Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:38 am



Отговори на тема  [ 136 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
 Особености на Субару Форестър I (1997-2002) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Авг 05, 2007 7:04 pm
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, търся горди собственици на Форестър за съвет.

Тъй като трябва да сменям скоро колата и имам възможност да похарча някой лев повече съм се насочил към две чисто семейни коли макар и коренно различни като концепция - Опел Зафира или Форестър.

Относно форестъра ме притеснява поради рядкостта му наличието на части както и цените им. Принципно знам че Субару евтино като поддръжка няма но все пак нещо по конкретно ще ми е от полза.

Освен всичко друго съм градски плъх и мноооого ама много рядко ще пробвам "джиповските" възможности на Форестър / не че 4х4 не върши добра работа и на асфалт - сняг, кал, вода /.


При тези ми изисквания и нужди ви моля честно да ме насочите към модела който според вас ще ми пасне по добре.

Нед Авг 05, 2007 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
звездоброец
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm
Мнения: 1399
Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Здравей приятелю!
Нека ти кажа моето не особено запознато мнение по въпроса:
първо зависи колко голямо ти е семейството, тъй като зафирата има повече пространство в нея, все пак си е ван.
Частите наистина са по-евтини, но Субару не се чупи лесно :P
Щом ти трябва за семеен автомобил, по-добре май ще ти е дизелак, иначе за да сложиш газ на "горския", няма да ти излезе чак толкоз тънко (ако искаш качествто). Въпроса е какво може да си позволиш. Ако си фен и искаш като ти щръкне нещо в ума, малко да се позаиграваш с десния педал, взимай форестър, ще ти е полезен, но ако ще караш спокойно из града и колата ти е необходима само като средство за транспорт от точка А до точка Б, зафирата е за теб.
Имай предвид, че нивото на безопастност при Субару е на доста по-високо ниво и при трудни пътни условия, по-малко ще има риск за теб и спътниците ти. :)
Не съм запознат, началната вноска за лизинг на зафира надали е много висока и ако си решил да отделиш пари-взимаш си чисто нова кола, това е най-добрия вариант ако нямаш допирни точки с автомобилите и за всичко ще ходиш на сервиз. :wink:
Знаеш, Субару са малко по-старнна марка, с темперамент, така че зависи от теб какви са ти специфичните нужди.
Виждам темата ти и в Опел клуба, Бората е готина кола, особено 5-ка дизелак, само дето багажното пространство ти е по-малко.
Пак ти казвам, трябва да прецениш точно за какво ти трябва колата.

_________________
...защото животът не се измерва с броя на вдишванията,
а с моментите които спират дъха!!!

Нед Авг 05, 2007 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Сигурността при Форестера е много по-голяма. Да не почваме с предимствата на боксерите (особено при по-висок автомобил) и на авд-то. И едвали частите на горския са по-скъпи от тези на опела. За разхода на гориво ако си с газов инжекцион пак нещата са на кантар. Даже не виждам никакъв плюс на опела.

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Пон Авг 06, 2007 11:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте всички почитатели на Subaru!!!
Включвам се тук, защото след години чудене най-накрая съм решил да ставам ГОРСКИ - с Форестър 1998-2000. Тъй като съм абсолютно бос във AWD, ще съм ви много благодарен за няколко съвета.
На какво трябва да обърна специално внимание, избирайки си тоз автомобил. И можете ли да ми препоръчате някой читав майстор за съвет, както и за началното обслужване /надявам се, избирайки Субару, да няма много други обслужвания/. Ще ми се покупката да не надхвърля 10 000 лв., за да останат и за АГУ, застраховки, гуми............
Чакам с нетърпение полезните ви съвети и се надявам, че ще се виждаме в тоз форум скоро, :wink:

Вто Фев 19, 2008 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Благодаря ви - и за посрещането, и за линка!
Май се порових доста по форума, но що годе конкретни отговори на въпросите ми не намерих. Нито характерни "слаби места" във Форестера, за които трябва да се внимава при покупка, нито за сервизи. За сервизите - след доста ровене измежду перченето на няколко различни майстора /най-вероятно всеки от тях е добър, но държат да се самодоказват/ - намерих 3 сервиза. МИТАКА - най-оспорвания, бившия Вилхелм Пик и един в Надежда /Модерно Предградие/. Моля ви поправете ме, ако не съм прав, но лекинко ме притеснява бройката от 3 сервиза /освен фирмените, разбира се/.
Аз искам Субару, заради пословичната му здравина и дуракоустойчивост, но все пак и то е куп ламарина - троши се, демек иска си и поддръжка /при това специфична/

Чет Фев 21, 2008 4:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm
Мнения: 820
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Impreza94 написа:
Абе щом си от София при Митака ходиш, пич. Няма какво да го мислиш. Ония спорове за които си чел...как да ти кажа, трудно е за обяснение - игнорирай ги.
Колата можеш да закараш при Митака за инспекция (преди да си я платил) и така да отпадне въпроса със слабите места. Трябва да ти кажа, че еволюираш от леко изправена маймуна до добре развит човек, ако си купиш ГОРСКИ разбира се :-)
За един човек става дума.
Митака, Митко, Субараджията, както искаш - 0888544999 ;)


:smt023 :smt023 :smt023
Митко Лефтеров :arrow: :smt023 , макар че аз ходих при него само за диагностика, иначе 9-та година ходя при един и същи майстор, много е чат в японските автомобили, а и са му любими. Освен мойто потдържа и още няколко Субита на други свои клиенти. Митака е готин и е голям капацитет по Субару.
Успех!

_________________
EJ20E Legacy BG5 Продава се на части
VQ35DE Infiniti FX

Чет Фев 21, 2008 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 20, 2008 4:17 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Обиколих всичките предлагани в София, видях че има само един в читаво състояние и го взех. Общо взето от момента в който реших да сменям колата, минавайки през какви ли не варианти, до момента в който новата се паркира в гаража, минаха десетина дни :D


Мерси за честитките :D Общо взето, какво да расказвам - това е животинчето:

Изображение

За мое огромно учудване беше наистина в перфектно състояние и другото, което ме грабна е автоматика. Много му се радвам, за третомартенските празници го тествхме по черните пътища около Тополница и... абе... абе само да кажа че предишното бубу беша Lancia Dedra, за останалото сами ще се сетите. Просто все още не мога д бъда обективен и само ще сипа суперлативи. За повече снимки - съботонеделно ще ходя на риба по едни живописни местенца из централна България, тогава ще го нащракам :D :D :D

Пет Мар 07, 2008 8:27 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Форко-Отворко
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 16, 2008 12:13 pm
Мнения: 257
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 Auto
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Изображение
За две десетилетия на европейския пазар Subaru успя да си изгради толкова солидна репутация, че името на японската компания едва ли не се използва като синоним на качество и издръжливост. Особеностите на нейните автомобили обаче винаги са ги поставяли встрани от интересите на масовата публика. В крайна сметка, не на всеки му трябва всъдеход, маскиран като обикновен седан или комби, при това с недотам симпатична външност. Подобно на Saab обаче, Subaru има малка, но фанатично вярна армия почитатели. Опознали веднъж здравината и способностите на японската кола, повечето от тях са готови да простят пипонестата външност и проблемите с ръждата от миналото и никога вече не сменят марката.

Ето защо появата на нов модел в средата на 90-те години, когато модата на компакните SUV-ове вече беше набрала сериозна скорост, бе приветствана от феновете на компанията по целия свят и й спечели много нови почитатели. Защото типично в свой стил Subaru подходи по различен начин към конструирането на дебютиралия през 1997 г. Forester. Вместо да опростят максимално традиционния всъдеход, за да получат "паркетен джип", какъвто бе пътят при създаването на Toyota RAV 4 и Honda CR-V, Fuji Heavy Industries усъвършенстваха лек автомобил и промениха стандартите в класа. Резултатът бе своеобразен хибрид, съчетал в себе си едновременно и SUV, и обикновено комби, и возило с несъмнени офроуд качества.
Независимо от факта, че вече се продава второто поколение на Forester, а от премиерата на първата генерация са изминали вече седем години, условно класифицираният като SUV модел на Subaru се среща извънредно рядко по автокъщите и в обявите за продажба. Това може да се обясни с две причини. На първо място за пореден път си казва думата прословутата вярност на почитателите на марката. За разлика от общоприетата практика в Западна Европа след максимум четири-пет години всеки нов модел да наводни пазара на употребявани возила, повечето собственици на Subaru са склонни да се разделят с любимците си след не по-малко от десетилетие. Рекордните 73% от тях го правят само за да купят по-нов автомобил от същата марка. Останалите изтъкват като причина за смяна единствено липсата на дизелова модификация. Тук на дневен ред идва втората причина за слабото предлагане. Подобна привързаност може да се дължи единствено на уникалната издръжливост на японския автомобил и качеството му. Изводът се потвърждава и от статистиките, според които - колкото и невероятно да звучи - Forester просто не се троши. Изработката на модела е толкова качествена, че най-често споменаваният недостатък на модела е... средният разход от 10 л/100 км пробег.

За конструктивна основа на Forester Subaru използва по-малкия Impreza. След съответните промени моделът се сдобива с феноменално устойчива на усукване
каросерия
чиито характеристики я сродяват с истинските всъдеходи, макар да е самоносеща и по стара традиция да отсъстват дори рамки на прозорците на вратите. Наред с това, японските инженери съумяват да запазят компактните размери без това да влияе на комфорта в купето. Forester се кара еднакво лесно както в града, така и в пресечена местност. Изработката е на такова ниво, че дори най-възрастните екземпляри изглеждат като нови. Даже ауспухната система рядко се нуждае от грижи преди да са изминали пет-шест години.

Легендарните боксери на Subaru, усъвършенствани в продължение на 30 години, във Forester изглежда са достигнали надеждност и здравина, които карат дори педантите от германските технически служби да се чудят за какво да се хванат. Няма просълзила гарнитура, няма протекъл маркуч на охлаждането... Нищо! При това голяма част от продадените през 1997-99 г. автомобили вече са навъртели по 200-250 000 км.Освен обезпечаването на по-нисък център на тежестта, конструкцията на опозитния
двигател
позволява разполагането на голяма част от оборудването му над него, в недостъпна за пътната мръсотия зона. Това обяснява липсата на дефекти по периферните агрегати, обслужващи двулитровия мотор. На европейския пазар той се предлага в две модификации с атмосферно пълнене или турбокомпресор и мощност съответно 122/125 или 170/177 к.с. Макар да са еднакво безпроблемни, базовият агрегат обикновено се сочи като по-сполучлив от гледна точка на дълговечността. С турбодвигателя Forester се превръща в истинска хала, но спринтьорските изпълнения често стават причина за по-интезивното износване на
трансмисията
За разлика от останалите леки SUV-ове на пазара, "горското" Subaru разполага с абсолютно пълноценно постоянно двойно предаване и само липсата на блокируеми диференциали възпрепятства категоризирането на модела като истински всъдеход.
Също толкова надеждни, колкото двигателите, трансмисиите на Forester могат да са или петстепенна механична, или автомат с четири предавки. Нужни са титанични усилия и невежество, за да се строши такава скоростна кутия, което впрочем важи и за състоянието на
ходовата част
Основният й враг е претоварването. С багажно отделение, чийто обем достига 1 530 литра, Forester предразполага към експерименти с товароносимостта, от което на първо място страдат лагерите на задните колела. Нерядко душманското каране води и до неравномерно износване на спирачните дискове.
Статистиката затвърждава безупречното реноме на модела и с изключително рядко срещаните проблеми с
електрическата инсталация
Неприятности със стартирането на двигателя са имали едва три процента от собствениците на Subaru-то. Всички повреди са били причинени или от патрона на контактния ключ, или от имобилайзера. Нито един Forester не е оставал на място заради дефектен стартер.
Както се казва, най-големият враг на доброто е най-доброто.

Справка за модела - SUBARU FORESTER (SF/SFS)
Септември 1997: Subaru представя новото комби с повишена проходимост Forester, конструирано на базата на Impreza. За задвижване се предлага двулитров бензинов боксер с мощност 122 к.с.
Октомври 1998: Започва монтирането на турбоверсия на същия двигател със 170 к.с. Мощността на базовата модификация е повишена на 125 коня
Февруари 2000: Forester претърпява модернизация. Осъвременени са фаровете, радиаторната решетка, формата на покрива и стоповете. Задната колея се увеличава с 15 мм. Мощността на турбодвигателя нараства на 177 к.с.
Юни 2002: Започва производството на второто поколение Forester (Forester SG)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru Forester MY09 2.0XS 4Q E-4AT

Чет Юни 05, 2008 11:13 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Яну 17, 2010 2:49 pm
Мнения: 4
Местоположение: София
Автомобил: GMC Sierra 5.3 V8 4WD
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
отдавна си търся Форестер турбо с автоматична кутия. Моделът е от първите Декември 1999г. Преди половин година година покарах за малко един такъв и от онзи ден не спирам да си мисля за него :mrgreen: Намерил съм един, но е във Враца и бих искал да знам какво основно трябва да прегледам. Ако има колега от Враца, който ще може да бъде с мен на огледа ще му бъда много признателен. Може също така и някой от София, на който му се пътува за 2-3 часа до Враца и обратно. Прегледах всичките 13 страници в раздела "Форестър" и някои неще ми се изясниха, но за други ще трябва някое по-обиграно око. Ще Ви бъда благодарен за всички съвети и се надявам скоро да се присъединя към Вас :smt023

Пон Яну 18, 2010 12:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 21, 2009 12:06 pm
Мнения: 39
Местоположение: Варна
Автомобил: forester '10 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет , това което го прилагам го имам от известно време и не знам от къде съм го взел /може и да е от този форум / но мисля че като ориентир / не е специфично за Форестер / ще ти бъде полезно :

" 1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар
Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.
Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!
Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?
Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.
Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!
Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.
Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)
ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.
Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.
По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик
Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.
Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!
Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.
Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

5.След покупката

Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър

Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)
Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!
Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.
Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!
Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!
Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза
Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!
Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!
Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.
Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.
Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).
Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.
Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.
Естествено това са само съвети ,сигурно са малко колите покриващи тези изисквания, но ако някой намери такава кола да му е честита! "

Пон Яну 18, 2010 1:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей Лукас,
Добре дошъл и дано си останеш тук - доволен и глупаво ухилен от усещането да караш Суби, още повече Фори ;-)
За конкретните коли нищо не мога да кажа.
За дилемата със или без ТУРБО.............Всеки сам решава. Агогов много добре го е казал - ако се качиш на турбо - край - няма да има друга :D. Доколкото знам разхода на бензин не е драстично различен на двете версии. Разликата остава в данъка и поддръжката - а там я ИМА!! Моя данък за София без турбо е 190-ина лева.
След като колите са на истински Субаристи, ние простосмъртните какво да кажем :-)
Без ТУРБО - гледай за задното окачване /най-вече аморт./ и изпускателна система. За колите на таз възраст си е стандартно.

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Пон Фев 08, 2010 10:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 10:00 pm
Мнения: 128
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2,5 XT
Телефон: 0888712625
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Форестер 1998 - до новия модел, е определно малко тромав с не турбо двигателя, от таз гелдан точка и моята мечта е турбо, че даже 2500 трубо...
все едно , следващата ще е трубо, когато и да е това...


колкото за разход, имаше един постинг за разход от 23 литра в Москва..., ама в градското каране няма предел нали и много зависи от стила...
това по горе не е норма, а си е ексцесия...
колкото за разлика в подръжка дакажат собствениците

_________________
Subaru Forester 1999, 2.0 GL

Вто Фев 23, 2010 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 12:46 am
Мнения: 5
Автомобил: за сега Волво С40 1.9 тд
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!
Мисля да си купувам "нова" кола съм се насочил към няколко модела и все още се колебая, единият от който е Субаро Форестер(другите няма да изброявам).Имам няколко въпроса относно него.Първо искам да уточня че, Харесал съм Форестър 2001 година 2.0 S-Turbo колата е на 90000 мили в момента е във Англия и е на много добра цена!Има сервизна история и е редовно обслужвана!Има външни забелешки, но не са никакъв проблем поне не за мен!Въпросите са ми следните:
1.Какви пари излиза обслужването(ролки, ремъци филтри и т.н.)?
2.РАЗХОДА какъв е?Питам, защото гледах на колегите разходите на атмосферните двигатели също не беше малък(това ме притеснява най-много)
3.Кое е страшното при този мотор, т.е. къде му е слабото място ако въобще има такова?Защото от това което прочетох и разбрах от форума е, че са МНОГО корави автомобили, което е добре за нашите "пътища"!
4.Този мотор 2.0 S-Turbo податлив ли е на ГАЗ?Как се държи на газ с това турбо?

Може би само разхода ме спира да притежавам такава кола!А не съм от хората който се заседяват на едно място!Пътувам 1 път месечно Варна-Пазарджик-Благоевград-Варна, а това са си около 1100 км. + още около 900 км. градско във Варна това прави около 2000 км. на месец(ГРУБО КАЗАНО "+" "-" 100-тина км.)

Колата ми харесва, МНОГО!Не съм карал такава, возил съм се и мисля, че е супер!Пък и ме влече "OFF-Road"-a, разбира се по-лекия вариант!

П.П.По отношение на подръжката съм имал съм Fiat Coupe 1997 г. и Volvo S40 1997 г. 1.9 td и обслужването на двете коли (по отделно ,разбира се) беше в порадъка на 250-300 лева без труд(със що-годе нормални марки части)!

Съб Фев 27, 2010 2:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1.Какви пари излиза обслужването(ролки, ремъци филтри и т.н.)?

За конкретни цифри питай колегата мимо13, или виж някой от телефоните написани в отдел "Сервизи и магазини". Ангренажния комплект със сигурност е повече от 200-300 лева, но се сменя на 100 000 км. Филтрите са на стандартните цени.

2.РАЗХОДА какъв е?Питам, защото гледах на колегите разходите на атмосферните двигатели също не беше малък(това ме притеснява най-много)

Разхода заводско го дават с около литър по-висок от не-турбо моделите, но тук много зависи колко настъпваш колата. Като караш кола 170 коня със 170 км/ч - ще харчи, безплатен обяд няма.

3.Кое е страшното при този мотор, т.е. къде му е слабото място ако въобще има такова?Защото от това което прочетох и разбрах от форума е, че са МНОГО корави автомобили, което е добре за нашите "пътища"!

Има писано за турбо моторите в тази тема по-назад, най-добре да я прочетеш цялата. Като цяло винаги като съм питал за коли втора ръка със спортен дух и повече коне са ми казвали , че трябва да се има в предвид, че има голяма вероятност предишния собственик съсщо да е бил със спортен дух и да е настъпвал колата.

4.Този мотор 2.0 S-Turbo податлив ли е на ГАЗ?Как се държи на газ с това турбо?

Има колеги с този мотор на газ, според мен ако сложиш хубаво газово и не я караш на газ продължително на много високи обороти, би трябвало да нямаш проблеми.

Като цяло за Субару мога да кажа, че:
1. Ако искаш да си поддържаш колата както трябва и да и слагаш хубави - оригинални части, не е по-скъпа за поддръжка от повечето коли ако ги поддържаш и тях с оригинални части.
Качествените афърмаркет части за Субару са по мои наблюдения от същите цени както на най масовите автомобили до двойно по-скъпи зависи за какво става дума. Но пак казвам - говоря за части от известни марки - не от най евтините. Примерно амортисьори Каяба (за ситроен касара - е около 120 лева за субару импреса 180 лева), съединители Екседи и т.н.
2. Субару са сравнително здрави и безпроблемни, но са коли - няма как да си вземеш 10-12 годишна кола на над 150-200 000 км и всичко да е слънце. За такива коли много по-голямо значение има какви и колко са били предните собственици, отколкото каква марка е колата.
3. Няма място за сравнение на Форестър с Фиат Купе и Волво С40. Това са коли с тотално различно предназначение, ценови клас, задвижване, гориво, клиренс. Особено в преиода 1998-2000 година не се сещам за кола подобна на форестър - повдигнато малко(средно) по големина комби със задвижване и на четирите колела през цялото време. Има подобни коли, но или са по-големи, или са с по-малък клиренс, или са повече с вид на СУВ, или не са с постоянно задвижване...всичко събрано в едно за този размер кола и такова задвижване мисля, че го има само Форестър. Моля поправете ме ако греша.

Според мен колата си струва отвсякъде, търси внимателно, по възможност не от България, не гледай най-евтините коли в мобиле.де и аутоскаут и няма да съжаляваш.

Съб Фев 27, 2010 12:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 12:46 am
Мнения: 5
Автомобил: за сега Волво С40 1.9 тд
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
krass написа:
1.Какви пари излиза обслужването(ролки, ремъци филтри и т.н.)?

За конкретни цифри питай колегата мимо13, или виж някой от телефоните написани в отдел "Сервизи и магазини". Ангренажния комплект със сигурност е повече от 200-300 лева, но се сменя на 100 000 км. Филтрите са на стандартните цени.

2.РАЗХОДА какъв е?Питам, защото гледах на колегите разходите на атмосферните двигатели също не беше малък(това ме притеснява най-много)

Разхода заводско го дават с около литър по-висок от не-турбо моделите, но тук много зависи колко настъпваш колата. Като караш кола 170 коня със 170 км/ч - ще харчи, безплатен обяд няма.

3.Кое е страшното при този мотор, т.е. къде му е слабото място ако въобще има такова?Защото от това което прочетох и разбрах от форума е, че са МНОГО корави автомобили, което е добре за нашите "пътища"!

Има писано за турбо моторите в тази тема по-назад, най-добре да я прочетеш цялата. Като цяло винаги като съм питал за коли втора ръка със спортен дух и повече коне са ми казвали , че трябва да се има в предвид, че има голяма вероятност предишния собственик съсщо да е бил със спортен дух и да е настъпвал колата.

4.Този мотор 2.0 S-Turbo податлив ли е на ГАЗ?Как се държи на газ с това турбо?

Има колеги с този мотор на газ, според мен ако сложиш хубаво газово и не я караш на газ продължително на много високи обороти, би трябвало да нямаш проблеми.

Като цяло за Субару мога да кажа, че:
1. Ако искаш да си поддържаш колата както трябва и да и слагаш хубави - оригинални части, не е по-скъпа за поддръжка от повечето коли ако ги поддържаш и тях с оригинални части.
Качествените афърмаркет части за Субару са по мои наблюдения от същите цени както на най масовите автомобили до двойно по-скъпи зависи за какво става дума. Но пак казвам - говоря за части от известни марки - не от най евтините. Примерно амортисьори Каяба (за ситроен касара - е около 120 лева за субару импреса 180 лева), съединители Екседи и т.н.
2. Субару са сравнително здрави и безпроблемни, но са коли - няма как да си вземеш 10-12 годишна кола на над 150-200 000 км и всичко да е слънце. За такива коли много по-голямо значение има какви и колко са били предните собственици, отколкото каква марка е колата.
3. Няма място за сравнение на Форестър с Фиат Купе и Волво С40. Това са коли с тотално различно предназначение, ценови клас, задвижване, гориво, клиренс. Особено в преиода 1998-2000 година не се сещам за кола подобна на форестър - повдигнато малко(средно) по големина комби със задвижване и на четирите колела през цялото време. Има подобни коли, но или са по-големи, или са с по-малък клиренс, или са повече с вид на СУВ, или не са с постоянно задвижване...всичко събрано в едно за този размер кола и такова задвижване мисля, че го има само Форестър. Моля поправете ме ако греша.

Според мен колата си струва отвсякъде, търси внимателно, по възможност не от България, не гледай най-евтините коли в мобиле.де и аутоскаут и няма да съжаляваш.

1-во Искам да ти благодаря за изчерпателния отговор,БЛАГОДАРЯ ТИ!
2-ро Не съм искал да сравнявам Купето и Волвото със Субарото!!!Няма просто как да ги сравнявам тези коли, защото те са 2 различни класа!Просто исках да споделя че, подръжката на тези коли е нормална и мога да си я позволя без да се замислям, а тя не е от евтините!Или поне така си мисля?!?!?!?!? :P

Съб Фев 27, 2010 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За точни цифри някой собственик на С-Турбо да каже, аз ангренажния комплект си го взех оригинален, това е за 2,0 125 коня (слага се на Импреса, Форестър и Легаси). 3 ремъка и 4 ролки ми отидоха към 550-600 лева (не помня точно). Като за оригинални части и 100 000 км пробег мисля, че не зле. Чувал съм колеги дето са ги намерили нещата за под 300-400 лева. На 50 000 км сменяш масло на скоростна кутия и диференциалите. За ръчна скорстна кутия това са към 5-6 литра масло 75W90, което е към 30 лева литъра (оригинално). Скоростната кутия, предния и средния диф. използват едно място, а на задния диф. се слага отделно. Гуми се купуват по 4 и се сменят по 4 (най-добре) заради средния диференциал. Той не допуска разлика в обиколката на гумите на преден и заден мост по-голяма от 2,5 см. Т.е. допуска я разликата ама не за дълго.... :lol: .

Абе каквото и да си говорим, в момента поддържам Ситроен Саксо 1,1 (60 коня) и Голф 3 1,6 (75 коня). Като отида да купувам нещо за тях ми се струват мноооооооооооооооого евтини за поддръжка сравнение със Суби. Тук трябва да се отбележи, че Субито го глезя най много ( не давам нищо да му тракне - веднага правя и сменям).

Съб Фев 27, 2010 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 10:05 pm
Мнения: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
с тея цифри направо ни подплаши кандидат субару шоферите :wink:
и ремъка ли се сменя на 100к

Съб Фев 27, 2010 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На оригиналните ремъци им дават смяна на 100 000 км.
Но ремъка не е най-скъпото от комплекта. Има една ролка с обтегач, дето си е***а ма**та...половината пари за нея отиват...

Забелязъл съм още, че частите за двигателите на моделите произведени след средата на 1998 са чуствително по-скъпи...

Съб Фев 27, 2010 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 10:05 pm
Мнения: 6
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
точно за тази ролка която спомена с обтегача, за нея знам така , поне е препоръчително да се сменя заедно с ремъка, за останалите ролки ако са в привидно добро състояния мисля че може и да не се ... но според зависи де

за мойта кола е задължително смяната на ролката за обтягане на ремъка, това случи ли се тази ролка да аварира .... [-X недопустимо е :)
но в итнерес на истината не знаех че се сменя ремъка на 100к , мислех че е на 70к


а за съвет, не съм специалист, но определено трябва да се обърне внимание на цялостното състояния на колата , както визуално така и технически, като за мен важи правилото, внимателна проверка на задвижващата механика и автоматика ако има такава :)

със здраве и честита баба марта :D

Пон Мар 01, 2010 12:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 18, 2010 10:07 am
Мнения: 2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте. Има вероятност скоро да се сдобия с един Форестър '97 без турбо, незнам 122 или 125 коня е. Ръчна трансмисия, бързи и бавни.
Бихте ли ме ориентирали какво трябва да сменя първоначално - ремъци, ролки, масло двг, масло транкмисии...
Откъде да пазарувам свестни части, какво трябва да купя за стандартното първоначално обслужване и приблизително колко ще ми излезе целия масраф.
За съжаление, бюджета ми е ограничен и искам предварително да си направя сметката.
От София съм.

Нед Авг 29, 2010 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 136 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор