Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:24 pm



Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
 EJ 205 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера.
Ще съм благодарен за мнения и съвети!

Сря Мар 08, 2023 11:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
razrushitela написа:
Здравейте колеги,
На въпросния мотор се налага смяна на глава поради това че пропуска антифриз в смукателния колектор, има шупла. Ще се монтира друга глава, втора употреба, проверена за цялост. въпросът ми е: трябва ли да се шлайфа новата глава преди монтажа? Моля за мнения защото информацията която достига до мен е противоречива. Двигателя ще бъде основно ревизиран, ще се прави за каране, а не колкото да се отбие номера.
Ще съм благодарен за мнения и съвети!


Сам си си отговорил в последното изречение.
Шлайфайте и блок и глава, за да си спокоен че не се знае колко е прегрят за да има шупла.
Има си процедура за стягане на главите - кои болтове след кои и колко нм, гледай да се спази както си е по сервизно ръководство и да ползват динамометричен ключ.
Силикон не се използва, в случай че майстора ти го предложи...

Сря Мар 08, 2023 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И се правят и двете глави, като се е почнало.

Сря Мар 08, 2023 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
...и понеже са от два различни мотора - мери се обемът на горивните камери задължително и ако е необходимо с шлайф се изравнява. После съответно дебелината на шлайфа се подбира подходящ размер гарнитура, да не се цункат бутало и клапан(минимум)...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 13

Сря Мар 08, 2023 7:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
И се правят и двете глави, като се е почнало.


Аз в момента се забавлявам с това... така е. Трябва да се шлайфат и двете глави. Ако правиш само едната е съизмеримо с това, да направиш на редовак шлайф само на половината глава... Малко тегава работа, но все пак е по-добре да се вложат малко повече средства и да стане като хората... Иначе като направиш едната глава, все едно правиш нищо, пак ще гръмне и ще има ](*,) ](*,) ](*,)

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Сря Мар 08, 2023 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съветите колеги!!!

Нед Мар 12, 2023 7:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Възникна и друг проблем - болтовете на ролките на разпределителните валове не се развиват. Личи че са сваляни и вероятно са стягани с гайковерт. Пробвах с електрически гайковерт, доста мощен, не мръдват. моля за съвет

Вто Мар 14, 2023 10:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, поради липса на време за четене явно, си допуснал класическа грешка. Ако става въпрос за имбусните болтове за шестограм 10 това си е основна трудност. Ако все още не си размазал формата на шестограма се използва друг метод. Ако вече си ги прецакал имаш опция за разпробиване или за заварка на помощен болт с нормална глава.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Мар 14, 2023 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какъв е този друг метод? Моля, дай насока с няколко думи, интересно ми е... или линк за четене, ако може. :idea:
Благодаря!

Вто Мар 14, 2023 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сори, нямам линк за четене. В тубата има доста видеа за тези болтове, защото са пословични. Особено за механици дето развиват всичко с гайковерт.
В повечето сервизите разпробиват и се слагат нови болтове. Ето някои насоки от личен опит:
- купувате си нов бит, марков
- обезмаслявате леглото и бита и подсушавате добре
- следва застопоряване на ролката. Тук има няколко варианта. Първият е рискувате и хващате контра на коляновия вал. Казвам рискувате, зашото развиването е в посока обратна на въртенето на ремъка. Болта е толкова стегнат, че може да превъртите ролката (DOHC мотор) и ако на дясна глава ще ви се размине, на лява ще изкривите клапани. Вторият вариант, който аз предпочитам е да се махне ремъка и да се освободят ролките. После използвате стар ремък за да направите контра самостоятелно за лява и за дясна част. Естествено буталата се изместват далеч от ГМТ за главата, на която работите.

Това е процедурата, която работи при мен. Само да вметна, че съм пробвал и с оригинален ключ за контра на ролката - най-често се чупят зъбите на подвижната част, в която влиза "специалния" ключ, и пак се търси друг вариант за развиване.
За мен не е ясно защо Субару използва този тип болт с периферия при такъв голям момент на затягане, при положение, че ролките са с шпонки. При други автомобили ролките са на конус и затягането обезпечава работата във фиксираното положение. При нас просто осигуряват осево :)

Ако искате да ви е удобно инвестирате в нови болтове с нормална шестограмна глава. Мисля около 20$ парчето.
Това е само едно от нещата, заради което повечето от общопрактикуващите автосервизи отказават да работят с боксери :giggle:
Другото е толерансите на сглобките и "крехките" резби в тези мотори :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 30

Сря Мар 15, 2023 12:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на ico_tech за интересното и полезно ноу-хау! :bow:

Сря Мар 15, 2023 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 25, 2018 10:10 pm
Мнения: 11
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, малкосъс закснение, но да споделя:
В крайн сметка разпробих болтовете, защото нищо друго не помогна

Съб Апр 01, 2023 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 12 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор