Отговори на тема  [ 136 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 Особености на Субару Форестър I (1997-2002) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 3:04 pm
Мнения: 202
Местоположение: Стара Загора
Skype: kokinio68
Автомобил: Saab 95 2.0T Тролчо
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Става и за градски и за селски автомобил важното е разход 10/11л на градско да не те притеснява. Все пак това не е Фиеста или Гоуф!!! :good:

_________________
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрешното движение може някой да те удари отзад!

Пон Фев 13, 2012 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 06, 2011 6:21 pm
Мнения: 438
Местоположение: +818
Автомобил: The power of dreams ....
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ika написа:
хъм и аз го видях,но да продължавам ли да търся такъв автомобил,как мислите ще ми свърши ли работа ,подходящ ли е за градска кола


Много зависи какво искаш от автомобила ! Forester-a е на базата на Impreza-та ........ т.е е повдигната Impreza . Ако си склонен към товарене и обичаш да минаваш през места където пътят е от по-селски тип, то тогава грабваш някой Forester . Аз преди карах Impreza и по стечение на обстоятелствата се качих на Forester S-Turbo . Разлика има във всичко, от возията, до проходимостта, мощността и разхода . Естествено, заради турбото разходите са малко по-големи, но за сметка на това са оправдани на 100% :good: ! 2.0 125кс моторът е много здрав, даже вечен да не кажа - приемливо пъргав с добър разход . Подлежи на газификация успешно и е доста добър семеен вариант . Като слабо място, гледай окачването ! Поради големият обем, доста често се експериментира с товаренето, откъдето започват да омекват амове/пружини и да посвирва някой лагер отзад ! Също така, не можеш да си вземеш кола на 150/60К + и оригиналното окачване да е 100% здраво ! Първоначалните разходи за обслужване са височки, но после нямаш ядове и само караш :pardon:

п.п има тема в раздела "Някой има ли информация за този Форестър?" . Погледни там, или пиши за някой форко . Колеги от твоя или близки градове могат да го видят и споделят информация на пръв поглед . Успех :beer:

Пон Фев 13, 2012 11:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 8:23 am
Мнения: 111
Автомобил: Subaru/Forester/Impreza WRX
Телефон: 0892062008
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Ам колега само мога да ти кажа че ако си земеш такъв форко НЯМААА ДА ИМАШ НИКАКВА ГРЕШКА !!!
Но гледай както казват колегите окачването и първоначалните горе доло 1000лв. за обслужване на двг-то
Това е от мен :)

Пон Фев 13, 2012 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 9:16 pm
Мнения: 378
Местоположение: Габрово
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Намерих в харда си една статия за първия Forester , която съм изтеглил явно доста отдавна :heavy: :



Градски лесничей (ПАЗАРЪТ В БЪЛГАРИЯ)

Конструкторите на концерна Fuji Heavy Industries изглежда не симпатизират особено на установената автомобилна терминология. В моделната гама на неговото поделение Subaru почти няма возило, което да се вмества изцяло в критериите за принадлежност към един или друг клас. Дебютиралият преди четири години в Детройт Forester само затвърди тези подозрения. Тогава почти не остана комбинация от термини, с която специалистите да не са се опитали да определят същността на новия японски универсал - SUV с обикновена комби каросерия, но не съвсем, компактен всъдеход, ама не точно, и какво ли още не...
Best of both
Решението на трудносмилаемата дилема “джип или комби”, която тормозеше съня на теоретиците, се съдържа в замисъла на производителя. Задачата, поставена на японските инженери, е била да създадат автомобил, съчетаващ в себе си най-добрите качества на леката кола - комфорт, динамика, икономичност и управляемост - с достойнствата на всъдехода като проходимост, здрава каросерия и безопасност. Идеята е наречена “Best of both”, т.е. “Най-доброто и от двете”. С марката Subaru никога не са произвеждани “чисти” джипове, което автоматично отговаря на въпроса за класа на Forester. За сметка на това марката се захваща с двойното предаване поне десетина години преди някой си Фердинанд Пиех да се развихри в току-що поверената му компания Audi със сакралната дума Quattro на уста.
Forester - в превод лесничей, но също така и горски обитател, е създаден на базата на Impreza. От рали-секирата са заимствани окачването, 4-цилиндровият боксер и трансмисията с вискомуфа. Каросерията обаче няма нищо общо с останалите в моделната гама. Габаритите є поставят “Горския” между Impreza-комби и Outback,който от своя страна е универсалът на Legacy. В резултат на упоменатата вече мъгла сред любителите на строгите класификации, Forester е изправян според случая срещу невероятно широка палитра съперници. В повечето американски издания например може да се попадне на сравнителен тест между японеца и... Jeep Cherokee. Други го оценяват в компанията на моноспейси като Mazda MPV и дори Mitsubishi Space Runner.
Почти всички обаче се съгласяват с факта, че Forester е най-общо универсал с повишена проходимост и подчертан утилитарен характер. Ако се изключат няколко разработки на спортни купета, в Subaru никога не са залагали на външния вид, за да продават по-добре колите си. Дългогодишна практика на компанията е дори да използва каросерии на други производители на готово. Достойнствата на автомобилите є винаги са се криели под ламарините. Forester трудно ще ви накара да обърнете глава, когато го мернете по улицата. Вниманието на околните обаче могат да привлекат дребни козметични средства като хромираната решетка пред фаровете и радиатора, странични стъпенки, издути калници и др. Те придават на иначе скучноватия дизайн оригинално офроудърско излъчване
каквото някога имаше Talbot Matra Rancho.
Интериорът на Forester също следва правилото “простичко, но с вкус”. Първото, което прави впечатление, е броят на всевъзможни жабки и ниши за “разни неща”. Те са буквално навсякъде - от подлакътниците във вратите до пространството под пода на багажника. Човек започва да се пита дали някой от отговорниците по вътрешното оформление няма опит като контрабандист. Ползата от всички тези контейнерчета обаче е несъмнена. Особен възторг у почитателите на риболова ще предизвика тасът, който стои в резервната гума в пода на багажника - изключително удачно решение за съхраняване на пресния улов.
Дизайнът на интериора е сдържан и едновременно с това премислен от всички гледни точки на функционалността. Основните органи за управление са групирани около волана и използването им не изисква отвличане на вниманието. Ергономичните твърди седалки напомнят за близкото родство със спортните представители на семейството. Forester е преди всичко автомобил за свободното време и това предполага повече време зад волана, което обяснява защо не са като плюшените фотьойли в хола ви. Благодарение на високата позиция на водача видимостта е отлична във всички посоки. Формата и пропорциите на купето отвън създават впечатлението, че пространството в него е огромно. Всъщност не е съвсем така като се изключи височината на салона. Мястото отпред е достатъчно, но на задната седалка определено е тясно за трима възрастни. Ако пък са и по-едрички, въздухът със сигурност ще им е недостатъчен. Инженерите явно са се старали да увеличат багажното пространство и са опитали да компренсират недостига на простор с гигантски люк, чиито размери създават илюзията за липсващ покрив. Усилията им не са отишли напразно, въпреки че багажникът (409 л) така или иначе си е останал далече от шампионските постижения за коли с подобни габарити. Когато облегалката на задната седалка се свали, обемът му нараства до 1 580 л и образува равна повърхност.
Forester се оборудва с двулитров опозитен двигател в най-добрите традиции на Subaru. За този агрегат е писано много, макар че всичките му достойнства се изчерпват с едно-единствено обозначение - Т1. Под това понятие автопроизводителите разбират мотор, чийто ресурс се оценява на 1 млн. километра преди основен ремонт. Мощността му варира от 125 за атмосферната модификация до 170 и 250 коня за версииите с един или два турбокомпресора. За да гарантира подобна степен на надеждност обаче, Subaru поставя известни условия. Дори вариантът с най-ниска мощност има ограничител за периода на “разработване”, сиреч първите 2 000 км. Докато ги изминете ще разполагате само с 60% от потенциала му или 70-80 к.с. След това можете да опитате да подобрите рекорда, който Forester постави още през 1996 г. на пистата в Инданаполис. Тогава сериен автомобил измина 4231.968 км за 24 часа със средна скорост 180.082 км/ч
В България няма подходящо трасе за подобни предизвикателства, но ако ви се ще да проверите всъдеходните качества на “Горския” дори няма да се налага да излизате извън града. Четирите колела на Forester са с постоянно задвижване през вискомуфа, която играе ролята на междинен диференциал и разпределя въртящия момент в съотношение 50/50 за предния и задния мост. Скоростната кутия разполага и с демултипликатор с предавателно число 1.45, който съвсем не е излишен при по-тежки пътни условия. Автомобилът изненадва с много добра проходимост предвид “несериозното” по стандартите на истинските всъдеходи оборудване и определено е класа над сочените за негови конкуренти паркетни джипове. При все това обаче си остава кола за “цивилни” нужди, което обяснява вниманието на конструкторите към ходовите му качества по нормални пътища. Независимото окачването всички колела е по-скоро твърдо и осигурява отлична стабилност в завой при висока скорост. Двойното предаване си заслужава най-малко заради усещането за движение по релси. Двигателят притежава наистина впечатляващ потенциал и, най-важното, почти не се чува, което е необичайно за боксер. Инженерите на фирмата определено са свършили работата си по обезшумяването на купето добре.
Forester сформира до голяма степен свой собствен клас, в който подходът към многофункционалността се различава от всеки друг на пазара. Моделът несъмнено притежава качества и универсалност, които компенсират дребните недостатъци и усложнена поддръжка. Цената от 57 825 лева обаче едва ли ще привлече много от любителите на подобни автомобили в страни като България, където вкусовете трудно търпят промяна, пък и лидерите са отдавна известни.
:subaru_rulz:

_________________
Subaru Leone GL 1800 4WD (’89MY)

Пет Мар 09, 2012 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 10, 2009 10:49 am
Мнения: 30
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
момчета, на форестър 2.0 2001г. може ли лесно да се сложи климатик взет от друго фори...

Пон Сеп 03, 2012 8:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
cabrone написа:
момчета, на форестър 2.0 2001г. може ли лесно да се сложи климатик взет от друго фори...


На теория може без проблем. На практика незнам дали някой е правил тази процедура.

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Пон Сеп 03, 2012 8:25 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Мар 10, 2009 10:49 am
Мнения: 30
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ами да щото моя фабрично няма пък тука изпадна изгодно на старо един климатик и се чудя дали да го взема, а майстора е на почивка и не ми удобно да му досаждам :pardon:

Пон Сеп 03, 2012 12:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 10, 2009 10:49 am
Мнения: 30
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
извинете пак съм аз... какво означава ако "духа" от капачката (когато я отвием при включен двигател) за сипване на масло на двигателя? много ли е фатално :-?

Съб Сеп 08, 2012 9:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
cabrone написа:
извинете пак съм аз... какво означава ако "духа" от капачката (когато я отвием при включен двигател) за сипване на масло на двигателя? много ли е фатално :-?


Аз бих се притеснил ако НЕ духа при запален мотор от тази капачка. .... Някой неща от форумния фолклор просто не трябва да се четат.

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Сря Сеп 12, 2012 10:26 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Апр 11, 2012 6:09 pm
Мнения: 57
Автомобил: subaru impreza
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
На колегата за поставяне на климатик.Ако имаш нешто не ясно питаи.

Вто Окт 09, 2012 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 10, 2012 4:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: г.Шипка
Автомобил: subaru forester
Телефон: 359896641194
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
И аз имам един въпрос,от скоро имам Фори 2000г 2000сс автомат без турбо но е англичанка и е в мили доста се порових но нищо не намерих за евентуален начин да мина от мили в километри има ли такава възможност говоря за километража а не скоростомера.Ако има такава тема а съм я пропуснал съжалявам просто съм нов във форума

Пон Ное 12, 2012 11:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2012 10:43 pm
Мнения: 13
Skype: svetoslav.stefanov
Автомобил: Subaru Forester 2.0 1997
Телефон: 0897838966
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Интересен въпрос. Аз карам една англичанка 1997. Не ми пречи да си смятам по 1.609 (~1.161) на ум, но и аз бих се зарадвал на километри. Радвам се и на малките неща, като obd2, което европейските коли от тея години нямат, мисля. Смятам да ползвам андроид телефон и obd2 модул за да следя километрите. Не знам, все още, дали мога да наложа и разхода (предполагам не).

Ако случайно намеря нещо по темата, ще пиша директно тук.

Сря Ное 28, 2012 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Окт 10, 2012 4:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: г.Шипка
Автомобил: subaru forester
Телефон: 359896641194
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
svetoslav написа:
Интересен въпрос. Аз карам една англичанка 1997. Не ми пречи да си смятам по 1.609 (~1.161) на ум, но и аз бих се зарадвал на километри. Радвам се и на малките неща, като obd2, което европейските коли от тея години нямат, мисля. Смятам да ползвам андроид телефон и obd2 модул за да следя километрите. Не знам, все още, дали мога да наложа и разхода (предполагам не).

Ако случайно намеря нещо по темата, ще пиша директно тук.


Да това е идея но доколкото прочетох във форума става за модели след 2001г или не съм разбрал правилно

Пет Ное 30, 2012 2:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 10, 2012 10:46 am
Мнения: 6
Skype: tteerryybbeerryy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
:hello: момци,тъй като съм решил да стана и аз един от вас "Горд собственик" на автомобил за познавачи и ценители,имам няколко въпросчета които искам да задам.Не че не са задавани във форума.Почти 3 дена изкарах във форума и изчетох почти всичко което ме интересуваше,но дилемата пред мен си остана.


автомат или ръчка???!!!!!


Тъй като от скоро съм шофер нямам кой знае къв опит и практика,и не мога да преценя еднолично.

Аз съм в София,но на Форито мястото му неее в града,ще се кара основно из не много приличните пътища на иначе така хубавото Родопско кътче в нашата държавица :shock:

А там зимата си е бая дълга,и никак лека
Общо взето ще бъде "работно конче",казано по "американски" :)

Та общо взето искам да знам кое е по удачно автомата или ръчните
и наличието на бързи и бавни при ръчката до колко е компенсирано при автоматика?

Какви са + и – на двете ииииии ,имат ли различни режими на каране които да помагат когато сме извън асфалта.

Както казах четох доста,мненията са 50/50 пък и доста от казаните неща са ми малко познати.
Та като на прост човек с думи прости,за да няма после ](*,)
Относно режимите питам щото като звънях на една обява и продавача ми каза че колата имала 3 режима на каране

Пон Дек 10, 2012 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ръчни с бавни е по-добре за теб щом ще излизаш на поляната
при автомата има режим ХОЛД- зимен, ама спрямо бавните на ръчката май не е по-добре

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Пон Дек 10, 2012 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 10, 2012 10:46 am
Мнения: 6
Skype: tteerryybbeerryy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
понеже гледам че на някои коли,или поне така пише в обявите де че имат и блокаж,ама предимно на ръчните.

Поне това което гледам,колите 97-2000г. в ценови диапазон до 6 хилки.

Пон Дек 10, 2012 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 10, 2012 10:46 am
Мнения: 6
Skype: tteerryybbeerryy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Понеже продължавам да си търся нещо като за мен,гледам ама не виждам

Има ли Форестъри турбо 170к. примерно с бързи и бавни :(

Пон Дек 10, 2012 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Think. Feel. Drive.

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm
Мнения: 1845
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има ли турбо, няма бавни скорости колега.

_________________
If in doubt, FLAT OUT!

Пон Дек 10, 2012 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 10, 2012 10:46 am
Мнения: 6
Skype: tteerryybbeerryy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А ти към кое би ме насочил

Пон Дек 10, 2012 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Think. Feel. Drive.

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm
Мнения: 1845
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети тук колега: viewtopic.php?f=7&t=9321&p=116357&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80+%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B0+%D0%B8%D0%BB%D0%B8+%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82#p116357

Има и други теми по въпроса, прегледай и тях. Фори-турбо е самолет, него бих ти препоръчал. За скоростната кутия въпрос на преценка, аз съм с ръчка и нямам забележки. Колегите са доволни много и от автоматите.
Ще намериш форестър за докъм 6к лв, но си приготви 2к за обслужване, гуми и т.н.
Задължително го прегледай в сервиз преди да купиш каквото и да е.
Поздрави.

_________________
If in doubt, FLAT OUT!

Пон Дек 10, 2012 1:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 136 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор