Forester 2.0D - Спирачна течност
Автор |
Съобщение |
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте, в процес на сменяне на всичко съм (дискове, накладки, гуми, буталца) - и търся какво масло да си купя. Гледам на капачката, пише да се използва само DOT3 - а в магазина ми казаха, че DOT3 е за москвичите и други подобни слаби коли.
Въпросът: Защо тогава на капачката пише да се ползва DOT3? Ако взема DOT4 - какво ще стане? Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло?
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 8:49 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Сменяй смело с DOT4 аз съм с такава отдавна и няма грижи.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 8:54 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Ок, сменям. Но все пак ми е интересно - защо ще пише DOT3 only?
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:02 am |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:06 am |
|
|
kronos
|
Това сме го коментирали. Напротив, като е излизала колата си е имало и DOT 5 даже. Просто японците така са решили, за да се сменя спирачната течност на всеки 2 години, а не на 5. Аз съм най-доволен от ATE SL6 и Amsoil DOT 3/4.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 11:16 am |
|
|
Alxx
|
ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. Жокер: хигроскопичност на течността. Warxcell написа: Трябва ли да източа системата преди наливането на новото масло? Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 11:23 am |
|
|
kronos
|
Alxx написа: ДОТ 5.1 никак не ти удължава периода на смяна. Нито който и да е дот. Жокер: хигроскопичност на течността. Така е, но аз говорех за DOT 5, не за DOT 5.1. Разликата е точно там, че чистата петица не хигроскопира. На Субару сигурно и 5.1 става, но аз не бих рискувал.
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 2:36 pm |
|
|
Alxx
|
Чистата петица не става за 99% от колите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 5:02 pm |
|
|
kronos
|
Въпросът е обаче дали е препоръчително да се слага 5.1 след като на капачката пише only DOT 3, в година на производство, в която е имало отдавна 5.1
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 6:19 pm |
|
|
Alxx
|
Заводът производител препоръчва необходимия минимум, за нормално ежедневно каране. Дълга е темата, но и при спирачните течности има минерални и синтетични бази, като с растежа на дотовете скача температурата на кипене, но намаляват качествата на смазване. Всичко опира до начин на употреба и приоритети. Бабата е с дот4, горският с 5.1, а винкелът с 4 рейсинг.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 02, 2021 9:30 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
vlado_74 написа: Защото като е излизала колата сигурно е имало само до DOT3 Колата е производство 2013. Alxx написа: Недей! Просто от първото колело източи(предно ляво, напр) целия обем на казанчето почти до дъно, долей от новата и после доизточи още около 150, т.е. обема на тръбичката, после от другото пак 150. От задните източваш 2х250/колело и си промил системата. За промиване на старата течност от клапаните и помпата на абс-а ще ти трябва диагностичен прибор. Аз така или иначе я източвам в момента (защото сменям буталцата и гумичките на всички спирачни апарати) - започнах от задна лява, оставих да изтече всичко, после предна лява, пак оставих да изтече всичко, после задна дясна, оставих да изтече всичко и накрая предна дясна. Общо изтече около 300мл (на око). Утре ще го премеря колко е точно. После какво следва? Наливам новата течност и обезвъздушавам? Има ли някаква поредица, кое първо се обезвъздушава?
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 12:24 am |
|
|
Alxx
|
От задно дясно по спомен и после на кръст. С обезвъздушаването прекарай 600-800мл общо през системата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 7:19 am |
|
|
ico_tech
|
Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла. Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано. Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 1:44 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
ico_tech написа: Последно не беше толкова скъпа тази услуга - подмяна и промивка с помпа. И ръчно пак отива около литър течност. Понякога излизат големи мръсотии - чернилка и нещо като съсиреци. Част от тях са от уплътнения и маркучи, част от поета от въздуха влага. Затова от Субару препоръчват смяна на 2 години. И не, след две, три, пет години течността няма да се "пресече", но ако сте отговорни стопани ще си я сменяте, както сменяте трансмисионните масла. Престоя на колата с празни тръбопроводи и отворена към въздуха не е много добра опция - влагата се настанява вътре. Поради тази причина имаше и забележка някъде "винаги доливайте течност от ново шише", има се предвид неотпечатано. Изобщо Субару си иска поддръжка - но и производителя не е казвал друго, за разлика от някои други марки Деба, моята е на поне 5 години. Значи излиза, че трябва да сменям 5 пъти течността, преди да сменя накладките.
|
|
|
Пет Дек 03, 2021 4:21 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Добре, смених всичко (буталце, гумички, дискове, накладки) - и заден ляв апарат все още задържа някакви идеи?
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 12:51 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 2:57 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
dendim написа: Дебели накладки? Имах подобен случай на моята с накладки ATE. Имаха по една тънка ламаринка в комплекта, с функция да отвежда топлината от накладката. Като ги монтирах, на едното (само на едното!) колело спирачния диск посиня за 5 км градско. Цилиндър четата прибрани до край, а грее. Махнах ламаринките и всичко заспа. Мислех да ги сложа отново след няколко хил км, ама още карам без тях...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk Не е от това - прибрах буталцето докрай - и карах 5км извън градско - и не загря. Направих същото упражнение като натисна спирачките в началото - после без спирачки спрях и беше пак топло. Дясното колело няма тоя проблем. Изчистих всички ламаринки и самите стойки от ръждата.
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 3:49 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Спирачен маркуч. Има случаи, в които част от вътрешната повърхност на маркуча се скапва (раздува, отлепва) и работи като клапа, като пропуска течност само към апарата, а в посока към помпата затваря сечението на спирачния маркуч. Мисля, че имаше някъде във форума описан подобен случай. Все пак това е само предположение...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 4:19 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 4:39 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
dendim написа: Извинявай, сега виждам, че става дума за заден апарат. Може да е нещо, свързано с ръчната спирачка - жило, барабан, накладки на ръчната спирачка (мисля, че са отделни накладки, барабанни)...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk Ръчната и крачната са разделени - загрява самия диск, не барабана. Не е от това. Ще пробвам с нови маркучи. Лошото е, че са с 3 дни доставка.
|
|
|
Съб Дек 04, 2021 5:16 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта |
|