Отговори на тема
 Проблем с SF5 турбо 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Постове: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, от няколко месеца съм собственик на Forester 2001 S turbo.
Имам доста дразнещ проблем, който се проявява основно между 2-3к оборота при рязко подаване на газ. Усеща се предърпване и прекъсване на ускорението.

Сменени са: свещи (с препоръчаните от субару), кабели (оригинални), датчик детонации, датчик колянов вал, датчик разпределителен вал, дебитомер и бобина. Както и всички вакуум маркучи.
Проблема естествено продължава да съществува.

Сега идваме на темата диагностика. Грешки и светване на чек няма.
Резултати от живите данни също нямат отклонения с изключение на един показател, ъгъл на запалване.
В посочения проблем момент на прекъсване данните на ъгъла на запалване изглеждат много странно.
Тук май е мястото да отбележа, че центровката е проверена и няма прескочил зъб или грешно зацепване. Също да отбележа, че колата е само на бензин.
Много бих се радвал ако някой сподели мнения по моя проблем.
Слагам и линкове към видеа с живите показатели.
Първото е при работа на място, а второто видео при изкачване като има моменти с рязко и плавно подаване на газ.

https://photos.app.goo.gl/MCURUSHKfy3sspvy9
https://photos.app.goo.gl/h4RMKD5B7ciRja3u6

Нед Ное 19, 2023 2:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дърпаш въздух някъде или имаш повреден инжектор/инсталация към него. Колата се опитва или действително детонира и нок коректорът връща аванса, оттам и пропадането. Налягане на гориво мерил ли си с и без регулатор, вакуум тест или тест с пушек правен ли е? Вакуум маркуча към клапана на турбото оригинален ли е?

P.S. Този мотор с едната бобина е 170кс и е до 2000-та година.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 19, 2023 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Постове: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вакуума е мерен -0.68 - -0.70 bar в колектора на празен ход. Дюзите са проверявани на стенд и работят коректно. Маркуча към турбо клапана е пробвам с много варианти както и с оригинален.
Да колата е с една бобина.

Както се вижда на второто видео в проблемните моменти сместа е богата и абсолютното налягане достига до 0.6 bar. Тоест има гориво и въздух, но няма правилно запалване.

Нед Ное 19, 2023 4:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Под вакуум тест друго имах предвид, но както и да е. В проблемните моменти сондата ти показва висок волтаж, т.е. бедно. Пропадат на богато, когато нок сензорът отчете каквото отчита и връща яко аванса, този момент усещаш като придърпване. Тоест промяната в запалването е вследствие на проблема, а не е причината за него. Както и да е, от дистанция толкова от мен, пък ти си претегли какво си или не си проверил.

Да допълня нещо дребно: дюзите хубаво са тествани, ама на какво налягане? Колко време(достатъчно да загреят соленоидите и да си покажат рогата ако има пробив)? Дебит мерен ли е или само дали "църкат на метла"? Нови оем уплътнения ли са сложени?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 19, 2023 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Постове: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ти много за споделеното. Скоро ще тествам с пушек машина.
Колкото до дюзите мерен им е дебита да.
Ако се занимаваш професионално с това и ако ти се занимава с конкретния случай дай координати да се свържа с теб.

Нед Ное 19, 2023 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Постове: 223
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат

Много по-добре е вместо клипчета, да се запишат данните във файл, така или иначе сте подкарали ромрейдъра. Също така, за да е по-използваем лога, е хубаво да има още параметри, за да има по-добър ориентир какво се случва.
Някои от полезните параметри няма да ги има за твоя компютър - How To: Make useful data logs https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?t=5384, но предвид проблема може да е добре други параметри да се добавят, горивните корекции примерно.
Също така може връщането на авансите да е заради запомнени нок корекции, и тогава ще е полезно да има лог и след нулирането им.

_________________
Zubaru.tuninK
 13

Нед Ное 19, 2023 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Постове: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zk. написа:

Много по-добре е вместо клипчета, да се запишат данните във файл, така или иначе сте подкарали ромрейдъра. Също така, за да е по-използваем лога, е хубаво да има още параметри, за да има по-добър ориентир какво се случва.
Някои от полезните параметри няма да ги има за твоя компютър - How To: Make useful data logs https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?t=5384, но предвид проблема може да е добре други параметри да се добавят, горивните корекции примерно.
Също така може връщането на авансите да е заради запомнени нок корекции, и тогава ще е полезно да има лог и след нулирането им.


Споделям файл с логнати данни долу в линка, добаних почти всички показатели. Теста е правен при изкачване в планински път защото така се усеща по-осезаемо проблема.

https://drive.google.com/file/d/1noWq7noCRfTB4nHYq1CxXIfWVjnRgEOg/view?usp=sharing

Пон Ное 20, 2023 11:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Постове: 223
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Връщането на авансите си е сериозно и за това не върви, както вече Alxx отбеляза. А причини може да има много, включително и нещо тракащо по генерация/мотор/кутия. TPS-ът също иска пипване.

_________________
Zubaru.tuninK

Вто Ное 21, 2023 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм сигурен защо, но все още набеждавам дюза/уплътнение. Също бих проверил под нок сензора за корозия и за правилното му затягане. И като споменахме чукания - обтяжната ролка на ангренажа. Ако е скф особенно...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 21, 2023 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Постове: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може ли да помоля автора на темата да сподели до къде е стигнал с решаването на проблема, защото и аз се боря с подобен такъв.

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Сря Яну 03, 2024 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 50
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И при мен се появи този проблем преди около 2 години , като натисна рязко педала между 2к и 3к оборота започва едно придърпване и набира като спънат автомобила , след 3к оборота вече започва да набира нормално . Зареждам предимно от 3 обекта на големите вериги , в зависимост на къде ми е пътя . Тогава зареждах от Еко , като започна за първи път придърпането се понапрегнах малко и се зачудих какво става , обърнах на газ да видя как е и там го имаше . Като се прибрах закачих го на FreeSSM , но нямаше записани грешки и нулирах компа . Оправи се и отидох да купя нови свещи старите иридиеви бяха на около 30к км помислих че е добре от тях да почна с нови , но след 200-300км пак се появи с новите свещи . Карал съм само на бензин тези километри , на газ карам само изнвънградско в Русе си карам само на бензин . Пак нулирах компа и след два три дена ми вдигна грешка за подгрева на ламбдата а беше на 60к км някъде Денсо , айде нова ламбда дано да е било от нея , ама пак ядец . Вече около 4 пъти бях нулирал компа като за пореден път ми се появи пак проблема но бях на половин резервоар и отидох на Лукойл да го донапълня и след 5-6 киломтера каране с лукойлския бенз придърпването изчезна без нулиране , пълен шаш бях . Реших да си зареждам само от този обект на Лукойл след като нямам проблем , също и от един шелски обект нямам проблем , до като преди 2-3 месеца не ме зачовърк пак да пробвам от еко-то , заредих и след 150к пак се започна , нулирах компа поизпразних резервоара и айде пак на лукойлксия , а преди това бях сменил опръстените на инжекторите . Наскоро приятел си купи пушек машина и бях първият и клиент :) , първо я закачихме на големия маркуч след дебитомера ама не можа да преодолее на затворения дросел хлабината и я закачихме на вакум маркуча на изпаритела директно на колекторите и чудото стана , изпускше дим от двете части на егр-а , не от мястото където контактува с колекторите , ами от двете части - бобината и клапана . Беше свален , разглобен , почистен идеално да светне вътре при клапана и сглобен . Намазах го между двете части с черен силикон , на тънко намзах и двете страни на стоманената гарнитура и го монтирах . Вече цял резервоар изгорих от екото и проблем вече нямам и може да е субективно чувството , но като че ли една идея по-пъргава стана колицата . Егр-а беше при мен проблема .

Прикачени файлове:
IMG_20240116_083620.jpg
IMG_20240116_083620.jpg [ 3.01 MiB | Прегледано 162 пъти ]
IMG_20240116_083627.jpg
IMG_20240116_083627.jpg [ 3.24 MiB | Прегледано 162 пъти ]
Пон Фев 05, 2024 9:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3919
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, оплакването е от 2.0 турбо първа генерация, к'ъв егр, к'ви пет ле'а?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 05, 2024 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 50
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да колега , но споделям какъв е бил при мен проблема , и машината за пушек ми го реши . Може и при автора на темата да е сходен проблема , да смуче някъде след дебитомера въздух .

Пон Фев 05, 2024 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор