Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Особености на Субару Форестър II (2003-2008)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=10936
Страница 1 от 23

Автор:  Angel Heart [ Вто Яну 19, 2010 1:21 am ]
Заглавие:  Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Много полезни съвети ! Уважаеми колеги аз направих моя избор и той е Субару Форестер 2.0 2007 година , но още не съм го взел , чака ме ! Моля колегите с такива модели , или други които имат пряк поглед в/у автомобила да ги споделят. Доста съм се вманиачил и почти денонощо чета теми във Форума , но не откривам нищо конкретно за този модел . Споделете вашите мнения с един нов бъдещ собственик на Фори ! Благодария предварително . Автомобила е автоматик 2000кубика 158к.с

Автор:  sevensuns [ Нед Май 16, 2010 2:13 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester 98-00

Здравейте,решил съм да си закупя субару форестер 2003-2005г.Моля за съвет или да ми кажете какво да тарся.Обиколих сумати обяви но само лажливи продавачи и супер изморени коли.Моля за съвет.Виждам че разбирате и имате опит.Благодаря предварително

Автор:  mastara71 [ Нед Сеп 19, 2010 7:10 am ]
Заглавие:  LSD заден диф на Форестър 2.0Х 2003

здравеите колеги отскоро имам форестър и сам нов във форума та въпроса ми е на колко хиляди км се сменя маслото на лсд диф. и какво е подходящо. като отворих пробката протече съвсем бистро масло.колата е на 100 000 км.благодаря предварително

Автор:  BAlexandrov [ Нед Сеп 19, 2010 7:23 am ]
Заглавие:  Re: лсд заден диф на форестър 2.0х 2003

75W-90 GL 5 масло

Автор:  mastara71 [ Нед Сеп 19, 2010 7:53 am ]
Заглавие:  Re: лсд заден диф на форестър 2.0х 2003

блогодаря колега :smt023

Автор:  melhaer [ Пон Фев 14, 2011 3:53 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Здравейте, все още съм на много ранен етап в покупката на Фори, така да се каже – блян е засега – но доколкото чета други хора търсят с месеци наред, докато се сдобият с желаната машинка. Та затова и аз хъврлям по някое и друго око на обявите и тези дни ми попадна следната:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
И тук ми възникнаха няколко въпроса:
1. Какво е BiFuel - търсих в гугъл, но сякаш не успях да намеря сносно обяснение – това е Бензинова кола, на която е сложена и газова уредба или нещо различно?
2. Доколкото разбрах тези БиФюъл Форестъри ги имало много в Италия, което ме навежда на мисълта, че колата е внос оттам. Четох доста по-форума за и против колите от Италия, но пък ако човек има някви съмнения, продавачът е наивт колата да бъде закарана в който и да е сервиз за проверка. Та какво мислите за тази конкретно бифюъл машина?
3. В официалният сайт на СубаруБГ, в секцията употрябвани автомобили, има само сравнително нови и немного експлоатирани машини – поне според документацията. Дали в самото им представителство има и по-стари машини за продажба, които не са изложени на сайта – например модели междъ 2004-2007?
Мерси за отговорите
в конкретния случай тази машина си е с газовата уредба, иначе писах на Субару БГ и ми казаха, че употребяваните автомобили са тези, които са в сайта им.

Автор:  Onakav [ Пон Фев 28, 2011 11:56 am ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Здравейте,
От известно време и аз търся начин да се присъединя към собствениците и феновете не Форестър, но засега не мога да намеря моят авотмобил.
Търся си Форестър 2003 - 2005г. без особено значение дали е с турбо или не. Всъщност бих предпочел да е с бързи/бавни, което означава двулитров двигател без турбо.
Решил съм да не бързам - искам да купя читав автомобил.
За момента обаче не съм попаднал на такъв.
В тази връзка имам един въпрос: как да разбера дали даден екземпляр е с LSD диференциал или обикновен /отворен/? Бих предпочел автомобилът да е с LSD.

Поздрави

Автор:  Krasimir_65 [ Пон Фев 28, 2011 1:14 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Цитат:
Цитат:
[/2. Доколкото разбрах тези БиФюъл Форестъри ги имало много в Италия,quote]


Моят Форестер също е БиФюъл,внос от Италия.Обясниха ми,че това е фабрично монтирана газова уредба,т.е. колата излиза на пазара с ГУ

Автор:  melhaer [ Пет Мар 04, 2011 12:22 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

след като е монтирана фабрично в Италия има ли си някакви проблеми при техническият птреглед на газовата уредба тук в БГ? Според мен не би трябвало, но знае ли човек, в нашата родина всичко е възможно:)

Автор:  niki8800 [ Чет Мар 31, 2011 2:56 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

melhaer написа:
след като е монтирана фабрично в Италия има ли си някакви проблеми при техническият птреглед на газовата уредба тук в БГ? Според мен не би трябвало, но знае ли човек, в нашата родина всичко е възможно:)

Точно защото в нашата родина всичко е възможно, може да минеш технически преглед на газовата дори и без да имаш газова. Не съм се пробвал на дизелова кола да изкарам удостоверение , ама мисля че ще успея. \:D/

Автор:  mitoo [ Вто Апр 05, 2011 2:18 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Forester bi fuel, се предлага само в италия защото има договорка между субару италия и BRC. Газовата не е фабрична на субару а я монтират в BRC, но по този начин в италия ти важи гаранцичта на двигателя.
Навсякъде извън италия обаче, за субару Bi fuel, не ти важи гаранцията на двигателя. Попитай нашите в BRC имат ли газова уредба за форестер бифюел и ще ти кажат че такава специална фабрична само за субару уредба няма.
В момента имам нов форестер на 90 километра е и пред мен е дилемата да пожертвам ли гаранцията на двигателя защото по компютър ми дава среден разход в софия за този пробег, при това при много пенсионерско каране 18-19/100

Автор:  subifan [ Сря Окт 12, 2011 1:56 pm ]
Заглавие:  Покупка на Форестър от 2008 насам - кой е най добрият баланс

Здравейте,

планирам закупуване на МПС за семейна кола от категория малък до среден "СУВ" или нещо подобно. Форестър ми привлече вниманието и понеже четох тук там, че не се препоръчват някой двигатели( whatcar например казват ок за 2.0D X и не на някакъв 2.5 - защо не пишат ???) искам да питам кое е най-удачното като уточнявам, че пари за чисто нов бих дал само за бензин ръчка и то с доста колебания (44000 в момента) понеже другите са доста скъпи. Но на старо разбира се има опции - включително дизел.
Разбирам че например 2 бензин с 5 ст ръчка харчи 11-12 градско, а дизел 6ст може би 8-9.
Всъщност повечето оплаквания на познати с тая кола са за разхода, но все пак, кой двигател е за преспочитане от последните 4-5години ?
Оскъпява ли дизела подръжката и има ли проблеми с изключително градско каране на къси разстояния ??

Автор:  ComingSoon [ Сря Окт 12, 2011 9:37 pm ]
Заглавие:  Re: Покупка на Форестър от 2008 насам - кой е най добрият ба

subifan написа:
Здравейте,

планирам закупуване на МПС за семейна кола от категория малък до среден "СУВ" или нещо подобно. Форестър ми привлече вниманието и понеже четох тук там, че не се препоръчват някой двигатели( whatcar например казват ок за 2.0D X и не на някакъв 2.5 - защо не пишат ???) искам да питам кое е най-удачното като уточнявам, че пари за чисто нов бих дал само за бензин ръчка и то с доста колебания (44000 в момента) понеже другите са доста скъпи. Но на старо разбира се има опции - включително дизел.
Разбирам че например 2 бензин с 5 ст ръчка харчи 11-12 градско, а дизел 6ст може би 8-9.
Всъщност повечето оплаквания на познати с тая кола са за разхода, но все пак, кой двигател е за преспочитане от последните 4-5години ?
Оскъпява ли дизела подръжката и има ли проблеми с изключително градско каране на къси разстояния ??


Форестър дизел на 5 години все още няма. Първите са от 2008-ма година.
Бензинът 2.0 е добро решение особено от модела 2007-ма. Тогава двигателя е 158 к.с,. което е идеално за това купе и кг. Не очаквай поведение на състезателна кола. За подобно усещане има ХТ.
Разхода на гориво да не го обсъждаме, защото зависи от хиляди неща. Все пак реално няма кола с бензинов мотор 2.0 и над 120 к.с. , която да гори под 11 / 100 градско.
Субару е с доста по-интересни качества от тези на всеки друг среден "СУВ". Ако ще се ползва само за асфалтова кола и в градски условия на къси разстояния, спокойно може да огледаш по-изгодните в ценово отношение коли втора ръка, като Тойота, Нисан, Мицу.. и т.н.

Автор:  subifan [ Сря Окт 12, 2011 11:10 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Здрасти,

да гледах дизел на 2-3 години около 36 бона го дават, което не е малко не е и много за почти нова кола, но без гаранция...
Иначе бензина не ме притеснява супер но все пак хората правят вече електрически коли а ние да харчим 10-12 на сто в града с нова кола...е грехота.

Мисля че колата е доста универсална и затова ме привлече но най-добре ще е с дизел и Субару да си оправят автомата с повече скорости, че ми е писнало от ръчкане и при положение че не е форд мустанг гт няма голяма файда и кеф.
Иначе признавам за града и по принцип има по-изгодни и удобни коли и аз харесвам лимузините, но с тях не бих отишъл в планина или за риба и прочее, дразни ме малко че всички с които говорих казаха супер е колата но по принцип си караме леките коли щото по малко горят ???? що за .... да подържам автопарк и да плащам застраховки на 3 МПС - едно за планина, едно за морето и едно за планината ?

Автор:  ivkata [ Сря Фев 01, 2012 9:11 am ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Здравейте,
аз също се интересувам от покупка на Форестър (някъде в диапазона 2000-2004), и имам няколко въпроса:
1. В каталозите четох, че първото поколение има два варианта: 1997-2000 и фейслифт 2000-2002, после идва второ поколение 2002-2005. Виждам обаче, че всички са оборудвани с еднакви двигатели: 2.0 - 125кс и 2.0Т - 170кс. Това вярно ли е, и има ли осезаеми разлики между различните години от гледна точка на двигатели, окачване, ходова част, 4х4, скорости, безопасност и т.н.
Разликата в цените е осезаема, особено за второто поколение - там разбира се дизайна е коренно различен, и е по-нова, но все пак...
2. По отношение на двигателите: варианта със 125кс достатъчен ли е като динамика и мощност за подобно купе 4х4? За двигателя с турбото четох, че не дава кой знае колко по-голям разход от по-малкия, и също подлежи на газифициране - този двигател по-специфичен ли е от гледна точка на обслужване и поддръжка?
3. Някой дали е правил сравнение каква е разликата между двигателите от гледна точка на разходи за застраховки, данъци и др.
4. По отношение на скоростите - четох, че почти няма разлика между ръчни и автоматици от гледна точка на офроуд възможности, качество и надеждност. Все пак това вярно ли е?
5. И един последен въпрос - никога не съм имал кола без рамки на вратите около прозорците. Има ли риск за по-старите коли от там да нахлува влага, вода и т.н.? Същия въпрос важи и за огромния шибидах на покрива - уплътненията му добри ли са.
Ще се радвам ако получа отговори от вас, за сега ви желая приятен ден...

Автор:  kokinio [ Сря Фев 01, 2012 10:57 am ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

ivkata написа:
Здравейте,
аз също се интересувам от покупка на Форестър (някъде в диапазона 2000-2004), и имам няколко въпроса:
1. В каталозите четох, че първото поколение има два варианта: 1997-2000 и фейслифт 2000-2002, после идва второ поколение 2002-2005. Виждам обаче, че всички са оборудвани с еднакви двигатели: 2.0 - 125кс и 2.0Т - 170кс. Това вярно ли е, и има ли осезаеми разлики между различните години от гледна точка на двигатели, окачване, ходова част, 4х4, скорости, безопасност и т.н.
Разликата в цените е осезаема, особено за второто поколение - там разбира се дизайна е коренно различен, и е по-нова, но все пак...
2. По отношение на двигателите: варианта със 125кс достатъчен ли е като динамика и мощност за подобно купе 4х4? За двигателя с турбото четох, че не дава кой знае колко по-голям разход от по-малкия, и също подлежи на газифициране - този двигател по-специфичен ли е от гледна точка на обслужване и поддръжка?
3. Някой дали е правил сравнение каква е разликата между двигателите от гледна точка на разходи за застраховки, данъци и др.
4. По отношение на скоростите - четох, че почти няма разлика между ръчни и автоматици от гледна точка на офроуд възможности, качество и надеждност. Все пак това вярно ли е?
5. И един последен въпрос - никога не съм имал кола без рамки на вратите около прозорците. Има ли риск за по-старите коли от там да нахлува влага, вода и т.н.? Същия въпрос важи и за огромния шибидах на покрива - уплътненията му добри ли са.
Ще се радвам ако получа отговори от вас, за сега ви желая приятен ден...



1.При 2ро поколение 2003-2005 има и модел с 2,5Т двигател 211кс,който е ниско летящ самолет така както си е стоков,а ако се пипне тук там естествено и с известни парични вложения тези 211кс могат да станат доооста повече!!! Като ти чета писанката обаче тва надали е вариант за тебе.Също така 2ро поколение Форестъри са със Симетрикал АВД,което е нововъведение на Субару за модела.Тези от 1во поколение са си с АВД само.Има и някой дребни разлики в окачването(биалетки,тампони,някои щанги,задни саморегулиращи се амортисьори и др.) ама като поразровиш из форума ще ти стане ясно.
2.Двигателя 2.0/125кс според мен си е супер за каране като динамика,издръжливост,разход на гориво и т.н, освен ако човек не е състезател и иска да лети.
3.По въпроса ръчни/автоматични скорости също има мнооого изписано,та да ти кажа честно каква да е кутията МТ или АТ това според мен си е въпрос на предпочитания! Някой обичат автомати,други ръчки,така че това си зависи от човека
4.Гумените уплътнители навсякъде по автомобила са проектирани и произведени с много добри материали(нямат нищо общо с италиански гумени уплътнения например) от никъде не влиза нищо и не тече нищо,освен ако предния собственик не е бил някой МУНДАРИН и не ги е поне елементарно потдържал,а ги е засрал(скъсал,изгорил и т.н.)!!!

Надявам се да съм ти бил полезен. :hello:

Автор:  ivkata [ Пет Фев 03, 2012 11:46 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Здравейте колеги,
как ще коментирате тези видео-та:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 6jgiORFBQM
http://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWU ... re=related

Каква е разликата между по-старите варианти с AWD, и по-новите със symetrical AWD.
По-назад един колега беше попитал как да разбере дали неговия форестър има лсд диференциал, ама май никой не му е отговорил.

Автор:  six_stars [ Пет Фев 03, 2012 11:59 pm ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

Отговорено е многократно на въпроси кое има и кое няма LSD и как да разберем имаме или нямаме - като огледаме диф-а, като проверим по рама, или при вдигната кола на повдигач, завъртим едно задно колело и ако другото се завърти в същата посока - значи е LSD.
По другия въпрос - и по-старите и по-новите и най-старите, все са Symmetrical AWD - това не е система, а дизайн и инженерно решение на задвижването. :)

Относно третото питане - за клипа: това е така наречения "диагонал". Този форестър е с два "отворени" диференциала и при попадане в ситуация на две диагонални колела без сцепление се получава точно така. Със заден LSD това се преодолява, макар и трудно, тъй като възможностите на трансфер на LSD-to не са неограничени.

Автор:  kokinio [ Съб Фев 04, 2012 12:00 am ]
Заглавие:  Re: Съвети за покупка на Forester

ivkata написа:
Здравейте колеги,
как ще коментирате тези видео-та:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 6jgiORFBQM
http://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWU ... re=related

Каква е разликата между по-старите варианти с AWD, и по-новите със symetrical AWD.
По-назад един колега беше попитал как да разбере дали неговия форестър има лсд диференциал, ама май никой не му е отговорил.



Ето прочети това за Симетричното АВД.
viewtopic.php?f=3&t=10652

viewtopic.php?f=7&t=10654

:hello:

Автор:  Lyubo [ Съб Мар 31, 2012 8:53 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Това от клиповете ми се случи януари месец насред София. Бях паркирал върху някакви огромни ледени буци, едва ли някоя стърчеше повече от 15см. Тръгнах да си ходя, отварям багажника, метнах една раница и аха да го затворя, но не иска, все едно удря в нещо. Отварям да видя какво пречи, но нямаше абсолютно нищо. Пробвам пак малко по-силно - не ще да се затвори, най-накрая го фраснах и се затвори. Качвам се в колата, паля, но няма мърдане. Ни напред, ни назад. Върти две гуми по диагонал като магаре и не помръдва. 3-4 минути се борих, след, което трима развеселени свидетели свършиха работата на symetrical awd. На изпроводяк им казах, да забравят видяното и да не го разказват никъде, защото ще ги помислят за луди.
Та въпросът е защо не можех да си затворя багажника?

Страница 1 от 23 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/