Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Леко повдигане на WRX
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=28567
Страница 1 от 2

Автор:  BukTop [ Вто Фев 23, 2021 10:21 am ]
Заглавие:  Леко повдигане на WRX

Здравейте, банда!
Знам, че има много теми за повдигане, но тук целта е мааалко по-различна и затова пускам отделна тема.
Та, колата е WRX 98г. идеята е да се повдигне с 2, максимум 3см и по възможност, да не се губи много от стабилността на пътя. Знам, че по принцип е грехота да се прави нещо такова с точно тази кола, но това е положението, не живеем в перфектен свят.
Идеята за подложки на амортисьорите не ми допада и съм ги изключил като опция.
Това което замислям, е да се използват амортисьори от Фори, но да се сложат пружините от WRX-a. С пружини от Фори лифта става около 4-5см, което ми е много за тази кола.
Колко трябва да ме притеснява факта, че по този начин ще се ограничи хода на амовете?
Има ли алтернатива за малко по-дълги биалетки?
Целта е колата да стане малко по-удобна за еждневно ползване по разбитите пътища и малки улички, малко да се увеличи клиренса, но не за офроуд изпълнения.
Всякакви идеи и съвети са добре дошли.
Поздрави!
:beer:

Автор:  Vmax [ Вто Фев 23, 2021 12:26 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

То си е за отделна тема - ще си единствения който иска да повдига ВРХ.
Най лесно е с фланци над тампоните на амовете - 3см макс. Това е и най евтино
Комбинация от пружините и други амортесьори е рискова, защото не може да предвидиш резултата, отделно че вероятността да загубиш стабилност е огромна

Автор:  valeri_vachev [ Вто Фев 23, 2021 3:02 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Колега, сложи големи гуми и спейсъри на джантите и ще постигнеш желаният ефект, според мен.

Успех!

:beer: :beer: :beer:

Автор:  Alxx [ Вто Фев 23, 2021 8:55 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Викторе, ела да ти дам да покараш моята, после ще си говорим за стабилност и клирънс. Точна ти е идеята, просто малко дребни детайли има за донагаждане и ще имаш Гравел експрес в по-добра версия от заводската.

Стани, далеч не е единствения ;) Нямам средства за второ Субару засега(щото бабата няма да я продам), но мен също ме брой в този списък, също и Дани DK :)

Автор:  BukTop [ Сря Фев 24, 2021 10:16 am ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

@Alxx, ако не е тайна, сподели какво си правил по твоята. :beer:

Иначе точно Gravel express/Outback sport ми е идеята, нищо извратено.
Имах вече повдигната импреза, но тя си беше за гората. Точно покрай нея се отказах от подложки, защото с 5см не ми хареса изобщо как е возията и поведението на пътя, въпреки че беше с всички нужни неща от аутбек и фори, като заводските планки на магарета, мостове, надлъжни носачи и т.н. След като изхвърлих подложките и минах на амове и пружини от Фори, нещата си дойдоха на мястото. Та, мисля си и тук нещо такова да направя, по възможност само с някаква комбинация от амове и пружини и евентуално планки от аутбек на надлъжните носачи, ако се наложи.
Ето го добичето как изглеждаше:

Автор:  ico_tech [ Сря Фев 24, 2021 10:47 am ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Ами купето е същото - всичко останало важи по същият начин. :good:
WRX -а е идеален за горските изпълнения, само една кутия 4.44 от Фори с демултипликатор му трябва и ще оре магистрали, дюни и гори като вол. Хем малко ще забави тия 211 кс, че става неконтролируема. :D
Ако искаш стабилност при голям просвет ще тряба да се ориентираш към регулируемо окачване, други ъгли (камбер, кастер от тампони със слотове за реглаж) и добре подбрани стаб щанги. Биалетки ще трябва да се правят след като уточниш геометрията. Има регулируеми, но изискват промяна на ушите на щангата.
Мойто магаре в момента е без щанги, но мисля да му избачкам едни биалетки с шарнири
Успех

Автор:  demoman [ Сря Фев 24, 2021 8:32 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Слагаш окачване от Форестър - това е.
Ако искаш повече стабилност, то си намираш койловъри за Форестър и махаш щангите (аз съм почти така).
Други вариант е койловъри за Импреза + подложки + отново махаш щангите.

Автор:  valqk [ Сря Фев 24, 2021 8:43 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Хм, може ли един тъп. Защо махаш стаб щангите, като сложиш койлове? Или аз нещо не съм разбрал?
Гледах наскоро някакви койлове за 500лв комплект... мяркал съм тейнове за около 1300... и започнах да се чудя защо хората вземат конвенционално за 1000-1500лв... ама може би си е за отделна тема.
Аз лично сложих подложки над педерс спорта, защото ми писна да опирам навсякъде.
Има хора, които са се возили - да споделят, но до колкото казаха е, че не се накланя много за височината си.

Автор:  demoman [ Сря Фев 24, 2021 10:28 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.

Автор:  Alxx [ Сря Фев 24, 2021 10:52 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

По бабата модификации:
Предни амове SGXT MY07, пружини от Hawk комби(конкретна височина и твърдост беше целта). Предна щанга оем за GF8, биелети STi, носачи Foz STi, спирачки SGXT MY04(май на твоя wrx са същите).
Може да се играе много с височина и твърдост в тая комбинация, в зависимост от производител и модел компоненти, моите всички са оем.
Отзад:
Ребилднати SLS Tokiko от SGXT MY04, които може да се заменят със стандартни, да речем и по-ниски, но твърди пружини. Спирачките пак са като твоите, мостът е STi v8 заради масивните тампони към купето и различното окачване на дифа, носачите са 400мм WRX/STi v6, щанга няма и няма да има :)
Разпънки отпред и отзад.
В комбинация с джанти от Фоз, гуми 205/55/16(стоковите врх са 205/50/16 и 215/45/17) го докарах до близо 80мм разлика в следата и на двата моста, и никъде, нищо не опира. Височината е +57мм отпред и +62мм отзад според стенда.Завива почти като твоята, а ходи...напр. Клисурски манастир - Дивотино през планината :)
Подозирам, че с такъв сетъп задницата ще е леко палава при наличието на охлюв под капака. Но, като цяло е добре балансирана и проходима кола, без осезаем дискомфорт.

Автор:  Vmax [ Чет Фев 25, 2021 9:15 am ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

demoman написа:
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.


С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)?
Не е по темата, но е и интересно да се знае.

Автор:  valqk [ Чет Фев 25, 2021 12:11 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Vmax написа:
demoman написа:
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.


С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)?
Не е по темата, но е и интересно да се знае.


Направо да отцепим друга тема в тунинг? И мен ми е любопитно и даже му писах на колегата, евентуално да се видим да сравним моето окачване с неговото.Тъкмо и да се запознаем по официално, че мисля, че се видяхме веднъж, ама така и не се запознахме май :)
Също и какви са койловете, настройки и т.н. Много има за чоплене, а тук във форума, май няма много хора с койлове. Или поне не писали (тъкмо повод да се разпишат) :cool:

Автор:  BukTop [ Чет Фев 25, 2021 1:48 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Доста интересна дискусия се заформи, поне аз научих доста нови неща. :good:

Пак да кажа, целта не е офроуд, евентуално черен път от време на време, но нищо екстремно за нашите машини.
Лифта не трябва да е повече от макс 3см, защото не искам да слагам пак подложки на двигател, заден мост, надлъжни носачи и т.н.
Една снимка от нета за ориентир:

Автор:  Alxx [ Пет Фев 26, 2021 5:58 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Моята е сходна на "ръст" с тази. Е, малко е по-висока, но както тази на снимката, така и моята нямат допълнителни подложки никъде. Три години и 45к км почти съм с този сетъп и не съм пипал карета по този повод. Вътрешните са оригинални на колата отпред, задните всички са оригиналните. Сменял съм веднъж външно преди лифта и още веднъж от другата страна поради проблеми с маншона, не друго.

Автор:  ico_tech [ Чет Мар 04, 2021 10:46 am ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Ето какво е измислил производителя :)
Та не се срамувай, вдигай смело :good:
Прикачени файлове:
1995-11 J GravelEx.jpg

Автор:  BukTop [ Вто Апр 20, 2021 2:03 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Някой има ли идея, каква е разликата във височината, между амовете от SG и SF форестър?
Доколкото разбрах, тези от СГ позволяват поставянето на по-големи гуми, защото долната чашка на пружината стои по-високо. Това което ме интересува е, каква е разликата в общата височина между двата модела?
Реално ми трябва по-ниския от двата варианта.
Иначе за монтажа, мисля че няма разлика между двата модела. Отпред си пасват на бомбетата, а отзад трябва да се прехвърли горната чашка с шпилките от Импреза. Или греша?

:beer:

Автор:  valqk [ Вто Апр 20, 2021 2:18 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

На Импреза 2002-2007ма амовете са като на фоз SG мисля. Което пък значи, че да - шпилките не са равностранен триъгълник, а равнобедрен.
Като дупчиш се дупчи само за шпилката, която е от вътрешната страна. Другите отвори се разширяват само.
Гледай центъра на тампона реално, че аз като дупчих гледах шпилките и после го сложих на 2те стари дупки и само вътрешната е по-навътре...

Автор:  Alxx [ Вто Апр 20, 2021 6:06 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Той тампони си има, няма какво да дупчи, а само да мести.
Вик, разлика има в лифта - от СГ са по-високи. Обаче има разлика и в твърдостта, щото и от турбо СФ да вземеш са кашкави, а на СГ са проектирани за доста по-тежка кола и имат доста по-сериозен резерв, включително откъм накланяне. Твоите пружини, твоите тампони и амове от СГ(без СЛС отзад!) ми се вижда най-просто и подходящо, в пакет с ЕТ 48 джанти. Или пък 16х7 ЕТ 53 :) После реглаж на наклони и сходимост, и си в играта. Ако задните носачи са ти 400мм, даже няма да ти трябват камбър болтове.

Автор:  BukTop [ Сря Апр 21, 2021 9:23 am ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Точно тази информация ми трябваше! :bow:

Не знам колко мм са ми задните носачи. Помня, че на старата импреза, след 5 см лифт, на реглажа отзад не трябваше да се пипа нищо.
Джантите са измислени: 16ки ЕТ31, не обичам прибрани в калниците гуми/джанти.
Почвам да търся амове, надявам се, скоро да ви се похваля със снимки след лифта.
:beer:

Автор:  Alxx [ Сря Апр 21, 2021 8:20 pm ]
Заглавие:  Re: Леко повдигане на WRX

Ако искаш да купуваш нови каяби, звънни. Мисля, че мога да измисля добра оферта.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/