Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Дек 06, 2023 3:50 pm



Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
 Проблем с SF5 турбо 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, от няколко месеца съм собственик на Forester 2001 S turbo.
Имам доста дразнещ проблем, който се проявява основно между 2-3к оборота при рязко подаване на газ. Усеща се предърпване и прекъсване на ускорението.

Сменени са: свещи (с препоръчаните от субару), кабели (оригинални), датчик детонации, датчик колянов вал, датчик разпределителен вал, дебитомер и бобина. Както и всички вакуум маркучи.
Проблема естествено продължава да съществува.

Сега идваме на темата диагностика. Грешки и светване на чек няма.
Резултати от живите данни също нямат отклонения с изключение на един показател, ъгъл на запалване.
В посочения проблем момент на прекъсване данните на ъгъла на запалване изглеждат много странно.
Тук май е мястото да отбележа, че центровката е проверена и няма прескочил зъб или грешно зацепване. Също да отбележа, че колата е само на бензин.
Много бих се радвал ако някой сподели мнения по моя проблем.
Слагам и линкове към видеа с живите показатели.
Първото е при работа на място, а второто видео при изкачване като има моменти с рязко и плавно подаване на газ.

https://photos.app.goo.gl/MCURUSHKfy3sspvy9
https://photos.app.goo.gl/h4RMKD5B7ciRja3u6

Нед Ное 19, 2023 2:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дърпаш въздух някъде или имаш повреден инжектор/инсталация към него. Колата се опитва или действително детонира и нок коректорът връща аванса, оттам и пропадането. Налягане на гориво мерил ли си с и без регулатор, вакуум тест или тест с пушек правен ли е? Вакуум маркуча към клапана на турбото оригинален ли е?

P.S. Този мотор с едната бобина е 170кс и е до 2000-та година.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 19, 2023 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вакуума е мерен -0.68 - -0.70 bar в колектора на празен ход. Дюзите са проверявани на стенд и работят коректно. Маркуча към турбо клапана е пробвам с много варианти както и с оригинален.
Да колата е с една бобина.

Както се вижда на второто видео в проблемните моменти сместа е богата и абсолютното налягане достига до 0.6 bar. Тоест има гориво и въздух, но няма правилно запалване.

Нед Ное 19, 2023 4:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Под вакуум тест друго имах предвид, но както и да е. В проблемните моменти сондата ти показва висок волтаж, т.е. бедно. Пропадат на богато, когато нок сензорът отчете каквото отчита и връща яко аванса, този момент усещаш като придърпване. Тоест промяната в запалването е вследствие на проблема, а не е причината за него. Както и да е, от дистанция толкова от мен, пък ти си претегли какво си или не си проверил.

Да допълня нещо дребно: дюзите хубаво са тествани, ама на какво налягане? Колко време(достатъчно да загреят соленоидите и да си покажат рогата ако има пробив)? Дебит мерен ли е или само дали "църкат на метла"? Нови оем уплътнения ли са сложени?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 19, 2023 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ти много за споделеното. Скоро ще тествам с пушек машина.
Колкото до дюзите мерен им е дебита да.
Ако се занимаваш професионално с това и ако ти се занимава с конкретния случай дай координати да се свържа с теб.

Нед Ное 19, 2023 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 213
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат

Много по-добре е вместо клипчета, да се запишат данните във файл, така или иначе сте подкарали ромрейдъра. Също така, за да е по-използваем лога, е хубаво да има още параметри, за да има по-добър ориентир какво се случва.
Някои от полезните параметри няма да ги има за твоя компютър - How To: Make useful data logs https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?t=5384, но предвид проблема може да е добре други параметри да се добавят, горивните корекции примерно.
Също така може връщането на авансите да е заради запомнени нок корекции, и тогава ще е полезно да има лог и след нулирането им.

_________________
Zubaru.tuninK

Нед Ное 19, 2023 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 29, 2019 4:01 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zk. написа:

Много по-добре е вместо клипчета, да се запишат данните във файл, така или иначе сте подкарали ромрейдъра. Също така, за да е по-използваем лога, е хубаво да има още параметри, за да има по-добър ориентир какво се случва.
Някои от полезните параметри няма да ги има за твоя компютър - How To: Make useful data logs https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?t=5384, но предвид проблема може да е добре други параметри да се добавят, горивните корекции примерно.
Също така може връщането на авансите да е заради запомнени нок корекции, и тогава ще е полезно да има лог и след нулирането им.


Споделям файл с логнати данни долу в линка, добаних почти всички показатели. Теста е правен при изкачване в планински път защото така се усеща по-осезаемо проблема.

https://drive.google.com/file/d/1noWq7noCRfTB4nHYq1CxXIfWVjnRgEOg/view?usp=sharing

Пон Ное 20, 2023 11:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 213
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Връщането на авансите си е сериозно и за това не върви, както вече Alxx отбеляза. А причини може да има много, включително и нещо тракащо по генерация/мотор/кутия. TPS-ът също иска пипване.

_________________
Zubaru.tuninK

Вто Ное 21, 2023 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3756
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм сигурен защо, но все още набеждавам дюза/уплътнение. Също бих проверил под нок сензора за корозия и за правилното му затягане. И като споменахме чукания - обтяжната ролка на ангренажа. Ако е скф особенно...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 21, 2023 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 9 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор