Особености на Субару Форестър II (2003-2008)
Автор |
Съобщение |
seppy
Регистриран на: Съб Окт 13, 2012 12:44 am Мнения: 16 Рейтинг: 12
|
|
Пет Авг 16, 2013 7:15 pm |
|
|
=Alex=
|
Онзи спря да свети левия фар (на къси), реших, че е заминала крушката, въпреки, че нямаше индикации - не беше започнала да свети в розово и т.н. както е типично за ксеноновите лампи... отворихме и източихме сигурно литър вода от задната част на фара (предната, откъм рефлектора беше суха)... Измихме, подсушихме, почистихме, смазахме и си светна (буксата на баласта на дъното на фара беше яко под вода). Колкото и да го зяпахме, така и не разбрахме откъде се е взело така внезапно това количество вода Всичко изглежда да е наред. Колата не е мита на водострука през последните ден-два, дори не е карана повече от 4-5км градско когато се появи якия конденз под челната пластмаса на фара. Затворихме, сглобихме и сега ще видя дали пак ще става аквариум. Сега търся речни камъчета, водорасли и 2 семейства гупи и хелери за екзотичен аквариум. Някой беше споменал, че Субару има като резервна част някакво уплътнение за фара на този Форестър (SG9), но се чудя дали трябва да се разглоби фара, за да се смени и кое точно от всичките е въпросното уплътнение. Предполагам, че предната и задната част са лепени, въпреки видните щипки по пластмасите... Някой, който се е сблъсквал с подобен проблем и има евентуална идея какво се случва или да ходя на врачка?
|
|
|
Чет Окт 03, 2013 2:15 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Брат , сложи му една дренажна тръбичка в краен случай :-) Мога да ти дам истинска Докторска :-)
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Чет Окт 03, 2013 8:28 pm |
|
|
=Alex=
|
Мире, аз сериозно замислям два технологични отвора с фи 3мм ако пак видя влага/вода вътре А в краен случай ще го продам за много пари на някой в близкия изток, че генерира вода от нищото и ще си купя 2 нови
|
|
|
Чет Окт 03, 2013 8:46 pm |
|
|
b3lq7a
Регистриран на: Чет Мар 29, 2012 9:03 pm Мнения: 223 Местоположение: София
Skype: holand_83
Автомобил: Subaru Forester 2.5 XT - EX
Рейтинг: 97
|
Случайно попаднах на тази информация - точните номера на амове и пружини за конверсия от СЛС задни към каяби: Цитат: Forester SG It's the good solution to replace your factory mounted SLS Absorbers.Kit contains:Right Absorber KYB 334344Left Absorber KYB 334345Coilover Springs KYB RC6431Manufactured by KAYABA
|
|
|
Сря Окт 16, 2013 2:37 pm |
|
|
viktorvvv
Регистриран на: Вто Мар 27, 2012 11:39 am Мнения: 109 Местоположение: варна
Автомобил: Forester FB20 SH5
Телефон: 0894709719
Рейтинг: 34
|
Цитат: аз сериозно замислям два технологични отвора с фи 3мм ако пак видя влага/вода вътре На новите Форита този проблем е решен с точно такива отвори
_________________ スバル---富士重工業株式会社
|
|
|
Чет Окт 24, 2013 12:21 pm |
|
|
=Alex=
|
Един батка-разбирач по фарове от Порше ми каза, че при мен единия фар кондензира, защото са му се запушили "вентилационните отвори" Аз колкото и да го оглеждах - такива не можах да намеря. Някой да има идея къде са (ако има) и какво представляват?! Направо ми е неудобно да питам от какво пък това може да се "запуши"...
|
|
|
Чет Окт 24, 2013 12:26 pm |
|
|
Vmax
|
=Alex= написа: Един батка-разбирач по фарове от Порше ми каза, че при мен единия фар кондензира, защото са му се запушили "вентилационните отвори" Аз колкото и да го оглеждах - такива не можах да намеря. Някой да има идея къде са (ако има) и какво представляват?! Направо ми е неудобно да питам от какво пък това може да се "запуши"... Тая батка /патка/ виждала ли е на живо фарове от Субару При мен няма такива отвори и имах конденз / на заден стоп / от лошо уплътнение / точно на сглобката на стъклената част с пластмасовата - уж има някво уплътнение ама.../ и престараване на автомивките. Сътветно го свалих, разглобих доколкото позволява и го остава да пренощува под климатика, на сутринта нямаше вече конденз, това което ме съмняваше да пропуска влага го залепих с моментно лепило и сега съм ок - вече 2 месеца и няколко автомивки... Не знам на Поршетата как е - там може и да са им климатизирани фаровете и стоповете, да не настиват...
|
|
|
Чет Окт 24, 2013 1:04 pm |
|
|
=Alex=
|
Не знам, брат - човекът като ми каза, че ми е запушена вентилацията на фара, го изгледах доста тъпо... каза, че трябвало да прилича на сплескано маркуче, което да се подава от фара на около милиметър... Та, нищо такова не видях като го сваляхме. Явно при Субару нещата са по-различни Сега чакам да дойдат новите уплътнения и ще ги дам на "гуруто по фаровете" да ги сменя. Ако и с това не се оправи - явно ще трябват нови (фарове).
|
|
|
Чет Окт 24, 2013 1:18 pm |
|
|
Vmax
|
=Alex= написа: Не знам, брат - човекът като ми каза, че ми е запушена вентилацията на фара, го изгледах доста тъпо... каза, че трябвало да прилича на сплескано маркуче, което да се подава от фара на около милиметър... Та, нищо такова не видях като го сваляхме. Явно при Субару нещата са по-различни Сега чакам да дойдат новите уплътнения и ще ги дам на "гуруто по фаровете" да ги сменя. Ако и с това не се оправи - явно ще трябват нови (фарове). Цепката от която просмуква е толкова малка че трябва с лупа да я търсиш. Може да пробваш по моя начин за решаване на казуса, че тези дзъркели са скъпички...
|
|
|
Чет Окт 24, 2013 1:30 pm |
|
|
niki8800
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am Мнения: 312 Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
|
Да вметна впечатления от Форестър 2005 - засега само негативни в интериорно отношение, сравняван с предишния ми модел 2001, а именно: *по неприятни пластмаси за таблото *По лоши седалки,няма ги подлакътниците *Няма го осветеното кръгче на стартерния ключ *Няма я изскачащата поставка за чаши Допълнително - гадно свистене при висока скорост от вратите, вероятно уплътненията са за смяна- неприемливо за 8 годишна кола, и то Субару. Не смея да си помисля - ако такава е тенденцията, какво ли ще е в 2014 модел. Иначе има и положителни неща - по-красив, по-висок, по-бърз, 40 коня разлика от 2,0 до 2,5 се усещат осезателно.
_________________ и парите се предават по полов път...
|
|
|
Чет Ное 21, 2013 4:45 pm |
|
|
=Alex=
|
niki8800 написа: Да вметна впечатления от Форестър 2005 - засега само негативни в интериорно отношение, сравняван с предишния ми модел 2001, а именно: *По лоши седалки,няма ги подлакътниците *Няма го осветеното кръгче на стартерния ключ *Няма я изскачащата поставка за чаши ...
За седалките - не знам, не съм сядал в 2001-ва, но останалите неща си ги има (и при мен, гледам и при други Форестъри >2005) Да не би да е до модификация и да са стандарт само при ХТ?
|
|
|
Чет Ное 21, 2013 5:50 pm |
|
|
Емоскуби
Регистриран на: Вто Мар 11, 2014 8:59 pm Мнения: 3 Местоположение: Италия San Benedetto
Skype: Tigre.e
Автомобил: Forester XT AT 04
Рейтинг: 0
|
Здравейте Субаристи ! Нуждая се от помощ..,да разбера къде е разликата в японската и европейската версия 03-05 на Forester XT 177к.с (евро) и 218к.с (япо) Благодаря ви предварително!
|
|
|
Вто Мар 11, 2014 9:11 pm |
|
|
askeless
|
@Емоскуби на мен също ми е интересно за разликите, гледах една продаваща се кола и коментирах на лични с добре информиран колега от форума. Знанията ми са теоритични и някой да допълва или поправя ---> японската /JDM/ версия е известна като SG5, с ограничен тираж и само с десен волан, наследник на SF s/tb и предхожда появата на SG STI. SG5 e с една турбина, което ще рече, че обръщането на дирекцията е трудоемко, но възможно и без да се налага да се правят промени в сетъпа на двигателя. Европейската /EUDM/ версия е технически по-различен автомобил, което се корени в пазари, маркетинг, екологично и данъчно законодателство и т.н. ---> двигател - и двата модела MY03-05 са с EJ205, същият слаган на Impreza WRX MY00-03. Разликата е, че при JDM e с по-голямата турбина TD04 и с 218 к.с., докато EUDM е с малката турбина TF035 и 177 к.с. Тук има данни и доколкото разчитам двигателите са с open deck блок и с DOCH shimless bucket , т.е. с два разпределителни вала и нямам представа какво означава останалото. С еднакъв обем на камерите на главите. Степен на сгъстяване за JDM версия - 8.0 /като при WRX/, а за EUDM - 9.0. Други възможи разлики - бутала, биели, дюзи, колектор, интеркулер, генерация и т.н. и т.н. Важен момент е, че електрониката на JDM е отворена и позволяваща лесен ремап. ---> задвижване - няма много информация във форума за различните ръчни скоростни кутии - какви, къде, кога и на какво се слагат, не само за форестър, ами и въобще. По чуждите форуми пише, че общо взето EUDM турбо форестърите са с кутии с крайно число 4.44, и JDM версиите също били с 4.44, което има резон, все пак имат ограничение на максимална допустима скорост на 170 км/ч., защо да не ускоряват, така и така са 200+ к.с. Всички EUDM версии са с отворен среден диференциал, повечето имат заден LSD /шпер/. JDM SG5 е със среден и заден LSD. Нямам представа за предавателни числа на дифовете ---> спирачки - нямам представа дали има разлика, но ми звучи логично с оглед по-високата мощност, да има по-добри спирачки. Ще се радвам да науча че са използвали четирибуталните от WRX. ---> ходова част - JDM е с предни алуминиеви носачи, също като JDM WRX. Мисля, че JDM идват със стокова разпънка на предните ботуши. EUDM е с железни предни носачи. ---> екстри - JDM пристигат с лип на капака на багажника; биксенон фарове, но за дясно движение; по-различни стопове и МОМО волан, но отдясно; автоматично прибиране на страничните огледалата; дим вижън централно огледало; подгрев на чистачки; панорамен люк; климатроник и седалки плат-кожа.. Липсват подлакътници и подгрев на предните седалки, подгрев на страничните огледала, пръскалки на фаровете и круиз контрол. Това е в общи линии, аз друго не се сещам.
|
2
|
|
Сря Мар 12, 2014 12:42 am |
|
|
askeless
|
някои доуточнения към горния ми пост за JDM XT MY03-05 /SG5/ и EUDM XT MY03-04 ---> двигател: към казаното допълвам, че EUDM е две ламбди сонди, а JDM - с една ламбда сонда; ---> задвижване: корекции относно скоростни кутии: EUDM: 1st 3.454, 2nd - 1.947, 3rd - 1.366, 4th - 0.972, 5th - 0.738, Rev - 3.333, FD - 4.111 US/JDM:1st - 3.454, 2nd - 1.947, 3rd - 1.366, 4th - 0.972, 5th - 0.738, Rev - 3.333, FD - 4.444 JDM SG XT MY03-05 трансмисии МТ с номера TY755VH4AA, TY755VW5AA, TY755VB4BA, TY755VB5BA, всички с отворен преден диф, виско среден и R160 виско заден. Източници: http://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subar ... ns_4-1.pdf ---> страница 2ра http://home.gci.net/~cowdookey/818/Tran ... Public.pdf http://www.sti.jp/typeM/data_spec.html Разликата ще е в по-високите обороти на US/JDM XT MY03-05 спрямо EUDM SG XT при една и съща скорост на движение и предавка. Който му се забавлява: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html---> спирачки: EUDM XT MY03-04 - 294x24mm ventilated front discs/2 pot , 266x10mm rear discs/single pot JDM SG XT MY03-05 - 294x24mm ventilated front discs/4 pot , 290x18mm rear discs/2 pot Източници: манюълите от темата форумоводител ---> ходова част: както казах алуминиеви предни носачи за JDM и JDM SG XT MY03-05 ---> клиренс 195 мм, газови амортисьори JDM SG XT Cross Sports MY03-05 ---> клиренс 170 мм, газови амортисьори JDM SG STI MY04-06 ---> клиренс 170 мм, койлоувъри ---> екстри: корекция: JDM имат подгрев на странични огледала, от бутона за подгрева на чистачките Това е, вече последно!
|
|
|
Сря Мар 19, 2014 2:24 pm |
|
|
zk.
|
Малко корекции на информацията от горните два поста за 2.0 XT: И двете версии са със степен на сгъстяване 8.0, скоростна кутия 4.444, виско централен диф. Електрониката на европейската се ремапва лесно с екуфлаш, докато на японската не е поддържана. Не че не е възможно и JDM версията да се ремапне, просто не е лесно - справка AG572.
_________________ Zubaru.tuninK
|
3
|
|
Сря Мар 19, 2014 4:22 pm |
|
|
=Alex=
|
Пичове, някой знае ли как се свалят оригиналните, надлъжни греди на тавана/покрива на Форестър SG9 и дали тавана трябва да се сваля (което искаме да избегнем)? Днес го понапънахме, видяхме бели, правоъгълни, пластмасови щипки на края, където свършва лайстната до челното стъкло, но назад предполагам, че има и болтове... въпросът е колко щипки са, колко болтове (ако има) и дали може да ги свалим, без да разглобим половината кола Any ideas?
|
|
|
Сря Мар 26, 2014 6:34 pm |
|
|
subidoo
Регистриран на: Вто Окт 02, 2012 8:41 pm Мнения: 79
Автомобил: subaru outback 2008
Рейтинг: 101
|
Сори мен, според мАнол трябва.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ subaru-varna.com
|
|
|
Сря Мар 26, 2014 8:08 pm |
|
|
=Alex=
|
мда, явно... благодаря за схемичката
|
|
|
Чет Мар 27, 2014 3:13 am |
|
|
SUBI
Регистриран на: Нед Юни 05, 2011 3:33 pm Мнения: 54 Местоположение: София
Автомобил: Suzuki SX4 S-cross 1.4T Allgrip
Рейтинг: 0
|
Здравейте, интересуват ме няколко неща за Форестер 2.0 158hp (2006-2007) и този след него 2.0 150 (след 2008) Става въпрос за автоматична трансмисия. Доколкото четох по форума и гледам техническите характеристики, старият модел с 158hp върви повече, но и харчи малко повече. В крайна сметка ако се кара на газ това не е от съществено значение. Интересува ме вървежа, комфорта, шумоизолацията и като цяло, кое от 2те поколения на Форестър бихте ми препоръчали.
|
|
|
Нед Май 04, 2014 9:16 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта |
|