Здравейте колеги, от скоро имам 2003 Forester SG 2.0XT AT Това ми е първия японец и съм доста нов в тези среди. Искам да пусна малко инфо и история на моята кола и да задам няколко хиляди въпроса.
Така пъво да уточня, че живея в Англия и цените са в паунди.
Второ да се извиня за дългата тема!
В темата ще видите:
*Инфо за колата
*От къде, какви и за колко съм поръчал части и какво съм направил до сега
*Какво планирам да направя
*Проблемите които имам
*Въпроси които имам
Така, това е най-счупената кола която някога съм си купувал, но съм развълнуван да я стегна и да и се радвам. Купих я с газова уредба King и е била стояла паркирана 5 години преди да я подкарат няколко месеца преди да я взема.Купих я за 1000 кинта (точно колкото бюджета ми за кола
) и съм доста доволен защото соста трудно се намират малолитражки в Англия с газова, а аз меко казано не съм фен на печките та реших да се пусна към субаруто!
Купувам си части от препоръчан ми сайт за Японски части
https://www.importcarparts.co.uk/parts, където продават или оригинални или препоръчани от производител афтърмаркет и Ebay.
До момента съм направил следните неща:
Масла и филтри:
Motul 8100 5w30 за мотора -
https://www.ebay.co.uk/itm/Motul-8100-E ... 2749.l2649Motul Gear 300 75W-90 за дифовете -
https://www.ebay.co.uk/itm/Motul-Gear-3 ... 2749.l2649Fuchs TITAN ATF 4400 Automatic Transmission Fluid за кутията -
https://www.ebay.co.uk/itm/Fuchs-TITAN- ... 2749.l2649Антифриз, спирачна течност и още маско за кутията за хидравлична течност.
Flush на Xado за мотора и Flush на WestWay за кутията както и червена добавка на Lubegard за кутията! Всичко това, както и филтрите бяха 320 паунда! (пиша цени защото ми е интересно дали в България е по евтино )
Свещи NGK Platinum Heath Range 7(препоръчани за субару с газова) - 44 кинта
Бубина оригинална -100 паунда
Кормилни накрайници всички - 50 паунда
Алтернатор (2ра употреба) - 45 паунда
2ри сет джанти алуминиеви 16ки - 30 паунда (много евтино излязоха)
1 бензинова дюза - 30 паунда
Обслужих газовата.
Performance дискове Мtec и накладки Brembo (не са най-големия перформънс, но за парите са доста добре. Слагал съм на 2 други коли и съм доволен) - 230
Стоков кулер с Y образните маркучи (2ра употреба) - 40 паунда
Ангренажен ремък, ролки и помпа(ремъка е Dayco другите части са GMB, KOYO и NTN) + обтяжен ремън и ролка - 260 паундура
Ъп пайп без катализатор с дупка за сензора - 10 паунда (мноооого евтино но не съм сигурен, че ще пасне на мойта кола мисля, че е свалена от импреза 2007ма ама за тия пари ще я пробвам)
Нова капачна на радиатора
Изчистих релсите на шибидаха
Полирах фаровете
и най-важното, оправих шума от вятъра в колата като увеличих уплътненията на вратите и стесних триъгълниците за да прилепнат на хубаво на стъклото.
ПРОБЛЕМИ КОИТО ИМАМ:*След почистването на релсите на шибидаха започна да не се затваря хубаво от лявата страна. Става само като му помогна не знам как изникна от нищото тоя проблем.
*Виене отзад не мога да преценя от къде идва, дали от ляво или от дифа.
* Прекъсване на 2ри цилиндър (P0302) като на делхито показва и (P1235 - multiple cylinder missfire) обаче на FreeSSM показва само (P0302 - cylinder 2 missfire)
*От време на време светва (p0171- system to lean (bank1)) четох в нета, че можело да е много неща включително и ламбда сензор.
*Кутията придърпва (по осезаемо, като сменя на високи обороти) като сменя все едно има един период, дето съм дал гас на полусъединител
*Парното не духа топло.
*изпуснали задни амортисьори
КАКВО ИСКАМ ДА НАПРАВЯ:Освен очевино да си оправя проблемите по колата смятам също:
*махане на първи катализатор
*ремап
*искам да отворя фаровете за да ги почистя и да сложа лед ленти за дневни
*затъмняване на стъклата (че се едно съм в аквариум)
*изработка на Roof cage
*Изработка на стойка за резерван гума зад вратата на багажника
*Инсталиране на 75W ксенон и лед крушки на халогените, габаритите, стоповете и светлината на задната
*поставяне на Android мултимедиа с камера от зад и от ляво да гледа на пред
*мисля да сложа метална мрежа от пред (като на СТИ ама сам ще си го направя, няма шанс да дам 170 паунда за такава) и също на пощата на капака за да не хвърчат разни неща да ми удрят кулера
*боядисам всички избелели пластмаси
Въпроси:*Някакви идеи за шибидаха какво да търся и как да го оправя ?
*Кутията ми за смяна на дискове ли е и ако да, къде в Бг, и колко би струвало
*Ако бучи от дифа какви са ми вариантите ?
*Някакви идеи за парното защо не духа топло ( не духа и студено, но мисля, че няма фрион) парното духа но не мени особено температурата?
*И НАЙ-ГОЛЕМИЯ ми проблем с прекъсването, приемам всякакви идеи! сменени са свещи и бубина на 2ри. Имах затруднения на разбера кой е втори даже още не съм сигурен но има сложена нова бубина на който мисля, че е втори и всички други бубини са разменени.В неделя ще ходя да меря компресия.
*Чува се леко потракване като работи студен двигателя после изчезва дали е опасно и от какво може да е ? Ще направя клипче тия дни.
*Колко би струвало затъмняването на Стъкла в Бг-то и къде да ида ?
*Мога ли само с смяна на лампичките на таблото да го направя да свети бяло ?
какви амортисьори и пружини да търся, че тука намирам само обикновенни, а четох, че имало и подсилени не знам как да ги различа.
*Цените на изброените неща дали са по скъпи в Бг ?
Това е за сега утре другиден ще кача снимки приемам всякакви идеи и съвети за колата. Като цяло съм на ясно, че съм си взел голяма кошница но това е положението и това мога да си позволя сега. Да уточня, че колата не прекъсваше като я взех, а почна 300 км по късно. Понеже съм със счупена тазобедрена кост не можех да тествам лично колата и не съм усетил кутията да е тресяла много, поритваше малко, но реших, че със смяна на масло ще се оправи (предвид факта, че маслото е било минимум на 8 години). след смяната на маслото кутия не рита само приплъзва. Относно шума от вятър през вратите имам снимки и ще кача тема в направи си сам.
Извинявам се пак за дългото четиво, надявам се някой все пак да го прочете и да ми даде идеи.
Благодя и поздрави!