|
Страница 1 от 1
|
|
Ремонт Виско Mуфа, ръчка 125hp.
Автор |
Съобщение |
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Привет колеги, Предстои ми смяна съединител и ремонт на виското . Чета и гледам за къв чеп иде ремонта на муфата...съединителя е ясен. Реших сам да я ремонтирам, т.к. свалям скоростната за съединителя. Симптомите за тръгнала муфа са ми на лице. Намерих от братята руснаци това клипче в тубата и доста подробно е описан ремонта. https://www.youtube.com/watch?v=pFTTY1spTgIНе ми става ясно гела, какъв е но ще разбера и ще пиша. Споделям инфото, защото е безобразно и нереално скъп ремонт, ако се даде някъде..искат м/у 300 и 600лв. в зависимост колко е заминала муфата. За нова към днешна дата е близо 2000лв. ориджинал без отстъпки...дрън-дрън! Понеже братушката много добре, го е обяснил и снимал ремонта, го шервам с вас, както и фундамнталния му въпрос: "за чий хуй трябв да плащаш една камара пари при положение, че трябва да смениш гела само? " Говорим в идеалния вариант за сравнително запазена муфа и самяна само на гела. Има и некви лагери дет може и те да се сменят, но ако са заминали...Всеки си прави изводите, моя е на лице и затова пиша! На топло ще правя ремонти със снимки и ще споделям. Виждам, че има теми за муфите, но са непълни и малко е писано, затова отврям нова (може и да греша, сори). Имам желание да я развия и споделя, надявам се да е от полза
|
15
|
|
Пет Мар 16, 2018 6:27 pm |
|
|
ANTS
Регистриран на: Пет Яну 26, 2018 6:24 pm Постове: 3
Skype: -
Автомобил: -
Рейтинг: 0
|
Добра идея да се обобщят нещата за мераклийте. Това което намерих аз е от един братушка, който рециклираше виско муфа. Използва силиконово масло ПМС (полиметилсилоксан) с два вискозитета. Числата които спомена поне разбрах като вискозитет измерен в cSt, а именно 60 000 и 200 в съотношение 95% към 5% Имаше изложена една графика за получаване на различен вискозитет според комбинацийте ще я кача ако някой има мерак. Правих една такава муфа по тази комбинация и разна друга информация, но докато не мине километри ще си мълча че не е ясен поне за мен резултата все още .
|
|
|
Пет Мар 16, 2018 7:55 pm |
|
|
Vmax
|
|
Пет Мар 16, 2018 8:17 pm |
|
|
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Юначета, Да споделя драмата, щот си е, но с хепи енд! При мен виско муфата се ремонтира на смъкната скоростна кутия, защото трябваше да сменям и съединител комплект. Да кажа, че ако трябваше да не я свалям, а само да отварям кутията на място щеше да е мишън импосибле! Рамената на скоростния лост нямаше как да се разглобят, единият ми болт беше супер ръждясал и не можеше да се махне. Имах и шплент в шплинтье, както руснака обясни ква хуйня си е! Не е чак такава, щот взимаш бургия с точния размер избиваш малкия и после големия…става, но с клеясал болт си е рязане на вени. Това иде реч за механизма от рамена за превключване на скоростите. Та, смъквам скоростната с лостовия механизъм барабар. В купето разглабям всичко, за да изкурубя скоростния лост надолу. 72кг е кутията с лостовете без маслото. Избивам шплент в шплинтье и се смея колко е лесно с точните бургии-видии, иначе тези за метал се чупят. Избивам клеясалият болт, яко ръждаааа, лайна и си викам, че тва е ъпсурд на място да се направи. Много се зарадвах, че сменях съединител и виско, т.е. ремонтирах заедно. Разглабям кутията от към края ѝ, вадя виското. Меря го на електронна везна, 5060гр. Разглабям, обезмаслител яко. Много трябва да се внимава какъв е обезмаслителя, да не е реактивен към метала (тънките ламелки и т.н.) и към уплътненията. Те трябва да се пазят много, резервни да намериш е много трудно. А вътре ….елен е срал, повърнал и една мишка умряла и това на бавен огън 260000км….хахха Миризмата е точно, като гадта дето я описах, много остра и къртеща, та чак можеш да повърнеш…Наистина ти се пригажда…. И сега курррр…купих силиконово масло от магазин за моделисти (авио и автомобили) мислих да взема 15000, но жената ми каза, че за коли за диференциали взимали 10 000…везната наклони. Хубаво, че го взех такова. Оказа се, че адски трудно се налива. Бях сглобил всичко, както трябва и изсипвам. Тая гад грам не пое надолу по ламелите. Братушката от клипа си го изсипа, като водичка. Ако сравнявам вискозитетите на тва дет аз взех и това дето той наливаше, неговото беше много по-течно, подозирам че е 7000 или 8000 вискозитет. Въпреки, че в клипа много добре си го каза 10000. А може и тва силиконово масло да е по-различно, балиго???? Принципно намерих индустриално силиконово масло 10000, английско 5 литра около 100лв, но сами разбирате, че няма смисъл. Там ги питах за по-малка разфасовка и ми обясниха, че от автосервизи взимат същото и да потърся от тях, цъ..не ми се занимаваше. В доста автофоруми обясняват, че баш от магазини за моделисти си взимат въпросното масло. В моделите го ползват за диференциалчетата и амортисьорите. Викам взимам и умирам, хахах в последствие. Дет казах КОР. Та, не потъва шибаното масло и псувам всичко….решавам, че ще нагрявам да стане по-течно, ама аланклоууу, туй масло му е тва ценното, че колкото и да се нагрява не променя вискозитета си. Глупав, упорит и псуващ аз продължавам….и по-едно време пипам муфата и тя ме гори….АААААААА Псувам и осъзнавам ква шитня правя….и сега идва по-якото….. Мисля, псувам, мисля, псувам…псувам МАМАТАААА! Взимам една по една ламелите, серпентинките и както са с „медеца“ отгоре ги слагам на една чиния с уникалните чисти ръце (баш като за чикия чисти), много е важно всичко да е чисто! Махнах ги всичките с лепкавата, топла гняс и изсипах остатъка от маслото в муфата и започвам една по една да ги редя отново…омазал съм се до ушите и кръста как ме болиииии! Една по една ги редя, натискам ги да излиза въздуха нагоре и да степам маслото колкото се може повече… В крайна сметка до ръб налях маслото. Оставям уж за една вечер да втаса и да изкочи въздуха…пия блажени бири вечерта! На следващия ден слагам капачето и набивам съчмите, които са за обезвъздушаването. Те предварително трябва да се избият. От дупките изскочи малко масло. Преди да отворя виското то тежеше 5020грама. Сухо почистено тежи 4060грама, т.е. 60 грама силиконово масло е нужно. Дааа, ама не успях да ‘‘натъпча‘‘ 60 грама, стана 5006гр., т.е. 14 грама липсват. ПСУВАМ и ми се ще да плача…май си поплаках, спомням си ….хахха! После пих бира за утешение! Обратния ред на сглабяне е лесна работа, вместо гарнитура на разцепената кутия сложих черен силикон. Грам не тече, от двата шплента един в друг сложих само единия и със стоманизирана тел го заключих. Изпсувах яко, че не можах да налея всичката гняс и си казах, че ако ми се наложи още един път да я отварям кутията ще бъде без да я свалям. В крайна сметка всичко съм раздвижил, клеясали болтове и други шитни…Тоз ремонт стана по великден, 4-ри дена ми излезна по 8-9 часа на ден много мъка и нещастие, много бира и упование, хахах. Нема се плашите, принципно за един ден може да се смени маслото на виското, ако не се запъне ръждата и друг подводен камИк не те цапне по кратуната…Важно е да има бира. Историята я довършвам на 29.11.208 и обобщавам: Дъних я колата напред назад, драпа като маймуна за банан! Вдигната във въздуха и 4-те гуми се въртят на скорост. Значи рабти. Колата на 160-180 се държи добре. Не усещам да има проблем с 4*4-то, бях на Крададерето това лято. Там съм я тествал яко и на най-големия баир натоварена на макс с двама едри българи в нея. Демек аз и брато от по 100кг нагоре всеки + товар с връхче, че и на тавана. Ако някой знае този участък ще придобие представа. Там където са двете каравани на плажа една до друга. Само два жипа драпаха и моя милост. СУБАРУУУУУУУУУ След всичките опити и тестване проблем само имам със съединителя, оказа се че не отделя плавно ами притрисва и с удър. Ходих до Любо в Люлин и неговото обяснение беше, че Exedy съединителите са почнали да ги правят по-лоши и съответно ламелите на феродото не са качествени…или притискателя не е натегнат…нещо такова ми обясни…хлабини от 3мм не може да се оберат от детайлите за това притрисва. Общо взето се съгласих с него, защото ми се е случвало да попадам на дефектни съединители. Направи ми впечатление, че стария беше оригинален феродов диск с две двойни пружини и други чифт с някакъви демпферени цилиндри вътре в тях. На този новия нямаше такива неща, та може би удрянето при по-рязко отделяне беше от феродовия диск…не мога да кажа. Ако някой има идеи да сподели. Сподели, че виско не се пълни като се налива, а под налягане и вместо съчми се слагат болтове, като предварително се нарязва резба и че не ми затяга щото по-малко съм налял, от чати мога да се съглася...факт близо 6000км съм навъртял и виското работи с описания ми ремонт! Смених и двете помпи съединител + маркуч и течност. Адски трудно ми беше да наглася съеднителя (тук пак плаках , първо псувах от ярост ) т.к. няма полусъединител и яко притрисваше. Отидох и до СубаруЛенд, там едно юначе Мишо се казва, млад симпатяга, ме светна, че притрисването е от маховикът, крив е от прекаленото натоварване и трябва да се шлайфа не било толкоз от съединителя. Омекнах….хахха, пих бира вечерта приемайки къв съм го изял! Сега неговото мнение по-ми се струва меродвано поради няколко прични. Първо, че се качи и я покара и второ, че имаше и други проблеми и той ги хвана. Колата придърпваше и не работеше ОК, сякаш я мъчеше нещо, над 1500 оборота се оправяше, момчето шунтира шоковия датчик…Любо ми каза, че съм за клапани и затова не работи ОК и не е препоръчително да бича морето и обратно... Мишо измери вакуума, което показа 0.55-0.66 и ми обясни, че на такъв вакуум е безмислено да се правят клапани. След шунтирането на шоковия , колата заработи по-добре. Отидох-върнах се и навъртях още 5-6к. км. Та…затова реших, че в СубаруЛенд ми направиха по-добра диагностика. След толкова километри притрисването намаля доста, сякаш се намести съединителя със маховика…имам желание да сменя съединителя отново, това Exedy ме съмнява, както и да шлайфам маховика, но това ми е голям разход за сега. Охарчих се за бири, ако ме разбирате. Както казах, птитрисването значително намаля, имам полусъединител. Удърът обаче при по-рязко тръгване си го има. Той е м/у 2 и 3-та. Ако по-плавно отпускам амбриажа много слабо се усеща, но е неприятно. Ще карам така зимата и ще кажа след нея. Вчера я тествах на Витоша драпа пущината, като магаре без турбо. Появи се виене на първа, като отпусна газта. Подозирам, че някакъв лагер на първичния вал е сдал. На другите скорости не се чува….на бавните е по различно виенето. Като загрее е по-тихо виенето, ще шибна една добавка за скорости и ще кажа….Разводних малко “how to rebuild visco-coupiling” ще прощавате ама мисля, че ще ви е от полза…ако ли не, то се смейте на дерзанията на един луд, на който ентусиазмът му е повече от акъла (за едни джанти имам пътепис how to ама друг път…и как се късат болтове на носачи на форко ама друг път много е клета историята) и да знаете: Престараването ебава майката на старанието! Със здраве!
|
30
|
|
Чет Ное 29, 2018 6:34 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Постове: 101 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
7
|
|
Чет Ное 29, 2018 10:06 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
На моето легаси правих тази операция два пъти без сваляне на скоростната кутия. Първият път сложих силиконово масло 10000 и тътреше задницата по-зле от преди ремонта, търпях няколко месеца и с начале. Този път смесих 30000 и 80000,защото нямаше 50000 ,мога да кажа,че стана супер. И след много дълго каране няма ритане при навит волан нито напред, нито назад. Иначе си превърта и четирите гуми при рязък старт. За шест степенни скорости препоръчвам с две ръце 50000. Важно е да се има предвид при сглобяването на вискомуфата, че трябва да се капва по малко от течността при слагането на всеки диск,дисковете да се притискат добре за да излиза възможно най-много въздух. Аз вадиха само едната съчма и притисках капака с хидравлична преса. Успех на захващащите се с това начинание!
|
|
|
Съб Дек 01, 2018 7:25 am |
|
|
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Dimichos написа: На моето легаси правих тази операция два пъти без сваляне на скоростната кутия. Първият път сложих силиконово масло 10000 и тътреше задницата по-зле от преди ремонта, търпях няколко месеца и с начале. Този път смесих 30000 и 80000,защото нямаше 50000 ,мога да кажа,че стана супер. И след много дълго каране няма ритане при навит волан нито напред, нито назад. Иначе си превърта и четирите гуми при рязък старт. За шест степенни скорости препоръчвам с две ръце 50000. Важно е да се има предвид при сглобяването на вискомуфата, че трябва да се капва по малко от течността при слагането на всеки диск,дисковете да се притискат добре за да излиза възможно най-много въздух. Аз вадиха само едната съчма и притисках капака с хидравлична преса. Успех на захващащите се с това начинание! Абе юнак, как така 50000, това значи, че е като грес...в смисъл на силиконовите масла този индеск е колко са "течливи". Колокото е по-голямо числото толкова по-"нетечно" е. Аз едвам налях 10000 и си мисля, че понеже не добутах същото количество, затова неми затяга сега. Щото като гледах руснака, както съм писал неговото е доста по-течно...да не си искал да напишеш 5000? Поздрави.
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 5:35 pm |
|
|
Alxx
|
Баш е индекс течливост, не вискозитет. По-голямо число, по-голяма течливост. От моите наблюдения, 50000 за астматици и 30000 за охлювни коли По дефолт при класиците муфата затяга след 20nm разлика, а при WRX/STI след само 4nm.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 13, 2019 9:54 pm |
|
|
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Alxx написа: Баш е индекс течливост, не вискозитет. По-голямо число, по-голяма течливост. От моите наблюдения, 50000 за астматици и 30000 за охлювни коли По дефолт при класиците муфата затяга след 20nm разлика, а при WRX/STI след само 4nm. Нещо се обърках... " Обикновенно изразяван с единици cSt (сантистокс), вискозитетът е измерител на течливостта на маслото, или мярка за съпротивлението на флуид, срещу преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като „гъстота“ или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида. " т.е. cSt 10000 e гъсто от cSt 50000, https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0 ... 0%B5%D1%82При мен не сработва виското добре, но ми липсват 14 грама силиконов масло...сега мисля отново да го наливам, но този път търся повече информация.
|
|
|
Пон Юли 22, 2019 4:27 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Това с юнака, ще се направя че не съм го видял. Понеже често " мислим " по инерция и нормалната логика подсказва, че колкото е по малко течлив флуида, ще увлича повече, а всъщност е точно на обратно
|
10
|
|
Пон Юли 22, 2019 5:01 pm |
|
|
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Dimichos написа: Това с юнака, ще се направя че не съм го видял. Понеже често " мислим " по инерция и нормалната логика подсказва, че колкото е по малко течлив флуида, ще увлича повече, а всъщност е точно на обратно В добрия смисъл използвам "юнак" . Много рових по темата, намерих още едно юначе, хаха което е изписало много, нaпаравил е проект по възстановяването на подобни муфи. Ще ти е интересно да го погледнеш предполагам: http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089 Опитвам се да се свържа с него. Той е започнал със 100к cSt. Обобщава, че в зависимост как искаш да зацепва виското наливаш силикон с различен вискозитет. Общо взето, ако искаш по-бързо да зацепва взимаш с по-висок вискозитет, също зависи начина ти на каране, гуми,...оффроуд и т.н. много е зачоплил темата. В момента обобщавам информацията, която съм събрал и като я оформя ще я споделя. Аз дотук разбирам, че рязко и бързо зацепване на муфата, т.е. да стане монолит при превъртане на гуми е с по-високия вискозитет. " The nominal torque rating can be increased by using a higher viscosity fluid at the expense of "bind-up". Likewise be susceptibility to "bind-up" may be reduced by using a lower viscosity fluid, at the expense of all-wheel-drive traction The characteristics of the viscous coupling can be changed by tailoring the viscosity of the silicone fluid. The nominal torque rating can be increased by using a higher viscosity fluid at the expense of "bind-up". Likewise be susceptibility to "bind-up" may be reduced by using a lower viscosity fluid, at the expense of all-wheel-drive traction. "
|
14
|
|
Чет Юли 25, 2019 10:37 am |
|
|
Peacho
Регистриран на: Пет Окт 07, 2016 9:53 am Постове: 32 Рейтинг: 89
|
Здравейте колеги. Ще споделя опита си след ремонта на вискомуфата 2018 пролетта. Първо за този клип на руснака ( https://www.youtube.com/watch?v=pFTTY1spTgI), от който се запалих и го прехвалих….не става според мен. Да, лесно се отваря муфата, лесно се чисти и лесно се сглабя…..нооооо, само до тук. Ще поясна по-късно. Фирмите и хората, които професионално ги ремонтират и дават гаранция, ако са читави има защо да искат около 300лв за ремонта, за типа муфи, за която иде реч. Моя скромен опит е, ч е ако не знаете за какво става дума и действате хаотично, по-добре да не се захващате, а да спестите пари за дадения ремонт. Специални Благодарности на момчетата от СубаруЛенд, Мишо, Данчо и другото едро момче, не запомних името му. Краси от Субару Сервиз в Люлин и от БГ Муфи, става дума за Тодор. Аз минах по-трудния път, не съжалявам и не го препоръчвам. На мен ентусиазмът ми е повече от акъла! Преди година и половина, когато го отворих виското, изчистих и налях 10к cSt вискозитет и си мислих, че съм го ремонтирал, за тези 15к км вървеше прилично или поне аз така се убеждавах. Напънах колата много здраво зимата 2018/2019 и виското прегря и цъфна. Според Митака (СубаруМитака) при много голямо натоварване (килограми) на задните гуми те се деформират повече и се появява разлика в размера на предни и задни гуми съответно вискомуфата се натоварва. Бяхме 5 души, ски и екипировка на високо в планината. Двигателя на 4,5 – 5к оборота на бавни и така около 30-40мин. Докато паркирах в снега на паркинга, скоростаната кутия издумка яко. Чу се силен шум от удар. Огледах я от долу, нищо не видях. На връщане се появи тъп звук на гъргорене от скоростите, от към опашката. Знаех, че нещо е станало и неглижирах проблема до преди около месец. Иначе след зимата ходих на море, обикалях насам натам, пържих я здраво по карадере. Как е издържала не знам. Оказа се, че скобата на виското е тръгнала да се отваря и зъбната двойка в опашката я е захапала и се е откъртил един зъб. Това го разбрах преди месец, като реших да отварям отново кутията. Реших отново сам да я ремонтирам. Интересно ми е, навил съм си го и имам условията. Свързах се хора и фирми, които ремонтират муфи. Исках да закупя от тях силикон и резервни части. Не успях да си набавя нужните части. Хората не бяха склонни да ме насочат по никакъв начин. Разбирам ги. Тодор от БГ муфи сподели, че ако не се сменят уплътненията, муфата ще пропусне. Каза ми, че поне 3-4 пъти ще отварям скоростите докато нацеля силикона. Най-вероятно е прав. Хвана ме яд и се заинатих. Уплътненията ги огледах и изглеждаха добре. Без това на горния капак със сачмите изглеждаше разтегнато. Много малко информация има за ремонт на вискомуфите. Техническата литература е много разпиляна. Намерих и този труд, който детайлно изследва муфите и количеството въздух в тях: https://yadi.sk/i/dyPtvwt43Usy4h) Доста четох и се свързах с един пич от Австралия, който ми помогна да намеря силикона с точния вискозитет: http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089Много детайлно е описал във форума ремонта и как е започнал ремонтите. Той налива 100к cSt: https://www.mibosport.com/en/ae5459-pre ... 3bI0S4x9BIИскам да направя ясно изказване, че моите опити за ремонт не са гаранция за това как се прави. Това значи, че не съм сигурен дали това е маслото, ремонта или изводите са ми верни. Може и да са пълна глупост, аз споделям моя опит, защото не съумях да намеря синтезирано инфо и хората, които знаеха си пазеха информацията. Имах една седмица да ремонтирам колата, не ми дойде маслото от чужбина, уплътнения бях сигурен, че няма да намеря. Рискувах. 100к cSt масло за диференциали е много трудно да се намери в БГ. Намерих 80к cSt и това налях. Изрязах усуканото от скоба, ползвах старите уплътнения, нарязах резба за винтове на мястото на сачмите. Много трудно се налива маслото! Трябва да се налее част от него и след това да се поставят пластините и да се натиска здраво. Поставих капакa на муфата, като уплътненията ги намазах с маслото преди това и на последното уплътнения добавих силикон за уплътнения, като внимавах да не прекалявам. Реших последните 10г да ги налея със спринцовка през отворите, почти невъзможно е. Въздухът излизаше от срещуположния отвор, като накрая почна да излиза чист силикон. При затапването с палец натисках спринцовката с цяло тяло, грам не можеше да влезне, използвах 50кубикова спринцовка. Майната му, сложих на винтчетата лепило за резби и на копеле ги стегнах. Зъбни двойки втора ръка не намерих….нови около 800лв, по спомен това ми каза Митака. За муфата ми каза, че нищо не става от нея. Може и да е прав. Аз си викам на акъла ще пробвам и му благодарих за обърнатото внимание. Оценявам! Лагерите ги смених при пичовете от Субаруленд, барабар с гарнитурата. Оказа се, че ако няма гарнитура, а силикон лагерите се притискат повече и заминават (аз така бях направил). Има шайби, които според измерване с шублер се добавят, за да догонят дадена разлика. Има го това в service manula-a на субару. В нета го има manual-a. Това ме светнаха и Мишо, и Краси, много благодаря! Та, ето за това иде реч…това са тънкости, които по трудния начин ги открих, а хората които го работят и разбират си изкарват хляба дет се вика! Занаят! Лагерите на зъбната двойка са ми прави. С гарнитурата ми се вързаха за около 180лв. Ако са конусни, на черупката на опашката се слага силикон…май така беше. И се подлагат шайби по размер преди това. Дотук съм навъртял 1100км ( на втория ремонт), на предишни тестове на пресечен терен трябваше да давам повече газ, а сега ги катеря на климатик и на втора. 150-160 на магистралата, от място на старт завъртват и 4-те. Плана ми е да търся скоростна кутия втора ръка и да я сложа нея, след това да си играя с ремонтираното виско, да налея 100к cST и да сменя уплътненията. Искам и да сменя зегерката голямата на муфата с такава с уши. Намерих някъде, че субару са спрели да ползват спираловидните, защото при претоварване изпускат и чупят скоростната кутия. Скоростната кутия ще я сменям, защото не можах да намеря зъбни двойки, а и не съм сигурен в ремонта на муфата. Факт е, че 7 месеца съм карал със счупен зъб, имам подозрения, че може да издържи доста в това състояние… Ще допълня с информация след време. Повтарям, този вид „ремонт“, който съм направил не е гаранция, че нещата се правят така. След проба-грешка, попрочетох, потърсих и стигнах до някои изводи. Част от които споделих. Надявам се да ви е от полза. Ако някой има излишна муфа и иска да експериментира нека се обади да пробваме заедно да я ремонтираме. Поздрави.
|
|
|
Пон Авг 19, 2019 4:43 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Трудният път води към най-красивите гледки. Лека, лека ще станем субару спецове и ще дойде времето да караме мерцедеси. Нарочно ги пиша с малки букви, щото са железа[emoji16]
|
|
|
Пон Авг 19, 2019 10:58 pm |
|
|
ada77
Регистриран на: Нед Яну 22, 2017 10:12 am Постове: 65 Местоположение: ямбол
Автомобил: subaru forester 2.0x/2006
Рейтинг: 15
|
|
Пон Дек 21, 2020 10:11 pm |
|
|
georgikoev
Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 7:02 pm Постове: 30 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Имам проблем с виско муфата, понеже рециклиране то на муфата не е много сполучливо как мога да оставя колата само на предно предаване. Форестърът изминава по около 30к годишно и варианта да я рециклирам и след 5/10 000. км пак да я правя за мен не е вариант.
|
|
|
Пон Окт 21, 2024 6:23 pm |
|
|
Alxx
|
Няма такъв филм само на предно. Това не е виско муфа, както популярно я наричат, а централен диф с виско блокировка. Аз, го правих три пъти поради грешно масло от доставчика и накрая опрях до сти.бг, които бяха хванали къде е издънката. Втора година карам и нямам проблем.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Окт 21, 2024 8:38 pm |
|
|
georgikoev
Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 7:02 pm Постове: 30 Рейтинг: 0
|
Гледах в ю туб руснаците да казват, че ако не искаш 4х4 вместо силиконово масло наливаш диференциално масло и затваряш муфата. Така пак си има смазване но не зацепват дисковете. Като вариант по ме устройва. Вие какво мислите дали ще стане.
|
|
|
Пон Окт 21, 2024 9:43 pm |
|
|
Alxx
|
Прочети пак горния ми пост. Ама второто изречение малко по-внимателно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Окт 22, 2024 6:18 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 89 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 75
|
Аз миналата година правих муфата два пъти и се разиграх между два сервиза, все бели; и накрая за малко да ги скарам... заради материала, който се слага - какъв вискозитет е; има и дебат дали ако ходиш на офроуд не ти трябва да е по-затегната.
Също има значение температурата и гумите, с които тестваш пълен ляв/десен - аз тествах с летни гуми на студено, че ме завари студът неподготвен, и все ми прескачаше предната външна гума. Накрая дали от второто преправяне или от смяната със зимни гуми, а може и от двете, спря да прескача.
Отделно разбрах, че вътре в кутията (Фори Дизел 2012г) има едни шайби за обиране на луфт, в техническото ръководство ги дават с няколко вида размери, в зависимост от луфта... и ако се сменя виско муфа, там трябва да се прецени коя шайба да се натъкми... Тук се иска познаване на скоростната кутия.
Ако трябва наново да правя, сигурно пак бих пробвал бял сервиз с второ мнение от друг бял сервиз; защото в единия бяха оправили уж монтажа, но пък накрая бяха се отнесли немърливо с болтовете за кардана.
|
|
|
Сря Окт 23, 2024 10:14 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|