Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:31 am



Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 WRX ??? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юли 29, 2021 12:01 am
Мнения: 7
Телефон: 3237909423
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Замислям от известно време придобиване на един такъв автомобил. Ще бъде втори автомобил за фън и зимни условия. Не обичам да карам продължително време с високи скорости, но бих искал да имам ускорение и доускорение, затова и гледам WRX, а не 2.0 150кс. Предвид очакваните километрите на година - под 10 хил., газ не се търси и не се предвижда. Отразил съм нуждата от хубаво масло и смяна на максимум 5-6 хил. км. Прочел съм доста теми тук, но все пак възникват няколко допълнителни въпроса.

Може ли да се установи с преглед в сервиз колко му остава на 2.5 турбо двигателя до сериозен ремонт?
Има ли въобще WRX 2.0 2007–14?
Колко е тавана на ремонт на 2.5 Турбо? Правилно ли съм разбрал, че след ремонт и при честа смяна на масло, липса на тунинг, липса на газ и липса на дълго каране с 200++ км/час двигателят има сериозен ресурс.

Има ли части за този автомобил, които са трудни за намиране предвид възрастта му?

Алтернативно обмислям и WRX 2015- 2.0, но там бюджета за придобиване ще е значително по-различен и не съм сигурен дали си заслужава. Има ли наблюдения дали моделът е по-крехък от предишното поколение?

Пон Яну 31, 2022 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tiptop написа:
Може ли да се установи с преглед в сервиз колко му остава на 2.5 турбо двигателя до сериозен ремонт?
Не мисля, че има как това да стане. В сервиза могат да видят нещо тотално видимо, което се вижда на подемник и на свободен ход. Могат да видят течове, които евентуално да подксажат нещо, детски болести, да проверят за грешки, вакууми и подобни, и ръждата да видиш, ама това нищо не значи. Кола от автомор..къща де изкара 40хил км само с доливане на масълце, а се утели после пак сле 10хил след смяна с чисто нов шорт блок. Та ..... кво да ти кажа. Гледаш колаа как е поддържана - ако са побългарявани доста неща или видиш смяна с некви ефтини части, със сигурност колата е занемарена изцяло или просто предишния собственик си е купил нещо да го кефи как ускорява, но без бюджета да поддържа това. И шанса да каже бум като дойде при теб нараства значително. Ако пък видиш, че е сменил задните амортисьори с оригинални нивомати, вече е сменен радиатора с по голям за по добро охлаждане и гарнитурите са правени да речем, шанса да се сдобиеш с по хубав екземпляр нарастват. Само дето пак не е гаранция. Разбира се и цената между едната и другата нямат сравнение. Шансовете някой да продаде хубава поддържана кола на парите, които са нов внос - просто няма как да се случи. По скоро ще я кара докато се разпадне и ще я даде на моргата вместо да я хариже на някой. Сигурно има и такива, ама шансът е.... Просто цената за поддържан автомобил е друга и когато потенциален купувач я чуе казва "Ама ти луд ли си, на тея пари ще си купя кола на 5 години" Само дето забравя факта,ч е тая кола ще е дачия или рено, а той иска да се хвърли на кола оскоярваща от 0 до 100 за 7 секунди когато е стокова. И те така. Малко прекалих с дългия коментар, та сори за спама и успех с търсенето. Само имаш в предвид, че този двигател не е въпроса дали ще се прави, а просто кога ще е :)

tiptop написа:


Колко е тавана на ремонт на 2.5 Турбо?

Таван, не знам как може да се определи. Всичко зависи какво точно разбираш под ремонт - Ако правиш само гарнитури е едно, като го сваляш за гарнитури е хубаво да смениш и останалите неща(ако преди тва не си смени) от ангренажния комплект.
Ако строши бутало там вече според зависи пак. Но цената расте, тъй като вече ще отваряш блока. От там шлайфане, то пък ша земе да излезе, че неможе на първи ремонтен а трябва на 2ри. Там пък нема да намериш такива бутала, и там пък евентуално отива в ровене и търсене и ако не намериш пък един нов шорт блок и т.н. А и да намериш, вече си го разкостил, няма как да не смениш и лагери. Секменти и пдообни. И всички гарнитурки де що има. Иначе казано бездънна яма бих казал. Цената зависи и ти ли си го правиш, или само плащаш. Но кеф цена няма. Аз минах през тази бездънна яма, после го зарязах след като се строши пак след този големия ремонт, ама сега пак се върнах към такъв. Така, че всичко е въпрос на вкус, кеф и средства :) Има цяла тема за форестър с тоя двигател де, къде са споделяни менния. Потърси Forester 2.5XT

Ако попаднеш на поддържан екземпляр и ти продължиш да го поддържаш както трябва, пък ще ти доставя огромен кеф, така че всичко е со со.

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Пон Яну 31, 2022 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Юли 29, 2021 12:01 am
Мнения: 7
Телефон: 3237909423
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ако правилно си представям какво е смяна на шортблок - това е много сериозен ремонт, направо правене на двигателя наново.

Каква е причината да троши бутало? Подлежи ли на профилактика?

Направо може ли линк към теми за такива ремонти, защото с търсачката явно не се справям достатъчно добре.

Вто Фев 01, 2022 1:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо в общия случай не троши бутало, а троши пръстените на буталото между сегментите. Причина за това е от една страна е големият диаметър на буталото, защото за да може да е 2500цц с 4 цилиндъра трябва голям обем на цилиндъра, който е функция на диаметъра и хода на буталото, и поради дизайна на боксера и физическото разполагаме на мотора няма много място между роговете, където освен блок трябва да се съберат и главите на мотора. Това води до къс ход на буталото и голям диаметър, т нар. Oversquare дизайн (не знам терминологията на български :) ). Субару, порше и въобще боксерите са с този дизайн, който Субару след 2012 променя ползвайки ексцентрични биели, позволяващи по дълъг ход, но това има други слабости. Пак заради обема на мотора като функция на диаметъра и хода, самото бутало физически няма как да е масивно, което води до намаляване на височината му (compression heigh). Така например височината на буталото от средата на пистонния болт до челото при 2.0 е 33.3мм за старите и 32.6 за по новите, то при 2.5 е 30.7мм. Също така при старите мотори имаш ход от +0,3мм на буталото в гмт над челото на блока, а при новите е -0,3мм под лечото, което също води до намаляване на височината, но позволява ползването на по-тънка гарнитура и намалява възможността за проблем от там. Като добавиш че турбо моторите следва да са по-разредени от атмосферните и част от постигането на това е чрез издълбаване на част от челото на буталото (т.нар dish) за постигане на оптималната статична степен на сгъстяване и обем ефективна горивна камера в гмт на буталото, съотнесено към камерата на самата глава. Наред с изброените все пак се съобразява и теглото на самото бутало, защото масивно и здраво бутало би било доста тежко и ще пречи на бързото развъртане и високите обороти (типични за късоходовите мотори). Освен това високото тегло намалява кпд на самия мотор. Теглото също така се влияе и от сместа за изработка на буталото, но някои по-твърди смеси изискват по големи хлабини, тъй като се разширяват повече, което води освен до тракане на студено и до по-висок разход на масло през това време, което не е много еко. Всичко това води до изтъняване на пръстените между сегментите и изтъняване на самите сегменти, просто вече няма толкова физическо място. Изтъняването на сегментите се извършва и от екологични съображения и заради по-високо кпд с по-малко триещи повърхности. За дебелината на сегментите например при ранните мотори са 1.5/1.5/3мм към 1.2/1.5/2.0мм при новите.
Колкото до самото чупене на пръстена обикновено се касае за този между втория компресионен сегмент и масления сегмент. Парчето обикновено остава на място и не прави щети по ризата, но масления сегмент не уплътнява добре, което води до огромен разход на масло около литър-два на 1000км, а в бууст е страшно. Изпускането на двигателя без масло всъщност води до тотал щетите на мотора като задрали лагери и валове, крив вал, задиране на бутало, надиране на маслена помпа и въобще салата. Ако се счупи горен пръстен на буталото при челото е по-лошо, защото винаги надира ризата и главата, криви клапани и общо взето мъка.

Причините за чупене на пръстена се коренят в някаква нежелана детонация в цилиндъра, т.е. възможно е да се профилактира до някъде чрез изключване на дюзите като възможност смесите да обедняват с почистването им и прецизното изпитване за количеството гориво. Също така следва да се изключат всякакви течове на вакум от мотора, за да не влиза повече въздух, отколкото дебитомери е измерил. Не на последно място една от основните причини за детонации е горенето на масло, което попада във всмукания въздух като част от екологичните системи за допълнително или повторно изгаряне на част от газовете, както и поради проблемно турбо и други. Някой път самото гориво може да е причина за детонацията, неточно отчитане на температурата на въздуха и други. В общи линии това са неща типични за всички турбо мотори, а не само за боксера на Субару.

Освен този проблем с буталото обаче 2.5 има склонности на проблеми с мазането поради само развиваща се плоча на задната страна на маслената помпа, която просто трябва профилактично да се презалепи с по-якостен осигурител, както и с пропукване на заварка на хобота в картера, което се профилактика с нов оем хобит или изработен заместител, а такива има. Та тези проблеми могат да се профилактират. Другото е че при наистина големи странични натоварвания боксерния дизайн на мотора има склонност да качва маслото от картера в главите, тъй като самият блок е много ниско и хоризонтално разположен. И това може да се профилактира и да се ограничи разплискването.

Поздрави!
 51

Вто Фев 01, 2022 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен, този пост трябва да влезе в златния фонд - Особености на 2.5 Turbo моторите.
Има доста събрана и синтезирана информация и всеки, който обмисля покупка на 2.5 турбо, е добре да я прочете, анализира и мисли по въпроса.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Фев 01, 2022 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=D> На Сашо за детайлната информация. Наистина много полезна и за златния фонд.

tiptop написа:
Ако правилно си представям какво е смяна на шортблок - това е много сериозен ремонт, направо правене на двигателя наново.

Мдам, сериозен е. Но кеф цена няма. Може да не се наложи чак таковъв Въпроса е, че когато си вземеш кола от изцоцана от каране преди, и ти после караш 40хил само с доливане на масло, когато отвориш матора може да се окаже че шлайф на първи ремонтен не излиза. Ако излезе на 2ри пък трябва да намериш бутала. И ако не намериш, опцията ти е или чисто нов шорт блок, или търсиш от някой донор, пък само. Вече ти си правиш сметката - въпроса е кво ти изнася. И с добра профилактика вярвам, че стават нещата. Просто трябва да знаеш какво правиш, или майстора ти, и когато ти каже да речем едни колко си стотин за маркучи тук таме дето има да се сменят и това отгоре на останалите хилядарки, и на теб леко ти увисва ченето и викаш, нема да ги сменям сега. И се оказва, че от там пък дърпа въздух, бяга вакума, бедни смеси, нежелани детонации и айдамее, пак сме на същото място. Точно поради такава причина си замина първия. Смених доста неща уж с идеята да е здрав и сигурен, ама не догледах други и накрая бум. И проблема не е в колата или модела :) Просто средствата бяха доста ограничени, а този мотор си иска своето. Ето иначе темата за Форестър с този мотор - viewtopic.php?f=7&t=24498

PS-> Не ме разбирах погрешно, не искам да те откажа, колата е много хубава и радва много, само дето трябва да знаеш към какво си се запътил, за да не останеш разочарован от марката. Аз явно доста съм се пристрастил, щом първия не ме отказа от марката, а и за 3 години ми мина горчивия вкус от първия форестър и сега пак съм с такъв. :beer:

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Вто Фев 01, 2022 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Юли 29, 2021 12:01 am
Мнения: 7
Телефон: 3237909423
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И какъв е изводът? Купува се най-евтиното с неизгнило купа, което изглежда що-годе прилично и се предвиждат 3-7к за ремонти, хоботи и прочее.

Пак да питам - как е положението с поколението WRX 2.0 2015 и нататък. Наясно съм, че канадките и американките са с огромна вероятност възкръснали тоталки.

Сря Фев 02, 2022 1:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tiptop написа:
И какъв е изводът? Купува се най-евтиното с неизгнило купа, което изглежда що-годе прилично и се предвиждат 3-7к за ремонти, хоботи и прочее.

Пак да питам - как е положението с поколението WRX 2.0 2015 и нататък. Наясно съм, че канадките и американките са с огромна вероятност възкръснали тоталки.



Предполагам, че сте наясно, че WRX 2015+ няма европейски и ще ви се наложи (както сам казвате) да се занимавате с тоталки американки и канадки.

Аз лично бих ви препоръчал WRX 2006-2007 , само че такива много трудно ще намерите и то на доста голяма цена (визирам читави екземпляри)
Друг може би добър избор е WRX 2011.


Успех

Сря Фев 02, 2022 12:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юли 29, 2021 12:01 am
Мнения: 7
Телефон: 3237909423
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Какво са промените в 2011 година? Намирам само, че WRX e станал по-широк (по-скоро следата) с 1,5 инча, промяна в интериора и аудиото. Двигател и ск. кутия били абсолютно същите.

Сря Фев 02, 2022 3:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 2007ма е с двубутални апарати отпреди и едно бутални мисля отзад , преди това са 4/2 , по трудно се слага кулер от сти на 2008+, има рамки на вратите , като цяло загубила е доста от субарувския чар :)

Сря Фев 02, 2022 4:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Вижте тази тема: Съвет относно Impreza STI 2007-ма

Сря Фев 02, 2022 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юли 29, 2021 12:01 am
Мнения: 7
Телефон: 3237909423
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
STI е изцяло извън плановете ми.

peshaka11 написа:
След 2007ма е с двубутални апарати отпреди и едно бутални мисля отзад , преди това са 4/2 , по трудно се слага кулер от сти на 2008+, има рамки на вратите , като цяло загубила е доста от субарувския чар :)


Поколението преди 2007 е под ЕВРО4, а малоумните правила за ограничения на ЕВРО3 и надолу чукат на вратата и не зависят от това в какво състояние ти е автомобила, а от това кога е произведен.

Безрамковите врати изглеждат готино, но не се връзват с концепцията ми за цялостно обезшумяване на автомобила.

Сря Фев 02, 2022 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2005+ са евро 4 :good:

Чет Фев 03, 2022 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор