроса, но знам, че ако е калпав този филтър, след палене лампата не гасне веднага, а примерно след 2-3 секунди. Възможно е при теб изначално проблема да е бил във филтъра...но за кола на 18 години, всичко може да е...Мен лично преди години ме посъветваха да ползвам само оригинални маслени филтри и това правя...Разликата в цената е 8-10 лв. /т.е. двойно/, но с това не си правя експерименти.
|
|
|
Вто Сеп 19, 2017 9:40 am |
|
|
Valio
|
При субару филтъра стои прав и отичане на масло от филтъра няма как да стане дори и без клапан.
|
|
|
Сря Сеп 20, 2017 6:59 am |
|
|
dimitrov2000
|
Така е, но както казах, не съм задълбавап много по въпроса, но е факт, че миналото, когато слагах, каквито ми паднат филтри, с едни лампата гаснеше веднага, а с други след секунда или малко отгоре... Възприех подхода с оригиналните филтри, че иска по-малко мислене и да ми е мирна главата.
|
|
|
Сря Сеп 20, 2017 10:18 am |
|
|