Автор |
Съобщение |
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Мнения: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
Да де, ма той иска да пробва колко задържа, а не дали не задържа...
Теста с вдигането на колела във въздуха показва само наличие на ЛСД, а не колко работи то. За последното не знам да има тестове. Вероятно трябва да се измери с някакъв уред колко Нм понася и след това позволява приплъзване. Само че всичко зависи от ситуацията... Та не вярвам да има точен тест.
|
11
|
|
Съб Фев 09, 2013 10:58 am |
|
|
=Alex=
|
Geo_Plam написа: Ето какво намерих в нета: ...
Колегата, според мен това е "проверка" на централното, а не на задното виско. Те би следвало да работят с много различно поведение и настройка... Трябва ми някой колега с такъв турбо Форестър, ако може, да ги сравним на подемник за 10 мин. да видим дали е нормално да превърта с лекота задния диф като се задържи едното колело. Изобщо, питам, за да знам дали това му е нормалното и "толкова си може" фабричното виско LSD, за да поръчам clutch-type, което би следвало да е доста по-сериозно, или моето просто има проблем П.С. Вече се обърках къде да пиша - в тази тема ли, в турбо и тунинг ли...
|
Последна промяна =Alex= на Съб Фев 09, 2013 11:14 am, променена общо 1 път
|
|
Съб Фев 09, 2013 11:10 am |
|
|
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Мнения: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
Ако това ще те успокои и моя заден диф е така. Като въртя едното задно колело, другото го спирам с ръка. С малко усилие може да се върти колелото, което не държа. Но то затова е диф, трябва да позволява приплъзване.
|
|
|
Съб Фев 09, 2013 11:13 am |
|
|
=Alex=
|
Аз разбирам, че трябва да позволява приплъзване, но според мен - доста по-трудно трябва да можеш да му превъртиш едното колело когато другото е "блокирано", да не кажа почти невъзможно да го направиш "на ръка". Нали затова е LSD, иначе какво правим на пътя, когато едното колело няма сцепление, примерно? Ако позволява спокойно да си ги превърташ на ръка, не мисля, че ще има особена разлика между отворения диф и фабричния VLSD в задния диф при поведение на пътя... Освен, ако не се окажат прави втората категория "батки" от предишния пост, които твърдят, че виско лсд не се пробва на ръка, защото му трябва бързо "превъртане", за да сработи.
|
|
|
Съб Фев 09, 2013 11:23 am |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Мнения: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
"....Необходимо е да се знае, че силата и бързината на зацепване на виско муфата е в пряка зависимост от това, колко газ подаваме и колко буксуват гумите. При подаване на повече газ, гумите буксуват по-динамично и съответно виско муфата зацепва по-бързо и по-силно...."
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Съб Фев 09, 2013 11:34 am |
|
|
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Мнения: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
=Alex= написа: ... но според мен - доста по-трудно трябва да можеш да му превъртиш едното колело когато другото е "блокирано", да не кажа почти невъзможно да го направиш "на ръка".... Ако го докараш до там, да не може да превърти колело на ръка това значи, че дифа е блокирал и е за смяна. Така се получи на предишния ми бек. Та ти казвам на практика какво се случва. Теста, за който е писал по-горе колета показва точно това. Без значение дали за среден или заден диф.
|
|
|
Съб Фев 09, 2013 1:26 pm |
|
|
=Alex=
|
Ами с това за превъртането на ръка не съм съгласен, колега. Пробвай на някой от моделите с механичен лсд да ги превъртиш на ръка. Примерно някое СТИ. Никакъв шанс. Ама нека каже някой от по-запознатите с лсд-тата как и какво...
|
|
|
Съб Фев 09, 2013 5:06 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
При моята се усеща как зацепва - например по стръмен трошляк или лед - за момент загубва сцепление задният мост, превърта и след това зацепва. Ако сриташ по-здраво газта и зацепването се усеща много по-бързо и отчетливо, колата изведнъж придобива сцепление.
Та според мен - трябва си ми минимално време за реакция. Като тази реакция е доста по-бърза ако десният крак е по-тежък:)
|
|
|
Чет Фев 21, 2013 2:24 pm |
|
|
=Alex=
|
Ясно, Дидо. И аз си го представям така. Ще видя, най-вероятно ще й сложа Cusco plate-type и спирам да го мисля Сега като я настъпвам по баирите и като спра в купето започва да мирише яко на масло/гума (смесен тип миризма) от задния диф. Това е често срещан проблем, съдейки по хилядите тредове в Щатски и Английски форуми... перфектната кола на СМТ, поддържана само в техния вълшебен сервиз... кхххх
|
|
|
Чет Фев 21, 2013 2:32 pm |
|
|
=Alex=
|
Пичове, може ли някой да ми даде точни данни за следните неща на европейски Форестър 2.5XT, MY2006, ръчни скорости: 1. тегло (с/без течностите). 2. коефициент на въздушно съпротивление. 3. предавателните числа на всичките предавки (1-5), вкл. и Axle ratio. 4. Frontal area в м2. Благодаря
|
|
|
Сря Май 22, 2013 2:56 am |
|
|
Vmax
|
=Alex= написа: Пичове, може ли някой да ми даде точни данни за следните неща на европейски Форестър 2.5XT, MY2006, ръчни скорости: 1. тегло (с/без течностите). 2. коефициент на въздушно съпротивление. 3. предавателните числа на всичките предавки (1-5), вкл. и Axle ratio. 4. Frontal area в м2. Благодаря http://www.subaru-global.com/10forester_spec.htmlИ ако не греша в каква посока си се насочил - виж този линк за сравнение / 5МТ, 6МТ / http://www.kabamus.com/garage/gears.html
|
|
|
Сря Май 22, 2013 7:58 am |
|
|
deadman
|
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Май 22, 2013 10:26 am |
|
|
=Alex=
|
Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките
|
|
|
Сря Май 22, 2013 10:50 am |
|
|
deadman
|
=Alex= написа: Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките Числата мисля че са в таблицата от линка на Вмакс най-отдолу, от ляво на дясно предпоследната графа.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Май 22, 2013 11:00 am |
|
|
=Alex=
|
Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006? edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг...
|
|
|
Сря Май 22, 2013 11:04 am |
|
|
deadman
|
=Alex= написа: Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006? edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг... Според линка новия е 1485 кг http://carspector.com/comparison/052277,052279
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Май 22, 2013 12:31 pm |
|
|
Vmax
|
=Alex= написа: Мерси, пичове. Остана само да намерим предавателните числа (за Форестър 2006-та с ръчна кутия) и почват сметките По инфо от scoobymods... 2.5 XT Turbo 5 Manual 1st 3.454 2nd 1.947 3rd 1.366 4th 0.972 5th 0.738 Reverse 3.333 Transfer 1.000 Final 4.444 Дай за всеки случай номер на кутията да проверим
|
|
|
Сря Май 22, 2013 12:35 pm |
|
|
Vmax
|
страница 5 - има номера на скоростните кутии за потвърждение. Данните съвпадат с тези от скуубимодс, но за всеки случай е по-добре да се сравни с номера на кутията
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Май 22, 2013 12:47 pm |
|
|
=Alex=
|
deadman написа: =Alex= написа: Неговия линк е за следващия модел. Дали са същите и на 2006? edit: виждам, че и масите са различни, дали това е вярно? По-новия модел го дават да е 1,520кг, а 2006-та - 1,633кг... Според линка новия е 1485 кг http://carspector.com/comparison/052277,05227910 страници да погледна, 10 различни стойности ще са посочени Американската и европейската версия очаква ли се да са с еднакво тегло? @Vmax - нямам номер под ръка, брАда... аз съм сигурен за файнъл рейшито, че е 4.44, за другите нямам идея, но се съмнявам да са ги променяли в следващия модел, така, че ще ползвам тези.
|
|
|
Сря Май 22, 2013 12:48 pm |
|
|
Vmax
|
@Vmax - нямам номер под ръка, брАда... аз съм сигурен за файнъл рейшито, че е 4.44, за другите нямам идея, но се съмнявам да са ги променяли в следващия модел, така, че ще ползвам тези.[/quote]
Запазени са и за новия модел, а за твоя са най-вероятно същите щом Японския и Американският модел са с едни и същи / за Европа не се правят специални изпълнения /, в пдф файл има номер на кутия ако все пак искаш да си на 100% сигурен, като си видиш твоя номер на табелата на ботуша
|
|
|
Сря Май 22, 2013 1:04 pm |
|
|