Forester 2.0D - Спирачна течност
Автор |
Съобщение |
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте, в процес на сменяне на всичко съм (дискове, накладки, гуми, буталца) - и търся какво масло да си купя. Гледам на капачката, пише да се използва само DOT3 - а в магазина ми казаха, че DOT3 е за москвичите и други подобни слаби коли.
Въпросът: Защо тогава на капачката пише да се ползва DOT3? Ако взема DOT4 - какво ще стане? Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло?
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 8:49 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Сменяй смело с DOT4 аз съм с такава отдавна и няма грижи.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 8:54 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Ок, сменям. Но все пак ми е интересно - защо ще пише DOT3 only?
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:02 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:06 am |
|
|
kronos
|
Това сме го коментирали. Напротив, като е излизала колата си е имало и DOT 5 даже. Просто японците така са решили, за да се сменя спирачната течност на всеки 2 години, а не на 5. Аз съм най-доволен от ATE SL6 и Amsoil DOT 3/4.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 11:16 am |
|
|
Alxx
|
ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. Жокер: хигроскопичност на течността. Warxcell написа: Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло? Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 11:23 am |
|
|
kronos
|
Alxx написа: ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. Жокер: хигроскопичност на течността. Така е, но аз говорех за DOT 5, не за DOT 5.1. Разликата е точно там, че чистата петица не хигроскопира. На Субару сигурно и 5.1 става, но аз не бих рискувал.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 2:36 pm |
|
|
Alxx
|
Чистата петица не става за 99% от колите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 5:02 pm |
|
|
kronos
|
Въпросът е обаче дали е препоръчително да се слага 5.1 след като на капачката пише only DOT 3, в година на производство, в която е имало отдавна 5.1
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 6:19 pm |
|
|
Alxx
|
Заводът производител препоръчва необходимия минимум, за нормално ежедневно каране. Дълга е темата, но и при спирачните течности има минерални и синтетични бази, като с растежа на дотовете скача температурата на кипене, но намаляват качествата на смазване. Всичко опира до начин на употреба и приоритети. Бабата е с дот4, горският с 5.1, а винкелът с 4 рейсинг.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:30 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
vlado_74 написа: Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3 Колата е производство 2013. Alxx написа: Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор. Аз така или иначе я източвам в момента (защото сменям буталцата и гумичките на всички спирачни апарати) - започнах от задна лява, оставих да изтече всичко, после предна лява, пак оставих да изтече всичко, после задна дясна, оставих да изтече всичко и накрая предна дясна. Общо изтече около 300мл (на око). Утре ще го премеря колко е точно. После какво следва? Наливам новата течност и обезвъздушавам? Има ли някаква поредица, кое първо се обезвъздушава?
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 12:24 am |
|
|
Alxx
|
От задно дясно по спомен и после на кръст. С обезвъздушаването прекарай 600-800мл общо през системата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 7:19 am |
|
|
ico_tech
|
Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла. Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано. Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 1:44 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
ico_tech написа: Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла. Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано. Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки Деба, моята е на поне 5 години. Значи излиза, че трябва да сменям 5 пъти течността, преди да сменя накладките.
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 4:21 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Добре, смених всичко (буталце, гумички, дискове, накладки) - и заден ляв апарат все още задържа някакви идеи?
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 12:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 2:57 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
dendim написа: Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk Не е от това - прибрах буталцето докрай - и карах 5км извън градско - и не загря. Направих същото упражнение като натисна спирачките в началото - после без спирачки спрях и беше пак топло. Дясното колело няма тоя проблем. Изчистих всички ламаринки и самите стойки от ръждата.
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 3:49 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Спирачен маркуч. Има случаи, в които част от вътрешната повърхност на маркуча се скапва (раздува, отлепва) и работи като клапа, като пропуска течност само към апарата, а в посока към помпата затваря сечението на спирачния маркуч. Мисля, че имаше някъде във форума описан подобен случай. Все пак това е само предположение...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 4:19 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 4:39 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
dendim написа: Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk Ръчната и крачната са разделени - загрява самия диск, не барабана. Не е от това. Ще пробвам с нови маркучи. Лошото е, че са с 3 дни доставка.
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 5:16 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|