Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Особености на Субару Форестър II (2003-2008)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=10936
Страница 16 от 23

Автор:  Alxx [ Сря Апр 18, 2018 7:54 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester II 2003-2004 2.0 - обичайни проблеми?

Александър написа:
В различните сайтове 0361 струва от 165лв. до 290лв. Чудя се дали са еднакво "истински"!

В 80% от случаите частите се внасят от една и съща фирма, т.е. цената зависи от лакомията на дилъра. Останалите 20% са търговци на стоки от алиекспрес(ела ме ритни качество) и поръчващи оригинални отвън. При последните поне се разчита на качество.

Автор:  peshaka11 [ Нед Юли 15, 2018 12:43 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Здравейте, при първоначално обслужване на 2,5хт фейслифта, има ли нещо задължително освен разбира се всички течности по колата филтри,ремъци с ролки, масла и водна помпа? Четох за проблеми с "хобота" (ако някой му има оригиналния номер да си го намеря преди да е дошла колата за да не го чакам после). И последно питане за ръчната трансмисия и lsd задния диференциал какви трябва да са маслата.
Благодаря.
П.с. бях се насочил към 2,0х ,ама изпадна хубаво хт и скочих в дълбокото :)

Автор:  Vmax [ Нед Юли 15, 2018 1:48 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Ползвай търсачката - писано е вече.

Автор:  peshaka11 [ Нед Юли 15, 2018 3:35 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Разчетох но имам обърквание , това ли е хобота за двигателя : http://www.killerbmotorsport.net/oiling ... -ej25.html защото по по оригиналния номер (15049AA110) излиза само с един държач , този на килърби е с два , да не го поръчам и да стане издънка (форестъра е 03/2005 по рама 08/2005 по талон , а е фейсов оригинал )
Мога да дам и шаси на лично ,ако някой иска да удари едно рамо :)

Автор:  Alxx [ Нед Юли 15, 2018 8:27 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Цитат:
Fits ALL turbo EJ20 Motors (with EJ25 Pan)
Fits ALL turbo EJ25 Motors with OEM oil pans (and our performance oil pan too!)

Автор:  Vmax [ Пон Юли 16, 2018 7:54 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

peshaka11 написа:
Разчетох но имам обърквание , това ли е хобота за двигателя : http://www.killerbmotorsport.net/oiling ... -ej25.html защото по по оригиналния номер (15049AA110) излиза само с един държач , този на килърби е с два , да не го поръчам и да стане издънка (форестъра е 03/2005 по рама 08/2005 по талон , а е фейсов оригинал )
Мога да дам и шаси на лично ,ако някой иска да удари едно рамо :)


явно наистина само си разчел...

viewtopic.php?f=31&t=22711
viewtopic.php?f=1&t=15636&hilit=KillerB

Автор:  peshaka11 [ Пон Юли 16, 2018 3:32 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Благодаря , темите са доста интересни довечера ще прочета обстойно и двете :beer:

Автор:  GeorgiIv [ Сря Авг 01, 2018 10:56 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Имам въпрос към колегите с (автоматичния) климатроник на Форестър 2005

Как правилно трябва да се ползва парното, тъй като на старата кола съм бил само с "врътка" и не съм гледал градуси, средни положения и т.н.
Има ли значение околната температура за това колко топло ще ми "пусне" парното или не ?

Ако контролера е на минимум (външен въздух) и го преместя до 25 градуса се усеща разлика, но въздуха не мога да кажа, че е топъл - по-скоро хладен.
От 27 градуса вече се усеща хладен към топъл въздух и с всеки градус нагоре се усеща затопляне.
На максимум (32 градуса мисля) въздухът е горещ.

Та въпросът е това нормалната работа на парното ли е или трябва да духа топло от по-рано (по-ниски градуси) ?

*Колата е напълно обслужена в бял сервиз преди 1500 км, промивка на охладителна система, течности, обезвъздушаване. филтри и т.н.
*При промяна на контрола за температура се чува клапата, която отваря постепенно - работи нормално явно.

Изображение

Има доста стара тема за "незадоволително" парно, но пиша тука, защото моето на макс си духа горещо, а просто не ми е ясно дали това му е нормалната работа (спрямо градусите)
тема: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=5006&hilit=%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE&start=20

Автор:  boriss13 [ Вто Авг 14, 2018 8:10 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Привет колеги, питането ми е следното: генерация от импреса 2006 сти ще стане ли на форко 2003 2.0 турбинка?Без евентуално преработване (или ако има такова някаква ориентировъчна цена и майстор в София евентуално)? :beer:

Автор:  p1m2p3 [ Сря Окт 10, 2018 11:57 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

здр. колеги имам форестър 2009 смених батерите на двата ключа и сега немога да отклюам с тях къкъв може да е проблема?

Автор:  gaiman [ Сря Окт 10, 2018 12:35 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Може батерийте да са скапани , и аз така един път купих уж нова , но от 60-70 стотинки , отключих два пъти и свърши . После си купих от 3-4 лева батерийка и вече цяла година си цъкам . Друго не ми идва на ум какво може да е .

Автор:  fixallot [ Пет Окт 19, 2018 7:51 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Субито написа:
А читав сервиз в пловдив за монтаж на газова има ли?


Колега търсачката. Това не е тема за задаване на вяскакви въпроси, които вече ги има писано из целия форум, само защото си със Форестър SG. Има форумоводител, има търсачка, има тема с бели сервизи и т.н. Прочети малко, преди да продължаваш да оспамваш темата.

Наздраве и безаварийни километри! :beer:

Автор:  peshaka11 [ Пет Окт 26, 2018 7:41 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Здравейте , някой има ли информация при каква температура 2,5,ХТ пуска перките на радиатора, и каква температура става "опасна" за двигателя?

Автор:  dynacord [ Пет Окт 26, 2018 8:08 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Ниска скорост - 95°, висока скорост - 101°. Заводският термостат е отворен на 91°

Автор:  gaiman [ Вто Ное 06, 2018 7:01 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Колеги , колко да се притеснявам при тропаща рейка ? Нямам течове по нея , но бая ме изтормози да като я хвана , че тя е виновника . Не е силно потропването и то не при всички неравности . Видях че има ремонтни комплекти отстраняващи това тракане , но те са за следващия модел форковци , за моя 2.0 2006г. фейслифт нищо не можах да намеря .

Автор:  Vmax [ Вто Ное 06, 2018 8:14 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Не я пипаш докато не протече

Автор:  Александър [ Съб Ное 10, 2018 12:39 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Колеги, стават ли седалките от Форестър с десен волан на такъв с ляв? Предполагам задната не е проблемна, евентуално предните?

Автор:  kronos [ Нед Ное 11, 2018 2:00 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Ето на какво попаднах скоро, което много ме зарадва: https://www.youtube.com/watch?v=_RafVwMjOKY
Форко 2-ра генерация прави за смях офроуд машини като L200 и Патрол :bow:

Автор:  ivaylo_a [ Нед Дек 30, 2018 8:09 pm ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Здравейте :hello:
Умишлено си направих регистрация във форума, защото събирам информация. Ще прочетете малко по-дълъг пост. А преди да продължа искам да вметна - четох доста преди да пиша, рових се по форуми. Четох спецификации, но идва ред, в който човек трябва да попие опит от първо лице.

По същество:
В близките няколко месеца, планирам закупуване на по-нов автомобил от сегашният. Отсявайки, избора ми спадна до няколко модела автомобили, като клоня много към Subaru Forester II, година 2003, бензин (първоначално без газ), 125к.с. 2.0i (без турбо), ръчни скорости. Никога не съм карал субару, нямам познати, които да притежават който и да било модел на марката. Не съм се качвал дори, за Forester - да не говорим.
Но защо Subaru?:
- от край време знам, че марката се слави с качество (здравина, комфорт, удобства);
- никога не съм имал нищо против японските коли, напротив - харесвам ги. Карал съм и то не малко Toyota;
Защо Forester, 125к.с., 2003г.?:
- малък, стегнат джип;
- красив и изглеждащ подреден, приятен интериор. Доста добър външен вид;
- голям багажник;
- 4х4, на добра цена, съчетана с горните предимства;
- голям проствет под купето;
- не ми трябва повече мощ, от споменатата (това ще бъде семеен автомобил), не ми трябва да се състезавам по магистралите. За това не ми трябва и турбо (още един компонент за обслужване);
- повечето имат теглич, също с големи фарове за мъгла, което доста ми харесва;
- механична скоростна кутия - не харесвам автоматици, не искам и да поддържам автоматик.
- 2003г. - защото винаги накрая опираме до пари - бюджета позволява това. По-стар не искам и не търся.

Какво търся:
- голям обем на багажника (предвиден за семеен автомобил, разбирай - товарене на детско столче, количка и т.н.);
- просторен автомобил, комфортен на дълъг път, защото през годината, успяваме да пътуваме на екскурзии из България (означа, че търся и комфорт за дете);
- 4х4 - никога не съм имал такъв автомобил. Но защо не - това разширява малко възможностите. А и не бих се отказал от по-проходим автомобил.
- сигурност и здравина - търся автомобил, който ЩЕ СЕ КАРА, много! Няма да стои като украшение или още по-лошо - постоянно в сервизите.

Въпросите ми се свеждат до няколко неща:
- поддръжка - четох из форума, но никой не коментира конкретни цени на консумативи - ролки, ремъци, водна помпа, филтри. Обслужване на климатична система, спирачна система, основни консумативи по ходовата част.
Коментарите се въртя около "скъпа" поддръжка, "всеки си има разбирания за скъпо или не" и подобно.
Конкретно: колко струва обслужването на модела? В нета има части - на цени от до, от много ниски, до много високи. Как да се спреш на качествени части, без да скачаш на колосални суми? Тук не говорим за евтино да се убие номера, а да караш стегнат автомобил, на който да се разчита.
- поведение на пътя и комфорт - намирам 125к.с. за достатъчна мощ, но все пак да не се чувства като спънат, изморен кон. Удобна ли е возията, тихо ли е в купето, как се чувстват пътниците отзад - меко возене или биха съжалявали, че се качват? Държи ли се стабилно на пътя (това зависи и от други неща, но да кажем - нормални условия на механика и път)? Виждал съм доста "провиснали" Форестъри, все едно не е останала никаква здравина, в никой амортисьор.
- разход на гориво - предвид агрегата, тегло и клас автомобил - няма да коментираме разхода. Няма нужда;
- четох, че добре се държи след като се монтира газ - може би няма нужда от коментар и по тази точка;
- четох, че на всеки 100 000км. е хубаво да се прави реглаж на клапани. Това явно е задължително, така ли е? И защо, заради боксеровия двигател и разположението или има друга причина?
- гният ли много?;
- тъй като се продават автомобили без фарове за мъгла в предната броня - възможен ли е допълнителен монтаж и намират ли се като резервна част?

- в много автокъщи се предлага модела на различни цени и на много километри. Много са внос от Швейцария. Защо? Това означава ли запазени автомобили или не?
- може ли човек да се довери за закупуване на този автомобил именно от там и от автокъща? Защо питам - много са внесените, цената не е малка и говорим за изминати - 180 000+ км. Вмъквам нещо: преди няколко години (2-3) приятел си взе кола от автокъща, сбърка. Взе я скъпо, а след това пръсна доста солидна сума за да я обслужи и да отстраняване скрити дефекти.
- манипулират ли километражи на модела и ако се предлага на 188 000, при 16 годишен автомобил - това дали е реално?
- при закупуването на модела, кои са специфичните неща, които трябва да се проверят? Къде може да има скрити дефекти? Кои са особеностите, за които трябва да се внимава? И кое автоджамбазите (продавачите в авто-къща) може да скрият?
- и отново въпроса за парите. В групата на форума във FB попаднах на нещо, което доста ме заинтригува. Някой си е купил Outback, цена - 5500лв. След това - още 5000лв. за обслужване. Интересен ми беше коментара : "ако искаш да караш такава кола, трябва да си готов да плаща, трябва да се прави, да се поддържа" (цитирам по спомен). Добре НО: аз търся кола, която ще карам и то много, търся надежден и здрав автомобил. Не търся паркетен автомобил. Не искам кола, която ще стои през два месеца в сервиза и ще й се правят безбожно скъпи ремонти, защото е калпава. Търся здравина и надеждност, надявам се, че марката Subaru го предлага.

И така нещо, от нета:
Тази се продава от частно лице, жена:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=99uq0e

Има газ, пише, че е на 155 хил. км. (а, дали). Левият калник е натиснат и има грозна гънка. Има странна тапицерия в купето - зелена. Не бях виждал такава до сега по обявите. Но каран - от жена. Във Варна (от там съм), гледайки как карат жените - вероятно е блъскан по бордюри, дупки и други коли. Но въпреки това, мислех да звънна един телефон за да поговорим за автомобила.

Също:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=99uq0e

Обява, която стои от мноооого дълго време.

До преди няколко дена имаше един, във Враца, много ми беше харесал, обявата стоя много дълго, но днес са я свалили. 5799лв. за 155 000км., нов внос от Швейцария, автокъща. Прекрасен салон от снимките. Халогени, без видими забележки по ламарините.
Иначе съм намирал Форестер, 2003, за по 3900лв. (не ми се мисли какъв ще е).

В момента друго не мога да допълня към поста. Съжалявам за обема.
Въпросите ми са насочени предимно към хора, които притежават, конкретно този модел автомобил. Карат го, познават го и има събрани впечатление от поведението му и особеностите.

Благодаря!
Лека вечер!

:good:

Автор:  peshaka11 [ Пон Дек 31, 2018 10:32 am ]
Заглавие:  Re: Особености на Субару Форестър II (2003-2008)

Аз имам мнение/наблюдение върху 2 точки само :)
-гният , трябва хубаво да се гледа , бомбетата на задните ампове , праговете под пластмасите и задните вежди и вече купето ако е тръгнало лошо.
-за вноса от Швейцария , просто отвори сайт за продажба на автомобили в Швейцария и виж цените читав под 3000-3500 франка няма , прави си сметка какъв е този който е тук за 4200лв да кажем :)

Страница 16 от 23 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/