Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:23 am



Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
 Виско муфа и централен диф за МТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реших да напиша тази тема, че подобните на нея са доста противоречиви, пък и да отделя информацията, която съм писал в други теми с малки допълнения и за да отговоря на някои поставени въпроси без отговор.
Ще го срещните в литературата още, като междуосев, централен или среден диф, виско муфа, виско съединител. Разглеждат се, като едно цяло макар, че виско-муфата (Viscous coupling) си е отделен елемент, но работят заедно с 2 пиньона и 2 конусни зъбни колела които представляват централен диференциал (Straight bevel gear Bevel pinion: 2, Bevel gear: 2 and viscous coupling) Моделите след 1999 г. виско-муфата е капсулована и се заменя заедно със лагера.

Какво предава?
Като всяко въртящо се тяло във физиката предава въртящ момент, скорост, обороти, мощност...

Спрял съм се на модела - Forester SG оборудван с 5-степенна механична скоростна кутия без LSD, който разполага със виско муфа в заключен централен диференциал, вграден в предавателната кутия. Мощността на двигателя се разделя на 50% предна ос и 50% задна ос, плаващи в границата на +/-5% с предавателно число на трансмисиите предна и задна равна на 4.111. Изоставането или приплъзването на колелата в предната част се пренасочва мощността към задната колела, както и изоставане в задната част мощността се предава към предната част, което гарантира, че колелата с най-доброто сцепление получават повече мощност. Виско-сединителя се активира, когато колелата започнат да приплъзват. Механизма на работа на виското се състои от два комплекта плочи запечатани в кутия пълна с вискозна течност от рода на силиконите. При нормални условия на работа, и двете групи плочи с вискозна течност се върти с еднаква скорост, но ако единия изходящ вал започва да се движи по-бързо от другите (както би станало, ако един комплект гуми започва да губи сцепление), този комплект плочи започва да се върти по-бързо и това генерира топлина, която кара течността да се сгъсти, за засилване на сцеплението между всеки две плочи. Течността се опитва да се справи чрез триене с по-бързите плочи дори до втвърдяване при 110 градуса C . При нормални условия баланса на въртящия момент към двата изхода ефективно "заключва" двата вала да се движат с еднаква скорост 50:50. Можете да си направите извода, какво ще се случи ако се прекали с времето на задържане на спирачното усилие върху валовете. Качвате си предните колела на валовете и започват да ги въртят, предната камера на виско-съединителя вдига температура и започва да се втвърдява и се опитва да предаде целия въртящ момент на задните колела. Въпроса е за колко време става това действие? - Става за части от секундата или за 1/4 обороти, при загряло виско и 2-3 км пробег.

Работи ли на неутрална? - Да работи при загряло силиконово масло.

Какви модели виско-муфа има за МТ?
Има два различни модела. Първия (1991-98) и втория (модели след 1999 ->). Тези диференциали не могат да бъдат разменени, защото са доста различни, така че бъдете сигурни на кой модел съответстват.

Могат ли да се използва виско-муфа от WRX?
За моделите 1999+ могат да я използват защото са еднакви и имат разлика само в междуосевия диф, който е с предавателно число 1:1.1
Каква е силата на завъртане при различните модели? : За не турбо и WRX - 4kg/m, (STI 12kg/m и 20kg/m, но за тях няма да говорим сега). ;)

1. Разпределението на въртящия момент на двигателя по време на нормална работа.
При отсъствие на разлика в скоростите на предните и задни колела разпределението е 50:50, а при възникване на разлика се извършва контролирано преместване. При извършване на пълен завой с много малка скорост има разлика в скоростта не само между лявата и дясната гума, но и между предните и задните гуми виското погасява тази разлика в полза на задните гуми, за обезпечаване на плавно движение.

Прикачени файлове:
1.jpg


2. При движение, когато предните колела започват да боксуват, въртящият момент се предава равномерно на задните.
Прикачени файлове:
2.jpg


3. При движение, когато задните колела започват да боксуват, въртящият момент се предава равномерно на предните.

Прикачени файлове:
3.jpg


Срещал съм следните няколко причини, които могат да го повредят "виското"

Основна: Когато предните и задните колела се въртят с различни скорост.

1. Влачене на преден или заден мост
2. Каране с гуми с различен диаметър и налягане
3. Каране редовно по паваж и офроуд
4. Често превъртане на гумите при тормоз

Симптоми:

Недозавиване и тресене в остри завои, чукане при завиване.

Cheers! :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
 21

Вто Окт 04, 2011 3:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 30, 2009 4:29 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: ivodanov
Автомобил: Outback 3.6R B14
Телефон: 0899907501
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря, Ице, за положеният труд! Отново много добре поднесен мат`рял! :smt136

Вто Окт 04, 2011 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За по-коректен текст може да се каже:
Цитат:
При разлика в движението на предния и задния мост.

Иначе при приплъзване на една предна и една задна гума колата няма да издрапа с два отворени диференциала на преден и заден мост.

Добър текст. Систематизирано и ясно. Дано помогне на много колеги и да няма повтарящи се теми, а директно да разберат каквото ги вълнува по AWD системата на Субару.

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Вто Окт 04, 2011 10:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Мнения: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може някой да се погрижи да я монтира в "златен фонд" =D>

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Вто Окт 04, 2011 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да споделя и още малко информация, която съм срещал да не я забравя. Един пич в Щатите му се прецакало виското, карал гуми с еднакъв размер и грайфер, но предните от една марка, задните от друга и писал до Subaru. Отговорили му, че различните марки се износват различно, както и грайферите трябва да са идентични, дори да са от една партида и с този документ завел дело срещу авто-къщата от където купил колата с различните гуми. Колегите го питат на колко мили е колата - отговора е 180К мили и повечето му отговарят - много малко си изкарал. :smt129
Друго интересно нещо, което срещнах е, че прегрялото виско се познавало по външния корпус имало синкав отенък по половината от корпуса все едно е нагрявано с оксижен. Каква ли температура е вдигнало. :smt129

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Окт 05, 2011 10:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много приятно четиво. =D>

Само да добавя, че величината на прехвърлане на виско модула е диференциална - 4 кгм @100 оборота на дифа. Колкото повече са оборотите, толкова повече ще прехвърли:

http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... eness.html

Според споделената информация из нета дифовете с по-голямо прехвърляне от по 20 кгм/100 имат повишено първоначално недозавиване и веднага след "захапване" повишено презавиване. Това е причината на нормалните дифове да са избрали точно 4 кг-овия.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Сря Окт 05, 2011 1:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
taipan написа:
Много приятно четиво. =D>

Само да добавя, че величината на прехвърлане на виско модула е диференциална - 4 кгм @100 оборота на дифа. Колкото повече са оборотите, толкова повече ще прехвърли:

http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... eness.html

Според споделената информация из нета дифовете с по-голямо прехвърляне от по 20 кгм/100 имат повишено първоначално недозавиване и веднага след "захапване" повишено презавиване. Това е причината на нормалните дифове да са избрали точно 4 кг-овия.


Да точно така е с мерните единици, а доколкото си спомням за $TI (случайно го чукнах символа и ми хареса :smt129 ) го разиграват с окачването и амовете (ляв-десен в зависимост от завоите по трасето, които са повече) за 20 кг/м/100 об - хем да си с високи обороти на 4-те гуми при изнасянето от завой, хем да има някаква компенсация при излизането, но там играят много тестове и пари. :smt023

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Окт 05, 2011 2:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Мнения: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:smt023

$TI кърти :smt139

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Сря Окт 05, 2011 2:10 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Мнения: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Понеже днес порових малко пак за диференциалите, да допълня една снимка на преден виско съединител /виско муфа/ на FORESTER S10, IMPREZA G10, LEGACY B11
Този е от типа с гелоподобната термосмес в корпуса.
Подобни са използвани в по-старите модели касети и на задните виско сомоблокиращи диференциали
Те са заменени по-късно с по-прости, които работят в един картер заедно със зъбните предавки на диференциала
http://opposedforces.com/parts/info/38434AA021/
Прикачени файлове:
38434AA021.jpg

Прикачени файлове:
583494812102.JPG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Ное 12, 2011 5:10 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво за труда.

Маи не му е мястото, ама понеже скоро минавах преглед.
Валците могат да прецакат виско муфата ако предните или задните колела са на тях а другите два здраво стъпили на земята, + това че валците въртят в една посока. (абе да си призная наложи се да се кача на валяците след доста уговорки)
Пускат ти едното колело напред другото назад, за да няма предаване на въртящ момент към задните колела, обаче ако имаш заден ЛСД ще има поразии. Незнам дали и другото е правилно, но аз се жервах да мина.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Ное 12, 2011 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Мнения: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво за труда.
Маи не му е мястото, ама понеже скоро минавах преглед.
Имаше някъде такава тема

Валците могат да прецакат виско муфата ако предните или задните колела са на тях а другите два здраво стъпили на земята, + това че валците въртят в една посока. (абе да си призная наложи се да се кача на валяците след доста уговорки)
Пускат ти едното колело напред другото назад, за да няма предаване на въртящ момент към задните колела,
Да.
Така е правилно, ако си с отворени междуколесни диференциали.
И при мен е така.


обаче ако имаш заден ЛСД ще има поразии. Незнам дали и другото е правилно, но аз се жервах да мина.
Не мога да преценя, но ако проверката стане бързо може и да няма щети-все пак за 10-20 оборота би трябвало да издържа.
Ще трябва да се питат колегите в другата тема.

Нед Ное 13, 2011 11:11 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Дек 06, 2009 11:44 pm
Мнения: 36
Skype: happy_ivche
Автомобил: subaru forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Искам да попитам колко хил. км. издържа този междинен диф.Има ли различни видове междинни диференциали,например да не са със гел ами да са механични или такива за раиони с по високи температури.Защото усетих ,че през зимата ако измина 250км не блокира а през лятото блокира на 30км.И ако се смени колко време ще издържи или това е наи слабото място на субару.

Пет Май 04, 2012 11:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 21, 2011 11:21 pm
Мнения: 60
Местоположение: Baden-Württemberg
Skype: -
Автомобил: Forester S-turbo (SF '99)
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Yco написа:

Срещал съм следните няколко причини, които могат да го повредят "виското"

Основна: Когато предните и задните колела се въртят с различни скорост.

1. Влачене на преден или заден мост
2. Каране с гуми с различен диаметър и налягане
3. Каране редовно по паваж и офроуд
4. Често превъртане на гумите при тормоз

Симптоми:

Недозавиване и тресене в остри завои, чукане при завиване.

Cheers! :D


[потенцялен оффтопик - сигурно го има дискутирано но... не излезе чрез търсене]

в този ред на мисли взех да се притеснявам, че в момента съм с различни задни и предни. Марката Yokohama Geolander G035 предни и G900 ( 4те са в доста напреднал ДОТ :) '05 ) и сега като ми казахте тия работа взех леко да ...дрисвам :-~ поне размера им си е еднакъв ( 215/60/16)

и ще може ли някой да постне номера на виско-муфата за турбо-моделите, че нещо не ми излиза от opposedforces a искам да проверя какви пари е :hello:

п.п. За горепосочения :

VISCOKUPPLUNG Art.Nr.: 38434AA021
Hersteller SUBARU: VISCOKUPPLUNG
Verfügbar in ca. 3-5 Werktagen
611,33 €*

Съб Май 05, 2012 8:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
MechMus написа:
Yco написа:

Срещал съм следните няколко причини, които могат да го повредят "виското"

Основна: Когато предните и задните колела се въртят с различни скорост.

1. Влачене на преден или заден мост
2. Каране с гуми с различен диаметър и налягане
3. Каране редовно по паваж и офроуд
4. Често превъртане на гумите при тормоз

Симптоми:

Недозавиване и тресене в остри завои, чукане при завиване.

Cheers! :D


[потенцялен оффтопик - сигурно го има дискутирано но... не излезе чрез търсене]

в този ред на мисли взех да се притеснявам, че в момента съм с различни задни и предни. Марката Yokohama Geolander G035 предни и G900 ( 4те са в доста напреднал ДОТ :) '05 ) и сега като ми казахте тия работа взех леко да ...дрисвам :-~ поне размера им си е еднакъв ( 215/60/16)

и ще може ли някой да постне номера на виско-муфата за турбо-моделите, че нещо не ми излиза от opposedforces a искам да проверя какви пари е :hello:

п.п. За горепосочения :

VISCOKUPPLUNG Art.Nr.: 38434AA021
Hersteller SUBARU: VISCOKUPPLUNG
Verfügbar in ca. 3-5 Werktagen
611,33 €*


Колега, преди няколко месеца беше около 950лв. Лично я сменях.

Съб Май 05, 2012 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 433
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Outback H6 B13, Forester SG 2.5XT
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да поизтупам темата от прахта :)
Много полезна тема, но имам едно питане.
Понеже Форко е произведен Септември 98г а се води МY99, кой вариант на централния диф е в сила?
И да разбирам ли, че няма разлика дали е за Турбо кола или не?

_________________
Lesson for beginners: Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Speed is how fast you hit the wall.

Пон Фев 15, 2016 9:00 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Май разпределението предни задни не е 50 на 50. Винаги превъртат предните първо и се държи като кола с предно предаване, след като зацепи муфата е различно. Срещал съм че е 60 на 40. На спортните импреси го дават пък с превес на задното.
 -15

Пет Фев 19, 2016 12:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2011 12:28 pm
Мнения: 161
Местоположение: Перник
Автомобил: LEGACY B12 2,5 Limited
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, искам да попитам автоматичните скорости ( аутбек н6) имат ли вискомуфа?
Благодаря.

_________________
Legacy B11MT
Outback B12 H6
Legacy B11 2,5 limited
Legacy B12 2,5 limited
Когато доиде страха си отива живота.

Нед Юни 04, 2017 3:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не,нямат.

Нед Юни 04, 2017 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
dragoveli написа:
Не,нямат.

Но имат среден диференциал.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сря Юли 26, 2017 8:41 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор