Дебитомер Subaru Forester 2.0X,158ps,2006г.
Автор |
Съобщение |
tiho
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 12:53 pm Мнения: 23 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Привет, колеги. И аз имах проблем със забиване на муцуната на Форестъра. Газ. Течна фаза. Дори в някои от "белите" сервизи ме убеждаваха, че е нормално. Проблема ми го реши Краси в Субаруленд. Колата беше оставена за съединител. Като я е карал е установил, че имам проблем. Съобщи ми, че ми е "извел по високо" някакъв датчик за детонации, който при потегляне "връщал" аванса, и колата забива муцуна. Сега колата върви като нова. Успех.
|
|
|
Нед Дек 27, 2015 2:55 pm |
|
|
tiho
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 12:53 pm Мнения: 23 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Всеки проблем има решение. Но когато в "бял сервиз" ме убеждаваха, че е нормално...
|
|
|
Нед Дек 27, 2015 3:49 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
tiho написа: Всеки проблем има решение. Но когато в "бял сервиз" ме убеждаваха, че е нормално... То донякъде е нормално. Имай предвид, че махането на детонационния датчик от мястото където е монтиран също не е нормално. И все пак интересно ми е след преместването на датчика - колко време си е добре?
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Дек 28, 2015 10:18 am |
|
|
tiho
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 12:53 pm Мнения: 23 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Преди два месеца ми преместиха датчика. Вече навъртях 5-6000 км(40:60 градско/извънградско). Разликата в градското каране е много осезаема, към по-добро.
|
|
|
Пон Дек 28, 2015 12:01 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
tiho написа: Преди два месеца ми преместиха датчика. Вече навъртях 5-6000 км(40:60 градско/извънградско). Разликата в градското каране е много осезаема, към по-добро. Някъде бях чел за тоя "цяр". Добре е да имаш предвид, че преместването на датчика го заглушава доста сериозно, при което ECU-то може да дръпне още по-напред "аванса" и евентуално да причини истински детонации, които при натоварване и високи обороти могат да счупят мотора. Обратното - върнатия "аванс", макар и правещ колата да върви зле, няма почти никакви негативно въздействие върху механиката на мотора. Детонациите чупят мотори, върнатата центровка - не. Бих те посъветвал да караш само с премиум бензин и хубава газ. И да се ослушваш отвреме навреме за детонации, особено в жегите, и особено на по-високи обороти...
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Дек 28, 2015 1:19 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Ами за сега решавам проблема, като махна минусовата клема за 1-2 мин. След това от проблема няма и следа. Вероятно ECU-то се шашка, когато е на газ и задава някакви корекции, които не са много правилни. Въпроса ми е защо вървя 1 година (17 000км.) без никакви проблеми и чак сега взе да се случва това?!
|
|
|
Пон Дек 28, 2015 1:43 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Колко дни/седмици изкарваш до следващия ресет? Причината да се оправя е съвсем проста - learning таблиците на корекцията на аванса се нулират. Забиването го има щото в определен диапазон са набити минуси за връщане на аванса. Според най-масовата теория - детонационния датчик чува шумове от AVCS-а при крайните ъгли на валовете от 50 градуса (между 2000-3000 оборота), които интерпретира като детонация, и коригира learning таблицата в тия зони да връща. Затова с ресет оправяш работата за известно време. Но все пак това е само хипотеза. За да се потвърди трябва да се логнат малко данни...
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Дек 28, 2015 11:12 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
damon написа: Колко дни/седмици изкарваш до следващия ресет? Причината да се оправя е съвсем проста - learning таблиците на корекцията на аванса се нулират. Забиването го има щото в определен диапазон са набити минуси за връщане на аванса. Според най-масовата теория - детонационния датчик чува шумове от AVCS-а при крайните ъгли на валовете от 50 градуса (между 2000-3000 оборота), които интерпретира като детонация, и коригира learning таблицата в тия зони да връща. Затова с ресет оправяш работата за известно време. Но все пак това е само хипотеза. За да се потвърди трябва да се логнат малко данни... Ами около месец, че и малко отгоре даже последния път изкарах. Аз нямам такава система за промяна на газоразпределението. При форестъра само 2.5 XT имат AVCS. http://drive2.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm
|
|
|
Вто Дек 29, 2015 11:37 am |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Това е за Щатите. 158 к.с. двигателя на Форестър е EJ204 с AVCS на всмукателните валове.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Вто Дек 29, 2015 12:16 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
damon написа: Това е за Щатите. 158 к.с. двигателя на Форестър е EJ204 с AVCS на всмукателните валове. Възможно е не съм се ровил чак толкова по двигателя. За сега само сменям консумативи и карам.
|
|
|
Вто Дек 29, 2015 1:26 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Viper написа: Възможно е не съм се ровил чак толкова по двигателя. За сега само сменям консумативи и карам. Щом не си се ровил, ще ти го напиша по-подробно. Първоначално се почва оттам, че производителя е сложил тоя датчик за да не се счупи мотора, най-вече заради неконсистентното качество на горивото по света. ЕКУ-то се адаптира към горивото слушайки детонационния датчик, който е нещо като микрофон. Компютъра издърпва напред (до някакви граници в зависимост от таблиците) аванса, т.е. подава искрата по-рано ако не чува детонации. Така колата върви по-добре, но не се рискуват детонации. В момента в който се появят детонации ЕКУ-то се намесва връщайки аванса и по този начин може да караш дори и на много лош бензин - вярно, няма да върви много добре заради върнатия аванс, но детонациите са спрени. Сега нали разбираш колко лоша идея е да се заглушава или премахва детонационния датчик? В отделните случаи, когато това е крайно необходимо, то се прави изключително внимателно - например чрез подбор на правилен кондензатор свързан паралелно на датчика, но тогава задължително не се прекалява с капацитета и се кара само с премиум бензин. Иначе има още един начин - махаш детонационния датчик и на негово място слагаш един 500 кОм резистор и колата ти ще тръгне още по-добре. Иначе по твоя проблем (предполагам забиване между 2 и 3 хил. оборота) - виж линка по-назад. Характерен и добре известен е при EJ204 двигателя и заглушаването на датчика е един от най-старите начини за оправяне. Руснаците го правят с кондензатор, но го подбират чрез експерименти.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 11:10 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
damon написа: Viper написа: Възможно е не съм се ровил чак толкова по двигателя. За сега само сменям консумативи и карам. Щом не си се ровил, ще ти го напиша по-подробно. Първоначално се почва оттам, че производителя е сложил тоя датчик за да не се счупи мотора, най-вече заради неконсистентното качество на горивото по света. ЕКУ-то се адаптира към горивото слушайки детонационния датчик, който е нещо като микрофон. Компютъра издърпва напред (до някакви граници в зависимост от таблиците) аванса, т.е. подава искрата по-рано ако не чува детонации. Така колата върви по-добре, но не се рискуват детонации. В момента в който се появят детонации ЕКУ-то се намесва връщайки аванса и по този начин може да караш дори и на много лош бензин - вярно, няма да върви много добре заради върнатия аванс, но детонациите са спрени. Сега нали разбираш колко лоша идея е да се заглушава или премахва детонационния датчик? В отделните случаи, когато това е крайно необходимо, то се прави изключително внимателно - например чрез подбор на правилен кондензатор свързан паралелно на датчика, но тогава задължително не се прекалява с капацитета и се кара само с премиум бензин. Иначе има още един начин - махаш детонационния датчик и на негово място слагаш един 500 кОм резистор и колата ти ще тръгне още по-добре. Иначе по твоя проблем (предполагам забиване между 2 и 3 хил. оборота) - виж линка по-назад. Характерен и добре известен е при EJ204 двигателя и заглушаването на датчика е един от най-старите начини за оправяне. Руснаците го правят с кондензатор, но го подбират чрез експерименти. Аз ако карам само с премиум бензин вероятно няма да имам никакви проблеми. На по простите коли, на които можеше да им коригираш аванса от делкото механично (както съм го правил масово на предните си коли) да не би да им е ставало нещо? Да после като обърна на бензин чука аванса но ти си знаеш и не тормозиш мотора или пък ако ще го правиш излизаш отваряш капака и коригираш леко за на бензин (ставаш нещо, като аванс процесор). Не вярвам да се случи нещо фатално по двигателя при липсата на тоя сензор (при моето каране), но така или инъче не смятам за момента да пипам каквото и да било, особедно ако изкарвам месеци наред така. Причина да го сложат със сигурност има но всичко зависи от задкормилното у-во. Знаеш, че си го махнал работиш по плавно с педала на газта, не форсираш до ограничител мотора и т.н. Предния път сама се оправи след едно извънградско каране, но пък втория път като се влоши пак беше след извънграско каране. Проблема до голяма степен при нас в България е в некачественатите горива и най-вече газта. Експериментите с разни кондензатори и съпротивления не са за всеки защото може да пострада ECU-то и тогава не ми се мисли
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 1:53 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Viper написа: Проблема до голяма степен при нас в България е в некачественатите горива и най-вече газта. За съжаление - не. Проблемът идва от паразитни шумове към датчика от AVCS муфите при по-големите ъгли (между 2 и 3 хил. оборота). Заглушаването на датчика е един от първите методи за заобикаляне на проблема. Руснаците от 2012-та го лекуват с ре-мап на ъглите на AVCS-а, но у нас съм почти сигурен, че никой не може да го прави. Засега не е известен по-добър начин.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 9:17 pm |
|
|
ada77
Регистриран на: Нед Яну 22, 2017 10:12 am Мнения: 65 Местоположение: ямбол
Автомобил: subaru forester 2.0x/2006
Рейтинг: 15
|
Колеги а нормално ли е когато махна капачките на шайбите на смукателните валове (вариаторите на avcs) да тече масло и ако не някой знае ли имали ремонтен комплект за тях ето нагледно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Ное 17, 2019 3:29 pm |
|
|
ico_tech
|
Нормално е да има масло - тези ролки работят с масло Сега, като си ги махнал имаш два варианта: - купуваш си оригинални о-ринги - продават се (mimo13) - купуваш си о-ринги по размер от EPDM/Viton и затваряш. Не знам каква ти е била идеята да ровиш там, но много внимавай с тия болтчета в средата, че отвиването им е зверски проблем
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 18, 2019 4:34 pm |
|
|
ada77
Регистриран на: Нед Яну 22, 2017 10:12 am Мнения: 65 Местоположение: ямбол
Автомобил: subaru forester 2.0x/2006
Рейтинг: 15
|
Мисля да ги свалям да почиствам механизма и да ги видя за разни наранявания защото си мисля че това замисляне между 2000 и 3000 оборота идва от там.А и до колкото съм изчел там маслото е на принципа на хидравлика с налягане на маслото ако губи налягане работи ли коректно avcs а там при капачката щом има масло не се ли губи ефекта на налягането на маслото.
|
|
|
Пон Ное 18, 2019 8:35 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, преди да ровиш по хардуера вземи разгледай софтуера. Ако има разлики в двете банки те ще излязат в градуси. Нищо не можеш да почистиш. Сваляш ги, което е зор, и после виждаш, че отзад болтчетата за отваряне на ролката са еврейска звезда с липсваща хромозома (имат пет лъча) . Оставаш си с дертовете по ваденето... Камерата зад тази капачка е за изравняване на налягането, болта е с дупка поради тази причина. На ролката няма какво да й стане, ако не си задирал лагери. Виж на актуаторите е друг въпрос. Та така, ако търсиш причина, що не върви тоя ми ти 158 кс мотор - има много други точки, които да провериш, преди да буташ там.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 18, 2019 9:55 pm |
|
|
Vmax
|
ada77 написа: Мисля да ги свалям да почиствам механизма и да ги видя за разни наранявания защото си мисля че това замисляне между 2000 и 3000 оборота идва от там.А и до колкото съм изчел там маслото е на принципа на хидравлика с налягане на маслото ако губи налягане работи ли коректно avcs а там при капачката щом има масло не се ли губи ефекта на налягането на маслото. viewtopic.php?f=10&t=23308
|
|
|
Вто Ное 19, 2019 10:49 am |
|
|
Alxx
|
Бих си позволил да уточня: предпоследното мнение в темата, това на damon.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 19, 2019 7:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта |
|