Привет, регистрирах се във форума, най-вече за да подсетя любители на марката за модела Форестър 97-99г. като гледат за веждите на задните калници внимателно да прегледат и т.нар. ботуш и ако видят пукнатини в покритието (шагрена) да го разчоплят настоятелно! Ако се покажат ръждиви петна под кората направо да свалят тапицерията в багажното отделение. Целта е да се прегледат ботушите отвътре. За жалост свалянето на тапицерията изисква доста усилия тъй като се преминава през сваляне на седалки, облегалки и пластмасови кори около прозорците. Хубавото е, че проектантите на компанията, верни на принципите си са направили разглобяването лесно - повечето щипки на корите стягат точно колкото си трябва и не заяждат при изтегляне, седалките са стегнати на релси с удобни болтове за достъп (все пак е нужно гедоре за развиване на някои от болтовете на облегалките).
За съжаление, аз се поддадох на уверението на моя майстор, че конструкцията си била една от най-добре защитените и нямало нужда от тревоги (моят Фори е австрийски) въпреки, че отдолу ръждите бяха повсеместни!!! В крайна сметка хората не са тенекиджии и ги интересува само механиката.
Като приключите със свалянето на тапицерията идеята е да се прегледат въпросните ботуши за избила ръжда от всички страни, включително горе, където този елемент е заварен за конструкцията под стъклото. Ако видите каквито и да било ръжди по линията на заварка над пода там където е запечатващата лента от силикон или там каквото е покритие, това означава, че корозията върви под ламарината. Външната ламарина е хваната за втори слой под нея и е много тънка. Общо всички ламарини на въпросния ботуш са тънки, а неговата функция е да носи на опън всички удари на макферсона и общо взето в момента, в който тръгне корозията под полимерното покритие на подкалника, за година-две се разрушава и метала. Ръждите вървят и към калника също, така че ако там има дупка, вероятно има корозия и по силовата част. Гниенето отива и към извивката към задните седалки, така че свалянето им си струва усилията.
Надявам се да съм бил от полза, защото моите ботуши бяха почти пред разпад (откъснати в горната страна при заварката за купето), а след скъсване на ботуша колелата почти влизат в купето
! Целта на занятието е да се даде на тенекиджията ви възможност да укрепи ботуша преди да се е изменила формата и точното му закрепване към каросерията, после остават съмненията, че въпреки усилията геометрията на окачването вече не е същата. Аз съм в тази фаза към момента и ако всичко е наред ще пиша. Между другото търсене на здраво купе е безсмислено - при майстора имаше хора, които се бяха отказали от Форито само заради факта, че всичко на пазара върви с въпросния проблем.