Отговори на тема  [ 32 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Subaru Forester на лед: текстилни/течни/обикновени вериги? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
valadares написа:
автомата е супер за градско ,лек оффроуд,потежък-кой както го жали и го кефи.но винаги съм искал да имам понижаващи предавки...
колега и едното да вземеш няма да сгрешиш и другото-все е религия:)


Здравейте колеги,

Благодаря на всички публикували толкова ценна за мен информация в темата за: автоматична или механична скоростна кутия на Subaru!
В края на краищата послушах съветите на всички автори, че голяма разлика в проходимостта на Subaru с автоматична или механична скоростна кутия няма. Най-накрая успях да продам старата ми кола и преди няколко дни се сдобих с Fori 2006-та с ръчни скорости.

Най-накрая и аз успях да се присъединя към клуба на Горските! Ура! :)

До сега не съм карал кола 4x4 и в момента се обучавам какво може мойто Fori и какво не.

Днес 16.12.2012 г. реших да се кача на Алеко да покарам ски, сутринта към 7:30 излезнах от Драгалевци и тръгнах нагоре. Нощес и сутринта в София валя дъжд, температурата след Драгалевци беше -1 / -2 а пътя само на 1.5 км след Драгалевци стана чист и полиран лед + пръскаше периодично дъжд.
Няма пясък, няма грапавини .. нищо, само лед и вода от горе от дъжда.

Нагоре колата върви супер добре всичко е ОК, но като гледам пътя без грам пясък и гладък лед направо ми призля като се замислих как ще се връщам вечерта надолу.
Колата я взех със зимни гуми с ОК грайфер, гумите са Cooper Discovery Sport, но не нови и не знам на колко години са всъщност. На пипане са меки, не са някакви твърди и прегорели средно износено с доста грайфер. ДОТ-а на гумите е с някакви букви и не съм търсил в мрежата на колко години са точно.

И ... ме хвана шубето признавам си, викам си дай да видя как се държи колата, спирах няколко пъти тъй като рано сутринта бях абсолютно сам на пътя - колата се държеше ОК, но леко се хлъзгаше при спиране, носеше ...
По едно време завих в ляво в отбивката към Драгалевския манастир мисля, но може и за другаде да беше тази отбивка, не знам - на 5-6 км от края на Драгалевци в ляво.
Докато бях на чистия лед на основния път ужас ...колата си се хлъзга леко при маневра, спира но и занася.

Като влезнах не толкова заледената отбивката към манастира всичко беше ОК - отново имах пълен контрол върху автомобила.
Викам си не ... връщам се докато е време - НЯМАМ вериги, с тия гуми явно не съм ОК ... нямам опит още с колата.
Това е, няма да се качвам до горе, връщам се обратно в града.

Обърнах и тръгнах надолу ... включих бавни, и на 1-ва скорост с около 1-3 км/ч средна скорост слезнах благополучно.

Надявам се не съм изложил страхотната марка, но според мен на тоя гладък лед + НЕПОДХОДЯЩАТА ми подготовка за условията на пътя и липсата на опит с колата постъпих правилно.

Факт е че спрях на едно уширение около 1.5 км надолу (след отбивката) и реших да чакам да мине някой камион да опесъчи.

Чаках около 1 час, като междувременно изчетох няколко теми в този форум и в други форуми за веригите и така наречените "течни вериги" ... междувременно видях 2 коли с 4x4 да спускат надолу бавно бавно, след като мина надолу и една, която не беше 4x4 и реших, че камион да опесъчава днес няма да мине и все пак тръгвам. Бавничко надолу и всичко беше ок, само дето аз се припотих няколко пъти.
Докато чаках през този час нагоре се качиха смело доста коли, от които само 1 беше с вериги, имаше доста "обикновени" коли без 4x4 .. добре че не трябваше да слизам с подобна кола.

Та сега въпроса, който седи пред мен е: как да реша проблема с леда, искам да карам ски зимата, но имам и 2 кучета, с които карам скиджоринг и няма как да стане да се качвам с лифтове разни ... :)
Редовно обикалям по-ниските планини с кучетата ми за трюфели. Определено ще има още доста подобни ситуации, така че въпроса е много актуален за мен.

1. Нови зимни гуми ли да купувам ... но то на подобен лед и с чисто новите гуми не вярвам да е по-различно, а и настоящите ми гуми не са чак пък зле ...

2. Директно 2 бр ИЛИ 4 бр. вериги да взема ... на различни места (външни форуми) пишат, че трябват 4 бр., а в тази тема в нашия форум ТУК пише, че трябват само 2бр. вериги, които трябва да се поставят отпред ... ???

3. Да инвестирам още ~ 800 лв за 4 нови зимни гуми + течни вериги ... този спрей който продават да го имам в колата и при подобна ситуация с чист лед да имам някакъв бекъп.

4. Да карам и тази зима с гумите ми + от тези новите текстилни вериги ли да взема ...

Ще съм много благодарен за всякакви съвети.

Нед Дек 16, 2012 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честито и много безаварийни километри с новата придобивка :good: !
Субару не препоръчват да се слагат вериги на техните автомобили, но ако се налага се слагат на предните гуми.
Веригите на лед няма да ти помогнат, даже обратното - ще намалиш сцеплението и можеш да си прецакаш и гумите. На лед само шипове помагат, но в Бг са забранени.
Ако зимните ти гуми имат грайфер и не са много стари (до 3 години от датата на производство се броят за "нови", до 5 год. са ОК и след 7 год. трябва да ги изхвърлиш независимо от дълбочината на грайфера) си карай с тях. Провери ДОТ-а, първите две цифри са седмицата от годината, а другите самата година (ДОТ 1509 - 15 седмица (Април) 2009). За зимните гуми има два маркера за износване - единия е до кога можеш да я караш като зимна, а другия евентуално да продължиш да я караш през другите сезони.
Много разумно си постъпил, при тая поледица ако сам не се удариш някъде винаги има кой друг да те удари ;)

_________________
www.plaskom.com

Нед Дек 16, 2012 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 9:05 pm
Мнения: 130
Местоположение: Ямбол
Автомобил: VW Passat
Телефон: 0899 951 395
Рейтинг: 337
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За лед аз бих избрал текстилни вериги, но внимавайте с качеството, защото тук, в България търговците много "ценят" "ментетата".

_________________
„Със себе си съм имал повече проблеми, отколкото с всеки друг човек.” (Дуайт Муди)
Когато си измия колата, върви по-тихо и вози по-меко.

Нед Дек 16, 2012 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря много за отговорите! :)

Да относно текстилните вериги и аз стигнах до този извод. Има една фирма дето ги рекламира масово у нас текстилни вериги AutoSock и по различните авто форумите у нас има доста уж "положителни" мнения основно от хора с по няколко постинги по конкретната тема в съответния форум, така че според мен вложението на ДОСТА пари в конкретно тая марка е неоправдано.

А и според този тест на текстилни вериги на ADAC тези AutoSock текстилни вериги не стават ... :(

Друг въпрос, е че в нашия форум четох за текстилни вериги с карбонови нишки, виж това ми изглежда вече нещо доста по-разумно, но не намерих инфо да се продават подобни у нас :(

Нед Дек 16, 2012 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с леда от тази сутрин не се случва много често,просто трябваше да си отидеш до горе да си караш ските,защото по обяд леда вече го нямаше.Естествено че ще поднася на лед ти какво очакваш,не си струва да си сменяш гумите щом тези са в такова състояние,с чисто нови пак поднася на лед,въпроса е да знаеш колко и да внимаваш.По принцип и на мене ми е по лесно нагоре,надолу трябва повече да се внимава.И аз си мисля да си взема един спрей течни вериги за такива случаи.

Нед Дек 16, 2012 9:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Anton Yankov написа:
Това с леда от тази сутрин не се случва много често,просто трябваше да си отидеш до горе да си караш ските,защото по обяд леда вече го нямаше.Естествено че ще поднася на лед ти какво очакваш,не си струва да си сменяш гумите щом тези са в такова състояние,с чисто нови пак поднася на лед,въпроса е да знаеш колко и да внимаваш.По принцип и на мене ми е по лесно нагоре,надолу трябва повече да се внимава.И аз си мисля да си взема един спрей течни вериги за такива случаи.


Да, прав си - след като се стопли в края на деня определено при слизане след обяда / вечерта нямаше да бъде такава поледица. Е нищо, поне инвестирах време да се запозная с доста информация по темата.

Благодарение на съветите по-горе + прочетеното в този и други форуми (subaruforester.org) за себе си стигнах до няколко извода относно карането на Subaru Forester в сериозни поледици:

.................................................................................
Зимата е най-добре човек да има качествени зимни гуми. ... ;)
При поледици е добре гумата да се спадне малко с цел да се увеличи площта на съприкосновение и триене.
След излизане на почистен път гумите трябва да се напомпат в нормалното им състояние.
Много е важно задкормилното устройство: опит в подобни ситуации + познаване на автомобила.
За поледица най-ефективни са гумите с шипове, които не са разрешени у нас.
.................................................................................

1. Течни вериги - НЕ. Течните вериги са вид смола, подходяща за много крайни ситуации и се изтърква бързо от гумата след няколко стотин метра, максимум километър - два. Според тестове на ADAC течните вериги са подходящи най-вече да си напръска човек обувките, ако толкова има нужда. Аз лично обаче ще си взема 1 спрей да имам в колата и да тествам при нужда ...
2. Текстилни вериги - НЕ ... не и тия дето се продават у нас, добре е да се търсят текстилни вериги с карбонови нишки (цена ???), ако толкова човек е решил да купува такива аксесоари.
На няколко места препоръчват малко по-различните (кабелни вериги???) Michelin Easy Grip
3. Метални вериги - НЕ ... не се препоръчват, основното мнение е че не са необходими, а при поледица по-скоро са опасни защото намаляват допълнително площта на триене и сцеплението с ледената повърхност.
Ако човек реши да купува метални вериги най-често препоръчват марките Konig или Pewag, защото не е късали толкова лесно като китайските ... ???
4. Кабелни вериги - ... До сега не знаех за този вид, у нас мисля че не се продават подобни, но в САЩ ги ползват, ето примери които открих: Shur Grip Z, а тук имат доста добра снимка с Zoom: клик

ВАЖНО: Ако човек реши да ползва вериги за своя Subaru Forester, то трябва да ги монтира само на предните гуми.

Пон Дек 17, 2012 9:59 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plaskom написа:
Веригите на лед няма да ти помогнат, даже обратното - ще намалиш сцеплението...


В грешка си Пламски :)
Да, прецакваш гумата, но те спасяват да скочиш някъде. Лично на мен: Карам от златните надолу с астролета с вериги, че горе си трябваха. След последния остър завой, преди да почнат къщите гледам 10-15 коли на правата намятани къде ли не - канафката, отсреща - ужас. Аз си карам бавничко, гледам х.й5 в канавката, и още поне 2 бяха 4х4 (някакъв вид - не помня, че тогава на импреза-комби и казвах легаси :facepalm: ). Спирам, питам дали да помогна ако мога да дръпна някой - отговора на 3-4ма беше БЕГАЙ преди някой да те прасне, ако идва отгоре.
След като минах отсечката от 100м може би си спрях (на спирката), слязох, проверих дали е лед и там и си свалих веригите. Вярно, имаше някакви леки следи по гумата (която кара още 2-3години), но ме спаси от 99% удар в някой от размятаните автомобили.
п.п. Веригите си бяха най-обикновени. Още доста колеги ще го споделят - на лед: шпайкове/шипове/вериги...

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Дек 17, 2012 10:52 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
значи веригите все пак помагат за лед ... ?!

Пон Дек 17, 2012 10:59 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Веригите би трябвало да помагат на лед - получава се голям натиск и се забиват се в него.
Аз тествах течните вериги /не помня марка, 15 лв от Кауфланд/ преди седмица имаше едно заледяване и ми се стори, че има ефект.

Пон Дек 17, 2012 11:10 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зависи колко е дебел леда. Ако има отъпкан сняг и отгоре кора лед може и да помагат, но ако е чист асфалт с поледица (1-2 мм лед) аз лично никога не бих сложил вериги.
BTW. Аз на Субару никога не слагам вериги :cool:

_________________
www.plaskom.com

Пон Дек 17, 2012 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plaskom написа:
Зависи колко е дебел леда. Ако има отъпкан сняг и отгоре кора лед може и да помагат, но ако е чист асфалт с поледица (1-2 мм лед) аз лично никога не бих сложил вериги.
BTW. Аз на Субару никога не слагам вериги :cool:

Описаната ситуация беше точно такава - грам сняг нямаше по пътя. Изглеждаше сухо... и лъскаво :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Дек 17, 2012 11:41 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
plaskom написа:
Зависи колко е дебел леда. Ако има отъпкан сняг и отгоре кора лед може и да помагат, но ако е чист асфалт с поледица (1-2 мм лед) аз лично никога не бих сложил вериги.
BTW. Аз на Субару никога не слагам вериги :cool:

Описаната ситуация беше точно такава - грам сняг нямаше по пътя. Изглеждаше сухо... и лъскаво :)


ОК, Валяк, при някоя следваща поледица ще си ги мерим - ти с Хондата с вериги, а аз с Импрезата по галошки :D
:beer:

_________________
www.plaskom.com

Пон Дек 17, 2012 11:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
plaskom написа:
...
Ако зимните ти гуми имат грайфер и не са много стари (до 3 години от датата на производство се броят за "нови", до 5 год. са ОК и след 7 год. трябва да ги изхвърлиш независимо от дълбочината на грайфера) си карай с тях. Провери ДОТ-а, първите две цифри са седмицата от годината, а другите самата година (ДОТ 1509 - 15 седмица (Април) 2009). За зимните гуми има два маркера за износване - единия е до кога можеш да я караш като зимна, а другия евентуално да продължиш да я караш през другите сезони.
...


Оказа се че гумите са ми старички и това е било основния ми проблем вчера ... DOT 4907 - декември 2007-ма, точно на 5 години. Явно ще трябва да ги "преквалифицирам" за каране само в другите сезони още 1-2 години живот и здраве. :-?

P.S. И аз купих от тези течни вериги да имам в колата за тест - 15 лв 400 гр от Кауфланд

Пон Дек 17, 2012 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 9:05 pm
Мнения: 130
Местоположение: Ямбол
Автомобил: VW Passat
Телефон: 0899 951 395
Рейтинг: 337
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При определени температури (над ≈-30°С) ледът въобще не се е държи като „твърдо тяло”, както повечето хора считат. Неговите молекули трептят доста повече от нормалните „твърди тела”, като трептенията намаляват с увеличаването на дълбочината. На повърхността се образува нещо тънък филм водна емулсия, която намалява значително триенето, поради което като малки си правехме пързалки за кеф (сега вече се казва „fun”). Под ≈-30÷-35°С (тук имат роля включванията в леда- други частици като прах, песъчинкии т.н.) тези трептения спадат драстично, с което се увеличава и триенето. Ако се ограничим в нашия географски регион (минимални температури до -30°С), за шофиране без „fun”, използването на шипове за ледени повърхности е най-добре според мен. Следващото по ефективност присособление е веригата, която се „вкопава” в леда с което увеличава търсеното от нас сцепление. Веригите за сняг, според мен, помагат доста при лед. Чак след това се нареждат „чорапите” (т.нар. вериги от плат), а след 2 опита вече не използвам спрей („течни вериги”).
Поради гореописаното, при тежки ситуации, с конвенционален автомобил постъпвам така:
- За сняг, заледен сняг (сняг, върху който се е образувала ледена кора), „тънка” (до 10-15см) кал- стоманени вериги. Това включва и къси ледени участъци (само лед) с дължина до 150-200м, защото с вериги върху лед усещането на водача е приблизително същото като с вериги върху асфалт (за „усещането на окачването на автомобила” всеки може сам да се досети).
- За дълги участъци с лед (само лед)- „чорапи” (т.нар. вериги от плат), а в едни доста по-предишни времена- кожени ремъци (по 4 ремъка на водещо колело) от все още незабравения почин „Направи си сам”.
Гумите- с леко понижено от нормалното налягане, но никога пренапомпани.

_________________
„Със себе си съм имал повече проблеми, отколкото с всеки друг човек.” (Дуайт Муди)
Когато си измия колата, върви по-тихо и вози по-меко.
 4

Пон Дек 17, 2012 5:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

като финал на темата ето как лично аз реших моята дилема с поледиците:

1. След доста дълго и обширно проучване в Интернет си поръчах нови зимни гуми, тъй като моите са на 5 години и мисля да ги преквалифицирам в летни.
Поръчах ето този модел Federal Himalaya WS2
Тези гуми ги карат доста в Канада, Щатите и Русия, като отзивите за гумите от тези 3 държави са силно положителни особено при каране на сняг и лед. Според коментарите това е надеждна и доста подценена към момента гума - ето офертата от където ги поръчах аз: тук.
Чакам ги да пристигнат другата седмица живот и здраве.
Гумите имат възможност за монтиране на шипове, но няма да го правя разбира се :) И в България ги карат тези гуми, получих 2 положителни коментара за тях - единия е от колега от този форум.

2. Тъй като доста се катеря по планините нагоре надолу :pardon: купих за 60 лв чисто нови вериги марка Pewag IceStar (австрийски) от колега от форума nikicar (Adventurecar)
Тъй като магазина му е във Варна, той ми ги изпрати вчера до София с Еконт и на другия ден (днес) ги получих - веригите ми излезнаха общо 67 лв с доставката. :)

Искам да изразя 100%-ното ми удовлетворение от качеството на веригите, които вече пробвах днес и работата с колегата Ники!!!
И двете вериги се монтират на колата за около 2.5 минути ОБЩО! =D> Демонтират се и се прибират в багажника, навити под кората около бутилката на газовата уредба за около 1 минута общо и двете :D

Горещо ви препоръчвам да се свържете с него, ако все пак някой реши да оборудва колата си с качествени вериги на добра цена.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Дек 22, 2012 4:48 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С тези гуми дето си поръчал веригите ще си ръждясват в багажника.Ако пък ги ползваш редовно май ти трябва друга джипка ;)

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Дек 23, 2012 2:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
дано да не се налага да ги ползвам :)

Нед Дек 23, 2012 7:01 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес разбрах, защо Субару не препоръчва вериги за автомобилите си - защото не са нужни
С изключение на редките жестоки поледици ... за това си е по-добре, когато в планината в багажника човек има един чифт вериги все пак ....

Днес пътя до Алеко беше перфектен и горе по обяд стана голяма гужва от хора - горе имаше яко много Субарута!!!

Това море на първата снимка е морето над "долната земя" в която е разположена София.
Островите отсреща е Стара планина :)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Дек 23, 2012 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW

Регистриран на: Съб Ное 17, 2012 10:24 pm
Мнения: 30
Автомобил: Forester S Turbo MT '00
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Веригите е най-добре да са на всички двигателни колела по една. Ето и нагледно:

Помагат и при лед. Много по-добре е на поледица да си с вериги, отколкото само със зимни гуми. Кара се бавно и веригата малко от малко се забива в леда. Аз съм слагал 4 вериги на джип само за да се спусна няколко стотин метра по стръмна заледена улица в Родопското село Петково. Джипа беше къса база, доста тежък, с АТ гуми, и имаше голяма вероятност да спра в някоя къща или да скокна в дерето.

Вто Яну 15, 2013 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:32 am
Мнения: 5
Автомобил: Forester 2.0 2005 m/t
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Айде и моите 5 стотинки, защото темата е много полезна, особено за такива льольовци като нас дето се пъхат често по планините ( а и да сефтосам форума като нов горски :)

Във упътването на субаруто никъде не пише, че не е препоръчително да се слагат вериги, пише( в моето поне) че АКО трябва да се слагат да са предните колела САМО. Защо не знам, сигурно си има причина, аз не бих спорил с японец дизайнер на бронетранспортьор с мека возия.

За текстилните вериги, миналата година си взех такива на autosock уж да не са шити в час по трудово и...какво да ви кажа..точно си е както си го пишат по сайтовете - слагат се смешно лесно в сравнение с металните- все едно слагаш калъф на гумата, вършат работа и се късат също толкова смешно лесно.На моите имам максимум 6-7 км навъртяни без буксуване и вече имат дупки. Предполагам, че можеш да ги закараш на шивачка да ги зашие( и да ги гледа като трамвай), но за мен това са от тъпо похарчените ми 160 лв.

Мерси за тестовете на ADAC за текстилните вериги, тея тестчета трябва да се гледат щото немците са си немци; самият факт че аутосок ги има, значи че не са все пак наша измишльотина маскирана като норвежка, нищо че не са с топ оценка..от тук нанатък всеки да си преценява. Прави впечатление обаче тея за 30 евро дето са с положителна оценка :)

Особеност за текстилните вериги е и че след като ги свалите трябва и да ги изсушите някъде, ако ги оставите в колата просто ще си замръзнат на камък и няма да може да ги ползвате отново поне преди да се стоплят.

Металните са си класиката в жанра като идват с бонуса,че ше трябва да поклечите/помръзнете/поизцапате за 2-3 мин. Не съм пробвал на чист лед върху асфалт, но за всичко останало колата е залепена като дъвка.Предполагам, че го има момента че ако се скъсат и отидат в окачването става мазало неописуемо ..но за това до 40 км(както си и пише) и се молете на китаеца ако не ви се дават сума ви пари за ултрамаркови вериги.

За течните - ами миналата година успях да извадя една окопана в лед кола със предно задвижване с участието на въпросното спрейче, само че нямам идея доколко е било благодарение на спрея :D Тънкият момент е, че ако го правиш както го пише на флакончето да напръскаш цялата гума от до отива едно флаконче почти цяло...всеки да си преценява колко е рентабилно. Иначе наистина е мислено като временна мярка, щото пада - за няколкостотин метра или колкото да я извадиш от някоя особено брутална пързалка ( Разбирай паркоместо по малка софийска уличка за кола с единично задвижване :D ). За тая работа ето това върши супер работа : http://praktis-bg.com/bg/Podlozhka-ot-i ... 9/product/ , с такива извадих Форестъра като успях да смъкна мини лавина със все колата вътре и беше под крен 45 градуса хем настрани хем нагоре :) Отново - слагат се под предните гуми ( с шутове да влязат хубаво отдолу :D ).

Иначе като теглиш чертата от гумите по-голям няма..стабиларката зимата е 70% гуми и по 15% кола и задкормилно устройство според мен. Не знам къде пишеше,че кола 4x4 с кофти гуми е всъщност по зле от такава 2x2 s хубави гуми - прави са. И колегата отгоре правилно спомена,че налягането на лед си важи много - внимавайте да не е пренапомпана гумата, разликата е от земята до небето дори за 0,2-0,3 атм - не питай старо ами патило в случая :D Помага едно малко компресорче на 12v в колата,има ги навсякъде.

Толкова..приятно газене без пързаляне (много много)
 4

Чет Фев 07, 2013 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 32 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор