Автор |
Съобщение |
inspektor73
Регистриран на: Сря Юни 22, 2011 8:45 pm Мнения: 28 Местоположение: Sofiq
Автомобил: Forester 2.0X
Рейтинг: 0
|
Колеги ,нормално ли е когато започна да буксувам някъде да ми светне ABS . След като изгася двигателя и пак запаля всичко си е нормално . При вас така ли е ?
|
|
|
Съб Яну 21, 2012 10:24 pm |
|
|
Valio
|
Ако буксуваш в сняг или кал,май е нормално защото гребена на АBS се заомазва с кал или сняг.. При мен се е случвало няколко пъти при споменатите ситуации.
|
|
|
Съб Яну 21, 2012 10:34 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Последно наблюдавах това явление при буксуване в снега на Мазда 323F Оправи се по същия начин, няма място за тревоги.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Яну 21, 2012 10:52 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Оняден и при мен стана така - качвах се до улица Смрика в Княжево След рестарт изгасна. Известно време след това като че ли колата искаше по-голямо усилие на спирачката за да спира.
|
|
|
Пон Яну 23, 2012 10:56 am |
|
|
BAlexandrov
|
Нормално е, случвало ми се е и на подемник като е вдигната колата и включиш на скорост. Просто системата се обърква от различното въртене на колелата и се изключва, за да не се меси и да прави глупости
|
3
|
|
Пон Яну 23, 2012 11:04 am |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Мнения: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
BAlexandrov написа: Нормално е, случвало ми се е и на подемник като е вдигната колата и включиш на скорост. Просто системата се обърква от различното въртене на колелата и се изключва, за да не се меси и да прави глупости Влиза в "рали-режим" - не се меси изобщо
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Пон Яну 23, 2012 11:25 am |
|
|
Lyubo
Регистриран на: Съб Май 28, 2011 6:18 pm Мнения: 66 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 / 2006
Рейтинг: 12
|
Според мен ABS светва непрекъснато за да сигнализира, че не може да помогне. Два пъти ми се е случвало и двата пъти на абсолютно гладко заледен наклон, когато и 4те колела нямат никакво сцепление или поне и 4те успеят да превъртят едновременно. Вторият път светна без дори да съм пипал спирачка, защото бях по нанагорнище, изкачвах замръзнала рекичка. След гасене и палене не би трябвало да свети.
|
|
|
Вто Фев 07, 2012 5:10 pm |
|
|
stamenov
Регистриран на: Чет Фев 02, 2012 2:17 pm Мнения: 11 Рейтинг: 1
|
Здравейте,Lyubo е прав.Виждал съм това няколко пъти на различни коли.Мисля че на всички се случва.
|
|
|
Вто Фев 07, 2012 5:27 pm |
|
|
ф-008
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 12:02 pm Мнения: 570 Местоположение: София
Автомобил: ПIV'14; ТЛК200'14
Рейтинг: 64
|
Напълно нормално! Колко пъти ми е светвало!
|
|
|
Вто Фев 07, 2012 7:27 pm |
|
|
julionavarro
|
jafaar написа: Оняден и при мен стана така - качвах се до улица Смрика в Княжево След рестарт изгасна. Известно време след това като че ли колата искаше по-голямо усилие на спирачката за да спира. А ти какво правиш на моята улица бе човек? .....успя да се качиш?
_________________ "Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"
|
|
|
Вто Фев 07, 2012 10:24 pm |
|
|
Dimensions
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm Мнения: 537
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 125
|
Колеги махайте бушона на АБС за да ви е спокойна главата зимата. Напролет пак го слагате . Ако искате да можете да спирате просто го направете няма да сгрешите.
_________________ Кефа цена няма ...
|
|
|
Сря Фев 08, 2012 10:13 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Мнения: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
А къде се намира....бушона - в кутията при двигателя или под волана бушоните?
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Нед Фев 12, 2012 5:16 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Dimensions написа: Колеги махайте бушона на АБС за да ви е спокойна главата зимата. Напролет пак го слагате . Ако искате да можете да спирате просто го направете няма да сгрешите. Избери си някаква тестова отсечка без движение. Измери си спирачния път със и без бушон на АБС. Аз съм го правил, при това с три канална АБС, която е по-примитивна от съвременните и въпреки това даде по къс спирачен път. Теста беше на лед... Говоря от собствен опит. После давай съвети за деактивиране на АБС зимата. За управляемостта по време на спиране да не говорим. П.П.: А от чужд опит, защото такъв тест не съм правил, удължаване на спирачния път с включен АБС има на пясък (на плажа ) и в дълбок сняг.
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Фев 12, 2012 7:09 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Имаше бая теми по тоя въпрос, хубаво е да се обединят в една, че не можах да намеря, къде съм писал за последно, та по спомени Субару имат 4-5 различни ABS-системи, но почти всичките имат отделна памет за грешки и записва последните 2-3. Хубаво е да се прочетат. За три зими, кал и сняг, ...а аз се набутвам яко в такива, не ми е светнало още. За тази тема говорих, таман я намерих .. viewtopic.php?f=18&t=10288&start=0
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Нед Фев 12, 2012 7:16 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
julionavarro написа: jafaar написа: Оняден и при мен стана така - качвах се до улица Смрика в Княжево След рестарт изгасна. Известно време след това като че ли колата искаше по-голямо усилие на спирачката за да спира. А ти какво правиш на моята улица бе човек? .....успя да се качиш? Ахаха Имах доставка до клиент Изненада ме тая кола, не очаквах да издрапа А преди няколко дена превзех и една още по-стръмна, май 510та улица се води и докато я превземах, едно момче с АТВ любопитно ме гледаше с очакване да се заровя, но този път колата изненада не само мен, но и него - мина дори без да се заклати, после си направих обратен на малкото пространство в края на уличката (оказа се задънена) и отново минах покрай същия човек Но пък вчера се окоремих на едно елементарно място и пак ми светна абс-а, чека и замига cruise-a... Много тъпо са го измислили японците.
|
|
|
Вто Фев 14, 2012 11:08 am |
|
|
Dimensions
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm Мнения: 537
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 125
|
Двигателист написа: Dimensions написа: Колеги махайте бушона на АБС за да ви е спокойна главата зимата. Напролет пак го слагате . Ако искате да можете да спирате просто го направете няма да сгрешите. Избери си някаква тестова отсечка без движение. Измери си спирачния път със и без бушон на АБС. Аз съм го правил, при това с три канална АБС, която е по-примитивна от съвременните и въпреки това даде по къс спирачен път. Теста беше на лед... Говоря от собствен опит. После давай съвети за деактивиране на АБС зимата. За управляемостта по време на спиране да не говорим. П.П.: А от чужд опит, защото такъв тест не съм правил, удължаване на спирачния път с включен АБС има на пясък (на плажа ) и в дълбок сняг. Колега не знам ти какъв автомобил караш и правиш сравнение, но аз от бедния си опит по планински пътища с много сняг и лед и раздаване на много газ стигнах до този извод. Направи си един тест на кварталната улица с и без абс. Резултат с АБС - колата просто си продължава напред защото системата не позволява някоя гума да спре и освобождава натиска на спирачния апарат и реално колата НЕ СПИРА. Резултат без АБС колата спира моментално. За сух асвалт абс е супер екстра, но за сняг е пълна боза.Друг е въпроса кой как кара, как натиска спирачката и тн. Върпос на опит и възможности както и адекватна преценка. А относно леда няма какво да спре на лед освен гума с шипове. Насила хубост не става. Не насилвам никой с моето мнение, нали за това е форум всеки да изказва своя опит и мнение. Приятен ден.
_________________ Кефа цена няма ...
|
|
|
Пет Фев 17, 2012 10:02 am |
|
|
plaskom
|
Целта на АБС е не да скъси спирачния път, а колата да остане управляема по време на спирането. Не мисля че е разумно да се байпасват каквито и да е системи за сигурност по автомобила.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Пет Фев 17, 2012 11:36 am |
|
|
Dimensions
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm Мнения: 537
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 125
|
За мен е комично да се пързаляш като шейна "контролирано" и да се нацепиш в колата пред теб или дървото отстрани на пътя.
_________________ Кефа цена няма ...
|
|
|
Пет Фев 17, 2012 1:23 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Има идея наистина ама... по-добре копче
|
|
|
Пет Фев 17, 2012 5:33 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
Dimensions написа: За мен е комично да се пързаляш като шейна "контролирано" и да се нацепиш в колата пред теб или дървото отстрани на пътя. Мерил ли си реално спирачния път или споделяш субективно мнение на база усещането зад волана? Аз съм мерил и затова си позволявам да говоря. Все още има подходящи за тест улички в София, ако имаш желание може да мерим. Рулетката е от мен. Леко си противоречиш... Не може АБС да пречи на хлъзгава настилка а да помага на сух асфалт при положение, че принципа на спиране е един и същ. Прав си, че при неутъпкан сняг пречи (удължава спирачния път) защото пред блокиралото колело се събира материал, който играе ролята на "кучка" . Който е карал товарен автомобил знае какво е това. Същото е на пясък и в дълбока кал.
_________________ Лудия
|
|
|
Съб Фев 18, 2012 9:47 pm |
|
|