Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:48 pm



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
 Диагностика на неизправни възли и системи при Форестер 99-07 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 9:05 pm
Мнения: 130
Местоположение: Ямбол
Автомобил: VW Passat
Телефон: 0899 951 395
Рейтинг: 337
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Subaru Forester 1997-2005
Диагностика на неизправни възли и системи


Увод
Надеждността на възлите и компонентите на съвременните автомобили е толкова висока, че при своевременна замяна на износените и излезли от строя (в резултат на стареене на материалите) детайли, вероятността от внезапния им отказ е крайно ниска. Отказите рядко се случват спонтанно, и обикновено са резултат на продължително развитие на дефект. В частност, излизането от строя на механичните компоненти практически винаги се предшества от възникване и еволюция на характерни симптоми, проявяващи се понякога много хиляди километри пробег преди отказа. Тези компоненти, които могат да излязат от строя неочаквано, обикновено не се явяват жизнено важни за функционирането на основни възли и системи на автомобила, или лесно може да се заменят в пътни условия (на пътя).
Основополагаща крачка, при изясняване на причините за всеки отказ, се явява изборът на начална точка на търсенето. Често причината се оказва лежаща на повърхността, но в някои случаи се налага да се потрудиш, провеждайки неголямо разследване. Автолюбителят, извършил около половин дузина случайни проверки, замени и поправки, напълно има шанс да намери причината за отказа (или неговия симптом), обаче такъв подход не може да се счита за разумен, с оглед на неговата трудоемкост, безцелност, губене на време и средства. Много по-ефективен се оказва спокойният, логически подход при търсене на излезлия от строя възел или компонент. Задължително трябва да се вземат под внимание всички предшестващи повредата, понякога незначителни симптоми и необичайни сигнали, като загуба на развиваната от двигателя мощност, изменение показанията на измервателните уреди, възникването на необичайни звуци и миризми и т.н. Не забравяйте, че изходът от строя на такива компоненти, като предпазителите или свещите на запалването могат да бъдат само симптом за по-дълбоко, скрито нарушение.
По-надолу е показана достатъчно проста схема за диагностика на най-често срещаните откази. Причините за нарушенията и техните симптоми са групирани по тяхното отношение към функционирането на конкретния агрегат или система: „Двигател”, „Система за охлаждане” и т.н.
Независимо от естеството на повредата, в основата на разследването на нейните причини винаги стоят едни и същи базови принципи:
-Уверете се в правилността при определяне симптомите на повредата. Това означава увереност в определянето на границите на търсенето, което е особено важно при оказване на помощ при диагностика на повредата на друг автолюбител, който не може адекватно да изложи симптомите на своята повреда.
-Старайте се да не пропуснете очевидните признаци. Например, ако двигателят не може да запали, не се стеснявайте да проверите наличието на гориво в резервоара (при това не трябва да се предоверявате на собственика на неизправния автомобил). В случай на отказ на електрооборудването, най-напред трябва да се провери състоянието и надеждността на скрепване на клемните съединения, и чак след това има смисъл да се използват диагностичните прибори.
-Старайте се да отстраните причината на повредата, а не нейния симптом. Замяната на изтощения акумулатор с нов ще помогне за стартирането на двигателя, но причината за разреждането на стария ще си остане неотстранена, което ще доведе до бързото излизане от строя и на новия. Също така замяната на омаслените свещи ще позволи за някакво време да се възстанови правилното функциониране на двигателя, но отказът непременно скоро ще се повтори (ако причината примерно е била просто в използването на неправилния тип свещи).
-Не приемайте за даденост никакви на пръв поглед „очевидни” твърдения. Помнете, че „новият” компонент също така може да се окаже неизправен, особено ако дълго време е пролежал в багажника- не следва да се изключва компонент от списъка за проверка само по тази причина, че той е нов или неотдавна монтиран.
Ако пренебрегнете тези препоръки не би трябвало да се учудите, когато изяснената в крайна сметка причина за отказа, се окаже лежаща на повърхността (пред очите ви) още от самото начало.


Диагностика на отказите и причините за намаляване ефективността на отдаване (намаляване мощността) на двигателя:

Двигателят не се завърта при опит за пуск:
1. Окислени са полюсните клеми на акумулатора, или е отслабено закрепването към тях на накрайниците на електропроводите.
2. Разреден или неизправен акумулатор.
3. АТ (Автоматичната Трансмисия) не е приведена в положение „Р” или „N”.
4. Скъсана или повредена по друг начин електрическа верига за стартиране на системата, или отслабено закрепване на клемите на контактните съединения.
5. Приводния механизъм на стартера е заклинен в зъбчатия венец на маховика.
6. Излязло от строя тягово реле на стартера.
7. Неизправен електромотор на стартера.
8. Неизправен изключвател на запалването.
9. Счупени или износени зъби на приводния механизъм на стартера или зъбчатия венец на маховика.
10. Двигателят е заклинен- опитайте се да го превъртите ръчно.

Двигателят се завърта, но не запалва:
1. Празен резервоар за горивото.
2. Разреден акумулатор (двигателят се завърта твърде бавно).
3. Окислени са полюсните клеми на акумулатора, или е отслабено закрепването към тях на накрайниците на електропроводите.
4. Нарушена проходимост на горивните линии, неизправна бензинова помпа, или блокирани вентилационни отвори на резервоара за горивото.
5. Нарушена изправност на функциониране на инжектора за студен старт или термочувствителния датчик- изключвател (при съответстващата комплектация на автомобила).
6. Неизправни компоненти на разпределителя (дистрибутора) на запалването.
7. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
8. Нарушена регулировка хлабините на клапаните.
9. В горивото има вода.
10. Неизправна бобина на запалването.
11. Неизправна горивна дюза(и).
12. Овлажнени или повредени компоненти на системата за запалването.
13. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
14. Скъсана или повредена по друг начин електрическа верига за стартиране на системата, или отслабено закрепване на клемите на контактните съединения.
15. В резултат на отслабено закрепване на разпределителя (дистрибутора) е нарушен ъгълът на предварение на запалването.
16. Фазите на газоразпределението са нарушени в резултат на износени компоненти на ГРМ (газо-разпределителния механизъм).
17. Скъсан или охлабен газоразпределителен ремък.

Затруднено палене на студен двигател:
1. Разреден акумулатор.
2. Окислени полюсни клеми на акумулатора, или е отслабено закрепването към тях на накрайниците на електропроводите.
3. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
4. Неизправна система за подаване на горивото.
5. Утечки на гориво през горивна дюза(и).
6. Пробиви в палеца на разпределителя (дистрибутора), изглеждащи като графитени писти (при съответстваща комплектация на автомобила).
7. Намалено компресионно налягане в цилиндрите на двигателя.

Затруднено палене на топъл двигател:
1. Замърсен е въздушния филтър, или по друг начин е нарушена неговата проходимост.
2. Неизправна система за подаване на горивото (горивото не достига в горивните дюзи).
3. Окислени клемни съединения на акумулатора (особено „масата”- отрицателния полюс, означен с „-”).
4. Нарушено качество на заземяването на силовия агрегат.
5. Неизправен индуктивен датчик в разпределителя на запалването (при съответстваща комплектация на автомобила).
6. Прекалено високо ниво на поплавъка на горивото (за карбураторни модели).
7. Нарушено правилно функциониране на инжекционната система или системата за управление на двигателя.
8. Неизправна система за улавяне на горивните изпарения (EVAP).
9. Намалено компресионно налягане.

Развъртането на стартера е затруднено, или е съпроводено от странични шумове:
1. Счупени или износени зъбци на предавката за задвижване на стартера или зъбния венец на маховика.
2. Охлабeни или изпаднали болтове за закрепване на стартера.
3. Износени или повредени вътрешни компоненти на стартера.

Двигателят запалва, но веднага изгасва:
1. Скъсана или по друг начин повредена електрическата верига на системата за запалване, или отслабен крепеж на клемите на контактните съединения на разпределителя, бобината на запалването или генератора.
2. „Горивен глад” на горивна дюза(и).
3. Нарушена херметичност (в горивните линии).
4. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.
5. Утечки (нарушена херметичност) на засмуквания въздух, или повредени вакуумни линии.

След престой, под двигателя се образуват следи от масло:
1. Течове през уплътнителя на дъното на картера, или пробката за източване на маслото.
2. Течове през монтажното уплътнение на датчика-изключвател за налягане на маслото.
3. Течове през уплътнителите на цилиндровите глави.
4. Течове през уплътнителите (салниците) на валовете на двигателя.
5. Течове в маслената помпа.

Нарушена стабилност на оборотите при празен ход:
1. Нарушена херметичност.
2. Неизправен клапан на системата за рециркулация на отработените газове (EGR).
3. Нарушена проходимост на клапана PCV (Positive Crankcase Ventilation- Позитивно Вентилиране на Картера).
4. Блокиран въздушен филтър.
5. Бензиновата помпа не осигурява необходимия разход на гориво.
6. Нарушена херметичност на уплътнителите на цилиндровите глави.
7. Износени елементи на ГРМ (газо-разпределителния механизъм).
8. Износени работни гърбици на разпределителния вал(ове).
9. Нарушена регулировка на хлабините на клапаните.
10. Прегорели, или неплътно лежащи в леглата клапани.
11. Нарушен ъгъл за предварение на запалването.
12. Нарушено функциониране на системата на запалването.
13. Нарушено функциониране на термостатичния въздухоочистител.
14. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
15. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
16. Нарушена проходимост на горивна дюза(и).
17. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.
18. Нарушено функциониране на дюзата за студен старт или термочувствителния датчик-изключвател (при съответстваща комплектация на автомобила).

Прекъсвания в запалването при движение на празен ход:
1. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
2. Неизправни високоволтови кабели за свещите на запалването.
3. Овлажнени или повредени компоненти на системата на запалването (дистрибутор).
4. Късо съединение във веригата на запалването.
5. Неизправни компоненти на системата за снижение на токсичността, или нарушена проходимост на съответния тракт.
6. Нарушена проходимост на горивния филтър, или замърсено гориво.
7. Нарушена херметичност.
8. Нарушени настройки на оборотите или на качествата на сместа при празен ход.
9. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
10. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
11. Нарушено функциониране на дюзата за студен старт или термочувствителния датчик-изключвател (при съответстваща комплектация на автомобила).
12. Нарушена проходимост на горивна дюза(и).

Прекъсвания в запалването при движение на скорост:
1. Нарушена проходимост на горивния филтър/съединителния тракт на системата за захранване с гориво.
2. Намалено налягане на гориво.
3. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
4. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
5. Спукана дистрибуторна капачка, нарушена надеждност на закрепванията в контактните съединения на високоволтовите кабели за свещите, или вътрешни дефекти на дистрибутора.
6. „Пробиви” в кабели за свещите.
7. Неизправни компоненти на системата за снижение на токсичността на отработените газове.
8. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
9. Неизправна система на запалването, или отслабени контактни съединения на нейната електроинсталация.
10. Нарушена херметичност.
11. Неизправна горивна помпа, или намалено налягане на горивото.
12. Нарушена вентилация на резервоара за гориво.

Прекалено високи обороти на празния ход:
1. Нарушена плавност на хода на дроселната клапа.
2. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.
3. Утечки (загуби, „пробиви”) във входящия въздушен тракт.
4. Нарушена изправност на функциониране на системата за управлене на двигателя.

Акумулаторът не „задържа” заряд:
1. Износен приводен ремък на генератора, или нарушена регулировка на неговото натягане.
2. Окислени полюсни клеми на акумулатора, или отслабено закрепване към тях на накрайниците на електропроводите.
3. Намалено ниво на електролита в отделни клетки на акумулатора.
4. Генераторът не доставя небходимия ток на зареждане.
5. Скъсана или по друг начин повредена електрическа верига на системата за зареждане, или отслабено закрепване на клемите на контактните съединения.
6. Става разреждане на акумулатора вследствие на късо съединение в бордовото електроокабеляване.
7. Вътрешен дефект на акумулатора.

Контролната лампа на запалването (заряда) продължава да свети при работещ двигател:
1. Вътрешен дефект на генератора или регулатора на напрежението.
2. Износен или скъсан приводен ремък на генератора, или нарушена регулировка на неговото натягане.
3. Износени, заклинени или замърсени четки на генератора.
4. Отслабени или счупени пружини на четките на генератора.
5. Скъсана електроинсталация на контура за зареждане, или отслабено закрепване на клемните съединения.

Контролната лампа на запалването (заряда) не светва при завъртане на ключа в положение "ON" :
1. Изгоряла нажежаема жичка.
2. Неизправна печатна платка на комбинацията за приборите, или ламподържател.
3. Неизправен генератор.

Пропуски в запалването по време на движение:
1. Нарушена проходимост на горивния филтър, или замърсено гориво.
2. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
3. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
4. Спукана дистрибуторна капачка, нарушено качество на контактните съединения на високоволтовите кабели за свещите, или вътрешни дефекти на дистрибутора на запалването.
5. Повредени кабели за свещите.
6. Неизправни компоненти на системата за снижение на токсичността на отработените газове.
7. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
8. Неизправна бобина на запалването.
9. Неизправна система на запалването.
10. Нарушена херметичност във входящия тръбопровод, или през съединителните вакуумни шлангове.
11. Нарушена проходимост на горивните дюзи.
12. Утечки в клапан EGR (системата за рециркулация на отработените газове).
13. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.

Стабилността на оборотите на двигателя се нарушава по време на ускорение:
1. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
2. Неизправна система на запалването.
3. Нарушена проходимост на горивните дюзи.
4. Намалено налягане на горивото в резултат на нарушено функциониране на бензиновата помпа или проходимостта на горивните линии.
5. Нарушено функциониране на горивните дюзи, или системата за управление на двигателя.
6. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
7. Отслабено закрепване на конектор(и) от окабеляването за горивна дюза(и).
8. Нарушена проходимост на горивния филтър.
9. Утечки (загуби) на въздух във входящия тракт.
10. Нарушено правилно функциониране на системата EGR (система за рециркулация на отработените газове).

Двигателят работи на тласъци при държан неподвижно педал на газта:
1. Утечки (загуби) на въздух във входящия тракт.
2. Неизправна горивна помпа, или регулатор на налягането на горивото.
3. Отслабено закрепване на конектор(и) от окабеляването за горивна(и) дюза(и).
4. Нарушено функциониране на системата за управление на двигателя.

Двигателят самопроизволно загасва:
1. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.
2. Нарушена проходимост на горивния филтър, или попаднала влага в горивната система.
3. Овлажнени или повредени компоненти на системата на запалването (дистрибутор и кабели за свещи).
4. Неизправни компоненти на системата за снижение на токсичността на отработените газове.
5. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
6. Нарушена херметичност в корпуса на дросела, входящия тръбопровод или през съединителните шлангове.
8. Нарушена регулировка на хлабините на клапаните.
9. Неизправна горивна помпа, или спаднало горивно налягане.
10. Нарушена вентилация на горивния резервоар, или блокирани бензинопроводи.
11. Нарушено правилно функциониране на системите за подаване на гориво или за управление на двигателя.

Намалена мощност на двигателя:
1. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
2. Прекалено голям луфт на вала на разпределителя на запалването (при съответстваща комплектация на автомобила).
3. Износен палец на разпределителя, дистрибуторна капачка, кабели на свещите или бобина на запалването.
4. Износени или повредени свещи на запалването, или нарушени хлабини между електродите на свещите.
5. Неизправна инжекционна горивна система.
6. Блокиран въздушен филтър.
7. Заклинени спирачки.
8. Намалено ниво на маслото в автоматичната трансмисия.
9. Пробуксуване на съединителя.
10. Нарушена проходимост на горивния филтър, или попаднала влага в горивната система.
11. Нарушено правилно функциониране на системата EGR (система за рециркулация на отработените газове).
12. Автомобилът е зареден с нестандартно гориво.
13. Намалено, или неравномерно разпределено между цилиндрите на двигателя компресионно налягане.
14. Блокирана система за отвеждане на отработените газове.
15. Неизправна горивна помпа, или спаднало горивно налягане.
16. Нарушена херметичност във входящия въздушен тракт.
17. Нарушено правилно функциониране на системите за подаване на гориво или за управление на двигателя.

Възникване на детонации в изпускателния тракт:
1. Нарушено правилно функциониране на системата EGR (система за рециркулация на отработените газове).
2. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
3. Нарушено правилно функциониране на термостата на въздушния филтър.
4. Нарушена херметичност.
5. Нарушена регулировка хлабините на клапаните.
6. Повредени клапанни пружини, или е налице т.нар. „залепване” на клапаните.
7. Нарушена херметичност във входящия въздушен тракт.
8. Неизправност във вторичния (високоволтов) контур от запалителната система (изолатори на свещи, високоволтови кабели, капачка/ палец на дистрибутора и т.н.).
9. Неизправна инжекционна горивна система.

По време на ускоряване, или при повишение на натоварването на двигателя, възникват чукания, предизвикани от твърде ранно запалване или детонация:
1. Зареденото гориво не е от необходимия вид.
2. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
3. Прекомерно образуване на нагар в горивните камери.
4. Нестандартни свещи на запалването.
5. Неизправна инжекционна горивна система.
6. Повредени високоволтови кабели.
7. Износени или повредени компоненти на разпределителя на запалването (дистрибутора).
8. Нарушено правилно функциониране на клапана на EGR (exhaust gas recirculation- система за рециркулация на отработените газове).
9. Нарушена херметичност.
10. Неизправен датчик за детонации.

Двигателят продължава да работи след изключване на запалването (дизел-ефект):
1. Утечки в горивните дюзи.
2. Твърде високи обороти на празния ход.
3. Твърде висока работна температура на двигателя.
4. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
5. Прекомерно образуване на нагар по челата на буталата.
6. „Залепване” на клапаните.
7. Неправилно регулирани хлабини на клапаните.
8. Нарушено правилно функциониране на системата EGR (система за рециркулация на отработените газове).
9. Нарушено правилно функциониране на системата за прекъсване на подаване на гориво.

Спад в налягането на маслото в двигателя:
1. Намалено ниво на маслото, или зареденото масло не е от необходимия вид.
2. Износени лагери на двигателя и/или маслената помпа.
3. Двигателят е прегрял.
4. Блокиран маслен филтър.
5. Нарушена проходимост на решетъчния филтър на маслозаборника.
6. Прекалено ниска честота на оборотите на празен ход.
7. Късо съединение в електрическия сноп.
8. Неизправен датчик за налягане на маслото.

Извънредно висок разход на двигателно масло:
1. Охлабена пробка за източване на маслото в дъното на картера.
2. Разхлабени болтове за закрепване, или повредена уплътнителна гарнитура на дъното на картера.
3. Разхлабени болтове за закрепване, или повредена уплътнителна гарнитура на предния капак.
4. Повреден преден или заден уплътнител на коляновия вал.
5. Разхлабени болтове за закрепване, или повредена уплътнителна гарнитура на капак на цилиндрова глава(и).
6. Разхлабен монтаж на масления филтър..
7. Разхлабен датчик-изключвател за налягането на маслото.
8. Прекомерно износване на бутала или цилиндри.
9. Износени или повредени бутални сегменти.
10. Износени или повредени маслоотражателни капачета (гумички) на смукателни и/или изпускателни клапани.
11. Износени стебла на клапани.
12. Износени или повредени направляващи втулки на клапани.

Прекомерна консумация на гориво:
1. Замърсен въздушен филтър или по друг начин е нарушена неговата проходимост.
2. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
3. Нарушена настройка на оборотите на празния ход.
4. Утечки в горивния тракт.
5. Нарушена проходимост на горивните дюзи.
6. Нарушено правилно функциониране на системите за подаване на гориво или за управление на двигателя (вкл.map-sensor) .
7. Нарушено правилно функциониране на системите за снижение токсичността (на отработените газове).
8. Недостатъчно налягане в гумите, или монтирани гуми с неподходящ размер.
9. Блокирани („прихванати”) спирачки.

Течове на гориво (в салона и около автомобила отчетливо мирише на бензин):
1. Повредени механически или в резултат от развитие на корозия горивен резервоар, бензинопроводи или техните щуцерни съединения (фитинги).
2. Горивният резервоар е препълнен.
3. Блокиран филтър на въглеродния адсорбер от системата EVAP (система за улавяне на горивните изпарения).
4. Утечки в тракта на системата EVAP.
5. Повредени или прекомерно износени вътрешни компоненти на горивните дюзи.
6. Нарушено правилно функциониране на системата за подаване на гориво.

Шумове от различен род, възникващи при работа на двигателя:
1. Силно глухо чукане, по-често възникващо при ускорение, показва износване или повреда на лагери, или неравномерно износване на коляновия вал.
2. Аналогично на описания по-горе, но малко по-високочестотен звук, също така по-често възникващ при ускорение, говори за възможно износване на мотовилкови (биелни) лагери.
3. Припокриващо се металическо чукане, усилващо се при повишение оборотите на двигателя, и отслабващо със загряването на последния, свидетелства за прекомерно износване на буталата и стените на цилиндрите.
4. Често щракане, зачестяващо при ускорение, говори за износване на буталните болтове или на гнездата, над които болтовете са монтирани в буталата (звукът възниква при всяко преминаване на съответното бутало през ГМТ- „горна мъртва точка”).
5. Металическо щракане, издавано от водната помпа, показва износване на лагери и необходимост от замяна на последната.
6. Честото чукане или щракане, зачестяващо с повишението на оборотите, може да се явява в резултат на нарушена регулировка на хлабините на клапаните- прослушайте клапанния механизъм с помощта на стетоскоп/отрязък от вакуумен шланг. Ако регулирането на клапаните не доведе до подобряване на ситуацията, трябва да се провери състоянието на хидравличните повдигачи и останалите компоненти на клапанния механизъм.
7. Причина за възникване на равномерно металическо чукане или грохот, издаван от привода на ГРМ (газо-разпределителния механизъм), може да се явява износване на газоразпределителната верига или нарушение в регулировката на нейното натягане; проверете също така състоянието на звездичките??? (в оригинала- звездочек).

В някои от случаите, за отстраняване на чукането, помага зареждането на двигателя с масло с по-висок вискозитет.


Диагностика на неизправности в системата за охлаждане:

Двигателят прегрява:
1. Намалено ниво на охлаждащата течност.
2. Повреден приводния ремък или нарушена регулировка на неговото натягане.
3. Нарушена проходимост на радиатора или е блокирана неговата решетка.
4. Неизправна водна помпа.
5. Неизправен термостат.
6. Нарушение във веригата на вентилатора на охладителната система.
7. Механическа повреда по лопатките на вентилатора на охладителната система.
8. Нарушена херметичност на капака на радиатора.
9. Нарушена настройка на ъгъла на предварение на запалването.
10. Трактът на охладителната системата е запушен от въздушна тапа.
11. Зареденото двигателно масло не е от необходимия вид.
12. Неточни показания на измервателя на температурата.

Двигателят се преохлажда:
1. Неизправен термостат.
2. Неточни показания на измервателя на температурата.
3. Нарушение във веригата на вентилатора на охладителната система.

Външни течове на охлаждаща течност:
1. Повредени механически, или разрушени в резултат стареене на материала шлангове (маркучи) на охладителния тракт, или отслабени скоби за тяхното закрепване.
2. Износени или повредени уплътнители на водната помпа (охлаждащата течност ще капе през контролното отверстие).
3. Течове на охлаждаща течност от радиатора или разширителното казанче.
4. Повредени пробки за пълнене или изпразване на водната риза в блока на двигателя.
5. Нарушена херметичност на монтажа (сглобката) на датчика-изключвател за температурата на охлаждащата течност.
6. Повредени уплътнителните гарнитури на блока или има пукнатини в отливката.
7. Неизправен капак на радиатора.
8. Налице е кипене на охлаждащата течност в резултат на прегряване.

Вътрешни течове на охлаждаща течност:
Наличието на вътрешни течове се подтвърждава от присътствие на охлаждаща течност в двигателното масло, предизвикваща емулгиране на последното (маслото става по-плътно, непрозрачно и с бледо-жълтеникав цвят).
1. Пробита гарнитура на цилиндрови глави.
2. Спукана глава или цилиндров блок.
3. Разхлабени болтове за закрепване на цилиндрови глави.

Загуби на охлаждаща течност:
1. В системата е заредено прекомерно количество охлаждаща течност.
2. Охлаждащата течност изкипява в резултат на прегряване.
3. Налице са външни или вътрешни течове на охлаждаща течност (виж по-горе).
4. Неизправен капак на радиатора.
5. Налягането в охладителната система се повишава за сметка на компресията в цилиндрите, в резултат поява на пукнатини в главата или блока, или нарушения в целостта на уплътнителната гарнитура.

Нарушена циркулация на охлаждаща течност:
1. Неизправвна водна помпа - проверете чрез опипване на горния радиаторен шланг.
2. Нарушена проходимост на охлаждащия тракт.
3. Охлабен ремък на привода на водната помпа.
4. Заклинен термостат.
5. Намалено ниво на охлаждащата течност.

Наблюдава се развитие на корозия:
1. Прекомерно замърсена охлаждаща течност- доливайте в системата само дестилирана вода.
2. Прекомерно разреден антифриз.
3. Недостатъчно често се прави смяна на охлаждащата течност и промивка на системата.


Диагностика на неизправности в системата за отопление на купето

Отоплител

Функционирането на вентилатора на отоплителя е напълно нарушено:
1. Изгорял е съответния предпазител. Проверете, заменете.
2. Прекъснато окабеляване.
3. Прекъсване на веригата за превключвателя на управлението/резистивната сглобка на вентилатора.
4. Неизправен електромотор на привода на вентилатора. Проверете, в случай на необходимост заменете.

Нарушено е подаването в салона на топъл въздух:
1. Недостатъчно ниво на течност в системата за охлаждане на двигателя. Проверете, направете нужната корекция, отстранете от тракта на охладителната система въздушните тапи.
2. Двигателят не загрява до нормалната работна температура. Проверете правилното функциониране на термостата. Проверете, в случай на необходимост заменете термостата.
3. Неизправен входящ клапан на топлообменника (радиатора) на отоплителя. Проверете правилното функциониране на привода (вакуумен или с жило) на клапана. Няколко пъти поставете превключвателя за избор на температурния режим в крайни положения, проверявайки изправността на сработване на клапана. Загрейте двигателя до нормална работна температура и, избирайки максимален температурен режим на отоплителя, опипайте шланговете на входа и изхода на мястото, където е монтиран клапана. Ако тръбите имат различна температура, заменете клапана.

При включване на отопителя произтича запотяване на предното стъкло:
1. Отслабена крепежна скоба е довела до теч на охлаждаща течност от шланга, положен близо до двигателния отсек или под панела на приборите (таблото) на автомобила.
2. Течове на охлаждаща течност от топлообменника на отопителя. Внимателно огледайте стелките в краката на водача и предния пътник за наличие на влага.

Охлаждащата течност има характерен сладникав мирис:
-В случай на необходимост направете съответния ремонт, или заменете излезлия от строя топлообменник.

На някои модели, за обезпечаване на достъпа към топлообменника (радиатора) на отопителя, е нужно да се демонтира панелът на приборите (таблото).


Климатична система

Не постъпва въздух през дефлекторите на климатичната система:
1. Изгорял е съответния предпазител (т.нар. „бушон”).
2. Климатичната система се нуждае от зареждане. Внимание: Изпразването, зареждането и проверката на охладителния тракт трябва да се извършва в специализиран сервиз!
3. Неизправен датчик-изключвател за налягане на нисконапорния тракт от климатичната система. 4. Неизправен резистивен монтаж на вентилатора на климатичната система.
5. Повредено електроокабеляване на климатичната система, или излязло от строя съответното реле.

През дефлекторите на климатичната система постъпва загрят въздух:
1. Климатичната система се нуждае от зареждане.
2. Нарушено правилно функциониране на муфата за закрепване на компресора на климатичната система. Проверете състоянието на муфата и електропроводите на нейната верига.

При използване на климатичната система на пода в салона се образуват мокри петна:
1. Нарушена проходимост на дренажната тръбичка на изпарителя от климатичната система. Почистете тръбичката в мястото на нейния изход от салона на автомобила.
2. Нарушена проходимост на шланга, от който се източва изпарителя. Почистете шланга в мястото на неговия изход от салона на автомобила.

Включването на климатичната система се съпровожда от появяване в салона на мирис на плесен:
1. Нарушена проходимост на шланга, от който се източва изпарителя на климатичната система. Почистете шланга в мястото на неговия изход от салона на автомобила.


Диагностика на неизправности в съединителя

Нарушена изправност на изключване на съединителя (при натиснат до пода педал на съединителя е затруднено включването/изключването на задна скорост):
1. Нарушена регулировка на свободния ход на педала.
2. На задвижвания (феродовия) диск е попаднало масло.
3. „Отпусната” („омекнала”) диафрагмена пружина.
4. Течове на хидравлична течност от главния или работния цилиндър на съединителя.
5. В хидравличния тракт на привода на съединителя е попаднал въздух (усеща се „мек” ход на педала).
6. Повреден уплътнителния маншет на буталото на главния или работния цилиндър.
7. Недостатък на смазка в направляващия лагер.

Съединителят пробуксува (оборотите на двигателя се повишават без съответното увеличение на скоростта на автомобила):
1. Износен задвижван (феродов) диск на съединителя.
2. Фрикционнните накладки на феродовия диск са замърсени с масло, поради теч през задното уплътнение (салник) на коляновия вал.
3. Не се е припаснал новият феродов диск (за окончателното припасване на новия феродов диск е необходимо да бъдат извършени не по-малко от 30 ÷ 40 старта).
4. Деформация на монтажа (сглобката) на съединителя/маховика.
5. „Отпусната” („омекнала”) диафрагмена пружина.
6. Налице е „залепване” на буталото в главния цилиндър на съединителя в резултат на попадане на чужди частици.
7. Прегят задвижван (феродов) диск на съединителя (паркирайте автомобила и оставете диска да изстине).
8. Заклинен механизъм за изключване на съединителя.
9. Повредени хидравлични линии на привода на съединителя.

При включване на съединителя възниква вибрация:
1. Замърсени с масло, деформирани, прегорели, или полирани до блясък фрикционни накладки на феродовия диск/работната повърхност на маховика.
2. Отслабени нитове за закрепване на фрикционните (феродовите) накладки.
3. Износени опори на окачването на силовия агрегат, или е отслабено тяхното закрепване.
4. Износени шлици на първичния вал на скоростната кутия или на феродовия диск.
5. Деформация на монтажа (сглобката) на съединителя/маховика.
6. Деформация от „умора” на диафрагмената пружина.

При натискане или отпускане педалът на съединителя възникват странични шумове:
1. Нарушена регулировка на педала на съединителя.
2. Притискателният лагер е заклинен във вала на трансмисията.
3. Износен или повреден направляващия лагер.
4. Спукан задвижван (феродов) диск на съединителя.
5. Деформация от „умора” на торсионните пружини на феродовии диск.
6. Износени компоненти на монтажа (сглобката) на съединителя.
7. Счупена диафрагмена пружина на притискателния диск.
8. Износени или осушени осови втулки на педала на съединителя.
9. Неправилен монтаж на съединителя.
10. Прекалено ниски обороти на празния ход на двигателя.

След освобождаване (отпускане), педалът на съединителя не се връща към първоначалното си положение:
1. Неизправен главен или работен цилиндър на съединителя/заклинено бутало.
2. Повредени или заклинени компоненти на привода за изключванне на съединителя.
3. В хидравличния тракт е попаднал въздух.

За натискане на педала на съединителя се изисква прекомерно усилие:
1. Заклинено бутало в главния или работния цилиндър.
2. Неправилен монтаж (сглобка) на съединителя.
3. Монтиран главен или работен цилиндър с неправилен типоразмер.


Диагностика на неизправности в ръчна скоростна кутия

Установената на неутрална предавка кутия издава шумове при работещ двигател:
1. Износени лагери на първичния вал (шумовете се появяват при отпускане на педала на съединителя и изчезват при неговото натискане).
2. Износен лагер на водещия вал на кутията.
3. Спаднало ниво на трансмисионното масло.
4. Износен притискателен лагер на съединителя (шумовете се появяват при натиснат педал на съединителя и може да намаляват при неговото отпускане).
5. Източници на шума може да се явяват вариации на въртящия момент на двигателя- корекцията на оборотите на празния ход на двигателя може да доведе до отстраняване на проблема.

На всички предавки се чуват шумове:
1. Всяка от изброените по-горе причини, и/или:
2. Износен или повреден вторичен вал на скоростната кутия, или на неговите лагери.

Шумове възникват на конкретна предавка:
1. Износени, смачкани или по друг начин повредени зъбци на предавките.
2. Износени или повредени синхронизатори.

Шумове възникват при превключване на предавки:
1. Нарушено правилното функциониране на съединителя.
2. Неправилен монтаж на синхронизаторите.

Кутията „отскача” от избраната предавка:
1. Втвърден маншет на лоста за превключване на скоростите.
2. Заклинени компоненти на привода за превключване на скоростите.
3. Счупен държач на лагера на първичната предавка, или е отслабено неговото закрепване.
4. Между лоста на съединителя и картера на двигателя е попаднала мръсотия.
5. Износен механизъм за превключване на скоростите.
6. Износени или повредени контролни сачми, жлебове на сферичните опори на вилките за превключване, или контролни пружини.
7. Износени лагери на водения или промеждутъчния вал.
8. Износени опори на окачването на силовия агрегат.
9. Прекомерен осов луфт на предавките.
10. Износени синхронизатори.

Има теч на трансмисионо масло:
1. В кутията е налято прекомерно количество трансмисионо масло.
2. Повреден уплътнител(и) на диференциала или уплътнителния маншет на спидометъра.

Затруднено превключване на скорости:
1. Неизправен съединител.
2. Износени или повредени компоненти на привода за превключване на скоростите.
3. Спаднало ниво на трансмисионното масло.
4. Необходима е смяна на трансмисионното масло.
5. Износен или повреден ударен прът.
6. Заклинени предавки на ръчната скоростна кутия.
7. Износени блокове на синхронизаторите.

Блокиране на кутията при някоя от предавките- Износена, или отслабена приводна тяга.


Диагностика на неизправности в автоматична скоростна кутия

Предвид сложността на конструкцията на АТ (автоматичната трансмисия), на средностатистическия механик-любител ще бъде трудно достатъчно точно да извърши диагностика на нейните повреди и възстановителен ремонт. В случай на възникване на проблеми, различаващи се от изброените по-долу, собственикът на автомобила трябва да се обърне за помощ към специалисти от автосервиз. Не следва, също така, да се бърза с демонтажа на неизправната трансмисия, тъй като много от нейните проверки се извършват „in situ” (на място).

Течове на ATF (масло на автоматичната трансмисия):
1. ATF (маслото на автоматичната трансмисия) обикновено се отличава с тъмно-червен цвят- не трябва да се бъркат следите от негови течове с такива от двигателното масло (последните могат да се нанесат на картера на трансмисията от обдухващия поток въздух).
2. За изясняване на източника на теч, преди всичко трябва да се почисти картера на трансмисията и обкръжаващите го повърхности от мръсотия и смазка. Използвайте качествен обезмаслител или направете почистване на агрегата с пара. Направете с автомобила къс преход, с невисока скорост на движение (за да не могат следите от теча да се нанесат на място, отдалечено от неговия източник). Повдигнете автомобила с крик и го положете върху подпори. Огледайте картера на трансмисията, визуално изяснявайки източниците на течове на ATF. Най-често това са:
а. Дъното на картера на трансмисията: затегнете закрепването и/или заменете уплътнителната гарнитура;
б. Задното удължение на трансмисията: затегнете закрепването и/или заменете уплътнителя;
в. Гърловината за зареждане: заменете гумения маншет в мястото на входа на гърловината в картера на трансмисията;
г. Вентилационната тръбичка: трансмисията е препълнена и/или в картера е попаднала вода;
д. Възелът на включване на спидометъра: заменете уплътнителния пръстен в мястото на входа на приводното жило в картера на трансмисията.

ATF има кафяв цвят или мирише на изгоряло:
-Спаднало е нивото на ATF в трансмисията, или течността е прегоряла и се нуждае от смяна.

Има проблеми с превключването на скорости:
По-долу са изброени най-общите проблеми, които може да се окажат свързани с нарушение на регулировката на привода:
а. Двигателят се стартира в положение, различно от „Р” или „N”;
б. Осветеното на индикаторния панел (табло) положение на трансмисията се отличава от фактически избраното;
в. Автомобилът се задвижва при трансмисия, установена в положение „Р”.

Не се случва автоматично превключване на трансмисията на понижена предавка при пълно натискане педала на газта (kick-down):
-Нарушена регулировка жилото на привода при включване на режима kick-down.

Двигателят се стартира в положение, различно от „Р” или „N”:
-Неизправен датчик-изключвател (блокиратор) за разрешаване на запуска, или е нарушена неговата регулировка.

Трансмисията „отскача” от избраното положение, превключва се трудно или с шум, или не обезпечава постъпателното движение на автомобила напред или назад:
Съществуват множество възможни причини за изброените откази, НО в сферата на компетенция на средностатистическия механик-любител попада само една от тях - нарушение нивото на ATF. Проверете, в случай на необходимост направете корекция на нивото/замяна на маслото и филтъра, успоредно с това проверете състоянието на ATF. Във всички останали случаи автомобилът следва да се достави за диагностика и възстановителен ремонт/замяна на трансмисията в автосервиз.


Диагностика на неизправности в карданния вал

Наблюдават се течове в предната част на карданния вал:
-Повреден или износен заден уплътнител на трансмисията. Проверете също така състоянието на повърхността на плъзгащата вилка.

При включване на предавки (в момент на появяване на натоварване) се появява чукане:
1. Отслабено закрепване на компоненти на задното окачване.
2. Отслабени болтове/гайки на кардания вал.
3. Износени или повредени лагери на карданния шарнир(и).

Усеща се металическо стържене, в съответствие със скоростта на движение на автомобила: -Износени лагери на карданния шарнир(и).

Наблюдават се вибрации:
Най-напред проверете балансирането на колелата и налягането в гумите.
1. Монтирайте в салона на автомобила тахометър и във време на движение се постарайте да определите оборотите на двигателя, при които вибрацията достига максимална интензивност, след това превключете една предавка и доведете оборотите на двигателя до същото значение.
2. Ако вибрацията възниква и достига максимална интензивност при едни и същи обороти на двигателя, независимо от избраната предавка, неин източник не се явява карданния вал, тъй като честотата на неговото въртене зависи от избора на предавателното отношение.
3. Ако превключването на предавки води до изчезване на вибрацията или забележимо снижение на нейната интензивност (при същите обороти на двигателя), трябва да се пристъпи към проверка състоянието на карданния вал:
а. Проверете карданния вал за наличие на признаци на огъване и други деформации, в случай на необходимост направете смяна;
б. Старателно почистете вала- полепналата мръсотия може да се яви като причина за нарушение на баланса;
в. Оценете степента на износване на лагерите на карданните шарнири, в случай на необходимост направете смяна;
г. Проверете баланса на карданния вал или неговия съединителен фланец. Уверете се в присътствието на техните места на балансиращите тежести, снемете вала и го монтирайте завъртян на 180°- ако вибрациите не изчезнат, предайте вала за балансиране;
д. Проверете надеждността на затягане на крепежните болтове/гайки;
е. При съответстващата комплектация на автомобила оценете степента на износване на централния лагер;
ж. Проверете състоянието на задните втулки на трансмисията.

Налице е стържещ звук:
-Уверете се, че прахозащитния капак на плъзгащата вилка не се трие по картера на задното удължение на трансмисията.

Налице е вой или свирене:
-При съответстващата комплектация на автомобила източници на подобни звуци може да бъде централния лагер на карданния вал.


Диагностика на неизправности в задния мост и главната предавка

Чува се страничен шум, еднакъв при движение на скорост и по инерция:
1. Естествен пътен шум.
2. Износени, или неправилно напомпани гуми.
3. Износени или повредени колесни лагери (лагери на главините), или е отслабено натягането им.
4. Спаднало ниво на маслото в диференциала.
5. Неизправен диференциал.

Чукане, възникаващо при потегляне от място или при превключване на скорост:
-Неизправен диференциал, или е нарушена неговата регулировка.

Странични звуци възникват при завиване: Неизправен диференциал.

Наблюдават се вибрации:
Виж подраздела, разглеждащ диагностиката на неизправности на карданния вал. Ако валът е наред, повдигнете с крик задницата на автомобила, положете го върху подпори и ръчно оценете състоянието на колесните лагери (лагерите на главините), в случай на необходимост ги сменете.

Течове на масло:
1. Повреден уплътнител на водещия вал на главната предавка.
2. Повредени уплътнители на полуоски.
3. Отслабено закрепване, или повредена уплътнителна гарнитура на капака на диференциала.
4. Охлабена пробка(и) за изпразване и/или зареждане на диференциала.
5. Нарушена проходимост на вентилационния отдушник на диференциала.


Диагностика на неизправности в спирачната система
Преди да дойдете до заключение за повреда в спирачната система, проверете състоянието и налягането на гумите, равномерността на натоварването на автомобила и ъглите на сходимост на предната ос.

При спиране се нарушава курсовата устойчивост на автомобила:
1. Неправилно напомпани гуми.
2. Нарушена регулировка ъглите на сходимост на предната ос.
3. На една ос на автомобила (предна или задна) са монтирани колела (джанти и/или гуми) с различен типоразмер.
4. Износени, повредени или замаслени спирачни накладки от едната страна (лява или дясна по посока на движение) на автомобила.
5. Прекомерно износени спирачни накладки от едната страна (лява или дясна) на автомобила.
6. Отслабено закрепване на компоненти от предното окачване.
7. Неизправен един или няколко спирачни механизма.
8. Нарушена проходимост на спирачни линии.
9. Охлабени болтове за закрепване на супорта или щита на спирачния механизъм.
10. Заклинено бутало на супорта/колесння цилинъдр на един от спирачните механизми, или е затруднено неговото преместване.
11. На двете страни (лява или дясна по посока на движение) на автомобила са монтирани спирачни накладки с феродо от различен тип.
12. Износени или повредени компоненти на кормилния механизъм или окачването.
13. Нарушена регулировка на преднатягане на колесни лагери (лагери на главините).

При спиране възникват странични шумове (стържене или високочестотно виене):
1. Износени феродови накладки на предните колела- звукът издават датчиците за износване на спирачните накладки.
2. Замърсени или полирани до блясък спирачни накладки.
3. Повреден от корозия спирачен диск/барабан- обикновено след дълъг престой на автомобила.
4. Между диска и щита на спирачния механизъм е попаднал страничен предмет (например камък).
5. Деформиран спирачен щит.

Прекомерно голям ход на спирачния педал:
1. Локално нарушение в спирачната система.
2. Намалено ниво на спирачна течност в резервоара на главния спирачен цилиндър.
3. В хидравличната система е попаднал въздух.
4. Нарушена изправност на функциониране на автоматичните регулатори на спирачните механизми.
5. Неизправен клапан-ограничител.
6. Неизправен главен спирачен цилиндър.
7. Неизправен вакуумен усилвател на спирачките.

Налице е мекота на хода на спирачния педал при неговото отпускане:
1. В хидравличната система е попаднал въздух.
2. Повредени, в резултат на стареене на материала, гъвкави спирачни маркучи.
3. Охлабено закрепване на главния спирачен цилиндър.
4. Неизправен главен спирачен цилиндър.
5. Нарушена настройка на работните хлабини на спирачните накладки.
6. Нарушена проходимост на вентилационния отдушник в капака на резервоара на главния спирачен цилиндър.
7. Деформирани гумени спирачни линии.
8. Размекнати уплътнителни маншети на супортите.
9. Необходима е смяна на спирачната течност.

За спиране на автомобила (при работещ двигател) е необходимо упражняване на прекалено голямо усилие върху спирачния педал:
Виж причините, описани в предния подраздел, плюс следващите:
1. Неизправен вакуумен усилвател на спирачките.
2. Прекалено износено феродо на спирачните накладки.
3. Заклинено бутало(а) на супорта/колесния цилиндър.
4. Замърсени с масло или смазка феродови накладки.
5. Повредени или износени спирачни дискове.
6. Неизправен главен спирачен цилиндър или супорт(и)/колесен цилиндър(и).
7. Неотдавна монтирани и не успели да припаснат нови спирачни накладки.
8. Локално нарушение в спирачната система.

Педалът на крачната спирачка пропада до пода без съпротивление:
1. Намалено ниво на спирачна течност в резервоара на главния спирачен цилиндър, или са налице течове през буталата на супорта/колесния цилиндър.
2. Повредени спирачни линии, или охлабени щуцерни съединения (фитинги).


При спиране възникват пулсации в педала на крачната спирачка:
1. Износени или повредени лагери на главините, или нарушена регулировка на тяхното преднатягане.
2. Неправилно монтирани компоненти на супорта на спирачния механизъм, или между тях са попаднали странични предмети.
3. Налице е прекалено странично „биене” на спирачния диск/овалност на барабана.
4. Неравномерно износени спирачни накладки.

Налице са пулсации в педала на крачната спирачка, при неговото натискане по време на рязко спиране: - Следствие на изправно функциониране на ABS (антиблокиращата система).

По време на спиране възниква вибрация, предавана на спирачния педал или волана:
1. Налице е прекалено „биене” на спирачния диск/деформация на спирачния барабан.
2. Износени феродови накладки.
3. Охлабени болтове за закрепване на супорта/спирачния щит.
4. Износени компоненти на окачването или кормилния привод, или опори.

Блокирали „прихванати” спирачки (снижена ефективност на отдаване на двигателя, колелата прекалено се загряват по време на движение):
1. Нарушена регулировка на изходния прът на педала на крачната спирачка.
2. Нарушена проходимост на входящия щуцер на главния спирачен цилиндър.
3. Заклинено в цилиндъра бутало на главния спирачен цилиндър.
4. Прекалено износени спирачни накладки.
5. Деформирани чашки на буталата в главния спирачен цилиндър, или супортите на спирачните механизми.
6. Нарушена регулировка на ръчната спирачка.
7. Нарушено преднатягане на лагери на главините.
8. Нарушена регулировка на монтажната височина на педала на крачната спирачка.
9. Заклинен колесен цилиндър(и).
10. Нарушена регулировка хлабини на накладките в барабаните на спирачните механизми.
11. Неизправен главен спирачен цилиндър.
12. Нарушена проходимост на спирачните линии.

Задните колела се блокират при нормално спиране:
1. Прекалено силно напомпани гуми.
2. Прекалено износени протектори на гумите.

Задните колела се блокират при екстремно спиране:
1. Прекалено силно напомпани гуми.
2. Прекалено износени протектори на гумите.
3. Замърсени с масло накладки на спирачните механизми за предните колела.
4. Неизправен главен спирачен цилиндър, или монтаж (сглобка) на спирачните механизми.

Ръчната спирачка не удържа автомобила както е необходимо:
-Нарушена регулировка на привода на ръчната спирачка.


Диагностика на неизправности в окачването и кормилния механизъм
Преди да започнете проверки на компонентите на окачването и кормилния механизъм, уверете се че причина за нарушеното функциониране не се явява неправилното напомпване на гумите, монтажа на колела (гуми, джанти) от различен типоразмер, нарушение баланса на колелата, или „прихващане” (блокиране) на спирачките.

Нарушена курсова устойчивост на автомобила:
1. На една ос са монтирани колела (гуми, джанти) от различен типоразмер, или гумите са напомпани с различно налягане.
2. Налице е дефект на гума(и).
3. Износени компоненти на окачването или кормилния механизъм.
4. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
5. „Прихванати” (блокирани) спирачни механизми на предните колела.
6. Нарушено преднатягане на лагери на главините.
7. Счупени или „отпуснати” („омекнали”) винтови пружини на окачването (при съответстваща комплектация на автомобила).
8. Охлабени гайки на джантите.
9. Геометрията на окачването или кормилния механизъм е нарушена в резултат на авария.

Налице е луфт в колелата и повишена вибрация на автомобила:
1. Нарушен баланс на предните колела (вибрацията най-отчетливо се предава през волана).
2. Нарушен баланс на задните колела (вибрацията най-отчетливо се предава през каросерията на автомобила).
3. Нарушено преднатягане на лагери на главините.
4. Износени компоненти на стойките на окачването (амортисьорите).
5. Охлабени гайки на джантите.
6. Гуми, напомпани с различно налягане.
7. Повредени или деформирани джанти.
8. Повредени гуми.
9. Износени компоненти на кормилния механизъм или окачването, или на техните ябълковидни (сферични) шарнири и/или гумено-метални (селенови) втулки.
10. Износена сферична опора(и).

По време на завой и спиране се наблюдава „галопиране” и/или разклащане на автомобила:
1. Охлабено закрепване на стабилизатора за напречна устойчивост.
2. Неизправни амортисьори.
3. Счупени или „отпуснати” („омекнали”) винтови пружини/ресори на окачването.
4. Износени компоненти на кормилния механизъм или окачването, или на техните ябълковидни (сферични) шарнири и/или гумено-метални („селенови”) втулки.
5. Автомобилът е претоварен.

Налице е полюшкване или обща курсова неустойчивост на автомобила:
1. На една ос са монтирани колела (гуми, джанти) от различен типоразмер, или гумите са напомпани с различно налягане.
2. Нарушен баланс на колелата.
3. Неравномерно напомпани гуми.
4. Охлабени гайки на джантите.
5. Недостатъчно смазка на валовете и накрайниците на кормилните щанги.
6. Износени амортисьори.
7. Охлабено закрепване на стабилизатора за напречна устойчивост.
8. Счупени или „отпуснати” („омекнали”) винтови пружини/ресори.
9. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
10. Износени компоненти на кормилния механизъм или окачването, или на техните ябълковидни (сферични) шарнири и/или гумено-метални (селенови) втулки.

Прекалено трудно се върти волана:
1. Намалено ниво на течността на хидроусилвателя на кормилното управление.
2. Неравномерно напомпани гуми.
3. Недостатъчно смазка на сферичните опори и накрайниците на кормилните щанги.
4. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
5. Нарушена регулировка на кормилния механизъм, или намалено ниво на смазка.
6. Нарушена регулировка на преднатягане на лагери на главините.
7. Износени или повредени компоненти на кормилния механизъм.
8. Превключвателят за указаване посоката на завиване пречи на въртенето на волана.
9. Прекалено слабо напомпани гуми.
10. Износени или повредени сферични опори.
11. Износени компоненти на кормилния привод.
12. Виж също така предходния подраздел.

Прекален луфт на волана:
1. Охлабени лагери на главините.
2. Износени втулки на компоненти на окачването.
3. Нарушена регулировка на кормилния механизъм.
4. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
5. Охлабено закрепване на монтажа (сглобката) на кормилния механизъм.
6. Износени компоненти на кормилния привод или окачването.

Отсъства хидравлично усилване на волана:
1. Повреден ремък на привода на помпата на хидроусилвателя, или нарушена регулировка на неговото натягане.
2. Намалено ниво на хидравлична течност.
3. Нарушена проходимост на тръбопроводите на системата за хидравлично усилване.
4. В хидравличния тракт на системата за хидроусилване е попаднал въздух.
5. Неизправна помпа на хидроусилвателя.
6. Неизправен кормилен механизъм.

Нарушено връщане на волана в праволинейно положение:
1. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
2. Прекалено слабо напомпани гуми.
3. Износени компоненти на кормилния механизъм.
4. Нарушена регулировка на кормилната колонка.
5. Износени или повредени сферични опори.
6. Износени или повредени компоненти на кормилния привод.
7. Загуба на смазка в компоненти на кормилния привод.
8. Намалено ниво на смазка в картера на кормилния механизъм.
9. Заклинена кормилна колонка.

Воланът се върти в различни посоки (ляво-дясно) с различно съпротивление:
1. Налягането на въздуха в гумите трябва да бъде равно на предписаното.
2. Автомобилът не трябва да бъде натоварен. На мястото на водача трябва да седи чеовек с маса 75 кг.

Помпата на хидроусилвателя работи с повишен шум:
1. Недостатъчно масло в помпата.
2. Нарушена проходимост на тръбопроводите, или масления филтър на помпата.
3. Охлабено закрепване на приводната шайба.
4. Нарушена регулировка на натягане ремъка на помпения привод.
5. Неизправна помпа на хидроусилвателя.

Странични шумове, произлизащи от предната част на автомобила:
1. Неправилно напомпани гуми.
2. Загуба на смазка в сферичните опори или компоненти на кормилния привод.
3. Охлабено закрепване на кормилния механизъм, компоненти на кормилния привод и окачването.
4. Износени опори на амортисьорите.
5. Повредени амортисьори.
6. Повредени ресори.
7. Охлабени гайки на джантите.
8. Износени или повредени шлици на задните полуоски.
9. Прекален осов луфт на задния мост.

По време на спиране спада управляемостта на автомобила:
1. Износени лагери на главините.
2. Счупени или „отпуснати” („омекнали”) винтови пружини/ресори на окачването.
3. Деформация на спирачни дискове/барабани.

Автомобилът е прекалено „клекнал”:
1. Претоварване.
2. Износени амортисьори.
3. Счупени или „отпуснати” („омекнали”) винтови пружини/ресори на окачването.

Скърцане или други странични шумове, произлизащи от кормилния механизъм:
1. Охлабен крепеж на рейката.
2. Вътрешна повреда на кормилния механизъм.


Налице е прекалено износване на гумите:

Повишено износване на вътрешната или външна част на протектора:
1. Недостатъчно напомпани гуми (износване и на двата края- вътрешен и външен).
2. Нарушена регулировка на ъглите на сходимост на предните колела.
3. Износени компоненти на кормилния привод или окачването, или на техните ябълковидни (сферични) шарнири и/или гумено-метални („селенови”) втулки.
4. Висока скорост при извършване на завои.
5. Механично нарушение на геометрията на окачването в резултат на авария.

„Люспесто” износване (разнищване) на протектора: - Нарушена регулировка на ъглите на сходимост

Износване на централната част на протектора: - Прекалено силно напомпани гуми.

Износване на вътрешния и външен край на протектора:
1. Недостатъчно напомпани гуми.
2. Износени амортисьори.

Неравномерно износване на протектора:
1. Нарушено балансиране на колелата.
2. Прекалено странично „биене” на диска или гумата.
3. Износени амортисьори.
4. Повредена гума.

_________________
„Със себе си съм имал повече проблеми, отколкото с всеки друг човек.” (Дуайт Муди)
Когато си измия колата, върви по-тихо и вози по-меко.
 1

Съб Юли 13, 2013 11:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 9:05 pm
Мнения: 130
Местоположение: Ямбол
Автомобил: VW Passat
Телефон: 0899 951 395
Рейтинг: 337
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Диагностика на неизправности в бордовото електрообурудване

Фарове
Нарушено функциониране на един или двата фара в режим на къси или дълги светлини:
1. Нарушено качество на контакта в мястото на съединяване. Проверете качеството на заземяване на блок-фаровете и изправността на подаваното към тях захранване от акумулатора. Ако подаването на захранване е изправно, а заземлението е наред, заменете излязлата от строя лампа. При нарушено подаване на захранване/заземяване проверете състоянието на електропроводите от съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация).
2. Неизправен превключвател на управлението. Сменете го.

Яркостта на светене на един или двата фара е силно намалена:
1. Налягането на въздуха в гумите трябва да бъде равно на предписаното.
2. Автомобилът не трябва да бъде натоварен. На мястото на водача трябва да седи чеовек с маса 75 кг.
3. Горивният резервоар трябва да бъде запълнен минимум на 90%.


Ходови и габаритни светлини
Ходовите и габаритните светлини не функционират:
1. Нарушено качество на контакта в мястото на съединяване. Проверете качеството на заземяване на блок-фаровете и изправността на подаваното към тях захранване от акумулатора. Ако подаването на захранване е изправно, а заземлението е наред, заменете излязлата от строя лампа. При нарушено подаване на захранване/заземяване проверете състоянието на електропроводите от съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация).
2. Неизправен превключвател на управлението. Сменете го.

Наблюдават се непостоянни откази на ходовите и габаритни светлини:
1. Повредена нажежаема жичка на съответната лампа. Проверете, заменете излязлата от строя лампа.
2. Силно окислен цокъл или фасунга на съответната лампа. Старателно зачистете контактните повърхности, в случай на необходимост заменете излезлия от строя компонент.
3. Повредено електроокабеляване или контактни клеми. Проверете, направете съответните поправки.
4. Неизправен превключвател на управлението. Сменете го.

Яркостта на светене на един от осветителните прибори е силно намалена:
1. Нарушено качество на контакта в мястото на съединяване. Проверете качеството на заземяване на блок-фаровете и изправността на подаваното към тях захранване от акумулатора. Ако захранващото напряжение в мястото на съединяване е силно занижено, проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация).
2. Силно окислен цокъл или фасунга на съответната лампа. Старателно зачистете контактните повърхности, в случай на необходимост заменете излезлия от строя компонент.
3. Неизправен превключвател на управлението. Сменете го.


Вътрешни осветителни прибори
Не функционира или се наблюдават непостоянни откази на вътрешното осветление на салона:
1. Установен в неправилно положение превключвател на управлението. Намерете превключвателя и го превключете его в съответното положение.
2. Нарушено качество на контакта в мястото на съединяване на осветителя. Проверете качеството на заземяване и изправността на подаването на захранване от акумулатора. Ако захранването е прекъснато, проверете състоянието на съответния предпазител, в случай на необходимост го сменете. Проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация). При отсъствие на заземяване, проверете състоянието на контактите на датчиците-изключватели на вратите, отстранете следите от корозия, в случай на необходимост заменете дефектните компоненти.

Яркостта на осветяване на салона е силно намалена:
1. Нарушено качество на контакта в мястото на съединяване на осветителя. Проверете качеството на заземяване и изправността на подаването на захранване от акумулатора. Ако захранващото напрежение в мястото на съединяване е силно занижено, проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация).
2. Силно окислен цокъл или фасунга на съответната лампа. Старателно почистете контактните повърхности, в случай на необходимост заменете излезлия от строя компонент.
3. Неизправен един от превключвателите/датчиците-изключватели на управлението. Направете смяна.


Стоп- светлини
Отказ на една от стоп-светлините:
Нарушено подаване на напрежение към лампата на съответния стоп-сигнал. проверете, ако напрежението се подава нормално, оценете качеството на заземяване, в случай на необходимост заменете лампата. При установяване на признаци за прекъсване контура на захранване или „масата” проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация).

Отказ на двете стоп-светлини заедно:
Нарушено регулиране на датчика-изключвател на стоп-светлините. Проверете, направете съответната корекция. Ако подаването на захранване към стоп-светлините остава нарушено, независимо от изправното функциониране на датчика-изключвател, проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация), направете необходимите корекции.

Яркостта на светене на една или на двете стоп-светлини е силно намалена:
Нарушено качество на контакта на едно от контактните съединения на съответната верига. Проверете качеството на заземяване на лампените сглобки и изправността подаването към тях захранване от акумулатора. Ако захранващото напрежение в мястото на съединяване е силно занижено, проверете състоянието на елементите и съединителните електропроводи на съответната верига (виж Схеми на електрическите съединения- обща информация). Понякога се налага разглобяване на дефектната връзка и почистване на нейните монтажни повърхности.


Контролни лампи

Контролна лампа(и) продължава да свети след пуска на двигателя

Контролна лампа на зареждането на акумулатора:
1. Неизправен генератор или регулатор на напрежението. Проверете, заменете излезлите от строя компоненти.
2. Налице късо съединение в електрическата верига на съответната лампа. Проверете, направете необходимите корекции.

Контролна лампа MIL („malfunction indicator lamp”- лампа-индикатор за неизправност), позната още като лампа „Check engine” (лампа- „Проверете двигателя”):
1. Дошло е време за провеждане на поредното техническо обслужване на двигателя, или са нарушени настроечните параметри на последния. Проведете ТО (техническо обслужване), проверете параметрите на настройките, оценете състоянието на свещите на запалването и въздушния филтър, проверете нивото и състоянието на двигателното масло. Направете необходимите регулировки и замени.
2. Налице е прекъсващо преобедняване на въздушно-горивната смес в резултат на свършване запаса на гориво в резервоара. Заредете автомобила с гориво.
3. Нарушено качество на контактните съединения във веригата на системата за инжектиране/управление на двигателя. Проверете състоянието на електропроводите и контактните съединения на модула за управление и информационните датчици.
4. Налице са загуби от разреждане във входящия тръбопровод. Проверете състоянието на уплътнителната гарнитура и вакуумните шлангове. Заменете дефектните компоненти.
5. Налице е повишен разход на моторно масло в резултат на прекомерно износвана на вътрешни компоненти на двигателя. Направете възстановителен ремонт на силовия агрегат.

Контролна лампа ABS („Anti-Lock Braking System”- антиблокираща спирачна система):
1. Окислени контактни съединения на колесните датчици, или между зъбите на сигналните ротори са заседнали странични частици. Проверете, направете необходимите корекции.
2. Налице са утечки (загуби) в главния спирачен цилиндър. Огледайте цилиндъра, заменете излезлите от строя маншети и гарнитури.
3. Нарушено функциониране на модула за управление на ABS, хидравличната помпа или клапан-регулаторите. Проверете състоянието на компонентите, направете необходимите корекции/заменете дефектните детайли.
4. Налице е неизправност в електрическата верига на колесните датчици/модула за управление на ABS. Внимателно огледайте електропроводите, отстранете откритите дефекти.

Контролна лампа на спирачната система:
1. Спаднало ниво на хидравлична течност в резервоара на главния спирачен цилиндър. Проверете хидравличния тракт на спирачната система за наличие признаци на течове, отстранете откритите проблеми, долейте в резервоара необходимото количество течност от изискуемия вид.
2. Прекомерно износено феродо на спирачните накладки. Проверете, заменете излезлите от строя компоненти.
3. Дефект във веригата на сигналния датчик на контролната лампа. Проверете, направете необходимите корекции, заменете излезлите от строя компоненти.

Замяната на спирачните накладки винаги се извършва в комплект за двете колела от съответната ос!

Контролна лампа за налягането на маслото в двигателя:
Експлоатацията на автомобила при понижено налягане на маслото е изключително опасна предпоставка за сериозни вътрешни повреди на двигателя, свързани със скъпоструващ ремонт. Един от признаците за недопустимо спадане налягането на маслото се явява нарастването на детонациите при работа на двигателя.
1. При сработване на дадената контролна лампа следва незабавно да се угаси двигателя и да се провери нивото на двигателното масло и състоянието на масления филтър. В случай на необходимост долейте съответното количество масло от съда с резервно масло, който трябва да се съхранява в автомобила и да се обновява при всяка смяна на масло.
2. Повреден електропровод на датчика-изключвател на контролната лампа за налягане на маслото. При включено запалване (без да стартирате двигателя) разсъединете електропровода от датчика-изключвател- контролната лампа не трябва да свети, в противен случай проверете електропровода за наличие на признаци от късо съединение на „масата”. Уверете се в целостта на изолацията по цялата дължина на проводите, заменете дефектните елементи на веригата.
3. Нарушена проходимост на мрежестия филтър на маслозаборника. Свалете дъното на картера и почистете филтъра.
4. Нарушена изправност на функциониране на датчика-изключвател на контролната лампа за налягане на маслото. За проверка монтирайте датчик, в чиято изправност сте сигурни.
5. Нарушена проходимост на масления филтър, или са налице течове на масло. Заменете филтъра.

Контролна лампа за задействане на ръчната спирачка:
1. Не е освободен лоста на ръчната спирачка (ръчната спирачка е включена). Не забравяйте да освобождавате ръчната спирачка преди потегляне.
2. Нарушена настройка на датчика-изключвател на контролната лампа, или е налице късо съединение във веригата на неговия електропровод. Проверете, отстранете откритите проблеми.
3. Неизправен датчик-изключвател на контролната лампа. Проверете, направете смяна.


Пътепоказатели (мигачи), аварийни светлини

Сигналните светлини са включени, но работят в непрекъснат режим:
-Неизправен прекъсвач (реле). Заменете излезлия от строя блок.

Наблюдава се едностранен или двустранен отказ на сигналните светлини (от едната или двете страни по посока на движение на автомобила):
1. Неизправна лампа- проверете, като поставите лампа, в чиято изправност сте сигурни.
2. Прекъсване във веригата. Проверете състоянието на съответния електропровод.
3. Неизправен съответния датчик-изключвател, или е налице късо съединение във веригата на неговия електропровод. Проверете, отстранете откритите проблеми, заменете дефектните компоненти.

Не се включва само една от сигналните светлини:
1. Изгоряла лампа. Проверете, направете смяна.
2. Окислени контактни повърхности на цокъла/фасунгата. Проверете, почистете повърхностите.
3. Нарушено качество на заземяване на фасунгата на съответната лампа. Проверете, отстранете прекъсването.


Честотата на мигане на сигналните светлини е силно снижена:
-Монтирани са прекалено мощни лампи. Заменете лампите.

Честотата на мигане на сигналните светлини е силно повишена:
1. Монтирани са недостатъчно мощни лампи. Заменете лампите.
2. Монтиран е прекъсвач не от необходимия тип. Заменете прекъсвача.

Нарушено функциониране на контролната лампа за аварийна сигнализация:
1. Неизправни съответни външни сигнални светлини. Проверете, в случай на необходимост заменете контролната лампа.
2. Неизправен изключвател на аварийната сигнализация. Проверете, в случай на необходимост заменете.

Нарушено функциониране на една от контролните лампи на пътепоказателите (мигачите):
1. Изгоряла лампа. Проверете, направете смяна.
2. Неизправен прекъсвач- проверете, като поставите блок, в чиято изправност сте сигурни, в случай на необходимост заменете.


Клаксон

Липсва звуков сигнал:
1. Изгорял е съответния предпазител.
2. Нарушена изправност на захранването на тромбата (говорителя), или е налице прекъсване в заземителния контур. Проверете. Ако захранването е изправно, проверете тромбата като поставите такава, в чиято изправност сте сигурни. В случай на нов отказ, проверете състоянието на съответния електропровод.

Изменена тоналност на звучене на говорителя:
1. На моделите с една тромба сменете последната.
2. На моделите с две тромби проверете изправността на втората тромба. Последователно разсъединявайки от тромбите електропроводите, проверете изправността на функциониране на всяка една от тях поотделно. Заменете излезлия от строя компонент.
3. Проверете правилността на монтажа на тромбата (-ите)- тромбите трябва да се монтират, сочейки надолу. Уверете се, че във вътрешността на тромбата не са попаднали странични предмети.


Чистачки на стъклата

Чистачките на стъклата не функционират:
1. Изгорял предпазител („бушон”). Проверете, заменете.
2. Неизправен превключвател на управлението. Проверете, отстранете откритите проблеми, в случай на необходимост заменете превключвателя.
3. Нарушено качество на контактни съединения в електрическата верига за чистачките на стъклата. Проверете, зачистете клемите, заменете излезлите от строя елементи.
4. Нарушено качество на заземлението за превключвателя на управлението или приводния електромотор. Проверете, отстранете откритите прекъсвания.

Прегряване на приводния електромотор, включването на чистачките води до изгаряне на предпазителя („бушона”):
1. Налице е вътрешна повреда в електромотора. Заменете.
2. Заклинени, или деформирани рамена на привода за чистачките. Проверете, направете необходимите поправки, заменете излезлите от строя компоненти.

Нарушено функциониране на едното или двете рамена на чистачките при изправна работа на приводния електромотор:
1. Ослабено закрепване на съответната приводна тяга. Проверете, пристегнете закрепването.
2. Ослабено закрепване на оста на привода. Затегнете гайката, в случай на необходимост заменете съответния лост/осов възел на привода.

При изключване четките не се връщат в изходно положение:
1. В резултат на неизправност в превключвателя на управлението е нарушен порядъка на изключване на захранването от приводния електромотор. Проверете, отстранете откритите проблеми.
2. Нарушение във веригата на паркиращия контур на приводния електромотор. Заменете електромотора. Преди монтажа на рамената включете системата с цел изясняване на правилното изходно („паркирано”) положение на чистачките. Завършвайки монтажа, включете чистачките в максимален скоростен режим и се уверете, че четките в крайните си положения не се удрят в облицовката на прозоречния отвор.


Диагностика откази на комбинации от прибори

Скоростомер (спидометър) с механичен привод (гъвкав вал)
Функционирането на скоростомера е напълно нарушено:
1. Приводния вал неправилно е присъединен към възела на измервателя или към водещата предавка. Проверете, направете необходимите корекции.
2. Приводния вал е скъсан, или е станало закръгляне на накрайниците, посредством които се осъществява неговото закрепване в сглобката на измервателя/водещата предавка. Проверете, ако е необходимо, сменете вала.
3. Износена водещата предавка на скоростомера. Проверете, ако е необходимо, сменете.
4. Неизправен измервател- проверете по пътя на замяната с изправен възел. Ако е необходимо, сменете.

Наблюдават се флуктуации (вариране, колебания) на стрелката на измервателя при движение с постоянна скорост:
1. Нарушено правилно полагане на жилото, налице са прегъвания или усуквания. Проверете, направете необходимите корекции, ако откриете признаци от повреди по обвивката, заменете приводния вал.
2. Сглобката на приводния вал се нуждае от смазване. Свалете вала, огледайте го за наличие на повреди (ако е необходимо, сменете), смажете и го монтирайте на мястото му.

Наблюдават се прекъсващи нарушения при функциониране на скоростомера:
1. Нарушена пълнота на присъединяване на приводния вал и надежността на неговото фиксиране в местата на присъединяване (куплунги). Проверете, направете необходимите корекции.
2. Износени (закръглени) накрайници на вала. Проверете, ако е необходимо, сменете.

Скоростомер (спидометър) с електрически привод
Функционирането на скоростомера е напълно нарушено:
1. Неизправен индуктивен датчик на скоростта (VSS- Vehicle Speed Signal). Заменете датчика.
2. Повреден електропровод на участъка от веригата между VSS и скоростомера. Огледайте електропровода, оценете качеството на контактните съединения, отстранете откритите дефекти, заменете повредените компоненти.
3. Повреден измервател- проверете по пътя на замяната с изправен възел. В случай на необходимост, сменете.

Наблюдават се прекъсващи нарушения при функциониране на скоростомера:
1. Нарушено качество на контактните съединения на участъка от веригата между VSS и скоростомера. Проверете, направете необходимите корекции, заменете дефектните компоненти.
2. Неизправен индуктивен датчик на скоростта (VSS- Vehicle Speed Signal). Заменете датчика.


Измерватели за разхода на гориво, температура на двигателя и налягане на маслото
Функционирането на измервателя е напълно нарушено:
1. Изгорял е съответния предпазител. Проверете, сменете.
2. Прекъсване в електроверигата на съответния измервател. Проверете, отстранете откритите дефекти.
3. Неизправен съответния датчик. Проверете, сменете.
4. Нарушена адекватност на монтажа (сглобката) на измервателя или неговия датчик. Проверете, направете съответните поправки.

Нарушена стабилност на показанията на измервателя:
1. Нарушено качество на контактните съединения на съответната електрическа верига. Проверете, отстранете откритите дефекти.
2. Неизправен измервател. Сменете.

Измервателят непрекъснато фиксира максимално показание:
1. Късо съединение на „масата” в съответната електрическа верига.
2. Неизправен измервател. Сменете.
3. Нарушено заземление на измервателя. Проверете, отстранете прекъсването.
4. Нарушена адекватност на монтажа (сглобката) на измервателя или неговия датчик. Проверете, направете съответните поправки.

Източник: http://subaru-forester.5go.ru/html/1_8.htm
С предложение за "Златен фонд"

_________________
„Със себе си съм имал повече проблеми, отколкото с всеки друг човек.” (Дуайт Муди)
Когато си измия колата, върви по-тихо и вози по-меко.
 45

Съб Юли 13, 2013 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В последната категория, диагностика грешни показания на ниво гориво, всичко е залегнато, но има и още ......Като например - двигателят загасва 500 метра след като светне лампата за ниско ниво. Къде е дефекта ?

- Ударено дъно на резервоар, точно под единия поплавък и поплавъкът загубва последните 20-30 % от хода си надолу. Дъното е набито нагоре, под резервоара има пласмасов капак (Легаси), капака си изглежда нормално, защото се е върнал и набитото не се вижда от вън.
Не може да се сложи в групата грешен монтаж, защото колата си е била ОК преди два месеца и никой не е пипал нищо там.

(Случка от миналата седмица)

Съб Мар 15, 2014 3:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Много често се споменава "нарушена настройка на ъгъла на предварението и запалването".Как се настройва този ъгъл, при положение, че автомобилът няма дитрибуторна капачка, а само бобина и ангренажния ръмък е правилно зацепен по белезите?
Става въпрос за Форестър 1-ва генерация 98-ма г.Има едно леко претрисане на двигателя м/у 1500 и 2500 об., без значение дали се подава плавно газ на празен ход или колата е на скорост.

Съб Мар 15, 2014 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор