Отговори на тема
 Проблем с Forester SG 2.0 158hp 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 53
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И при мен се появи този проблем преди около 2 години , като натисна рязко педала между 2к и 3к оборота започва едно придърпване и набира като спънат автомобила , след 3к оборота вече започва да набира нормално . Зареждам предимно от 3 обекта на големите вериги , в зависимост на къде ми е пътя . Тогава зареждах от Еко , като започна за първи път придърпането се понапрегнах малко и се зачудих какво става , обърнах на газ да видя как е и там го имаше . Като се прибрах закачих го на FreeSSM , но нямаше записани грешки и нулирах компа . Оправи се и отидох да купя нови свещи старите иридиеви бяха на около 30к км помислих че е добре от тях да почна с нови , но след 200-300км пак се появи с новите свещи . Карал съм само на бензин тези километри , на газ карам само изнвънградско в Русе си карам само на бензин . Пак нулирах компа и след два три дена ми вдигна грешка за подгрева на ламбдата а беше на 60к км някъде Денсо , айде нова ламбда дано да е било от нея , ама пак ядец . Вече около 4 пъти бях нулирал компа като за пореден път ми се появи пак проблема но бях на половин резервоар и отидох на Лукойл да го донапълня и след 5-6 киломтера каране с лукойлския бенз придърпването изчезна без нулиране , пълен шаш бях . Реших да си зареждам само от този обект на Лукойл след като нямам проблем , също и от един шелски обект нямам проблем , до като преди 2-3 месеца не ме зачовърк пак да пробвам от еко-то , заредих и след 150к пак се започна , нулирах компа поизпразних резервоара и айде пак на лукойлксия , а преди това бях сменил опръстените на инжекторите . Наскоро приятел си купи пушек машина и бях първият и клиент :) , първо я закачихме на големия маркуч след дебитомера ама не можа да преодолее на затворения дросел хлабината и я закачихме на вакум маркуча на изпаритела директно на колекторите и чудото стана , изпускше дим от двете части на егр-а , не от мястото където контактува с колекторите , ами от двете части - бобината и клапана . Беше свален , разглобен , почистен идеално да светне вътре при клапана и сглобен . Намазах го между двете части с черен силикон , на тънко намзах и двете страни на стоманената гарнитура и го монтирах . Вече цял резервоар изгорих от екото и проблем вече нямам и може да е субективно чувството , но като че ли една идея по-пъргава стана колицата . Егр-а беше при мен проблема .

Прикачени файлове:
IMG_20240116_083620.jpg
IMG_20240116_083620.jpg [ 3.01 MiB | Прегледано 750 пъти ]
IMG_20240116_083627.jpg
IMG_20240116_083627.jpg [ 3.24 MiB | Прегледано 750 пъти ]
Пон Фев 05, 2024 9:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 53
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да не отварям друга тема и да продължа тази , защото наскоро при мен се появиха отново същите симптоми - неравномерно ускорение между 2к и 3к оборота със забиване на муцуната . След закачане на пушек машината димът почна да излиза от левия маркуч за картерните газове , за проба извадих и десният маркуч , но от него не излизаше дим . Извадих го този ляв маркуч от въздухосборната кутия , затапих нейният отвор , пуснах пак пушека и си излизаше мъжката пушек от него както е закачен за капака на клапаните . Притеснението ми е голямо , и питането ми е възможно ли е да е останал отворен някой всмукателен клапан или има нещо друго по устройствоото на главата ? Забравих да спомена , че маркучето на пушек машината го бях закачил за всмукателния колектор след дросела , от където взима вакуум изпарителя на газовото . Колата след 3к оборота си набира нормално , пробвах я до 160-170 км/ч и си върви , нямам никакви грешки записани и не свети чека . Не се чуват никакви страни почуквания или тропания от двигателя .

Сря Дек 04, 2024 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 53
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има положително развитие по моя казус . След разговор с приятел механик за пушенето от маркуча на картерната вентилация ме убеди че няма нищо притеснително , просто двигателя така е спрял с натиснати всмукателни клапани и през цилиндъра в картера и през тръбата . Насочи ме да търся проблема в дебитомер , ламбда налягания на гориво щом не дърпа от другаде въздух . Остана да измеря само налягането на горивото , защото ламбдата и дебитомера са почти нови на 20к км , поръчвал съм си ги от Япония оемски и изобщо не съм се съмнявал в тях . Понеже стария дебитомер си беше в жабката веднага го сложих него и след 10км каране симптомите изчезнаха , днес направих още 50-60км из Русе и грам няма придърпване и забиване на муцуната . Сравних показанията от двата дебитомера , оказа че "новият" отчита с около 15тина гр./с повече въздух от стария . Вече не може и на оемски части да се разчита на качество , дано проблема ми да е бил само това .

Чет Дек 05, 2024 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Постове: 229
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Къде са тези 15г/с разлика, в диапазона 2000-3000 оборота ли? Или като запомнена максимална стойност при настъпване във високи обороти, и то до едни и същи? Нулирал ли си компютъра при смяната на дебитомерите?

Тези коли са известни с проблема си в този диапазон, и причината е в заводските настройки. Рязкото натискане на газта също е по-добре да се избягва.

_________________
Zubaru.tuninK

Пет Дек 06, 2024 11:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Постове: 53
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някъде около 3к оборота се появи разликата и после се нормализира , нок сензора и той коректираше постоянно . След като сложих стария дебитомер нарочно не нулирах компа , да го видя дали ще се адаптира към него , и си се оправи след 10км каране . Таз заран зачистих снимките от флашката , че трябваше едни докуметни да давам за печат . За сега колата си ускорява на пушка за атмосферка точно като настъпя рязко педала . Може филтъра да е скапан(филтрон) и да е замърсил дебитомера , и не се сетих първо да го опръскам със спрея за дебитомери , а направо си сложих стария . Тия дни ще го опръскам и ще го сложа обратно да видя , но нека малко да покарам така .

Пет Дек 06, 2024 2:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Постове: 229
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
15г/с по-малко на тези обороти са си сериозно обедняване, на 3к и настъпан педал си на около 50г/с. Но това обедняване би се видяло и в по-ниските обороти не само като по-малко консумиран въздух.

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Дек 11, 2024 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор