Отговори на тема  [ 451 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Следваща
 Особености на Субару Форестър II (2003-2008) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да де, ма той иска да пробва колко задържа, а не дали не задържа...


Теста с вдигането на колела във въздуха показва само наличие на ЛСД, а не колко работи то. За последното не знам да има тестове. Вероятно трябва да се измери с някакъв уред колко Нм понася и след това позволява приплъзване. Само че всичко зависи от ситуацията... Та не вярвам да има точен тест.
 11

Съб Фев 09, 2013 10:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Geo_Plam написа:
Ето какво намерих в нета:
...

Колегата, според мен това е "проверка" на централното, а не на задното виско. Те би следвало да работят с много различно поведение и настройка... Трябва ми някой колега с такъв турбо Форестър, ако може, да ги сравним на подемник за 10 мин. да видим дали е нормално да превърта с лекота задния диф като се задържи едното колело.

Изобщо, питам, за да знам дали това му е нормалното и "толкова си може" фабричното виско LSD, за да поръчам clutch-type, което би следвало да е доста по-сериозно, или моето просто има проблем :-?

П.С. Вече се обърках къде да пиша - в тази тема ли, в турбо и тунинг ли... :pardon:


Последна промяна =Alex= на Съб Фев 09, 2013 11:14 am, променена общо 1 път


Съб Фев 09, 2013 11:10 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ако това ще те успокои и моя заден диф е така. Като въртя едното задно колело, другото го спирам с ръка. С малко усилие може да се върти колелото, което не държа. Но то затова е диф, трябва да позволява приплъзване.

Съб Фев 09, 2013 11:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз разбирам, че трябва да позволява приплъзване, но според мен - доста по-трудно трябва да можеш да му превъртиш едното колело когато другото е "блокирано", да не кажа почти невъзможно да го направиш "на ръка".
Нали затова е LSD, иначе какво правим на пътя, когато едното колело няма сцепление, примерно? Ако позволява спокойно да си ги превърташ на ръка, не мисля, че ще има особена разлика между отворения диф и фабричния VLSD в задния диф при поведение на пътя...
Освен, ако не се окажат прави втората категория "батки" от предишния пост, които твърдят, че виско лсд не се пробва на ръка, защото му трябва бързо "превъртане", за да сработи. :-?

Съб Фев 09, 2013 11:23 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"....Необходимо е да се знае, че силата и бързината на зацепване на виско муфата е в пряка зависимост от това, колко газ подаваме и колко буксуват гумите. При подаване на повече газ, гумите буксуват по-динамично и съответно виско муфата зацепва по-бързо и по-силно...."

_________________
Subaru Forester SF first love
Subaru Forester SH

Съб Фев 09, 2013 11:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
... но според мен - доста по-трудно трябва да можеш да му превъртиш едното колело когато другото е "блокирано", да не кажа почти невъзможно да го направиш "на ръка"....


Ако го докараш до там, да не може да превърти колело на ръка това значи, че дифа е блокирал и е за смяна. Така се получи на предишния ми бек. Та ти казвам на практика какво се случва. Теста, за който е писал по-горе колета показва точно това. Без значение дали за среден или заден диф.

Съб Фев 09, 2013 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами с това за превъртането на ръка не съм съгласен, колега. Пробвай на някой от моделите с механичен лсд да ги превъртиш на ръка. Примерно някое СТИ. Никакъв шанс. Ама нека каже някой от по-запознатите с лсд-тата как и какво...

Съб Фев 09, 2013 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При моята се усеща как зацепва - например по стръмен трошляк или лед - за момент загубва сцепление задният мост, превърта и след това зацепва. Ако сриташ по-здраво газта и зацепването се усеща много по-бързо и отчетливо, колата изведнъж придобива сцепление.

Та според мен - трябва си ми минимално време за реакция. Като тази реакция е доста по-бърза ако десният крак е по-тежък:)

Чет Фев 21, 2013 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ясно, Дидо. И аз си го представям така. Ще видя, най-вероятно ще й сложа Cusco plate-type и спирам да го мисля ROFL
Сега като я настъпвам по баирите и като спра в купето започва да мирише яко на масло/гума (смесен тип миризма) от задния диф. Това е често срещан проблем, съдейки по хилядите тредове в Щатски и Английски форуми... перфектната кола на СМТ, поддържана само в техния вълшебен сервиз... кхххх

Чет Фев 21, 2013 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пичове, може ли някой да ми даде точни данни за следните неща на европейски Форестър 2.5XT, MY2006, ръчни скорости:
1. тегло (с/без течностите).
2. коефициент на въздушно съпротивление.
3. предавателните числа на всичките предавки (1-5), вкл. и Axle ratio.
4. Frontal area в м2.
Благодаря

Сря Май 22, 2013 2:56 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Пичове, може ли някой да ми даде точни данни за следните неща на европейски Форестър 2.5XT, MY2006, ръчни скорости:
1. тегло (с/без течностите).
2. коефициент на въздушно съпротивление.
3. предавателните числа на всичките предавки (1-5), вкл. и Axle ratio.
4. Frontal area в м2.
Благодаря



http://www.subaru-global.com/10forester_spec.html

И ако не греша в каква посока си се насочил - виж този линк за сравнение / 5МТ, 6МТ / :race: :cool:

http://www.kabamus.com/garage/gears.html

Сря Май 22, 2013 7:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://carspector.com/car/subaru/052277

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Май 22, 2013 10:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките :D

Сря Май 22, 2013 10:50 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките :D


Числата мисля че са в таблицата от линка на Вмакс най-отдолу, от ляво на дясно предпоследната графа.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Май 22, 2013 11:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006?

edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг... :-?

Сря Май 22, 2013 11:04 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006?

edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг... :-?


Според линка новия е 1485 кг
http://carspector.com/comparison/052277,052279

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Май 22, 2013 12:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките :D


По инфо от scoobymods...

2.5 XT Turbo 5 Manual
1st 3.454
2nd 1.947
3rd 1.366
4th 0.972
5th 0.738
Reverse 3.333
Transfer 1.000
Final 4.444

Дай за всеки случай номер на кутията да проверим

Сря Май 22, 2013 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
страница 5 - има номера на скоростните кутии за потвърждение.
Данните съвпадат с тези от скуубимодс, но за всеки случай е по-добре да се сравни с номера на кутията


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Май 22, 2013 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
=Alex= написа:
Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006?

edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг... :-?


Според линка новия е 1485 кг
http://carspector.com/comparison/052277,052279

10 страници да погледна, 10 различни стойности ще са посочени :D Американската и европейската версия очаква ли се да са с еднакво тегло?

@Vmax - нямам номер под ръка, брАда... аз съм сигурен за файнъл рейшито, че е 4.44, за другите нямам идея, но се съмнявам да са ги променяли в следващия модел, така, че ще ползвам тези.

Сря Май 22, 2013 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Vmax - нямам номер под ръка, брАда... аз съм сигурен за файнъл рейшито, че е 4.44, за другите нямам идея, но се съмнявам да са ги променяли в следващия модел, така, че ще ползвам тези.[/quote]

Запазени са и за новия модел, а за твоя са най-вероятно същите щом Японския и Американският модел са с едни и същи / за Европа не се правят специални изпълнения /, в пдф файл има номер на кутия ако все пак искаш да си на 100% сигурен, като си видиш твоя номер на табелата на ботуша

Сря Май 22, 2013 1:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 451 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор