Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
 Impreza wrx 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:13 pm
Мнения: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza
Телефон: 0892454315
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги наскоро се сдобих с wrx и имам няколко въпроса :
1: Колата е ниска със спортни пружини,но искам да я вдигна кой е най добрия вариант ,аз смятам подложки и дали ще са ми нужни допълнителни фланци за задния надлъжен носач? Колата е доста ниска маратонката влиза едвам под бронята.
2 : Задни дискове спирачни дискове ebc или dba?
3 : Смяна на предни дискове от sti със шенкели и апарати,трябва ли ми нещо друго и това ще повлияе ли на спирачната способност на колата при положение, че предните ще са по големи, и какъв е варианта да сменя и задните дискове с по големи от sti говорим за същия модел. Също така има ли смисъл да сменям маркучите с метални ?
4 : Премахване на катализатори и слагане на права генерация - някакви трудности,проблеми след това .
Благодаря предварително .

Сря Окт 25, 2017 12:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 16, 2012 10:31 pm
Мнения: 389
Местоположение: Bulgaria;Sofia/Ireland/Slovenia
Автомобил: Душата ми кара AMG
Телефон: +359885330030
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ДОбре дошъл!!!
Много приятни мигове ти пожелавам с колата!
А относно въпросите прочети във форума има хиляди теми за всеки един въпрос който си задал.
Даже ще прочетеш и неща които да те насочат за още неща.
Качи снимки на колата да я видим...
УСПЕХ

_________________
Не е важно да губиш красиво,важно е да биеш грозно !
Не е важно колко коня имаш под капака, а какво магаре е зад волана!

Сря Окт 25, 2017 6:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По темата, защото има доста неясноти във въпросите и може да костват не малко пари на вятъра:

1. Ако колата е ниска от пружини /понижаващи/, значи можеш да я повдигнеш отново със пружини /стандартни/, стига да си е с обикновени амортисьори, което честно казано се съмнявам и смятам, че за да е толкова ниска е с койлове. Ако е с такива можеш да видиш дали са регулируеми и да ги повдигнеш, но това се прави на 4 кантара за прецизност. Повдигане с подложки е лош вариант /освен ако насочеността не е проходимост/ защото ще нарушиш геометрията на окачването /камбър,кастър, следа/ и ще влошиш управлението. Такова повдигане с подложки означава да повдигнеш купето, което пък значи, че за запазване на геометрията трябва да свалиш драйвтрейна - слагат се подложки на предно, задно и магаре на кутия, слага се друго Т магаре и други надлъжни щанги, друго кормилно каре и шифтър. Ти си решаваш.
2. DBA са титуловани като много добри дискове, резонно са доста скъпи. За EBC незнам, но се предполага, че също ще са добри, но и те са скъпи. Много доволни има от АТЕ дисковете, а цената им е наполовина и съотношението цена/качество - много добро. Разбира се в комбинация с еднакви накладки отпред и отзад /за съжаление за ВРХ няма комплекти АТЕ/, така че избор би било Ferrodo FDB, EBC Green, Mintex, Hawk и в общи линии комплект читави предни/задни накладки за ВРХ се движат в цени 250-300лв. Прекалено твърди керамични накладки от Про сериите не се препоръчват освен ако нямаш идея да караш колата предимно пистово.
3. Смяна на предни/задни шенкели от СТИ ще изискват полуоски от СТИ /нищо че за варианта 5х100 предният лагер на СТИ до 01.2003 е същия парт като ВРХ, задните са различни/, съответно кутия от СТИ, диф, кардан, съединител. Гледам, че си с ВРХ Блоб, при който СТИ има и 5х100 и 5х114,3. При 5х114,3 шенкели ще трябва да смениш и амортисьорите. Спирачните апарати от СТИ 5х100 /златно брембо/ предни са болт-он на ВРХ шенкели, задните искат адаптори, но ще трябва да търсиш поне 17 цола, ет53 джанти /сток ВРХ е с ет55/ защото ще опират апаратите иначе. СТИ дискове 5х100 326/30 и 316/20 са болт от на ВРХ шенкели. Много е коментирано за смисъла от СТИ апарати и в общи линии на малкия шенкел /ВРХ и СТИ 5х100/ не се препоръчва при пистова или сериозна употреба заради образуваща се хлабина между накладките и диска поради изкривяване на малкия лагер /този проблем се решава с дискове floating rotor/. Освен това е хубаво да се ползва и серво от СТИ, защото е различна степента и начина на подпомагане. Имаш варианти и за афтърмаркет апарати, всичките се ползват с адаптори отпред/отзад, но всички варианти имат проблемите на златното брембо и се препоръчва ползването на floating rotor дискове. Освен това следва да се избягва ъпгрейд само на предни или задни апарати, защото се нарушава спирачни баланс. За стреет ползване ВРХ апаратите с АТЕ дискове и читави накладки имат достатъчно сериозно спирачно усилие. Металните спирачни маркучи са смислен ъпгрейд /те и ОЕМ маркучите имат метална оплетка но са на над 10+ години/
4. Зависи кога точно е произведена твоята кола, но ако е след 2003 вероятно е с безкатализаторен ъппайп, така, че ти остават катализатори в даунпайпа и средната секция, които могат да се махнат, но не си струва заниманието. Купува се безкатализаторен bellmouth даунпайп от 76 към 63мм. /защото за 2.0турбо 76мм от-до е прекалено освен ако не се търсят пикови надуви и мощности на много високи обороти/, след което се слага средна част 63мм /права тръба или с резонаторно гърне - за препоръчване поне с резонаторно гърне/ и крайно проходно гърне. При всички положения след премахване на кат-овете е препоръчителен ремап за оптимизация, защото сток картите са туу сейфти /но трябва да се внимава с мапера, защото има случаи на счупени бутала после/. Мап-а струва не малко пари и ако се прави е най-добре това да е след комбинацията генерация+турбо+инжектори+интейк, ако се гонят такива цели.

Това е положението, варианти има, пари да има само.
Поздрави!

Сря Окт 25, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:13 pm
Мнения: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza
Телефон: 0892454315
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Блягодаря колега идеята е за вдигане само за зимата когато има сняг да нямам проблеми временно , ще карам все пак бавно порафи пътната обстановка , аз съм от Варна и мисля ,че е по добра идея за месец примерно отколкото да сменям окачване и пружини при положение ,че така ми харесва но за сняг не става , страх ме е за ножа и бронята. Казаха ми да слагам оргиналните накладки тъй като не са с карбон и са по меки и няма вероятност да накривя диска или повредя или да го износя много бързо.
За спирачната система има доста доработки за да стане от стй а доколкото годината е 2003 щвейцарка но с феисово табло незнайно защо и с части от стй като предна броня,предни калници,носачи алуминиеви ,син салон стй и пружините май но за твх не съм сигурен.
Та идеята ми беше тъй като колата е малко надута да си я направя стй без купето и скоростната с диференциала но така като гледам по добрия вариант е да е продам и да взема стй тъй като с доплащане от близо 7 хиляди лв може да взема същия модел но стй а ако искам да сменям всичко за да стане стй със кутия диференциал полуоски и после да гледам абс къде да закачам преправяне на спирачната система и т.н. ще излезе близо до тая сума. Какво ти е мнението?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Окт 25, 2017 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че оригиналните накладки са много добър избор.
Дали ще сменяш окачване или ще слагаш и махаш подложки над тампоните, все ще иска сваляне на амортисьорите за удобство, което пък е свързано с минаване на реглаж всеки път.
/за подложки със сигурност първия път за набиване на по-дълги шпилки на тампоните, после с много мъка може да се минава само с вадене на шарнира/. Аз бих избрал смяна на окачването по принцип. Има хора с летни и зимни спирачки, заради джанти и размери гуми.
Колкото дали да я правиш СТИ или да я продадеш или купиш СТИ - много пъти е коментирано, че второто реално излиза по-евтино накрая. А и СТИ е с друг блок, бутала, биели, разп. валове, с АВЦС, с друго турбо и т.н. Но под 20к лв. няма да намериш нищо читаво обаче.

Поздрави!

Чет Окт 26, 2017 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 5 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор