|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Поведение на 4ЕАТ при 03 2.0 125 Impreza?
Автор |
Съобщение |
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
Здравейте, Нормално ли е заключването на torque converter-а след 4-та предавка да се усеща по-грубо при ниска скорост? Когато шофирам в градски условия, или на участъци със скорост около 50км на директна- колата преминава на 4-та предвка и след около 5 секунди при покой на педала на газта, кутията заключва torque converter-а, оборотите от своя страна се понижават с още около 500. Това е нормално поведение, но при моята кола се усеща как тоя преход се случва до известна степен грубо. Няма рязък удар, придръпване, ритане, странен шум, но самия преход се усеща рязък. Не толкова рязък, че да си помисля, че нещо не е наред, но все пак ме озадачава. Същата операция на кутията, но при скорост над 60 (преминавам от 3 на D след като оборотите минат 3000) се усеща в пъти по-плавно, но все пак неестествено.. Прехода от заключен към отклюен при натискане на педала е плавно и неусетно, като отпусна педала, заключва отново, по същия рязък начин. Интересното е, че може би не го усещам всеки път. Може да си внушавам, но не е всеки път. Няма значение на студена или топла кутия, при студено или топло време, след дълъг път, или не. Колата я закупих наскоро, маслото в кутията е на коректното ниво, течността е чиста и бистра. Не оставя гадни следи по кърпата като го проверявам. Като цяло нищо друго в поведението на кутията не ми прави впечатление. Само това. Планирал съм обслужване, но не е на дневен ред. Е, как смятате? Друиге 4ЕАТ-та така ли се усещат, или трябва да си пускам брада че да ме бръснат Благодаря, Цецо П.С. Имаме ли субару клуб стикери?
|
|
|
Пон Мар 14, 2022 12:03 pm |
|
|
valqk
|
При мен заключва само при високи скорости и доста по-бавно, но е и 3 поколения по-стар компа. При заключване нищо не се усеща - само падат оборотите. Ако не ти е на дневен ред обслужването, аз бих карал на 3та градско - и без това има такива препоръки. А междувременно събирай пари да се отвори кутията - да се види, все пак (разбира се, след съвет с бял сереиз, не, защото така сме казали тук...). Нали мериш маслото на запален двг и загряла кутия? Има си процедура, ако не си я чел - намери я в менюъла. Ако се притесняваш, все пак, може да се сложи добавка - източват се ххх грама и се сипва добавката. Обикновено става по-мазна работата и разни такива проблеми или изчезват или се подобряват...... но при смяна на масло - нова, а не са много евтини, та трябва да си прецениш. Има тема за стикери - питай там, ако някой има...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Мар 14, 2022 2:49 pm |
|
|
Alxx
|
Твоят конвертор не се заключва, Тони Колега, бих закарал колата на Калин в Пловдив. Може да се окаже, че е ок, но на теб не ти харесва и той би могъл да прекрои нещата до известна степен.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Мар 14, 2022 9:23 pm |
|
|
valqk
|
По този въпрос сме спорили и най-накрая, ще те повозя и ще ти покажа какво прави... защото се случва точно каквото описва колегата. Ако не заключи съм със 100 на около 3000оборота. Ако заключи съм на около 2500-550 със 100 (по гпс). Като е заключил с 3250 оборота съм на малко над 120. Това с кутия 4.11, но да не оспамвам темата на колегата повече.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Мар 14, 2022 10:20 pm |
|
|
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
Защо да оспамвате, градивна дискусия да има Факт, не ми изглежда на строшено, не ми е и естествено. Вероятно ще се наложи едно обслужване на първо време, а до тогава ще се постарая да се повозя в някой друг автоматик, било то на импреза или не и ще видя как се държи. Определено не ми харесва, но съм склонен да го приема като недостатък, не е болка за умиране. Стига това да е реално начинът, по който си работи кутията. Ако тя е здрава и изправна, аз ще съм щастлив. Приемам всеки недостатък на тая кола по бащнски Само да е щастлива. @Alxx, какво имаш предвид под "Прекрои"? Да не подлежи на препрограмиране?
|
|
|
Вто Мар 15, 2022 10:12 am |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
С риск да избягам от същината на въпроса, има много хубава тема за Автоматичната трансмисия и режими на работаКато изключим всичко останало според мен не е добре за кутията да караш на D в града, защото тогава "работата" с педала на газта е ежесекундна и всяко по-леко натискане, особено при скорости около 50-60км/ч, веднага отключва. Така би следвало амортизацията на кутията да е по-голяма. Ще си направя експеримент при мен в града да усетя кога заключва и колко е осезаемо, но като цяло мисля, че е по-добре да си караш на 3-та. Цитат: ...на участъци със скорост около 50км на директна- колата преминава на 4-та предвка и след около 5 секунди при покой на педала на газта, кутията заключва torque converter-а, оборотите от своя страна се понижават с още около 500. Мисля, че няма как само от заключването на торк конвертор-а да паднат толкова. При мен при извънградско каране със скорост около 120 при заключване падат с около 200-300об/м (ако не се лъжа), затова мисля, че в града, с толкова ниска скорост като цяло оборотите не са толкова високи, че да "отнеме" 500... Евентуално преминаване от 3-та на 4-та + заключване да падат с толкова, но пак мисля, че скоростта трябва да е по-висока. Ще опитам да забележа в града как/кога заключва и ще пиша пак
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Вто Мар 15, 2022 1:45 pm |
|
|
tminyovski
Регистриран на: Пон Авг 26, 2019 9:27 pm Мнения: 9
Телефон: 0884120366
Рейтинг: 15
|
Вероятно е да бъркам в оборотите. Практиката с карането на 3 в града я следвам, но в редките пъти, в които реша да си карам на D- колата ми припомня бързичко. Което ме навежда на мисълта, дали офталмоложката във Вестербург,за 17-те години и 150-те хиляди километра притежание го е държала само на 3-та в града То за това сигурно и рита при заключване
|
|
|
Вто Мар 15, 2022 2:47 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
Направих няколко опита със скорости 50-80км/ч и при заключване не усещам нещо осезаемо. Усеща се кога заключва, но не е нещо, което да ми направи впечатление (ако не съм съсредоточен точно в това). В крайна сметка може всичко и да е субективно. За лично успокоение закарай я в някой сервиз за пробно каране, те ще кажат дали се държи нормално или не.
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Сря Мар 23, 2022 10:55 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта |
|