Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Фев 08, 2023 7:22 pm



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Forester 2.5XT - Шум и ритане от автомата 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юли 31, 2022 7:54 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Притежавам автомобила от заглавието, 2006 год. с автомат. Преди няколко месеца смених маслото и филтъра на автомата и кратко след това се появи доста интересен шум от кутията и почна да рита на скорости между 60 и 70 км/ч. На моменти като почне да го прави не се седи в колата, сякаш си пуснал Harlem Shake :) Шума, който издава не е обвързан със скорост, може да го прави и на 20 км/ч, може да го прави и на 100 км/ч. Най-точното описание на шума, което мога да дам е: все едно си настъпил пеещата маркировка на магистралата. Понякога звука се променя с оборотите на колата и почва ясно и отчетливо да се чува виу-виу-виу, а понякога е плтен монотонен звук сякаш си караш на пеещата маркировка.

Карах колата в субаруленд, казаха "нищо й няма". Иска ми се да им повярвам, обаче съм фен на превантивната поддръжка и ремонти, защото като се строши на средата на магистралата в Гърция примерно ще стане фал.

Всякакви идеи са супер оценени, като също съм отворен и към други места където биха могли да я погледнат. (колата е поддържана само в Субаруленд)

Нед Юли 31, 2022 8:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 11, 2017 12:56 pm
Мнения: 73
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Иди в джемини. Моята така започна след като и смениха маслото почна да рита при смяна на скоростите после спря да зацепва торк конвертора и накрая я закарах на един похвален майстор който след 1 месец държане в сервиза я направи ама горе долу. Друг вариант за който се сещам е без да е специалист по скоростни кутии но пък като цяло съм доволен и може да ти каже дали е нормално това което се случва е Димо под моста на Захарна фабрика. Той има и човек който ги ремонтира ако се наложи.

Пет Авг 05, 2022 9:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 31, 2022 7:54 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Малко ъпдейт - след дадени 4000 лв за ремонт при някакъв Иван, който е работил в Митака сервиз,и който ми беше препоръчан от Субаруленд, колата все още тресе м/у 60 и 80 км/ч и вие. Не било от скоростите, каза въпросният майстор, но ми прибра 4к лв :) Внимавайте и си правете проучването при кого си карате колата.

Пет Яну 06, 2023 8:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 604
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 683
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какво е включвал ремонта на кутията? Тя тресе и вие или като сменя, го прави с отчетливи удари? Има ли буксуване на предавки?
Дали погледнаха хидротрансформатора, защото оня него има лагери и от него може да тресе същи?
Не на последно място след като проблемът не е отстранен за мен е редно да се върнат част от дадените пари на майстора, какво става по този въпрос?
И последно, честно казано за тези пари се прави почти пълна конверсия към 6мт и нещата се оправят. И без друго автоматът с 4 предавки е доста архаичен.
Поздрави!

Пет Яну 06, 2023 11:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 31, 2022 7:54 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не исках да губя много от времето на хората в четене, та затова дадох сбитата версия, но не мисля че е много коректно без да съм изложил всички факти да оставя така нещата.

Част 1 - Subaruland:

Откарах колата в Субаруленд с въпросното виене и оплаквания за ритане в кутията след смяна на масло кутия и диференциали + филтри пак при тях. Караха, казаха че не са чули нищо и да си карам спокойно, ритането не било страшно.

2-3 месеца по-късно виенето се влоши значително, но ритането си остана непроменено. Отново запазих час в Субаруленд, караха пак и казаха кутия на 100% и ми дадоха контактите на въпросният майстор на скоростни кутии.

Клип на виенето тук: https://www.youtube.com/shorts/5Ot1wdGS5cw

Част 2 - Майстор на кутии:

Звъня, обяснявам подробно, изпращам въпросният клип. Разбираме се и карам колата, кара, тества, диагностицира и ми звъни - "да, кутия е, да я започвам ли" като ми каза, че стартираме с 1300 лв, което е неговият труд за сваляне, качване и почистване. Аз казвам "ок, действаме". Трябваше да стане за 2 седмици, държа я 1 месец със стандартното обяснение, че други хора го бавели.

Диагнозата - гликол в скоростната кутия в следствие на протекъл охладител на скоростите. Кутията едва ли не леж, мозъка здрав, турбината пратена за рециклиране. Сменени пакети, някакви лагери и т..н (имам хвърчаща бележка написана на ръка какво е сменено, мога да я приложа, но не мисля че е нужно) Тотал на ремонта 3921 лв. Взимам си аз колата, доволен, щастлив че няма да се строши някъде и да ме остави в полето - да, ама не. Карам София - Варна, нещата са що-годе ОК, притресе леко 2 пъти, ама си викам майната му, скапано гориво ще да е.
Няколко дена след това по обратния маршрут Варна - София - щяха да ми изпаднат пломбите м/у 60 и 80 км/ч. Колата включва на 4-та скорост при 60 км/ч и 1300 оборота г/д и проблема се вижда само тогава. Виенето се чува на ниски скорости - ок. 40км/ч , тоест на по-ниска предава (2/3).

Звъня аз веднага на кодово име "майстор на кутии" и ме праща на газаджия да си проверя газта, ама аз понеже съм средноинтелигентен човек, викам дай ще карам на бензин известно време. След 200 км направени на бензин - същата работа. Пак ми тресе, пак си вие. (той я бил обучил само на бензин, за газта не му дреме)

И сега към @askeless - върнах колата на майстора като рекламация и преди броени минути си я взех обратно без нищо да е направено по нея с думите "тези проблеми не са ти от скоростите, търси си ги другаде".

Проблемът, който той е решил ремонтирайки кутията ми е по-грубо тръгване на 1 от 10 студени паления.

Личен извод за мен: Дадох сумарно към 4800 лв~ на Субаруленд и майстора на кутии и продължавам да имам същите симптоми, че даже и един бонус получих - спря ми парното след като майстора на кутии е сменил радиатора. Каза, че не е той виновен и да си я закарам другаде да ми видят климатроника :)

Знам, че всичко казано звучи като сочене с пръсти и хвърляне на вина, но всъщност не е. Истината за мен е, че от субаруленд не ми обърнаха достатъчно внимание и претупаха нещата,а майстора на кутии просто видя надница. Най-вероятно си е свършил работата, не мога да кажа кадърно или не, но със сигурност нямаше повод да дам точно в този момент 4 хил. лв вместо да търся проблема, който ми пречи и притеснява много повече.

Сиреч, проблема е комплексен и не само една страна е виновна или невинна.

Апел към всички - искайте второ, трето, пето мнение, правете си проучване къде си карате колите на ремонт и те така.

Това е моята скромна история.

Най-тъжното от всичко е, че се озлобих към колата, която с нищо не ми е виновна....тя просто иска някой да и отдели внимание :)

П.П. Въпросният майстор на кутии е карал автомобилът ми по мой груби сметки около 200 км (с думи: двеста километра!!!!), защото добрият майстор тествал колите сам. Първият път си я взех с празна газова бутилка и бензин на лампа, колата почна да придърпва на влизане в бензиностанцията. Вторият път похвалствено каза, че я е карал 100 км и проблеми не е видял (спомена, че е карал в рамките на закона и ограниченията, разбира се).

Пет Яну 06, 2023 2:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 53
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Кофти… За второ и трето мнение трудна работа. Аз имах наскоро подобен ремонт в същия сервиз, друг симптом. Обаче те сами на място свалиха кутията и пратиха частите по другите майстори. Името на майстора на кутията беше друго. Отне време, но накрая си взех колата оправена. Отне доста по—малко пари за нов пакет и рециклиране на хидротрансформатора.

Изглежда, че са сменили майстора и процеса.

Тогава звънях в други бели сервизи - на повечето въобще не им се занимава и могат само да монтират нова (от морга). Защото нямат майстор в сервиза и трябва да поемат гаранция за трета страна.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пет Яну 06, 2023 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5213
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към автора на темата:

Момчетата от Субаруленд са коректни и си държат на името. Щом са ти препоръчали майстор за кутията, явно му вярват и са го проверили. A колата все още има проблем. Бих те посъветвал следното:

1. Караш колата в Субаруленд и я оставяш за диагностика - да кажат текущите ти проблеми от кутия ли са или друго.
2. Ако са от кутия - да викнат майстора Илиян и в негово и твое присъствие да обяснят. Щом си платил за ремонт на кутия това трябва да получиш

Има неизвестни в подобни ситуации, затова не прибързвай с изводите и не се настройвай срещу един или друг

Пет Яну 06, 2023 9:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2369
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Как се казва майстора - да се знае?
Кардан, дифове, полуоски... може и нещо да опира някъде, знам ли... това с такава сума и накрая такъв резултат... не знам. Звучи безумно.

Стани е дал много точни препоръки. Може би това ти е най-добрият вариант да предприемеш нещо с добър край...
Ако не - евентуално при Любо в Люлин да чуе/диагностицира проблема и с историята преди това? Той по принцип си прави кутиите до колкото знам. Не, че и при него няма изцепки, но обикновено си оправя после, ако има проблем.

п.п. Успех с Т3-ката :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Яну 06, 2023 9:18 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юли 31, 2022 7:54 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Към автора на темата:

Момчетата от Субаруленд са коректни и си държат на името. Щом са ти препоръчали майстор за кутията, явно му вярват и са го проверили. A колата все още има проблем. Бих те посъветвал следното:

1. Караш колата в Субаруленд и я оставяш за диагностика - да кажат текущите ти проблеми от кутия ли са или друго.
2. Ако са от кутия - да викнат майстора Илиян и в негово и твое присъствие да обяснят. Щом си платил за ремонт на кутия това трябва да получиш

Има неизвестни в подобни ситуации, затова не прибързвай с изводите и не се настройвай срещу един или друг


@Vmax - Колата е била 2 пъти там за този шум, по-горе съм написал. Също така съм пояснил, че не е нападка към момчетата от Субаруленд, според мен са изключителни професионалисти на марката, просто в този конкретен случай явно дявола е в детайлите и не са разгледани всички. Сега и да я карам положението е малко "след дъжд качулка". На такъв етап съм в момента, че за мен сега не е оправдано да я карам за пореден път където и да е, да троша още нерви, пари и не знам си колко време без кола. Ясно е, че задна от ситуацията няма.

Цитат:
Как се казва майстора - да се знае?
Кардан, дифове, полуоски... може и нещо да опира някъде, знам ли... това с такава сума и накрая такъв резултат... не знам. Звучи безумно.

Стани е дал много точни препоръки. Може би това ти е най-добрият вариант да предприемеш нещо с добър край...
Ако не - евентуално при Любо в Люлин да чуе/диагностицира проблема и с историята преди това? Той по принцип си прави кутиите до колкото знам. Не, че и при него няма изцепки, но обикновено си оправя после, ако има проблем.

п.п. Успех с Т3-ката :)


Не са от голямо значение името и детайлите на майстора, тъй като той най-вероятно е свършил неговата работа, но тотално игнорирайки оплакванията на клиента и следователно извършва ремонт с нетърсен краен ефект.. Един вид "ти му говориш, оно си рупа ли рупа" :) Силно съм потресен от частта с тестването на автомобилите от тук до Стара Загора. (като разстояние, не казвам че е ходил до там)

П.П. T3-ката е лесна, ключ 10,13 и права отвертка и бориш всякакви проблеми :D

Пет Яну 06, 2023 11:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5213
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много вероятно е колата да е била с добавка в кутията и след смяната на маслото в нея да са почнали проблемите - такива неща са често се случват и няма как да се предвидят.
Парите са си твои, но лично аз бих търсил резултата, за който е платено.
Няма майстор/сервиз, който да познава колата на клиента по-добре от собственика й. Ако трябва се ходи 2, 3ти път и тн докато се изясни проблема, и то в един и същ сервиз. Минал съм по този път и при Любо, и при Краси и при Митака. Колкото и да са добри( а те са ), не става за 10-15мин да хванат скрити проблеми и завъртяни неща, особено при сегашното натоварване

Все пак колата и парите са твои - тоест и решението от тук нататък

Съб Яну 07, 2023 8:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2369
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
+1 за горното. Щом трябва - ходиш и 10 пъти, докато се открие проблемът. Понякога не е толкова лесно да се разбере къде е.

п.п. Ако все още има ритане, майстора, който е правил кутията, кокото и да не му се иска, трябва да си поправи грешките, според мен. Вече виенето може и да не е от нея, но ритането, не виждам от къде другаде ще е. То грешки стават, въпросът е после какво се случва. Ако си оправи бакиите - супер. Ако не - лошо за майстора. Дори и да прецени, че ще върне част от парите - пак е поемане на отговорност(ако прецени, че не иска/може/има смисъл да се оправи тази). Жалко, че искаш да му спестиш името, ама ти си знаеш. Така е много вероятно историята да се повтори с още някой...

п.п.п. Щом смяташ така за Т3-ката, тук са 10, 12, 14 :D Субаруто не е извънземна кола. Просто има някои специфики, но те са си описани в сервизното.

:good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Яну 07, 2023 11:58 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 63
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 81
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Vmax - Колата е била 2 пъти там за този шум, по-горе съм написал. Също така съм пояснил, че не е нападка към момчетата от Субаруленд, според мен са изключителни професионалисти на марката, просто в този конкретен случай явно дявола е в детайлите и не са разгледани всички. Сега и да я карам положението е малко "след дъжд качулка". На такъв етап съм в момента, че за мен сега не е оправдано да я карам за пореден път където и да е, да троша още нерви, пари и не знам си колко време без кола. Ясно е, че задна от ситуацията няма.

Цитат:
Как се казва майстора - да се знае?


Не са от голямо значение името и детайлите на майстора, тъй като той най-вероятно е свършил неговата работа, но тотално игнорирайки оплакванията на клиента и следователно извършва ремонт с нетърсен краен ефект.. Един вид "ти му говориш, оно си рупа ли рупа" :) Силно съм потресен от частта с тестването на автомобилите от тук до Стара Загора. (като разстояние, не казвам че е ходил до там)

П.П. T3-ката е лесна, ключ 10,13 и права отвертка и бориш всякакви проблеми :D


Как да не са от значение името и детайлите, и дали според теб този "майстор" си е свършил работата? За 5 бона трябва да получиш заводски рециклаж на този недоклатен 4 степенен дърт автомат - всички лагери, уплътнения, проверка, окомплектовка, и замяна(ако трябва)на пакети + рециклаж на торка. Колега с 8 степенен ZF от БМВ го прави в Латвия мисля(ако не се лъжа) и даде около 6.5к за пълен рециклаж. Хората му дадоха 100к гаранция. Е плати и към 600лв транспорт, но тука му бяха казали цена между 6 и 7к само за кутията, и давали гаранция 20000км. Много беемвисти са пращали торкове и по-сложни кутии там, защото тука "майсторите" си оставят ръцете, и не познават парите. Аз лично бих отишъл в субаруленд, както те съветват по-горе колегите, и ще искам да се качи да го повозя техен човек - ако трябва и един час ще обикалям с него, за да се видят проблемите. Оттам ако са пичове да се оправят с "майстора". Не виждам защо си мислиш, че трябва да трошиш още пари - за какво? За парното - като ти е сменял радиатора, защото е пробила серпентината, е трябвало да направи промивка на цялата система преди да го свали. Близко до акъла е, че щом е имало антифриз в кутията, ще е имало и трансмисионно масло в антифриза - оттам става гняс по цялата охладителна система, и радиаторчето на парното се задръства първо - при субару е малко кофти измислено това радиаторче. Ако се хване овреме може и да се излекува, но зарежеш ли го - смяна и на радиаторчето на парното, като преди това задължително промивка на охладителната система. Дано да се реши проблема, и не се отказвай лесно - платил си една торба пари за нищо. Хора сме все пак - всеки прави грешки(добре че не съм лекар - аз като сбъркам съм някой и друг лев назад за резервни части, но спя спокойно), но когато някой сгреши е редно да си оправи бакийте поне след това.

П.П. А това даден "майстор" да ми ползва автомобила 200км. без да го е съгласувал с мен, би довело до разходка в гората, с неочаквано лош завършек за последния. Много мразя такива такива селски изпълнения.

Вто Яну 24, 2023 11:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 31, 2022 7:54 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.5XT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
"Леко" раздвижване :)

Оставих колата на момчетата от Прогас, където си настройвам и поддържам газта и ми звъннаха след 1 час с думите "абе брат, тя колата е за скоростна кутия, автомата рита"....та, ей такива ми ти работи.

Иначе към колегата @Ghostwheel - ето снимка какво е правено, ако някой може да му разчете.

Изображение

Най-лесно е да го разходим в гората, ама до кога ще трябва да се решават така нещата? Не може ли човек да е съвестен просто и всички да сме доволни.

Определено съм на етап, в който ще се опитам да потърся съдействие от момчетата в Субаруленд, защото е някаква въртележка вече, а наистина съм му дал една чанта с пари.

Чет Фев 02, 2023 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3568
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С тая бележка в нап ще гори пожар...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Фев 02, 2023 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 63
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 81
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разчитането като изключим 3та позиция - виждам го може би като "лагери кит" няма проблем. Ако рециклиране торк е 540лв. даже и сметката излиза - струва ми се малко евтинко за пълен рециклаж на торк принципно, но може да е цената с отстъпката към майстора. Ти гледал ли си си ниво на маслото? Защото за тия 344лв това са 13литра на клиентски цени от въпросното масло - да не би случайно кутията да е препълнена, и от там да рита? Тая кутия събираше някъде към 10литра ако не ме лъже паметта. Странното в случая е че не се виждат никъде гарнитури и уплътнения за мозъка - задължително се сменят като се отвори мозъка за почистване и промиване - поне така е при другите автоматици, а тя след като е омешала антифриз с маслото, вътре трябва да е гняс голяма. Най-много се впечатлих от смяна радиотор - 100лв. Може и аз да не съм в час с цените по сервизите за последните години, но този радиатор пада с поглед - развиваш 2 болта и радиатора е долу. За промивка на охладителна система не пише никъде, а само 1литър антифриз... Абе в крайна сметка няма никакво значение какво пише в бележката, ако работата е свършена както трябва...

П.П. Погледни си все пак нивото на маслото - може всичко друго да е 6, и майстора да е блял като го е сипвал и от там да рита - хора сме все пак...
П.П. И антифриза си виж за всеки случай в какво състояние е.

Пет Фев 03, 2023 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kronos и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор