Автор |
Съобщение |
TheLonerSY
Регистриран на: Съб Май 11, 2019 9:50 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! Нов съм в групата. Все още не съм собственик на субару. Но с ваша помощ насоки и препоръки май тая година ще бъда част от субару групата Та аз работя в Англия и имам намерение да се сдобия с една impreza WRX или STI. Въпроса ми е как седят нещата с обслужването като цена. Wrx-a и STI-чето каква колко е разликата като цена в обслужването и подръжката на таково бижу. (Става дума за моделите от 2002 до 2006г.) Нямам информациа колко са издръжливи и как седят нещата с мапването на boxer но да сподела намеренията ми. Имам намерение да надуя колата до около 300 коня. Да се кара като ежедневка на газ и когато се налага (хората около мен най вече се занимават с драг) да им покажа какво е субару. Големи фенове са 1.9tdi 1.8T или BMW но никой не споменава субару. От малък ми е бил мерак да притежавам таково бижу. Но не знам какво ме чака. И моля за съвети... благодаря предварително!
|
|
|
Нед Май 12, 2019 5:44 pm |
|
|
unwe2010
Регистриран на: Пон Юни 27, 2016 12:26 pm Мнения: 20 Рейтинг: 15
|
Без да съм собственик към момента, а само ентусиаст мога да ти кажа няколко неща. За драг кола ти трябват сума подобрения, особено, ако ще я юрваш по-често:
- ковани бутала - вентилирани спирачки - по-голямо турбо - по-добра генерация - ойл кеч система, по-добро охлаждане
Това с подходящ ремап ще я направи звяр за драг каране и ще гарантира по-голям живот, но ще иска и пари. Мога само да адмирирам подобно решеие понеже е мега як адреналин, но ще гълта пари като за последно.
Вече за цифри и конкретни съвети, кое как и защо има хора с опит, които ще се изкажат компетентно.
И обмислил ли си разхода понеже аз за STi на газ ще се прекръстя. Това е като М4 или АМГ на газ. Защо си взимаш кола предвидена за спортно каране и ще я скопяваш на газ? WRX от този период съм виждал няколко из нас на газ и се карат нормално, но ти искаш да я драгваш често.
По-добре си вземи някакво дейли драйвърче, ако ще искаш да пестиш от разхода, а STi си го вземи за уикенда, ако можеш да си го позволиш. Мен точно разхода по подрръжка ме отказа в момента от STi, тъй като за 2.0 265 2006-та, която много харесах ми дадоха цифра от рода на 1000 лв. месечно, което в Англия ще е около 900 паунда. Нямам на идея вече как ще ти стои застраховка и поддръжка там, тази цифра е само за гориво. Мъжа на братовчедка ми караше Lancer 2005 с подобрения до 370 коня и му гълташе над 1000 паунда месечно.
|
|
|
Нед Май 19, 2019 3:24 pm |
|
|
Alxx
|
Аз имам малко по-различно мнение, като няма да говоря за пари. Иначе за статистиката са като за доста по-голяма кола. Цитат: (хората около мен най вече се занимават с драг) да им покажа какво е субару. Субару Импреса е рали автомобил. Създаден е да беснее там където другите едва кретат или изобщо не достигат. Да тунинговаш Субару за драг са доста безсмислено похарчени пари. Защо: 1. Похарчените пари и видимите резултати няма да те задоволят на фона на постигнатото с други, цитирани от теб коли. 2. Драг и ежедневка едновременно е почти невъзможно словосъчетание. Освен ако не говорим за аматьорски гонки, каквито се правят с каквото ти падне под ръка. 3. Повтарям се, но на Субару там не им е силата. Създадени са за други терени за надпревара, където са трудно победими. Ако държиш да им "покажеш какво е Субару" ги закарай в някоя кал в Есекс и там да се пробват срещу теб. Там и без тунинг ще ти гледат стоповете. Ако си носят бинокли.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 20, 2019 7:07 am |
|
|
petko 69
|
Не бих се занимавал да да обяснявам на поредния лаик въпроси които изискват технически отговори ,а такива има тук във Форума . Понеже Колега живее в Англия ще изкажа мнение . В Англия намери някоя направена STI , надали ТИ имаш майстори и мапери под ръка да ти ремпат колата и забрави за газ . Кола с ТУРБО и над 6хил. оборота е неподходяща на газ . Тук ще се опитат да ме оборят , но аз не съм видял кола Субару с газова на пистата.Успех .
|
|
|
Пон Май 20, 2019 7:53 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
petko 69 написа: Не бих се занимавал да да обяснявам на поредния лаик въпроси които изискват технически отговори ,а такива има тук във Форума . Понеже Колега живее в Англия ще изкажа мнение . В Англия намери някоя направена STI , надали ТИ имаш майстори и мапери под ръка да ти ремпат колата и забрави за газ . Кола с ТУРБО и над 6хил. оборота е неподходяща на газ . Тук ще се опитат да ме оборят , но аз не съм видял кола Субару с газова на пистата.Успех . Въобще няма да те оборвам аз поне колега, споделям мнението ти, като човек имащ STI със газова, която в общи линии се ползва от дъжд на вятър. STI не е ежедневка, STI не е драг кола.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
15
|
|
Вто Май 21, 2019 10:31 am |
|
|
The_Bear
Регистриран на: Пон Яну 13, 2020 1:31 am Мнения: 12 Местоположение: Враца Рейтинг: 0
|
Здравейте! Използвам темата на колегата, защото най-после се сдобих с такава импреза STI 2005, макар и десняк, поне на този етап. Питането ми е някой пробвал ли е да кара на сняг с гуми 205/50R17? По калкулаторите гледам, че при този размер има най-малка разлика с оригиналния 225/45/17. Или да си заложа на оригиналния размер?
P.S. Че се задават две-три снежинки, а в момента е с летни отпред, и поизносени летни отзад и на сняг е почти неуправляема...
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 10:53 am |
|
|
vizor
|
Ако ще и на танк да сложиш поизносени летни гуми пак няма да има каране. Какво изобщо коментираме?
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 3:14 pm |
|
|
The_Bear
Регистриран на: Пон Яну 13, 2020 1:31 am Мнения: 12 Местоположение: Враца Рейтинг: 0
|
vizor написа: Ако ще и на танк да сложиш поизносени летни гуми пак няма да има каране. Какво изобщо коментираме? Имам предвид зимни да купя. Питането е за размера на зимните, за каране в сняг. В момента е с летни. Но май 205 идват доста тесни за джанта 8J...
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 5:39 pm |
|
|
Alxx
|
Сам си отговаряш...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 6:14 pm |
|
|
Tisho09
Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm Мнения: 380 Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
|
Оригиналния размер не е ли 225/45/17 ?
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 6:17 pm |
|
|
Vmax
|
The_Bear написа: vizor написа: Ако ще и на танк да сложиш поизносени летни гуми пак няма да има каране. Какво изобщо коментираме? Имам предвид зимни да купя. Питането е за размера на зимните, за каране в сняг. В момента е с летни. Но май 205 идват доста тесни за джанта 8J... Минималният размер за 8j e 225, оптималният е 235, макс - 245. Има калкулатори за тази цел и инфо с лопата да ринеш. Въобще що за въпрос е това - погледни табелката на вратата от страната на волана.
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 6:22 pm |
|
|
The_Bear
Регистриран на: Пон Яну 13, 2020 1:31 am Мнения: 12 Местоположение: Враца Рейтинг: 0
|
Не знам аз ли не съм се изразил правилно, или вие не четете. Това, че за първи път пиша тук не значи автоматично, че съм малоумен.
Ето оригиналния въпрос: "Питането ми е някой пробвал ли е да кара на сняг с гуми 205/50R17?" Ако някой е карал, моля да сподели, ако не е, здраве да е. Идеята е поведението на колата да се подобри, заради по-тесните гуми. Отделно идва като проблем ширината на джантата (8J).
Може би трябваше да задам така въпроса, та по-лесно да се разберем: "Питането ми е някой пробвал ли е да кара на сняг със зимни гуми 205/50R17 на 8J джанти?" Модела на автомобила е в заглавието на темата.
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 7:27 pm |
|
|
petko 69
|
Преди 8 години от Импрезата останаха оригиналните гуми и джанти 205-50-17 зимни и ги сложих на Аутбек 01 Н6 , но не стояха добре като визия , обаче стояха супер на сняг . По тесните гуми държат по яко на сняг и лед , вижда се от рали шампионата . За sti размер 225 -40 -17 е добре за зимни .
|
|
|
Пон Фев 03, 2020 8:40 pm |
|
|
Vmax
|
OEM размер е 225/45/17. При тази джанта 8j не може да се монтира 205 гума.
Не съм карал СТИ-то с по тесни гуми от сток, и още повече 205, но съмкарал бмв 3 ка с 195 вместо 205, зимно време но без сняг по междуградски и магистрален път. Колата е гадна за каране, трудно държи права линия, като спира сее, и в завои се усеща нестабилна.
Ако това СТИ ще се кара на планински път с много сняг и гуми с шипове или агресивна шарка, то сигурно ще стане но не и на тези джанти. и със сигурност няма да е по-добре от ОЕМ размера.
Конкретно за СТИ не мисля че важи правилото по-тясно е по добре на сняг, защото колата е доста лека.
|
|
|
Вто Фев 04, 2020 8:23 am |
|
|
The_Bear
Регистриран на: Пон Яну 13, 2020 1:31 am Мнения: 12 Местоположение: Враца Рейтинг: 0
|
Питах и един приятел, който е действащ автомобилен състезател, той ми каза, че би сложил 205 ако ще КАРА на сняг, и 225 (че издържали повече), ако ще се ВОЗИ. Той е имал STI преди. Комуникацията ми с него е малко затруднена в момента, и може би не е отчел факта, че джантите ми са 8J.
Изглежда ще си поръчам оригиналния размер гуми. 215/45/17 идват по малък диаметър и не ми харесва като вариант, въпреки че фигурират в табличката на колонката на колата (чудя се...). 205 беше вариант, но няма джанти.
Благодаря за мненията!
|
|
|
Вто Фев 04, 2020 11:17 am |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Аз съм карал Форестър с 215 гума на 8J - отврат. С 225 гума и всичко останало същото нещата заспаха. За 205 на 8J не ми се мисли каква трагедия би било...
|
|
|
Чет Фев 06, 2020 10:40 pm |
|
|
The_Bear
Регистриран на: Пон Яну 13, 2020 1:31 am Мнения: 12 Местоположение: Враца Рейтинг: 0
|
В крайна сметка сложих оригиналния размер 225.
|
|
|
Пет Фев 07, 2020 4:21 pm |
|
|