Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:31 pm



Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
 Impreza wrx 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:13 pm
Мнения: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza
Телефон: 0892454315
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги наскоро се сдобих с wrx и имам няколко въпроса :
1: Колата е ниска със спортни пружини,но искам да я вдигна кой е най добрия вариант ,аз смятам подложки и дали ще са ми нужни допълнителни фланци за задния надлъжен носач? Колата е доста ниска маратонката влиза едвам под бронята.
2 : Задни дискове спирачни дискове ebc или dba?
3 : Смяна на предни дискове от sti със шенкели и апарати,трябва ли ми нещо друго и това ще повлияе ли на спирачната способност на колата при положение, че предните ще са по големи, и какъв е варианта да сменя и задните дискове с по големи от sti говорим за същия модел. Също така има ли смисъл да сменям маркучите с метални ?
4 : Премахване на катализатори и слагане на права генерация - някакви трудности,проблеми след това .
Благодаря предварително .

Сря Окт 25, 2017 12:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 16, 2012 10:31 pm
Мнения: 389
Местоположение: Bulgaria;Sofia/Ireland/Slovenia
Автомобил: Душата ми кара AMG
Телефон: +359885330030
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ДОбре дошъл!!!
Много приятни мигове ти пожелавам с колата!
А относно въпросите прочети във форума има хиляди теми за всеки един въпрос който си задал.
Даже ще прочетеш и неща които да те насочат за още неща.
Качи снимки на колата да я видим...
УСПЕХ

_________________
Не е важно да губиш красиво,важно е да биеш грозно !
Не е важно колко коня имаш под капака, а какво магаре е зад волана!

Сря Окт 25, 2017 6:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По темата, защото има доста неясноти във въпросите и може да костват не малко пари на вятъра:

1. Ако колата е ниска от пружини /понижаващи/, значи можеш да я повдигнеш отново със пружини /стандартни/, стига да си е с обикновени амортисьори, което честно казано се съмнявам и смятам, че за да е толкова ниска е с койлове. Ако е с такива можеш да видиш дали са регулируеми и да ги повдигнеш, но това се прави на 4 кантара за прецизност. Повдигане с подложки е лош вариант /освен ако насочеността не е проходимост/ защото ще нарушиш геометрията на окачването /камбър,кастър, следа/ и ще влошиш управлението. Такова повдигане с подложки означава да повдигнеш купето, което пък значи, че за запазване на геометрията трябва да свалиш драйвтрейна - слагат се подложки на предно, задно и магаре на кутия, слага се друго Т магаре и други надлъжни щанги, друго кормилно каре и шифтър. Ти си решаваш.
2. DBA са титуловани като много добри дискове, резонно са доста скъпи. За EBC незнам, но се предполага, че също ще са добри, но и те са скъпи. Много доволни има от АТЕ дисковете, а цената им е наполовина и съотношението цена/качество - много добро. Разбира се в комбинация с еднакви накладки отпред и отзад /за съжаление за ВРХ няма комплекти АТЕ/, така че избор би било Ferrodo FDB, EBC Green, Mintex, Hawk и в общи линии комплект читави предни/задни накладки за ВРХ се движат в цени 250-300лв. Прекалено твърди керамични накладки от Про сериите не се препоръчват освен ако нямаш идея да караш колата предимно пистово.
3. Смяна на предни/задни шенкели от СТИ ще изискват полуоски от СТИ /нищо че за варианта 5х100 предният лагер на СТИ до 01.2003 е същия парт като ВРХ, задните са различни/, съответно кутия от СТИ, диф, кардан, съединител. Гледам, че си с ВРХ Блоб, при който СТИ има и 5х100 и 5х114,3. При 5х114,3 шенкели ще трябва да смениш и амортисьорите. Спирачните апарати от СТИ 5х100 /златно брембо/ предни са болт-он на ВРХ шенкели, задните искат адаптори, но ще трябва да търсиш поне 17 цола, ет53 джанти /сток ВРХ е с ет55/ защото ще опират апаратите иначе. СТИ дискове 5х100 326/30 и 316/20 са болт от на ВРХ шенкели. Много е коментирано за смисъла от СТИ апарати и в общи линии на малкия шенкел /ВРХ и СТИ 5х100/ не се препоръчва при пистова или сериозна употреба заради образуваща се хлабина между накладките и диска поради изкривяване на малкия лагер /този проблем се решава с дискове floating rotor/. Освен това е хубаво да се ползва и серво от СТИ, защото е различна степента и начина на подпомагане. Имаш варианти и за афтърмаркет апарати, всичките се ползват с адаптори отпред/отзад, но всички варианти имат проблемите на златното брембо и се препоръчва ползването на floating rotor дискове. Освен това следва да се избягва ъпгрейд само на предни или задни апарати, защото се нарушава спирачни баланс. За стреет ползване ВРХ апаратите с АТЕ дискове и читави накладки имат достатъчно сериозно спирачно усилие. Металните спирачни маркучи са смислен ъпгрейд /те и ОЕМ маркучите имат метална оплетка но са на над 10+ години/
4. Зависи кога точно е произведена твоята кола, но ако е след 2003 вероятно е с безкатализаторен ъппайп, така, че ти остават катализатори в даунпайпа и средната секция, които могат да се махнат, но не си струва заниманието. Купува се безкатализаторен bellmouth даунпайп от 76 към 63мм. /защото за 2.0турбо 76мм от-до е прекалено освен ако не се търсят пикови надуви и мощности на много високи обороти/, след което се слага средна част 63мм /права тръба или с резонаторно гърне - за препоръчване поне с резонаторно гърне/ и крайно проходно гърне. При всички положения след премахване на кат-овете е препоръчителен ремап за оптимизация, защото сток картите са туу сейфти /но трябва да се внимава с мапера, защото има случаи на счупени бутала после/. Мап-а струва не малко пари и ако се прави е най-добре това да е след комбинацията генерация+турбо+инжектори+интейк, ако се гонят такива цели.

Това е положението, варианти има, пари да има само.
Поздрави!

Сря Окт 25, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:13 pm
Мнения: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza
Телефон: 0892454315
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Блягодаря колега идеята е за вдигане само за зимата когато има сняг да нямам проблеми временно , ще карам все пак бавно порафи пътната обстановка , аз съм от Варна и мисля ,че е по добра идея за месец примерно отколкото да сменям окачване и пружини при положение ,че така ми харесва но за сняг не става , страх ме е за ножа и бронята. Казаха ми да слагам оргиналните накладки тъй като не са с карбон и са по меки и няма вероятност да накривя диска или повредя или да го износя много бързо.
За спирачната система има доста доработки за да стане от стй а доколкото годината е 2003 щвейцарка но с феисово табло незнайно защо и с части от стй като предна броня,предни калници,носачи алуминиеви ,син салон стй и пружините май но за твх не съм сигурен.
Та идеята ми беше тъй като колата е малко надута да си я направя стй без купето и скоростната с диференциала но така като гледам по добрия вариант е да е продам и да взема стй тъй като с доплащане от близо 7 хиляди лв може да взема същия модел но стй а ако искам да сменям всичко за да стане стй със кутия диференциал полуоски и после да гледам абс къде да закачам преправяне на спирачната система и т.н. ще излезе близо до тая сума. Какво ти е мнението?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Окт 25, 2017 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че оригиналните накладки са много добър избор.
Дали ще сменяш окачване или ще слагаш и махаш подложки над тампоните, все ще иска сваляне на амортисьорите за удобство, което пък е свързано с минаване на реглаж всеки път.
/за подложки със сигурност първия път за набиване на по-дълги шпилки на тампоните, после с много мъка може да се минава само с вадене на шарнира/. Аз бих избрал смяна на окачването по принцип. Има хора с летни и зимни спирачки, заради джанти и размери гуми.
Колкото дали да я правиш СТИ или да я продадеш или купиш СТИ - много пъти е коментирано, че второто реално излиза по-евтино накрая. А и СТИ е с друг блок, бутала, биели, разп. валове, с АВЦС, с друго турбо и т.н. Но под 20к лв. няма да намериш нищо читаво обаче.

Поздрави!

Чет Окт 26, 2017 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 5 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор