Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:39 am



Отговори на тема  [ 136 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 Особености на Субару Форестър I (1997-2002) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Защото са различни идеите на двете коли - Импрезата е шосейна версия на рали автомобил, а Форестъра е висок и се предполага повече лоши терени. Заради идеята за по-висока проходимост, Форко е с по-къси скорости и с пик на ВМ на по-ниски обороти. Разликите между двата мотора са в разпределителните валове, турбините и скоростите.

Вто Юни 02, 2015 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 04, 2013 7:17 pm
Мнения: 28
Skype: a.necov
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Телефон: 359886239666
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
благодаря :)

Чет Юни 04, 2015 2:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 19, 2015 11:55 pm
Мнения: 4
Местоположение: София
Skype: blindemon
Автомобил: Бела Жига - 1.9TDI
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, чест и почитание! :hello:

Предстои ми смяна на автомобила, та по този повод се спрях на следващия - модела Форестър.
Поизчетох туй онуй, и срещам позитивни мнения дори от сервизджии за горския, което ме радва. :)
В момента съм в процес на издирване на автомобила - питането ми е следното (след като използвах търсачката):
Аджеба, имам страх от дупки на тавана ( породен от ВАГ групата) - Тоя шибедах стъкления проблемен ли е? Тече ли и тн.? Гледам че повечето го имат...
Наясно съм, че си е до конкретен случай , но визирам често срещани проблеми / детски болести/ късане на жила, водачи и моторчета..?
Благодаря и дано скоро се похваля със снимка на колата.! :bow:

Съб Юни 20, 2015 9:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 21, 2014 8:52 am
Мнения: 190
Местоположение: В. Търново
Автомобил: Христофор
Рейтинг: 74
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой може ли да даде по-подробна информация за разликите между 122 и 125 коньовите мотори?
За колекторите знам, ама нищо друго не съм намирал като информация :pardon:

_________________
Subaru Forester 1998 - 2.0MT [122]

Пет Юли 10, 2015 6:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проблеми с шибидаха са много редки,направо може да се каже че е безпроблемен. :-P
:idea: Между 122/125 Hp има разлика и в главите.

Пет Юли 10, 2015 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dragoveli написа:
Между 122/125 Hp има разлика и в главите.

А кой е по добър (сполучлив, надежден) от двата, и кой по добре върви и не е капризен към ГИ?

Питам, че чувам различни мнения по въпроса! :pardon:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Съб Ное 14, 2015 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам и друг въпрос колеги по какво се разпознават на външен вид кой мотор колко к.с. е? На едните бобината не е в средата а е малко в ляво от към пасажера изнесена, но са алуминиеви колектори, на друга виждам бобината е в средата пък с пластмасови колектори!?!?!?! Та кой кой е???

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Ное 18, 2015 12:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Този с пластмасовите колектори е 122 к.с.Лично за мен като електроника 125 коньовата версия е по-добрия вариант и то версиите от края на 1999-а, която май продължава до 2005-а.Най-големия "+" е четенето на компютъра през OBD. При по-старите версии няма как това да се случи. Относно газифицирането и двата модела понасят добре газта, като клапаните трябва да са правилно регулирани.

Сря Ное 18, 2015 6:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На 122к.с. клапаните се регулират много лесно, на 60 000км., правят се на място и караш 1 000 000 км.Карал съм такъв Форестър към 200 000 км.и не е имало и минимален проблем с мотора и с работата му на газ.Легло на клапан нямаше вкопано въобще,глави не съм ревизрал.Това с холандска газова от 1999 година и без мазачка.Махаш катализаторите,с химиотерапия и топ масло се поразмърдва прилично и съм побърквал доста Q7 и X5 по завоите,особенно зимата по нашите локални трасета.Ваденето на премиум марки от малки купчинки сняг не го броя изобщо.

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Сря Ное 18, 2015 10:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
voneg написа:
Този с пластмасовите колектори е 122 к.с.Лично за мен като електроника 125 коньовата версия е по-добрия вариант и то версиите от края на 1999-а, която май продължава до 2005-а.Най-големия "+" е четенето на компютъра през OBD. При по-старите версии няма как това да се случи. Относно газифицирането и двата модела понасят добре газта, като клапаните трябва да са правилно регулирани.

Странно гледах една с пластмасови и твърдяха, че е 125-ца... :-~

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Ное 18, 2015 2:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 03, 2016 7:43 pm
Мнения: 1
Автомобил: Subaru forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте на всички във форума.Имам въпрос,имам форестър 2002 7месец.Има газова.На ниски и високи скорости хълца сякаш се дави....Дори гасне.Падат оборотите....Моля за съвет и ако можете да ми помогнете....

Нед Апр 03, 2016 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 433
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Outback H6 B13, Forester SG 2.5XT
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mezano написа:
Здравейте на всички във форума.Имам въпрос,имам форестър 2002 7месец.Има газова.На ниски и високи скорости хълца сякаш се дави....Дори гасне.Падат оборотите....Моля за съвет и ако можете да ми помогнете....

Ако го прави само на газ, бягай при газаджия да ти оправи настройките, ако е и на бензин намери читав сервиз, където разбират от марката!!!

_________________
Lesson for beginners: Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Speed is how fast you hit the wall.

Вто Апр 05, 2016 8:13 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:56 am
Мнения: 36
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Forester 00' 2.0 AT
Рейтинг: 81
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

може би глупав въпрос но не успявам да намеря тема за това ще пиша тук. От скоро съм собственик Forester 2000 година и искам да си взема аудио плеър, понеже количката ми беше продадена без такъв. Имате ли представа какъв е конектора?

Чет Апр 14, 2016 11:11 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 09, 2011 1:56 pm
Мнения: 136
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Forester S Turbo MY99
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
whoishrb написа:
Здравейте,

може би глупав въпрос но не успявам да намеря тема за това ще пиша тук. От скоро съм собственик Forester 2000 година и искам да си взема аудио плеър, понеже количката ми беше продадена без такъв. Имате ли представа какъв е конектора?

Ако някой вече не е направил прехода към ISO стандарт би трябвало да си със специфична за субару и хюндай букса. В такъв случай изборите са 2 - да режеш и да снаждаш сам кабели или да си вземеш готов преходник като този http://www.cable.bg/kabel.php?products_id=21000788

Чет Апр 14, 2016 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 11, 2016 9:12 am
Мнения: 7
Местоположение: гр. Пловдив
Автомобил: Suzuki VZ800
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Добре заварили на всички във форума!
Прекарах доста време в проучвания тук и мога да ви поздравя за многото информация.
Имам голям мерак за Forester 01-02 - 125hp МТ или 177hp АТ. В тази връзка бих искал да задам следните 2 въпроса (на много други вече си отговорих сам) - При оглед на автомобил за закупуване:
1. как да проверя състоянието на LSD-то? От форума разбрах, че са скъпи и трудно се намират?
2. как да тествам дали AWD-то прехвърля и на задния мост? Има постове с описан такъв проблем.
Поздрави!

Нед Сеп 11, 2016 2:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 433
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Outback H6 B13, Forester SG 2.5XT
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
JoroRock написа:
Добре заварили на всички във форума!
Прекарах доста време в проучвания тук и мога да ви поздравя за многото информация.
Имам голям мерак за Forester 01-02 - 125hp МТ или 177hp АТ. В тази връзка бих искал да задам следните 2 въпроса (на много други вече си отговорих сам) - При оглед на автомобил за закупуване:
1. как да проверя състоянието на LSD-то? От форума разбрах, че са скъпи и трудно се намират?
2. как да тествам дали AWD-то прехвърля и на задния мост? Има постове с описан такъв проблем.
Поздрави!

Да започнем с това, че не всички Форита имат LSD, а на външен вид незнам имат ли разлики (може би буксата за температурата на диф-а но не съм сигурен)
1. Качваш колата на подемник и завърташ едно от задните колела напред, другото задно трябва да се завърти в същата посока, а не в противоположна! Това е тест дали има LSD в задния диф, а доколко е ефективен..... Не очаквай чудеса за кола на тези години, а и май си иска обороти за да стегне като хората.
Няма какво да му се счупи на LSD-то че да се налага да го сменяш задължително, ако не държиш на него. Просто става неефективно, а друг е въпроса колко ще ти свърши работа при окантарване например :) (не помага особенно ;) )
2. Вече колата си я качил заради т. 1 и просто завърташ предно колело или когато си въртял задните заради LSD-то виждаш има ли движение и на колело от другият мост ( незнам само при АТ дали става този номер)

Другите тестове са свързани с много ГАЗ на различни повърхности ако ме разбираш ;)

И можеби най- важният съвет е да отидеш да прегледат колата в сервиз от белият списък тук във форума, където ще проверят и гореспоменатите неща.
Не спестявай от сервиз за огледа, а и колегите не са кожодери :)
Поздрави и успех с покупката!!!

_________________
Lesson for beginners: Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Speed is how fast you hit the wall.

Пет Сеп 16, 2016 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Сеп 25, 2016 11:35 am
Мнения: 2
Автомобил: forester, impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Имам forester 2.0, 98 г, автоматик. Купих го преди малко повече от година, с 2 комплекта хубави гуми, BRC газова и тефтерче със сменените чарколя, значително надвишаващи цената му, която беше 4500 лв. И определено ми приличаше на добра оферта за обслужен и регистриран автомобил, че и с някои допълнителни екстри, кожен салон от турбо версията и т.н.
Равносметката, една година по-късно е:
- около 7 000 навъртяни километра.
- ремонти, части и консумативи за 2500 + лв (купих го обслужен, тук няма стандартните около 1000 лв за нов внос), била е в бокса над десет пъти (което си е време, провалени планове, а и едни 10% от навъртяните и километри са сервизно свързани). Предполагам има нужда от поне още 1000+ лв. за изчистване само на текущите промблеми. Или накратко търкалям една доста раздрънкана и позагнила, почти 20 годишна кола, която ми струва около 7000 лв. С тенденция до към пролета, когато мисля да я сменям, да наближа 10 000 лв.
Четох из форумите, а и тук доста позитивни мнения на хора които, казват че за няколко стотин хиляди или примерно 5 години почти нищо не са сменили...обикновенно постовете са от преди няколко години. Което на търсещите такава кола в момента, трябва да им светне лампичката, че просто се говори за различни коли! Хвалените екзепляри вероятно са закупувани около 10 годишни..а сега може в най-общия слуай да си купим такъв удачен и прехвален екзепляр + 7-8 години отгоре + 100- ХХХ 000 км търаляне по нашите пътища без почти нищо да е сменено. ..Е идва време много неща да се сменят.. И да, това нищо не е за тези доказани и надежни двигатели ако са подържани о'време, но в една такава кола има мноого други неща които ще се счупят преди двигателя да е сдал багажа. Преди това субару не съм карал, сменил съм 8 коли, като спомените ми покрай тях са за предимно каране, без кой знае какви проблеми. Вероятно общо съм ходил 4-5 пъти по сервизи (извън смяната на консумативи).

Аз определено не съм доволен от този форестер. Предполагам тази тема се чете предимно от хора търсещи информация и съвети при избора си на Форестър I. Е моят съвет, роден от моят опит е - внимавайте с избора си! Не е много яко някак да оставяте средно месечно по 200 лв в сервиза, при условие че не карате много, карате доста стара кола с много болежки..та един лизинг е там някъде.
И все пак аз лично, ако попадна на същата, но запазена и подържана и на до 100-150 000 реални километра, вероятно пак бих си взел. Но има ли такива и колко ще струват?! А бих си взел пак, защото зимата определено във форестера е различно, а живея на място където има някаква зима все още.

Нед Сеп 25, 2016 12:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 24, 2013 3:31 pm
Мнения: 11
Автомобил: Forester SF 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Цитат:
Или накратко търкалям една доста раздрънкана и позагнила, почти 20 годишна кола, която ми струва около 7000 лв. С тенденция до към пролета, когато мисля да я сменям, да наближа 10 000 лв.

А би ли споделил,за какво са похарчени всичките тези "хиляди"?
Аз от 3 години карам същия модел 98г с 2.0 122кс,и единственото нещо,което се наложи да сменя-е един заден лагер на главината,без да броим масла и ремъците.Нито стотинка повече,и не се очертава друго,освен козметично задни вежди,така я купих с ръжда по веждите само.На 207к км е,изглеждат реални.И няма нито едно копче или крушка,които да не работят.
По безпроблемна кола не съм имал :beer:

Пон Сеп 26, 2016 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 25, 2016 11:35 am
Мнения: 2
Автомобил: forester, impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Радвам се за теб roland, имал си късмет. Аз я взех вярвайки, че ще имам също един безпроблемен и надежден автомобил, но уви не би. Имайки предвид километрите на твоята спрямо моята, имаш още доооста да и се порадваш преди да дойдеш на моя хал.

Моя "официално" е на 370 000, надявам се реални. Но е с ремонт на двигателя, и като цяло той е най-читавият агрегат в момента въпреки километрите. Проблеми много имам/имах по ходовата част, а е и позагнила. Беше с доста изгнили ботуши, то единият по скоро го нямаше, но сега е уж добре, а се сменяха и ремонтираха: рейка, аспух, някакви датчици, няколко теча бяха спрени, ръчната се ремонтира, накладки, дискове, бая чарколя по ходовата, лагери, носачи, пружини, за отпред тампони за макферсоните с лагери, полуоски, накрайници, карета сега ще се рециклират накрайници на кардан плюс смяна на пак на някакъв тампон му дошло време, и няколко дребни ремончета, профилактика и смяна консумативи по газовата (всъщност вече 3 профилактики, през 2-3 хиляди почва да гасне на газ...уж лоша газ..ама кой знае...). Последните дни започна и едно доста неприятно тресене отзад при ниска скорост, чакам утре присъдата и за тази новопоявила се екстра. А освен тези и стандартните консумативи разбира се масла, филтри, акумулатор, хаха крушки при мене се случва да горят... Изпускам някакви работи със сигурност..не съм майсторче и със сигурност това ми вдига значително разходите. Последните 3 месеца я карам повечко (3 от 7-те хиляди които съм навъртял) и проблемите лавинообразно нарастнаха, съответно разходите и времето посветено на сервизи. Искам да я стегна ама все излиза нещо ново...и то е един омагьосан кръг...
Та на търсещите такива Форковци, проверявайте колите много внимателно, тръгнали ли са ламарините или ходовата не е хич готино. А иначе и аз взех кола - "качваш се и караш"...ама към сервиза :-)

Пон Сеп 26, 2016 9:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 16, 2015 12:00 pm
Мнения: 66
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-Turbo
Телефон: 089409522*
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
=D>

Аз взех моята кола за 4600... И 1 година по-късно, 60к километра и 14к лв за ремонти, още не мога да я вкарам в час.... :pardon:
Сигурно ако бях изчакал една година и събирах парите, щях да имам 4 годишно фори, а не 20 годишно... ама какво да се прави трябва да има и такива като мен... :cool:

Вто Сеп 27, 2016 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 136 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор