Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Авг 26, 2019 6:00 am



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 Как се сваля ролката на коляновия вал 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 9:13 pm
Мнения: 59
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте
Някой може ли да ми даде акъл как се отвива болта който държи ролката на коляновия вал. Субаруто е форестър 3 2.0 без турбо

Съб Май 11, 2019 5:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:34 pm
Мнения: 1355
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 469
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С лула и с чука...като нямаш пневматични инструменти под ръка това е начина..

Съб Май 11, 2019 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1836
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен, друго пита колегата.... как се блокира вала, за да може да развие шайбата, която върти ремъците. Да?
Ако е това - по принцип, има специален инструмент, който се ползва - пъха се в отворите на шайбата и по средата има отвор за ключа.
Ако нямаш такъв инструмент:
- Ако е автомат, в задната част при Torque Convertor-а има място за пин, който се слага, за да заключи вала/конвертора.
- Ако е ръчка - включваш 5та и държиш спирачките.
- Някои колеги са писали, че пъхат два яки болта в отворите на шайбата и с прав прът държат и развиват.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Май 11, 2019 8:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно при ръчката има отвор към маховика. Ако не ме лъже споменът, болтът трябва да е 8х1,25/100мм(или 10х1,5 забравил съм) с конусен край. Поставя се в ГМТ 1-ви цилиндър и се завива.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Нед Май 12, 2019 1:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 9:13 pm
Мнения: 59
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Оправихме се с ролката. С два болта през отворите на шайбата и ряско дърпане на гедоре с голямо рамо. Възникна още един казус като сложим новия ангренаж на белезите с бяла боя върху ремъка и ролките, белезите набити вурху самите шайби на валовете се разминават. Като нагласим белезите на шайбите един към друг бялата боя на ремъка бяга един зъб на долните валове. Случвало ли се е ремъка да е грешно белязан. При превъртане на мотора на ръка не се усеща проблем.

Нед Май 12, 2019 10:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1836
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Май 12, 2019 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 1:24 pm
Мнения: 184
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valqk написа:
Аз бих вярвал на белезите на ролките.
Ето един интересен вариант за развиване: https://www.youtube.com/watch?v=BTysmAxU_nw
Клиповете с идиотите, коити въртят на стартер, няма да ги пускам :lipseal:

Точно по този начин сменихме(с един прятел)една шайба.Става без никакъв проблем.Прост,но ефективен начин.Успех на колегата

Вто Май 14, 2019 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 9:13 pm
Мнения: 59
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ангренажа е сменен успешно . Втори ден работи перфектно. Единствено при смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв щото не промихме с вода ама наесен пак.

Вто Май 14, 2019 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Вто Май 14, 2019 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 6:47 am
Мнения: 291
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 141
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Източвай веднага, промий и сипи зелен, т.е. G11/FL22 или както го намериш.


Why ? Аз трета година съм с G 12 + и нямам никакви проблеми с охлаждането . Моля за повече яснота . Да сменям ли ?

Вто Май 14, 2019 10:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 1956
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
смяната на зелен с червен антифриз стана кафяв
Смесването на различни типове антифризи пре**ва съставките и ефектът винаги е негативен в дългосрочен план. Отделно, в ръководството изрично е посочен G11...

Аз, давам приятелски съвет. Всеки си има глава на раменете и си решава.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Вто Май 14, 2019 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 6:54 am
Мнения: 153
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Като се смесят двата антифриза се образува утайка и кофти налеп по радиатора най вече. Ял съм го тоя с Нисана да карам на парно при +40° С,стабилна промивка с някаква химия и нов антифриз.

Вто Май 14, 2019 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор