Автор |
Съобщение |
tst
|
Здравейте,
Имам следното питане: Когато меря нивото на маслото при студен двигател щеката показва две различни нива от от двете си страни - от едната е по-голямо от другата е по-малко.
С кое от двете трябва да се съобразявам? Опитах се да потърся подобен проблем, но уви не успях.
Предварително се извинявам ако питането ми е тъпо.
Колата е Форестер 2.0, 150Hp (бензин), 2011, двигател (FB20)
Разликата не е голяма, но видна - ще се опитам тези дни да кажа колко точно.
|
|
|
Вто Фев 11, 2014 5:27 am |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Постове: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
Ти много рано го мериш в 5.27, сън не си спал. Повечето от форума го мерят на загрял двигател,че като е студен много се омазва щеката.Изчакай 10-на минути след като загасиш двигателя и тогава го измери.
|
|
|
Вто Фев 11, 2014 7:34 am |
|
|
tst
|
Привет, Ами да, просто сън не ме хвана цяла вечер, да му се не види и маслото (все то ни е в устата на Субаровците) Благодаря колега. При случая който описвате няма проблем - и от двете страни е равно
|
|
|
Вто Фев 11, 2014 8:04 am |
|
|
Vmax
|
От едната страна се мери на студен двигател, от другата на топъл. Би трябвало да имаш надписи на щеката - HOT, COLD, от двете страни, или в долната част на щеката или малко над графата за максимум ниво.
|
|
|
Вто Фев 11, 2014 8:54 am |
|
|
tst
|
Сърдечни благодарности. Не съм забелязал да има такива надписи, но най-вероятно причината за това е, че не си слагам очилата
|
|
|
Вто Фев 11, 2014 10:38 am |
|
|
tony
|
И с очила и без тях няма да видиш други надписи по щеката, освен H и L. При този модел липсват споменатите от Vmax индекси. А за проверка нивото на маслото, е ясно. Спираш колата на равен учасък и след 5 мин мериш.
|
|
|
Съб Фев 22, 2014 4:09 am |
|
|
prizov
Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm Постове: 411 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
|
|
Съб Фев 22, 2014 8:00 am |
|
|
plaskom
|
Hot и Cold има на щеката на скоростната кутия. А за двигателя трябва да внимаваш като слагаш щеката "иконката" с маслюнката отгоре да не е с "главата" надолу и като извадиш щеката гледаш само от страната където са белезите и надписите F и L.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Съб Фев 22, 2014 11:24 am |
|
|
Alien Smile
Регистриран на: Пон Дек 12, 2011 11:22 pm Постове: 63 Местоположение: Севлиево/Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
Аз така и не разбрах колегата за какво пита.За ниво на автоматична ск.кутия или ниво на двигателя.
Според мен пита за двигателя.Ако е нивото на двиг.масло не се притеснявай и при мен е така защото щеката ляга под ъгъл и по-логично е да гледаш по-ниското ниво.Ако е за нивото на автомат то там си пише както са ти казали колегите и мненията са ,че се мери по-добре на загряла кола.
Аз искам да допълня темата с едно въпросче: Има ли последствия и какви са ако има да се кара с повече масло? Въпроса ми важи и за авт.ск.кутия и за двигател. В моя случай автоматика има горница от около 0.5см над максимума.За сега около 4мес.карам така и няма видими промени нито течове. Очаквам вашите отговори...
_________________ SUBARU--->FEEL THE MAGIC
|
|
|
Съб Фев 22, 2014 9:18 pm |
|
|
tst
|
Да поизтупам темата.
Преди два дни. при смяна на маслото, съвсем забравих, че не може да се източи цялото масло и сипах толкова, колкото е по предписание - в резултат се появи случая на колегата по-горе.
Въпроса ми е: Трябва ли да се изтегли/източи излишното количество или може да се кара така. Колата е Турбо Фори 2014 и до момента никога не е горяла масло.
Поздрави
|
|
|
Сря Окт 02, 2019 11:17 am |
|
|
Alxx
|
Желателно е да се източи излишното. По-вредно е в повече, отколкото в минус. Особенно ако имаш катализатор.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Окт 02, 2019 6:32 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Кой е "случаят на колега по-горе"?
|
|
|
Сря Окт 02, 2019 8:14 pm |
|
|
tst
|
BAlexandrov написа: Кой е "случаят на колега по-горе"? Съжалявам за пропуска - имах предвид колегата @Alien Smile - случая с повечето двигателно масло
|
|
|
Сря Окт 02, 2019 9:26 pm |
|
|
ico_tech
|
т.е. сипали сте 5.1 лтр? И колко според вас остава неизточено?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Окт 02, 2019 9:56 pm |
|
|
tst
|
ico_tech написа: т.е. сипали сте 5.1 лтр? И колко според вас остава неизточено? Не зная колко остава не източено, но резултата е налице - около половин сантиметър над максимума. Причините за това може да са: 1. Неравен канал 2. Да съм налял по невнимание повече.
|
|
|
Чет Окт 03, 2019 4:53 am |
|
|
ico_tech
|
Разстоянието между двете отметки отговаря на около литър масло. 5-6 мм са около 200- 250 мл. Не мисля, че ще е проблем.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Окт 03, 2019 9:04 am |
|
|
BAlexandrov
|
Не мисля, че е проблем половин см.
Един беше разказвал - някакъв мексикански сервиз в щатите имал оферта 6 л масло + филтър - еди-колко си долара и те опитали да му налеят колкото е по оферта, въпреки, че колата по книжка е за 4 л. Като взело да прелива се усетили...
|
|
|
Чет Окт 03, 2019 10:51 am |
|
|
tst
|
За да съм спокоен току що срещу 1.5лв (спринцовка половин кубик и маркучи за преливане от аптеката ) измъкнах около 300мл през отвора за щеката. Сега е малко под макс. Трябва да вметна обаче, че от предишната смяна на масло извършена в сервиз, също ми бяха сложили повече от необходимото (горе долу пак толкова ) и веднъж компютъра ( на малкия екран) ми даде предупреждение, че системата за изгорели газове трябва да се инспектира. (Abgasreinigungssystem muss überprüft werden - или на английски emission control system must be checked) Явно колегата @Alxx е прав (Благодаря за съвета). Сега ще видя какво ще се случи. Поздрави и Благодаря на всички отзовали се.
|
|
|
Чет Окт 03, 2019 1:43 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Запази си го за по-натам
|
|
|
Чет Окт 03, 2019 2:05 pm |
|
|