Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Сеп 27, 2022 3:26 am



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Тракане/хлопане идващо от двигателя 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!

От около 3 години се наслаждавам на Субару Форестър 2.5, бензин, година 2012, внос от САЩ.

До преди седмица нямах никакви проблеми с него, нито по ходова част, нито по двигател.

Но както много хора направиха последните седмици, заради високите цени на бензина, реших да го газифицирам.

Обаче само седмица след това, двигателя започна да издава някакъв странен шум като хлопане или тракане, основно при спрял автомобил. Днес, реших да се кача да я повъртя малко из града и шума вече се чуваше и при каране.

Проверих маслото, изглежда беше изхарчила около литър масло за има няма 2-3 седмици, след слагането на газовото.

Отделно при първоначалното запалване се чува тракане за секунда някъде от дясно на двигателя.

Долях масло, мислейки си, че е от това, но шума не изчезна. Даже напротив, мисля, че нещата стават по-зле.

За последно беше обслужена 09.2021, като освен смяната на маслото, са сменили въздушен и маслен филтър.

Закарах я на газаджията, които ми сложи газовото, чу шума, но каза, че може да е от инжекторите, това беше още в деня, когато чух шума за първи път. Сега вече шумът си е наистина сериозен. Спира единствено и само когато спра да подавам газ и колата се движи по инерция. През останалото време тракането/хлопането е непрестанно.

Бях си запазил час вторник за годишното обслужване, понеже вече минах 12000км и там ще им кажа на момчетата, за какво иде реч, но все пак ще се радвам да чуя и вашето мнение. Изчетох някои теми тук във форума, но не мисля, че успях да намеря точно същия проблем.

Забравих да напиша, маслото, с което е в момента колата е Петронас 0W20. Ако изобщо има значение.

Ще прикача и няколко аудио файла, където ясно се чуват шумовете при запалване и при спрял автомобил на скорост.

Лек и успешен ден!

https://voca.ro/1IhQXyreCd2c
https://voca.ro/1hnOMujIlcz0
https://voca.ro/12mgtJbNsstQ

Нед Авг 14, 2022 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 747
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 373
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямам идея за точния проблем, но за съжаление такъв разход на масло със сигурност означава повреден двигател, щом няма видим теч.

Нед Авг 14, 2022 4:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2335
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами, то като почне шум и не знаеш от какво е, особено свързан с чукане и обороти, веднага се ходи към някой, който знае. Не се кара и да си правиш опити... съжалявам, че с такъв назидателен тон, но както обясняваш си си докарал още по-сериозен проблем, заради разкарването.

Като слушам си с проблем по мотовилковата група, ако не и счупено бутало/сегмент(първо) (едва ли, но не е невъзможно при този разход на масло).
Карай го към сервиза, да го отварят и се приготви за правене на ДВГ, ако въобще блока още става (лошият вариант).

Съжалявам за черногледството, но при описаните симптоми на такова звучи :facepalm:
И най-вероятно не е от монтажа на газовото. Просто мотора е бил на ръба да се прецака (лошо масло, ненавременна смяна - 12к са МНОГО, ОСОБЕНО ако се кара предимно градско!) и газовото му е помогнало. Без газово, още 10-15к км и същото, та не вини само газаджиите. Те, че са за бой обикновено са...но не винаги и при такива демиджи - трябва да не е вървяла колата изобщо, да е хълцала, кихала, гърмяла и всичко най-лошо, че толкова бързо да се счупи от газта.
:good: и дано е нещо дребно и да греша изцяло!

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Авг 15, 2022 3:19 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, съгласен съм с теб. Трябваше веднага да я вкарам в сервиза като се появи проблема, не да минавам още 1000км.

Но аз се заблудих с километрите, понеже е в мили и погледнах 8500 изминати, после се усетих, че това са го засекли в мили, както е и на километража. Както и да е, моя е грешката. Иначе е карана основно извънградско. От тия километри, макс 1000 да са карани в градски условия.

Днес проверих пак маслото. Погледнах отдолу дали не тече, нямаше теч, проверих, стои си нивото същото от последното каране. Днес я припалих, минах 2-3км и грам шум не се чува от двигателя. На моменти леко притраква, но много много леко и в градска среда дори не се чува, ако не затворя прозорците и не съм в тиха уличка.

Утре, ще се разбере като я вкарам в сервиза и ще ви кажа.

Пон Авг 15, 2022 4:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Забравих да спомена, че като оставя колата на неутрална скорост шума изчезва напълно. Реално това хлопане го прави само на ниските обороти на директна скорост. При настъпване на газта то изчезва.

Пон Авг 15, 2022 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2335
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тогава може и да се разминеш с обтегач на ангренажа, възможно е и това да трака. Така с обяснения :pardon:
:good: и пиши.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Авг 15, 2022 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Току що си взех колата от сервиза. Пичовете казаха, че най-вероятно става въпрос за проблем с маслото поради превъртяните 10000км. Смениха го, препоръчвайки ми 5в30, понеже било по-гъсто. Смениха си там филтрите и уж тракала вече една идея по-малко. Казаха да я покарам седмица и ако не изчезне напълно хлопането да им я закарам пак, а те щели вече да видят от къде идва проблема. Предполагат като теб колега, че може да става дума за обтегача на ангренажа, но нека видим как ще е тия дни. :) Ще пиша пак като имам инфо.

Вто Авг 16, 2022 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 747
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 373
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не си усетил как колата е издухала 1 литър масло, значи или не проверяваш редовно маслото или колата има сериозен проблем. Все пак твоя мотор няма турбо и дори за 12 000 км не би трябвало да изхарчи толкова масло, макар че 0W20 изобщо не става за нашите жеги.
Дано е първото но Субару, а и всички нови двигатели, изобщо не понасят маслен глад.

Вто Авг 16, 2022 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3458
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е усетил, щото до 7-8к не го е пипала вероятно и не е проверявал редовно. Карането на тоя мотор с 0W20 масло е пряк път към основния ремонт.

Това с предположението за обтегач на ангренажа и "покарай седмица" не е сериозно! При най-малко такова съмнение се разглобява веднага и се сменя ако се налага, че прескочи ли зъбче-две, айде мотора на масата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 16, 2022 6:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
kronos написа:
Ако не си усетил как колата е издухала 1 литър масло, значи или не проверяваш редовно маслото или колата има сериозен проблем. Все пак твоя мотор няма турбо и дори за 12 000 км не би трябвало да изхарчи толкова масло, макар че 0W20 изобщо не става за нашите жеги.
Дано е първото но Субару, а и всички нови двигатели, изобщо не понасят маслен глад.


Като цяло маслото го проверявам преди всеки дълъг път (разбирайте, Варна - София) и аз си мисля, че проблема стана последния месец, защото преди това не бях забелязал особена липса на масло. И изведнъж когато видях, че липсва литър и нещо .. и аз се ошашавих и всичко това след монтиране на газовото. Разбира се, не знам дали точно това е причината, но от там нещата дръпнаха назад.

Иначе и за мен е странно как се реши, че шума не е нещо опасно за двигателя и да я карам за момента така и възнамерявам още петък да я закарам в друг сервиз за второ мнение. Ще пиша като имам информация.

Сетих се още нещо, миналия септември, веднага след като я обслужих, ходихме до Мармарис, навъртяхме 2500км отиване и връщане, и нямаше нито милилитър изразходвано масло. Даже човека от техническия преглед, който минах след това ми зададе въпроса колко масло ти харчи, викам не харчи. И тогава той каза, че като за боксер няма как да не харчи масло, всички харчели.

Та да, ще видим какво ще става. Лека вечер!

Вто Авг 16, 2022 6:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1689
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, само да напомня, че автора на темата е с FB25, не EJ2xx.
Та в този смисъл има достатъчно информация в нета, защо маслото трябва да е 0W20 и защо се появява това тракане. Вероятно проблемът с тракането е в обтегача, а големият интервал за смяна на маслото е причина за изчезването му.
А защо се е случило след поставяне на АГУ? Вероятно причината е в допълнителното термично натоварване на двигателя вследствие лоши настройки (бедни смеси). Това вече е дошло в повече на 10 годишния плунжер на обтегача, а е "подгряло" допълнително и маслото, което работи на 120ºС ( с 0W20 и 120 + с 5W30).
Колега BorimirK, изкарайте си така няколко дни, но после се върнете в сервиза и трябва отново да преслушат агренажа. Лошото е, че при този мотор всичко е зад капак и разглобяването е сравнително голямо. Нека задължително да ви проверят клапана на маслената помпа (вече интегрирана в капака) и измерят налягането на маслото, защото четох, че стоковия датчик го дават да сработва (светва лампа) на 0.1 bar, което е смешно ниско.

Както на скоро казаха в популярно видео - масло на 8000км/6 мес за атмосферките от страната на изгряващото слънце, че дизайна им много изморява маслото :giggle:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 16, 2022 6:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колеги, само да напомня, че автора на темата е с FB25, не EJ2xx.
Та в този смисъл има достатъчно информация в нета, защо маслото трябва да е 0W20 и защо се появява това тракане. Вероятно проблемът с тракането е в обтегача, а големият интервал за смяна на маслото е причина за изчезването му.
А защо се е случило след поставяне на АГУ? Вероятно причината е в допълнителното термично натоварване на двигателя вследствие лоши настройки (бедни смеси). Това вече е дошло в повече на 10 годишния плунжер на обтегача, а е "подгряло" допълнително и маслото, което работи на 120ºС ( с 0W20 и 120 + с 5W30).
Колега BorimirK, изкарайте си така няколко дни, но после се върнете в сервиза и трябва отново да преслушат агренажа. Лошото е, че при този мотор всичко е зад капак и разглобяването е сравнително голямо. Нека задължително да ви проверят клапана на маслената помпа (вече интегрирана в капака) и измерят налягането на маслото, защото четох, че стоковия датчик го дават да сработва (светва лампа) на 0.1 bar, което е смешно ниско.

Както на скоро казаха в популярно видео - масло на 8000км/6 мес за атмосферките от страната на изгряващото слънце, че дизайна им много изморява маслото :giggle:


Благодаря за коментара, колега. Определено ще го имам това предвид. Ще пиша като разбера какво ще става. :)

Вто Авг 16, 2022 11:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, колеги! Връщам се от сервиза, оказа се, че проблема е в една много малка ламаринка, която се била разхлабила и от там се чувало хлопането. Завиха я и сега не се чува дори и най-малка вибрацийка. Благодаря на всички коментиращи. Желая ви хубав ден и уикенд!
 15

Пет Авг 19, 2022 9:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2335
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поредният пример, защо не трябва да се дават диагнози по обяснения!

Тракане от мотора и дрънчене на ламаринка, за едни са едно и също, за други (запознато ухо) - съвсем различно!

Радвам се за щастливия край колега.
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Авг 19, 2022 11:05 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 747
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 373
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е. И аз преди няколко години се чудех от къде идва тракане при двигателя, а се оказа пластмасовия му капак. Смених гумичките за 2 лева и всичко заспа.
Но литър липса на масло, за мен си е сериозен разход на атмосферен мотор, дори и за 12 000 км.

Пет Авг 19, 2022 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2335
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами до колкото знам, над 3-4л се води разход, при който се налага да се отвори двг-то. :pardon:
Разбира се, всеки си решава дали му е ОК.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Авг 19, 2022 5:45 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Авг 14, 2022 1:15 pm
Мнения: 8
Skype: gladiator_28
Автомобил: Subaru Forester 2.5
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ами и мен този разход на масло ме притеснява, но ей го сега, от както смених маслото преди месец, изминах около 3000км .. почти маслото не е мръднало. Но ако стигна 12к километрите, сигурно пак ще отиде на близо 1л.

Това, което по ме притенсява сега е един усилващ се шум на работата на двигателя при движение. Буквално след 2000 оборота започва да работи значително по-шумно. Но не съм сигурен, че шума идва от двигателя, все едно се чува из под колата, в началото много наподобява на шума на втриване на гумите с асфалта. Ще взема тия дни пак да я закарам в сервиза да я огледат да съм си сигурен, че не е нещо сериозно. Макар че, сега майсторът от сервиза реши да сложи по-гъстото и вече не съм на 0в20 ами 5в30. Аз не разбирам, но може и това да е увеличило шума от двигателя. Като не е в движение иначе си стои безшумен както преди.

Другото, на което донякъде може да отдам шума е някоя изгнила тръба на ауспуха, понеже и там имаше леки проблеми преди. Направи ми впечатление, че отдолу има доста метални скоби, които държат някои от тръбите и даже едната се беше счупила и създаваше шум (резонанс). Може пак някоя скоба да се е счупила или разхлабила и да създава шум.

Пон Сеп 12, 2022 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm
Мнения: 149
Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля че за 2.5 дават маслото да 0W20. Как така майстора ще ти сложи 5W30

Съб Сеп 17, 2022 11:56 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор