Автор |
Съобщение |
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
Здравейте,
Търсих из форума подобна тема, но не открих нещо подобно. Имам следния проблем. От скоро се появи един нов шум от скоростната кутия при движение на колата звука е като на износен лагер леко гърлен и до някаква степен придава особен звук при движение. Същото се получава като отпусна съединителя на място при работещ двигател, даже тогава е по ясен шума понеже колата не се движи. Естествено като е студена колата е по осезаемо. Някой имал ли е подобен проблем? Колата е форестър 98, 122 кс с ръчна скоростна кутия. Масла и други съм сменил наскоро. Може би са по напънал колата из дълбокия сняг като пътувах на скоро.
Някакви идеи?
Поздрави
|
|
|
Съб Дек 29, 2012 6:57 pm |
|
|
Valio
|
Това звучи на лагер на първичния вал на кутията,само дето там са си доста съчмени и ролкови лагери,може да пробваш да сложиш лоста на бавните в средно положение така,че да не е нито на нормални нито на бавни,по този начин отцепваш задната част на първичния вал и евентуално може да разбереш дали е първия лагер или по нататък по вала,лошото е че няма кой да ти каже на 100% без да се разглоби..Имай предвид ,че може и да е нещо друго,така че се посъветвай и с техник от сервиз..
|
|
|
Съб Дек 29, 2012 8:17 pm |
|
|
OFFROADER
|
Привет колега, аз имах същият проблем на мойто Фори и проблемът се оказа лагер на първичния вал. Шумът при мен беше доста силен и при движение с по-висока скорост доста неприятен. След разглобяването се оказа износен доста солиден лагер(двоен сачмен) което ми се видя странно и лагерът беше отчайващо износен с повече от милиметър луфт. Диагностицира се както те посъветва колегата Valio-лоста за бързи-бавни на неутрално положение и ако шумът изчезне работата е ясна. При мен се беше разпаднал и лагерът в маховика, явно не са го сменяли при смяня на съединителя(икономия на 5-8 лв.) и предполагам, че това е помогнало на другият лагер. Прикачени файлове: Lager 1.png Това е износеният лагер при мен(N14 от скицата)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
18
|
|
Нед Дек 30, 2012 1:39 pm |
|
|
vasko9999
Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:35 am Постове: 64 Местоположение: Batak
Автомобил: SUBARU LEGASY 2.2 128ks
Рейтинг: 13
|
OFFROADER написа: Привет колега, аз имах същият проблем на мойто Фори и проблемът се оказа лагер на първичния вал. Шумът при мен беше доста силен и при движение с по-висока скорост доста неприятен. След разглобяването се оказа износен доста солиден лагер(двоен сачмен) което ми се видя странно и лагерът беше отчайващо износен с повече от милиметър луфт. Диагностицира се както те посъветва колегата Valio-лоста за бързи-бавни на неутрално положение и ако шумът изчезне работата е ясна. При мен се беше разпаднал и лагерът в маховика, явно не са го сменяли при смяня на съединителя(икономия на 5-8 лв.) и предполагам, че това е помогнало на другият лагер. Прикачени файлове: Lager 1.png Това е износеният лагер при мен(N14 от скицата) Колега и аз имам абсолютно същия проблем само че на легаси.Когато лоста за бързи и бавни е в неутрално положение няма никакъв шум.Само че при мен шума е по лек(може би в начална фаза)Чува се повече при изкачване(когато отпусна гаста спира),по равно или спускане на скорост също не се чува.Би ли споделил къде в кой сервиз оправи проблема.Също и лагера от къде намери,колко излезе целия ремонт.Поздрави.
|
|
|
Нед Дек 30, 2012 3:08 pm |
|
|
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
Благодаря за бързите и професионални отговори. Да проблема е в този лагер, шума спира м/у бързи и бавни, а на бавни е по слаб. Шума не е толкова силен чува се леко за сега. В сервиза потвърдиха, че е от кутията онзи ден, но не разбират толкова от субару като хората тук и не се насочиха към конкретна част. Посъветваха ме да изчакам и да видя дали шума ще се усили. При мен сменихме съединителя и всичко около него, явно просто на този лагер му е дошло времето. Все пак колата е 98 и я карам по гората доста.
Въпроса е как да подходя, в случая, че ще се прави ясно ама като се отвори кутията цялостен ремонт не трябва ли? Тя и без това включва малко по трудно първа, а на втора прехърква леко, но не е чак толкова зле. Като се сменят лагери не е ли добре да се сменят всички или са много скъпи?
Моля дайте съвет в случая как да постъпя. Благодаря за адекватните отговори и съвети до момента, хубаво е че има такъв форум и активни хора в него.
Поздрави Ивайло
|
|
|
Нед Дек 30, 2012 7:02 pm |
|
|
vasko9999
Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:35 am Постове: 64 Местоположение: Batak
Автомобил: SUBARU LEGASY 2.2 128ks
Рейтинг: 13
|
При мен шума е от една година и не се усилва.На бавни наистина е по слаб.Това лято смених маслото на ск.кутия с мотул 75w90(понеже не бях го сменял) и като че ли шума малко постихна.Когато е по топло лятото и колата загрее добре шума е най силен(маслото стане по рядко).Говорих с един колега с подобен проблем на друга марка кола и ме посъветва да сложа по гъсто масло 80w90,при него така проблема се решил.Ако има някой запознат да сподели дали с по гъсто масло дали ще има ефект.
|
|
|
Нед Дек 30, 2012 8:13 pm |
|
|
Valio
|
vasko9999 написа: При мен шума е от една година и не се усилва.На бавни наистина е по слаб.Това лято смених маслото на ск.кутия с мотул 75w90(понеже не бях го сменял) и като че ли шума малко постихна.Когато е по топло лятото и колата загрее добре шума е най силен(маслото стане по рядко).Говорих с един колега с подобен проблем на друга марка кола и ме посъветва да сложа по гъсто масло 80w90,при него така проблема се решил.Ако има някой запознат да сподели дали с по гъсто масло дали ще има ефект. Така както обясняваш .според мен проблема ти е в деференциала на предните колела,обикновено когато се появи шум в кутията който при "разтоварване" изчезва това се дължи или на касетата на деференциала или на износване в пиньона или короната,проблема се решава с подмяна на целия деференциал или на кутията за по евтино....
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 3:22 am |
|
|
Valio
|
unatata написа: Благодаря за бързите и професионални отговори. Да проблема е в този лагер, шума спира м/у бързи и бавни, а на бавни е по слаб. Шума не е толкова силен чува се леко за сега. В сервиза потвърдиха, че е от кутията онзи ден, но не разбират толкова от субару като хората тук и не се насочиха към конкретна част. Посъветваха ме да изчакам и да видя дали шума ще се усили. При мен сменихме съединителя и всичко около него, явно просто на този лагер му е дошло времето. Все пак колата е 98 и я карам по гората доста.
Въпроса е как да подходя, в случая, че ще се прави ясно ама като се отвори кутията цялостен ремонт не трябва ли? Тя и без това включва малко по трудно първа, а на втора прехърква леко, но не е чак толкова зле. Като се сменят лагери не е ли добре да се сменят всички или са много скъпи?
Моля дайте съвет в случая как да постъпя. Благодаря за адекватните отговори и съвети до момента, хубаво е че има такъв форум и активни хора в него. Поздрави Ивайло Като цяло цената на лагерите няма да те притесни...Обаче смяната им...А после за да стане всичко както трябва и синхронизаторите,ремонта откъм части излиза-500лв.най малко,без да се смятат по особените лагери/иглени,ролкови/,това все пак си струва парите ако си го направиш сам ,иначе труда ще ти вземе още една кожа.. По добре да вземеш друга кутия с известни гаранции все пак,ще си спестиш доста главоболия,пък и ще имаш една за резервни части..
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 3:33 am |
|
|
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
Ами да ясно, че сам няма да я правя също е ясно просто все пак се чудя какво да направя. Много се съмнявам че и в сервиза ще се навият да правят ремонт, все пак ще ги питам и тях. Какво може да стане и колко време мога да карам така? Да следя дали шума се увеличава или? Така ме посъветваха и в сервиза. Ако все пак от това износване има опасност да се счупи нещо по сериозно да се замислям и да правя каквото е нужно.
Ако се стигне до ремонт ще е цялата кутия ясно ама все пак тази новата стара в какво състояние ще е и дали ще пасне на двигателя и всичко останало, има ли много разновидности или? Преди време при VW си спомням, че имаше много различни модификации и много често се слагаше компромисно друга кутия.
Поздрави и весело посрещане Ивайло
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 10:45 am |
|
|
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
vasko9999 написа: При мен шума е от една година и не се усилва.На бавни наистина е по слаб.Това лято смених маслото на ск.кутия с мотул 75w90(понеже не бях го сменял) и като че ли шума малко постихна.Когато е по топло лятото и колата загрее добре шума е най силен(маслото стане по рядко).Говорих с един колега с подобен проблем на друга марка кола и ме посъветва да сложа по гъсто масло 80w90,при него така проблема се решил.Ако има някой запознат да сподели дали с по гъсто масло дали ще има ефект. Аз в началото смених маслото с токова по гъсто 80W90 каквото пише на предния капак на колата, но се оказа много гъсто и зимата трудно превключваше скоростите м/у 1 и 2 ра и затова сложих явно правилното 75W90 и сега е по добре, така че според мен ще направиш грешка ако сложиш по гъстото, поне зимата има голяма разлика, но и лятото също поне сутрин.
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 10:59 am |
|
|
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
OFFROADER написа: Привет колега, аз имах същият проблем на мойто Фори и проблемът се оказа лагер на първичния вал. Шумът при мен беше доста силен и при движение с по-висока скорост доста неприятен. След разглобяването се оказа износен доста солиден лагер(двоен сачмен) което ми се видя странно и лагерът беше отчайващо износен с повече от милиметър луфт. Диагностицира се както те посъветва колегата Valio-лоста за бързи-бавни на неутрално положение и ако шумът изчезне работата е ясна. При мен се беше разпаднал и лагерът в маховика, явно не са го сменяли при смяня на съединителя(икономия на 5-8 лв.) и предполагам, че това е помогнало на другият лагер. Прикачени файлове: Lager 1.png Това е износеният лагер при мен(N14 от скицата) Благодаря за отговора, но ти как реши проблема с ремонт или сменя цялата кутия?
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 11:12 am |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Постове: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
|
Пон Дек 31, 2012 1:50 pm |
|
|
OFFROADER
|
vasko9999 написа: ..... Колега и аз имам абсолютно същия проблем само че на легаси.Когато лоста за бързи и бавни е в неутрално положение няма никакъв шум.Само че при мен шума е по лек(може би в начална фаза)Чува се повече при изкачване(когато отпусна гаста спира),по равно или спускане на скорост също не се чува.Би ли споделил къде в кой сервиз оправи проблема.Също и лагера от къде намери,колко излезе целия ремонт.Поздрави. Привет, при мен когато спусках или когато силата се предава от колелата към двигателя шумът само намаляваше но не изчезваше. Ремонта на кутията си го правих аз, просто не бих се доверил на всеки майстор да пипа по кутията, нещата са доста прецизни, вътре има един куп реголировъчни шайби някой от които са през 8 стотни от милиметъра и човек който не познава добре кутията и последователността на работа може да направи доста бели. Сменил съм лагерът от скицата (лагера е с нестандартни размери и има само оригинален такъв) всички семеринги по кутията и вилката за 1-2 предавка, понеже беше счупена половината. Най-скъпата част е този лагер(към 100 лв.) и както казах става само оригинален.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
Последна промяна OFFROADER на Пон Дек 31, 2012 2:57 pm, променена общо 1 път
|
|
Пон Дек 31, 2012 2:47 pm |
|
|
OFFROADER
|
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 2:54 pm |
|
|
OFFROADER
|
unatata написа: Ами да ясно, че сам няма да я правя също е ясно просто все пак се чудя какво да направя. Много се съмнявам че и в сервиза ще се навият да правят ремонт, все пак ще ги питам и тях. Какво може да стане и колко време мога да карам така? Да следя дали шума се увеличава или? Така ме посъветваха и в сервиза. Ако все пак от това износване има опасност да се счупи нещо по сериозно да се замислям и да правя каквото е нужно.
Ако се стигне до ремонт ще е цялата кутия ясно ама все пак тази новата стара в какво състояние ще е и дали ще пасне на двигателя и всичко останало, има ли много разновидности или? Преди време при VW си спомням, че имаше много различни модификации и много често се слагаше компромисно друга кутия.
Поздрави и весело посрещане Ивайло Аз бих те посъветвал колега да караш зимата така и напролет като се стопли времето да брибегнеш към ремонт. Аз моята я купих с тоя шум и я карах още шест месеца и тогава я ремонтирах. Няма нужда да сменяш всички лагери в кутията, че цифрата за тях е голяма, като вътре има и над 10 иглени лагера. Разглобява се кутията, оглеждат се внимателно всички части за следи от износване и се сменят само повредените детайли. Не бих те съветвал да взимаш втора употреба, че като гледам проблема го има на доста кутии и късмета да оцелиш здрава е като играта на тото пък и цените на тези кутии не е малка и според мен не си заслужава риска да си имаш две повредени кутии. Пък и свалянето и качването на кутията не е никак лесна работа и ако се наложи да се прави два пъти Весели празници и безавариино на всички
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пон Дек 31, 2012 3:21 pm |
|
|
unatata
Регистриран на: Съб Юни 26, 2010 8:34 pm Постове: 57 Местоположение: Стара Загора
Skype: ivailo_klisurov
Автомобил: Subaro Forester 2,0 122
Рейтинг: 0
|
Супер благодаря за съвета така и ще направя.
За много години на всички
|
|
|
Сря Яну 02, 2013 6:17 pm |
|
|
plcb
brave sir robin
Регистриран на: Съб Яну 20, 2007 6:41 pm Постове: 211 Местоположение: София-Казанлък Рейтинг: 6
|
Здравейте колеги, написаното от вас много помогна за диагностиката на моя проблем! Става дума за фори 2003, шума се появи без предизвестие или тормоз от моя страна. По описанията, които давате се ориентирах да търся проблема точно в този лагер. Въпросът ми е, от къде мога да купя въпросният, или като цяло, лагер за скоростна кутия!? Благодаря!
_________________ PLACEBO RULES
|
|
|
Сря Фев 13, 2013 6:16 pm |
|
|
asio
Регистриран на: Вто Яну 11, 2011 5:51 pm Постове: 42 Местоположение: Plovdiv Рейтинг: 16
|
Здрасти. От скоро и аз съм собственик на импреза. Тъй като гореописания проблем е наличен и при мен (малко взе да ме разочарова легендарната марка subaru), искам да ви попитам скоростна кутия от 96 Legacy 2000cc дали е същата като на 93 imreza 1600cc?
|
|
|
Пет Апр 05, 2013 2:38 pm |
|
|
todor 000
Пресен - пресен
Регистриран на: Пет Яну 03, 2014 8:05 pm Постове: 2
Автомобил: subaru
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги,отскоро и аз се сдобих с форестър2000 г. и имам шум в кутията-(ръчна).От прочетеното явно става въпрос за лагера на първичния вал.Та въпроса ми е къде във Варна да намеря читав маистор и ако може да не ми свали кожата от гърба.Благодаря предварително за инфото.
|
|
|
Пон Яну 06, 2014 8:28 pm |
|
|
Valio
|
|
Вто Яну 07, 2014 12:33 am |
|
|