Автор |
Съобщение |
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Здравейте, банда! Знам, че има много теми за повдигане, но тук целта е мааалко по-различна и затова пускам отделна тема. Та, колата е WRX 98г. идеята е да се повдигне с 2, максимум 3см и по възможност, да не се губи много от стабилността на пътя. Знам, че по принцип е грехота да се прави нещо такова с точно тази кола, но това е положението, не живеем в перфектен свят. Идеята за подложки на амортисьорите не ми допада и съм ги изключил като опция. Това което замислям, е да се използват амортисьори от Фори, но да се сложат пружините от WRX-a. С пружини от Фори лифта става около 4-5см, което ми е много за тази кола. Колко трябва да ме притеснява факта, че по този начин ще се ограничи хода на амовете? Има ли алтернатива за малко по-дълги биалетки? Целта е колата да стане малко по-удобна за еждневно ползване по разбитите пътища и малки улички, малко да се увеличи клиренса, но не за офроуд изпълнения. Всякакви идеи и съвети са добре дошли. Поздрави!
|
|
|
Вто Фев 23, 2021 10:21 am |
|
|
Vmax
|
То си е за отделна тема - ще си единствения който иска да повдига ВРХ. Най лесно е с фланци над тампоните на амовете - 3см макс. Това е и най евтино Комбинация от пружините и други амортесьори е рискова, защото не може да предвидиш резултата, отделно че вероятността да загубиш стабилност е огромна
|
|
|
Вто Фев 23, 2021 12:26 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Колега, сложи големи гуми и спейсъри на джантите и ще постигнеш желаният ефект, според мен. Успех!
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Вто Фев 23, 2021 3:02 pm |
|
|
Alxx
|
Викторе, ела да ти дам да покараш моята, после ще си говорим за стабилност и клирънс. Точна ти е идеята, просто малко дребни детайли има за донагаждане и ще имаш Гравел експрес в по-добра версия от заводската. Стани, далеч не е единствения Нямам средства за второ Субару засега(щото бабата няма да я продам), но мен също ме брой в този списък, също и Дани DK
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Фев 23, 2021 8:55 pm |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
@Alxx, ако не е тайна, сподели какво си правил по твоята. Иначе точно Gravel express/Outback sport ми е идеята, нищо извратено. Имах вече повдигната импреза, но тя си беше за гората. Точно покрай нея се отказах от подложки, защото с 5см не ми хареса изобщо как е возията и поведението на пътя, въпреки че беше с всички нужни неща от аутбек и фори, като заводските планки на магарета, мостове, надлъжни носачи и т.н. След като изхвърлих подложките и минах на амове и пружини от Фори, нещата си дойдоха на мястото. Та, мисля си и тук нещо такова да направя, по възможност само с някаква комбинация от амове и пружини и евентуално планки от аутбек на надлъжните носачи, ако се наложи. Ето го добичето как изглеждаше:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Фев 24, 2021 10:16 am |
|
|
ico_tech
|
Ами купето е същото - всичко останало важи по същият начин. WRX -а е идеален за горските изпълнения, само една кутия 4.44 от Фори с демултипликатор му трябва и ще оре магистрали, дюни и гори като вол. Хем малко ще забави тия 211 кс, че става неконтролируема. Ако искаш стабилност при голям просвет ще тряба да се ориентираш към регулируемо окачване, други ъгли (камбер, кастер от тампони със слотове за реглаж) и добре подбрани стаб щанги. Биалетки ще трябва да се правят след като уточниш геометрията. Има регулируеми, но изискват промяна на ушите на щангата. Мойто магаре в момента е без щанги, но мисля да му избачкам едни биалетки с шарнири Успех
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Фев 24, 2021 10:47 am |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Слагаш окачване от Форестър - това е. Ако искаш повече стабилност, то си намираш койловъри за Форестър и махаш щангите (аз съм почти така). Други вариант е койловъри за Импреза + подложки + отново махаш щангите.
|
|
|
Сря Фев 24, 2021 8:32 pm |
|
|
valqk
|
Хм, може ли един тъп. Защо махаш стаб щангите, като сложиш койлове? Или аз нещо не съм разбрал? Гледах наскоро някакви койлове за 500лв комплект... мяркал съм тейнове за около 1300... и започнах да се чудя защо хората вземат конвенционално за 1000-1500лв... ама може би си е за отделна тема. Аз лично сложих подложки над педерс спорта, защото ми писна да опирам навсякъде. Има хора, които са се возили - да споделят, но до колкото казаха е, че не се накланя много за височината си.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Фев 24, 2021 8:43 pm |
|
|
demoman
Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm Мнения: 704 Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
|
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.
|
15
|
|
Сря Фев 24, 2021 10:28 pm |
|
|
Alxx
|
По бабата модификации: Предни амове SGXT MY07, пружини от Hawk комби(конкретна височина и твърдост беше целта). Предна щанга оем за GF8, биелети STi, носачи Foz STi, спирачки SGXT MY04(май на твоя wrx са същите). Може да се играе много с височина и твърдост в тая комбинация, в зависимост от производител и модел компоненти, моите всички са оем. Отзад: Ребилднати SLS Tokiko от SGXT MY04, които може да се заменят със стандартни, да речем и по-ниски, но твърди пружини. Спирачките пак са като твоите, мостът е STi v8 заради масивните тампони към купето и различното окачване на дифа, носачите са 400мм WRX/STi v6, щанга няма и няма да има Разпънки отпред и отзад. В комбинация с джанти от Фоз, гуми 205/55/16(стоковите врх са 205/50/16 и 215/45/17) го докарах до близо 80мм разлика в следата и на двата моста, и никъде, нищо не опира. Височината е +57мм отпред и +62мм отзад според стенда.Завива почти като твоята, а ходи...напр. Клисурски манастир - Дивотино през планината Подозирам, че с такъв сетъп задницата ще е леко палава при наличието на охлюв под капака. Но, като цяло е добре балансирана и проходима кола, без осезаем дискомфорт.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Фев 24, 2021 10:52 pm |
|
|
Vmax
|
demoman написа: Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар. С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)? Не е по темата, но е и интересно да се знае.
|
|
|
Чет Фев 25, 2021 9:15 am |
|
|
valqk
|
Vmax написа: demoman написа: Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар. С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)? Не е по темата, но е и интересно да се знае. Направо да отцепим друга тема в тунинг? И мен ми е любопитно и даже му писах на колегата, евентуално да се видим да сравним моето окачване с неговото.Тъкмо и да се запознаем по официално, че мисля, че се видяхме веднъж, ама така и не се запознахме май Също и какви са койловете, настройки и т.н. Много има за чоплене, а тук във форума, май няма много хора с койлове. Или поне не писали (тъкмо повод да се разпишат)
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Фев 25, 2021 12:11 pm |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Доста интересна дискусия се заформи, поне аз научих доста нови неща. Пак да кажа, целта не е офроуд, евентуално черен път от време на време, но нищо екстремно за нашите машини. Лифта не трябва да е повече от макс 3см, защото не искам да слагам пак подложки на двигател, заден мост, надлъжни носачи и т.н. Една снимка от нета за ориентир:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Фев 25, 2021 1:48 pm |
|
|
Alxx
|
Моята е сходна на "ръст" с тази. Е, малко е по-висока, но както тази на снимката, така и моята нямат допълнителни подложки никъде. Три години и 45к км почти съм с този сетъп и не съм пипал карета по този повод. Вътрешните са оригинални на колата отпред, задните всички са оригиналните. Сменял съм веднъж външно преди лифта и още веднъж от другата страна поради проблеми с маншона, не друго.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Фев 26, 2021 5:58 pm |
|
|
ico_tech
|
Ето какво е измислил производителя Та не се срамувай, вдигай смело Прикачени файлове: 1995-11 J GravelEx.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Мар 04, 2021 10:46 am |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Някой има ли идея, каква е разликата във височината, между амовете от SG и SF форестър? Доколкото разбрах, тези от СГ позволяват поставянето на по-големи гуми, защото долната чашка на пружината стои по-високо. Това което ме интересува е, каква е разликата в общата височина между двата модела? Реално ми трябва по-ниския от двата варианта. Иначе за монтажа, мисля че няма разлика между двата модела. Отпред си пасват на бомбетата, а отзад трябва да се прехвърли горната чашка с шпилките от Импреза. Или греша?
|
|
|
Вто Апр 20, 2021 2:03 pm |
|
|
valqk
|
На Импреза 2002-2007ма амовете са като на фоз SG мисля. Което пък значи, че да - шпилките не са равностранен триъгълник, а равнобедрен. Като дупчиш се дупчи само за шпилката, която е от вътрешната страна. Другите отвори се разширяват само. Гледай центъра на тампона реално, че аз като дупчих гледах шпилките и после го сложих на 2те стари дупки и само вътрешната е по-навътре...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Апр 20, 2021 2:18 pm |
|
|
Alxx
|
Той тампони си има, няма какво да дупчи, а само да мести. Вик, разлика има в лифта - от СГ са по-високи. Обаче има разлика и в твърдостта, щото и от турбо СФ да вземеш са кашкави, а на СГ са проектирани за доста по-тежка кола и имат доста по-сериозен резерв, включително откъм накланяне. Твоите пружини, твоите тампони и амове от СГ(без СЛС отзад!) ми се вижда най-просто и подходящо, в пакет с ЕТ 48 джанти. Или пък 16х7 ЕТ 53 После реглаж на наклони и сходимост, и си в играта. Ако задните носачи са ти 400мм, даже няма да ти трябват камбър болтове.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 20, 2021 6:06 pm |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Точно тази информация ми трябваше! Не знам колко мм са ми задните носачи. Помня, че на старата импреза, след 5 см лифт, на реглажа отзад не трябваше да се пипа нищо. Джантите са измислени: 16ки ЕТ31, не обичам прибрани в калниците гуми/джанти. Почвам да търся амове, надявам се, скоро да ви се похваля със снимки след лифта.
|
|
|
Сря Апр 21, 2021 9:23 am |
|
|
Alxx
|
Ако искаш да купуваш нови каяби, звънни. Мисля, че мога да измисля добра оферта.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Апр 21, 2021 8:20 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|