Отговори на тема
 Въпрос относно издухала гарнитура на EJ20 + Видео 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Дек 17, 2016 1:51 pm
Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester SG, EJ20
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Тъй като това ми е първият пост, искам първо да ви благодаря за форума, доста изчетох от него преди да си купя Форестърчето, за съжаление наскоро ми се наложи доста да почета и за един по-тъжен въпрос..

Осъзнавам, че за това е писано, но от изчетените теми и направените тестове останах само още по-объркан, затова и реших да драсна няколко реда, и да ви помоля за мнение.

Първо да си представя колата: Форестърчето ми е 2003 с 2-литров атмосферен двигател, нов внос от Италия. Закупих го Май месец тази година до момента съм изминал 13000 км, като почти 11000 от тях са на газ, която монтирахме тук в България.

А сега за проблема: преди 4 дни се прибирах от Пловдив, тъй като бях изморен карах доста бавно с около 100-110, и ми се стори, че стрелката за температура е една идея по-високо от нормалната й позиция (където до сега, не зависимо от натоварването и външната температура винаги е била като залепена!), и както я гледах и се чудех въобразявам ли си или не стрелката предприе рязко изкачване, при което директно изгасих мотора и отбих. Стрелката не успя дори да се качи до над средата на скалата. Отворих капака беше изплискало известно количество охладителна течност(в последствие стигнах до заключението, че я е изхвърлило през луфта между дупката на преливника и маркуча идващ от радиатора, който влиза в нея), а преливника беше пълен до горе само в едното ъгълче се виждаше едно малко балонче, след няколко минути радиатора си смукна течността и нивото спадна, след доливане на около 200мл. (толкова имах в едно шишенце) нивото стигна долния минимум на преливника. От там директно в сервиза, където след доливане на около 700мл. се оказа, че на първо четене нищо се не е спукало, след бърз тест при изключена газова бутилка и изпразнена система се установи, че излизат балончета в радиатора, и диагнозата беше обявена.. Смяна на гарнитури и шлайфане на глави.

По-принцип на сервиза му имам доверие, тук във форума го открих и лоша дума за него не съм чул. Но сумата за ремонта е голяма и все се надявах, нещо друго да е. И се захванах да чета, в този форум и разни чуждестранни, как да тестваме за издухала гарнитура. На първо място излезе хим. тест следящ за изгорели газове в охладителната течност, ходих в ДуневМоторСпорт момчето два пъти го прави теста един път при току що загряла кола, втория я оставихме да загрее хубаво като я форсирах прилично на празен ход. И двата пъти нищо, течността все си стоеше синя. Това леко ме обнадежди. И реших да пробвам втория тест, препоръчан от един от колегите от форума в друга подобна тема, теста беше следния газ до ламарина до към 150км/ч, задържам, спирам и без да гася мотора гледам за бълбукане в разширителя, бълбукане нямаше. Викам си 2/2 за Форестърчето може пък да е от друго. За всеки случай реших да повторя, газ до край, този път с преход към 8+% наклон за да съм сигурен, че съм го натоварил.. пак нищо. Викам си друго ще да е, отидох в друг сервиз отново високо препоръчан от форума, с идеята да сменям термостат и капачка на радиатора. Там ми откриха теч на охладителната течност от един от тройниците на газовата, явно от там губело по-малко и за 11000 излязло достатъчно за да загрее, тръгвам си от там аз щастлив, че няма да вадя мотор. Да си призная имах притеснение, за масло в началото, то на Субарутата нали си им е проблемче, и си го следях зорко, до първата смяна нивото не помръдна, но пък антифриза си го не следях :( .И днес директно при газаджията да си прегледа всичко. И си викам вече, тези балончета имаше ли ги нямаше ли ги, изгасих газовата, оставих колата да работи за да изгори всичко от системата, прехвърли се на бензин, отворих капачката на радиатора и зачаках:





Честно казано докато снимах клипчетата психически си се настроих, че глави ще си се шлайфат, защото аз лично не си обяснявам от къде другаде ще идват тези балончета.

Малко се филмирах, дали от автокъщата не са я купили така и да са закрепили положението с някоя добавка..

Ако имате други идей, ще съм благодарен.

Поздрави на всички и се извинявам за дългия пост.

Съб Дек 17, 2016 3:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега, за да си сигурен дали балончетата не са от обезъздушаване на на горната част на радиатора навий едно отрязано шише от минерална вода или безалкохолно -да стане като фуния и долей с антифриз някакво ниво за да не потъва антифриза в радиатора. Ако в този случай продължава да пуска балончета готви една хилядарка, даже са много, но да се застраховаш от неприятни изненади. Дано съм бил полезен, късмет!

Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk

Съб Дек 17, 2016 7:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Постове: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
При затворена капачка на радиатора и добре загрял двигател, се наблюдава за мехурчета в разширителния съд. Колата работи на място, подава се рязко газ и се гледа в съда. Мехурчетата излизат, като броеница при издухана гарнитура. Това е началният етап. След изстиване, нивото на течността спада в разширителния съд. При увеличаване на пробива, от съда изхвърля течност, като гейзер. При изстиване, течността не се връща обратно в радиатора и остават въздушни възглавници. Така вече не може да се кара - следва ремонт. До колкото се вижда на клиповете, появяват се периодично мехури. Прилича на пробив. Ако е така, много скоро, няма да може да работи при отворена капачка, а непрекъснато ще изтича течността от радиатора.
Може да се опипат маркучите при затворен радиатор, не трябва да са прекалено твърди.
Друго, за което се сещам е да се провери при напълно изстинал двигател нивото на течността в радиатора - при наличие на антифриз в разширителния съд, в радиатора нивото трябва да е до самата гърловина. Не трябва да има свободно пространство.
Успех! Дано загряването да е предизвикано от някакъв теч на антифриз и не добре обезвъздушена система!

Съб Дек 17, 2016 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5780
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз на тези клипчета нищо не виждам :pardon: Карай, свиркай си и следи антифриза в разш. съд и от време на време в радиатора, ако стане сериозно то ще се разбере.

Съб Дек 17, 2016 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Постове: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Препоръчвам ти да смениш капачката на радиатора за всеки случай. Аз изпаднах в подобни филми, понеже моята беше спряла да отваря под необходимото налягане и държеше цялата охладителна система напъната. Резултата бяха течове, твърди маркучи, радиатора изпусна и го сменях. Капачката сменихме после - всичко заспа, а беше за 20-на лева работа.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Съб Дек 17, 2016 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm
Постове: 54
Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, като покараш някой друг ден отиди пак да проверят за изгорели газове това според мен е най - сигурният тест.
Проверявай честичко маслото.

Нед Дек 18, 2016 9:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3868
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубаво си правил газов тест, ама навъртя ли преди това 150-200км на бензин? Реактивът за теста реагира на бензинови пари и изгорели газове, на такива от лпг не ще.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Дек 19, 2016 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
+1 за мнението на Божо.
+ да добавя - паркирай я с двг на по-високо (капачката на радиатора, да е най-високата точка) колкото можеш по-често и доливай в радиатора. Проверявай дали радиаторът е пълен всеки път преди палене. Така ще си сигурен, че е обезвъздушена и ще следиш проблема.
Смени капачка на радиатора, за всеки случай.
Ако е духнала гаднитура, рано или късно проблемът ще ескалира и ще стане ясно (легасито го карах 1г преди да духне съвсем, но понеже беше клингерит се случи изведнъж и беше филм. при металните, просто почваш да губиш повече и повече [или изтича, или изгаря] и накрая се вижда, че ще окотиш двг, ако не преминеш към шлайф).
п.п. Ако мислиш да караш колата повече време, като смъквате глави е добре да се шлайфа и блока, ама там се отива на едни други пари, защото трябва да се разглоби и блокът, за да може да се качи на машината. Като сцепите блока ще изчистят сегменти и е добре да се премери всичко - така и така си отворил всичко - направи го и я карай, докато решиш, без ядове.
То лошото е, че като сцепите блока, може да ти се наложи (а може и не - то се мери/вижда):
- нови сегменти
- нови основни лагери
- нови биелни

Ако ще минаваш тънко - само за гарнитури, мисля може и без въобще да се вади двг, но зависи майстора на какво мнение е, че си е криво да се махат глави, без да е изваден двг.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Дек 19, 2016 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Авг 01, 2011 11:59 am
Постове: 26
Местоположение: софия
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега да не те отчайвам, ама това са първите симптоми на гарнитура на глава, засега са съвсем слабо, но ще се увеличат балоните/налягането. Според мен го направи сега, защото като почне да надува сериозно ще гръмне и радиаторчето на парното или радиатора и ще правиш още работи.

Чет Яну 05, 2017 11:49 am
Върнете се в началото
Профил
звездоброец
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm
Постове: 1399
Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинявам се за въпроса, как е свързан изпарителя?

Във видеото водната му риза шунтирана ли е?

_________________
...защото животът не се измерва с броя на вдишванията,
а с моментите които спират дъха!!!

Вто Яну 10, 2017 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Постове: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
v.kostov написа:
Колега да не те отчайвам, ама това са първите симптоми на гарнитура на глава, засега са съвсем слабо, но ще се увеличат балоните/налягането. Според мен го направи сега, защото като почне да надува сериозно ще гръмне и радиаторчето на парното или радиатора и ще правиш още работи.


И на мене така ми казаха. Духнала гарнитура. Смених маркуча, който имаше СУПЕР малка цепнатинка под разширителния съд горе до турбото, защото сълзеше и намаля много изчезващата охладителна течност. Започна да сваля на месец по 100мл долу горе. След това смених радиатора. За 8 месеца съм долял 50мл, което е напълно в допустимите граници. Балончета повече нямам.

Чет Яну 12, 2017 9:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Постове: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега, изпатих от абсолютното същото. Симптомите бяха бърбоникане в казанчето+ включване на перките.Може и по-рано да го е имало но го забелязах като се затопли времето пролетта,и го наблюдавах около месец. Посъветваха ме да я загрея(т.е. 50км.) и да наблюдавам. Е видях: изхвърлен антифриз, пълно казанче, стрелка в червеното. Диагнозата бе изгоряла гарнитура от местния баш майстор на субара,с основна причина - клингеритовите гарнитури. Даде ми ден след една сед. - много време... иии от там попаднах не където трябва...НА КОФТИ МАЙСТОР!!При тоя удоволствието ми струваше около 550лв. (гарнитури:80-90лв. брой; семеринг...;гумички клапани...;шлайфане глави...;работа...)+ново масло. И колата не беше същата.Прекъсва, подскача, гърми. Открих хлабави свещи и куп липсващи болтове и гайки и пак допрях до субараджията. При него още 120лв. за реглаж капани(поради неправилен от първия), смяна гумички свещи и проверка за правилно зацепване на ангренажа. Таа за около 700лв. съм г/д ОК. Бърбоникането го няма. Чезне по малко течност но го отдавам на някоя връзка. Маслото един път е ок, друг на минимум, после пак ок(явно от наклона, температурата му и т.н.)..... Карам я и очите ми са вече все в стрелката за температурата. Съветът ми е да не отлагаш тая неприятна процедура докато проблема е още в зародиш но иди при читав майстор, иначе те чака ходене по мъките.

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Пон Яну 23, 2017 11:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 17, 2016 1:51 pm
Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester SG, EJ20
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

за зайтересованите EJ20-ката не изневери на репутацията си, в Subaruland ми откриха теч от един от троиниците където газаджията не беше затегнал и от малкия теч и това, че не съм следял нивото се е стигнало до големия спад. Затегнахме връзките, долях и 10000км по-късно не е мръднало нивото. ;)
 15

Съб Май 27, 2017 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Постове: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отдавна се опитвам да разбия тези абсолютно некомпетентни и зловредни митове за "слабото място"
на двигателите на Субару и твоята одисея още веднъж потвърждава мнението ми...но има хора, които очевидно са мазохисти.
Прочети ми постовете по въпроса /не са много/ и си спести бъдещи нерви.
 15

Съб Май 27, 2017 5:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор