|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера. Ще съм благодарен за мнения и съвети!
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 11:08 am |
|
|
Vmax
|
razrushitela написа: Здравейте колеги, На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера. Ще съм благодарен за мнения и съвети! Сам си си отговорил в последното изречение. Шлайфайте и блок и глава, за да си спокоен че не се знае колко е прегрят за да има шупла. Има си процедура за стягане на главите - кои болтове след кои и колко нм, гледай да се спази както си е по сервизно ръководство и да ползват динамометричен ключ. Силикон не се използва, в случай че майстора ти го предложи...
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 3:29 pm |
|
|
BAlexandrov
|
И се правят и двете глави, като се е почнало.
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:25 pm |
|
|
Alxx
|
...и понеже са от два различни мотора - мери се обемът на горивните камери задължително и ако е необходимо с шлайф се изравнява. После съответно дебелината на шлайфа се подбира подходящ размер гарнитура, да не се цункат бутало и клапан(минимум)...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
13
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:40 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Мнения: 98 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
BAlexandrov написа: И се правят и двете глави, като се е почнало. Аз в момента се забавлявам с това... така е. Трябва да се шлайфат и двете глави. Ако правиш само едната е съизмеримо с това, да направиш на редовак шлайф само на половината глава... Малко тегава работа, но все пак е по-добре да се вложат малко повече средства и да стане като хората... Иначе като направиш едната глава, все едно правиш нищо, пак ще гръмне и ще има
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
|
|
Сря Мар 08, 2023 7:59 pm |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съветите колеги!!!
|
|
|
Нед Мар 12, 2023 7:53 am |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Възникна и друг проблем - болтовете на ролките на разпределителните валове не се развиват. Личи че са сваляни и вероятно са стягани с гайковерт. Пробвах с електрически гайковерт, доста мощен, не мръдват. моля за съвет
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 10:25 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, поради липса на време за четене явно, си допуснал класическа грешка. Ако става въпрос за имбусните болтове за шестограм 10 това си е основна трудност. Ако все още не си размазал формата на шестограма се използва друг метод. Ако вече си ги прецакал имаш опция за разпробиване или за заварка на помощен болт с нормална глава.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 5:02 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Какъв е този друг метод? Моля, дай насока с няколко думи, интересно ми е... или линк за четене, ако може. Благодаря!
|
|
|
Вто Мар 14, 2023 9:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Сори, нямам линк за четене. В тубата има доста видеа за тези болтове, защото са пословични. Особено за механици дето развиват всичко с гайковерт. В повечето сервизите разпробиват и се слагат нови болтове. Ето някои насоки от личен опит: - купувате си нов бит, марков - обезмаслявате леглото и бита и подсушавате добре - следва застопоряване на ролката. Тук има няколко варианта. Първият е рискувате и хващате контра на коляновия вал. Казвам рискувате, зашото развиването е в посока обратна на въртенето на ремъка. Болта е толкова стегнат, че може да превъртите ролката (DOHC мотор) и ако на дясна глава ще ви се размине, на лява ще изкривите клапани. Вторият вариант, който аз предпочитам е да се махне ремъка и да се освободят ролките. После използвате стар ремък за да направите контра самостоятелно за лява и за дясна част. Естествено буталата се изместват далеч от ГМТ за главата, на която работите. Това е процедурата, която работи при мен. Само да вметна, че съм пробвал и с оригинален ключ за контра на ролката - най-често се чупят зъбите на подвижната част, в която влиза "специалния" ключ, и пак се търси друг вариант за развиване. За мен не е ясно защо Субару използва този тип болт с периферия при такъв голям момент на затягане, при положение, че ролките са с шпонки. При други автомобили ролките са на конус и затягането обезпечава работата във фиксираното положение. При нас просто осигуряват осево Ако искате да ви е удобно инвестирате в нови болтове с нормална шестограмна глава. Мисля около 20$ парчето. Това е само едно от нещата, заради което повечето от общопрактикуващите автосервизи отказават да работят с боксери Другото е толерансите на сглобките и "крехките" резби в тези мотори
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
30
|
|
Сря Мар 15, 2023 12:02 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Благодаря на ico_tech за интересното и полезно ноу-хау!
|
|
|
Сря Мар 15, 2023 12:56 pm |
|
|
razrushitela
Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Колеги, малкосъс закснение, но да споделя: В крайн сметка разпробих болтовете, защото нищо друго не помогна
|
|
|
Съб Апр 01, 2023 8:31 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|