|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Загряване на Forester 2.5xt
Автор |
Съобщение |
nick7120
Регистриран на: Чет Фев 04, 2021 7:53 am Мнения: 19 Рейтинг: 15
|
Здравейте колеги, Колата е Форестър 2.5xt SG 2006г. Имам следния казус, преди година и половина някъде колата започна да грее. Лятото на магистралата с 140км-150км плюс климатик започваше да вдига температура. Последва смяна на агренаж като сложихме и оригинална водна помпа, уви проблема остана. Махнах катализаторите, сложих даунпай на 73мм, пак нищо, радиатора на климатика е мит 3 пъти, без подобрение. Колата си грееше само лятото, когато външната температура е около 30 градуса и се дава газ. Сложих мишимото радиатор и излязох да я пробвам и установих, че проблема си е останал, но на доста по-висока скорост, с каквато не карам по принцип, пак с климатик и по нагорнище. С една дума, иска доста голямо натоварване за да започне да грее. Една година карах без никакъв проблем, до преди една седмица когато отидох до Гърция. Беше адска жега, но въпреки това, с 4 човека, плюс багаж и работещ непрестанно климатик, нямах никакви проблеми, включително и при час и половина седене на място на 36 градуса. На връщане преди маказа, се наложи да изпреваря и подадох повечко газ като от 60км вдигнах не повече от 120км, беше приличен баир и колата започна отново да вдига температура, изключих климатика и се дотътрих до границата. Температурата постепенно започна да пада, като влязох в България спрях и отоврих капака да видя, какво се случва с антифриза и всичко си беше в норма. Нямаше следа от прелял антифриз от разширителния съд, нито балончета. Преди да сложа новия радиатор, сме се качвали и сме карали докато не започне да грее, след което спираме веднага и отваряме капака, за да видим дали няма някакви следи от балончета, уви следа от такива, няма. Колата не губи антифриз. Има газ, като съм я тествал и на бензин и на газ и си грее и на двете горива. Перката работи както трябва. Ако е тръгнала гарнитурата на главата, не трябва ли за този период от време и над 30 хилияди изминати км, проблема да се задълбочи? Възможно ли е от намачкана пита на кулера, понеже моята си е доста намачкана, да загрява? Ще се радвам да дадете малко акъл, от какво може да идва проблема. Поздрави и лека вечер
|
|
|
Сря Юли 26, 2023 8:37 pm |
|
|
Alxx
|
Турбо колите показват рогата си само в специфични условия, поради което са несравними с атмосферните. Няма лесна превантивна рецепта - караш, докато не ритне камбаната за постоянно и после правиш. Много от новия италиански и швейцарски внос са точно такива. P.S. От намачкана пита на кулера ще спре да върви, няма да грее.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 26, 2023 9:23 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Аз карах няколко години така атмосферката ми със същите признаци. Може би 3-4год. , докато един ден пред гаража не изтекоха водите. Моята си сълзеше антифриз от едната глава. Въпреки това с доливане си стигна на ход до сервиз за смяна на гарнитурите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Юли 26, 2023 9:37 pm |
|
|
nick7120
Регистриран на: Чет Фев 04, 2021 7:53 am Мнения: 19 Рейтинг: 15
|
Добре де, да предположим, че е тръгнала гарнитурата не трябва ли да има и някакви други признаци освен темепературата? Или всичко е много относително.
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 8:57 am |
|
|
Alxx
|
Термостат и капачка смени ли при смяната на радиатора?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
3
|
|
Чет Юли 27, 2023 10:42 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Аз съм със същия автомобил с горе долу същия сетъп , само без газта , та с голям радиатор , колкото повече газ дават толкова повече изстива , правил съм експеримент със 180-190км/ч на климатик само маслото качи 100+ градуса , антифриза стоеше около 90-те . Та да дам моето мнение или е нещо свързано с газовото( как е монтирана свързана и тн) или както Сашо каза капачка , термостат, или глави, ако е минала 200к км , третото е неизбежно рано или късно .
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 11:11 am |
|
|
kronos
|
Капачките правят голями ядове. Газовата също може да е причина. При мен откакто съм махнал катализатори, не го е правила. А относно неизбежността за глави и гарнитури, няма никакъв смисъл да се правят ако не харчи масло.
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 11:31 am |
|
|
Alxx
|
Ако не харчи антифриз, искаш да кажеш? Да, де, ама ако загряването излезе извън контрол и бодне в червеното(има вариант да е вдигнала 110+ и стрелката да не е мръднала), резултатът може да бъде много тегав - през спукани глави чак до криви бутала.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 12:06 pm |
|
|
kronos
|
Не, баш за разхода на масло имах предвид, че е един от признаците, че нещо се случва с мотора. Така беше с Пешо, както и с други от форума, които правиха основни ремонти. Иначе за антифриза е ясно, че ако го харчи, нещата са отишли вече. Пък ако бодне в червеното, всеки двигател е за кофата и никой не е застрахован, че няма да му се случи, независимо от марката и пробега. И нови коли съм виждал да им се случва, особено като нямат индикатори за температура, а само червени лампи
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 12:44 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Виж капачката ако не си сменял, и в темата за точно тоя форестър, имаше май и случай който уж оригинална капачка ама не баш, правеше проблеми. Имаше признак как да се разграничът. Също така при по големия радиатор, май трябваше да се сложи и различен термостат да отваря по рано. Поне на бека Чичо Тенчо тъй беше споменал, и много трудно даже е да го докарам в момента да стигне точно средата. Все седи надолу. И форестъра ми явно е с такъв термостат или стреклата просто блокира от малко под средата, понеже и той е с голям радиатор. Но пък не съм и поддържал такива скорости. Миналата година ходих до Гръцко и не е имала ядове, та нещо дъни работата, ама дано да е малък дявол.
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Чет Юли 27, 2023 7:34 pm |
|
|
Vmax
|
fixallot написа: Виж капачката ако не си сменял, и в темата за точно тоя форестър, имаше май и случай който уж оригинална капачка ама не баш, правеше проблеми. Имаше признак как да се разграничът. Също така при по големия радиатор, май трябваше да се сложи и различен термостат да отваря по рано. Поне на бека Чичо Тенчо тъй беше споменал, и много трудно даже е да го докарам в момента да стигне точно средата. Все седи надолу. И форестъра ми явно е с такъв термостат или стреклата просто блокира от малко под средата, понеже и той е с голям радиатор. Но пък не съм и поддържал такива скорости. Миналата година ходих до Гръцко и не е имала ядове, та нещо дъни работата, ама дано да е малък дявол. Това с по-ниско температурния термостат е пълна простотия и е повече пречи отколкото помага. Колата е сметната със стоковата охладителна система да не загрява, ако го прави - има проблем. Ако конкретната каляска не е правила гарнитури, значи и е дошло времето. Неизбежно е, не се заблуждавайте с капачки и т.н. палиативни мерки. И да, може да се кара 30-40-50х км с частично отлепена гарнитура при нормално шофиране.
|
|
|
Пет Юли 28, 2023 10:41 am |
|
|
kronos
|
С моите лаишки познания и без да имам претенциите да размишлявам в правилната посока, искам само да попитам какво общо има загряването на двигателя с гарнитурите на главите, след като даден автомобил не смесва масло и антофриз и не губи нищо от тях??? И тъй като смея да твърдя, че ходя при доста уважавам тук във форума майстор, на който не искам да споменавам името, та неговото мнение е, че мантрата с неминуемия основен ремонт, важи за газифицирани мотори и изобщо не е задължително да стоковите. Та то хубаво, че стоковата охладителна сиситема е сметната да охлажда нормално, но капачката е консуматив, а у нас не е баш стокова, а някаква измислена на 0,9 за радиатора, докато на мен примерно ми трябва 1,1, защото нямам на радиатора друга капачка. Предполагам на колегата може и да е такава, но за негово успокоение може да закара колата, поне да му кажат има ли симптоми за гарнитура или не.
|
|
|
Пет Юли 28, 2023 11:18 am |
|
|
Vmax
|
kronos написа: С моите лаишки познания и без да имам претенциите да размишлявам в правилната посока, искам само да попитам какво общо има загряването на двигателя с гарнитурите на главите, след като даден автомобил не смесва масло и антофриз и не губи нищо от тях??? И тъй като смея да твърдя, че ходя при доста уважавам тук във форума майстор, на който не искам да споменавам името, та неговото мнение е, че мантрата с неминуемия основен ремонт, важи за газифицирани мотори и изобщо не е задължително да стоковите. Та то хубаво, че стоковата охладителна сиситема е сметната да охлажда нормално, но капачката е консуматив, а у нас не е баш стокова, а някаква измислена на 0,9 за радиатора, докато на мен примерно ми трябва 1,1, защото нямам на радиатора друга капачка. Предполагам на колегата може и да е такава, но за негово успокоение може да закара колата, поне да му кажат има ли симптоми за гарнитура или не. Тия мотори не са с клингеритови гарнитури. За да смеси масло трябва да е дриснала толкова здраво, че да не става за ремонт. Представи си алуминиев блок, глава и 3-слойна метална гарнитура колко трябва да са прегрени че да кривнат така та да се смесят течностите... 2.5хт си е сервизен мотор и е късмет ако изкара 200-250х км без ремонт ( лагери и/или гарнитури ). Не ми се повтарят дъвкани неща за смените на масло в официалните сервизи на 15х км и т.н. На този мотор си му дават реглаж на клапани на 150х км и не са мислили дали ще има газ, маз, оцет и т.н. Веднъж направен и в последствие обслужван на къси интервали 5-7х км с качествени флуиди е съвсем друга история. Толкова хора минаха по тая пътека със загряването, всеки прави гарнитури на финала... Не казвам че колегата няма да е късметлия, но за точна диагноза се минава през качествен сервиз. Тук само чешем клавиатурите:)
|
15
|
|
Пет Юли 28, 2023 2:20 pm |
|
|
kronos
|
Така е и за това по мое скромно мнение първия признак е повишен разход на масло, от рода на 1-2 литра на 5-6 хил. километра. Та в сервиз ще му кажат най-точно какво да прави.
|
|
|
Пет Юли 28, 2023 2:57 pm |
|
|
nick7120
Регистриран на: Чет Фев 04, 2021 7:53 am Мнения: 19 Рейтинг: 15
|
Колата съм я купил на 207к км, сега е на 250к + км, правени са гарнитури, по спомен на около 170к км в Сливен. Капачката я смеинх още като купих колата ако не се лъжа понеже имаше някакви нагари по нея. Интересно нещо което наблюдавам е, че колата гори повече масло при ниски външни температури. Това лято не съм се спрял и съм навъртял доста км, като от последната смяна преди месец, вече имам изминати почти 6 хиляди километра и да съм долял 100-200мл, като за сметка на това зимата при такъв пробег щях да гоня 500мл и нагоре. Иначе капачката ми е най-лесно да сменя и най-вероятно ще го направя, че то няма много друго какво да се направи вече. Как се диагностицират тръгналите гарнитури, освен балончетата в разширителния съд, се чудя? Не бягам от смяната на гарнитури, просто искам да съм сигурен от къде е проблема.
|
|
|
Вто Авг 01, 2023 7:17 am |
|
|
valqk
|
За да си сигурен, че са гарнитури/глави/блок трябва да си сигурен, че не изтича от някъде. Най-просто се прави (както е споделял колега с 2.5хт по-рано) - преправя се капчака - слага и се вентил и се помпи на работно налягане, без да е гореща с-мата. Търсят се течове и се следи дали пада налягането. Ако имаш пукната глава/блок или изпускаща гарнитура пак ще пада налягането. Ако е гарнитура и го гори е много вероятно да вкара антифриз в цилиндрите - хубаво е да се провери с камера какво има в цилиндрите, ако падне нал. и не се намери външен теч - да не се получи хидро удар при палене, ако са се понапълнили цилиндрите. Има много случаи в които има малки течове от някъде, губи се антифриз и се изпарява, като е горещо всичко. Но като губиш по толкова много - би трябвало да се вижда. Но си прав - бъди сигурен от какво е, преди да се отваря.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Авг 01, 2023 4:19 pm |
|
|
iion
|
Съветвам те колата да мине на диагностика да провериш как са данните от датчиците по горивната система и ако има възможност - да проверите изгарянето с външна ламбда сонда. Възможно е проблема да е от неподходяща/бедна горивна смес.
Писал си, че имаш газова уредба, което значи, че най-вероятно имаш или втори компютър за управление на газовата уредба или компютъра на двигателя е подменен. При първата опция сигнала от датчиците или е разделен между компютрите или газовиа захранва стандартния с данни. При втората опция горенето ще зависи от софтуера и таблиците, които са сложени.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Чет Авг 03, 2023 8:10 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|