Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:24 pm



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Нов в Субару и ентусиаст! 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 6:50 pm
Мнения: 7
Skype: Z0mbeto
Автомобил: 2003 Forester 2.0T
Телефон: +447474240242
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, от скоро имам 2003 Forester SG 2.0XT AT Това ми е първия японец и съм доста нов в тези среди. Искам да пусна малко инфо и история на моята кола и да задам няколко хиляди въпроса. ROFL :idea:

Така пъво да уточня, че живея в Англия и цените са в паунди.
Второ да се извиня за дългата тема!
В темата ще видите:
*Инфо за колата
*От къде, какви и за колко съм поръчал части и какво съм направил до сега
*Какво планирам да направя
*Проблемите които имам
*Въпроси които имам

Така, това е най-счупената кола която някога съм си купувал, но съм развълнуван да я стегна и да и се радвам. Купих я с газова уредба King и е била стояла паркирана 5 години преди да я подкарат няколко месеца преди да я взема.Купих я за 1000 кинта (точно колкото бюджета ми за кола :D :D ) и съм доста доволен защото соста трудно се намират малолитражки в Англия с газова, а аз меко казано не съм фен на печките та реших да се пусна към субаруто!

Купувам си части от препоръчан ми сайт за Японски части https://www.importcarparts.co.uk/parts, където продават или оригинални или препоръчани от производител афтърмаркет и Ebay.
До момента съм направил следните неща:

Масла и филтри:
Motul 8100 5w30 за мотора - https://www.ebay.co.uk/itm/Motul-8100-E ... 2749.l2649

Motul Gear 300 75W-90 за дифовете - https://www.ebay.co.uk/itm/Motul-Gear-3 ... 2749.l2649

Fuchs TITAN ATF 4400 Automatic Transmission Fluid за кутията - https://www.ebay.co.uk/itm/Fuchs-TITAN- ... 2749.l2649

Антифриз, спирачна течност и още маско за кутията за хидравлична течност.

Flush на Xado за мотора и Flush на WestWay за кутията както и червена добавка на Lubegard за кутията! Всичко това, както и филтрите бяха 320 паунда! (пиша цени защото ми е интересно дали в България е по евтино )

Свещи NGK Platinum Heath Range 7(препоръчани за субару с газова) - 44 кинта
Бубина оригинална -100 паунда
Кормилни накрайници всички - 50 паунда
Алтернатор (2ра употреба) - 45 паунда
2ри сет джанти алуминиеви 16ки - 30 паунда (много евтино излязоха)
1 бензинова дюза - 30 паунда
Обслужих газовата.
Performance дискове Мtec и накладки Brembo (не са най-големия перформънс, но за парите са доста добре. Слагал съм на 2 други коли и съм доволен) - 230
Стоков кулер с Y образните маркучи (2ра употреба) - 40 паунда
Ангренажен ремък, ролки и помпа(ремъка е Dayco другите части са GMB, KOYO и NTN) + обтяжен ремън и ролка - 260 паундура
Ъп пайп без катализатор с дупка за сензора - 10 паунда (мноооого евтино но не съм сигурен, че ще пасне на мойта кола мисля, че е свалена от импреза 2007ма ама за тия пари ще я пробвам)
Нова капачна на радиатора
Изчистих релсите на шибидаха
Полирах фаровете
и най-важното, оправих шума от вятъра в колата като увеличих уплътненията на вратите и стесних триъгълниците за да прилепнат на хубаво на стъклото.

ПРОБЛЕМИ КОИТО ИМАМ:
*След почистването на релсите на шибидаха започна да не се затваря хубаво от лявата страна. Става само като му помогна не знам как изникна от нищото тоя проблем.
*Виене отзад не мога да преценя от къде идва, дали от ляво или от дифа.
* Прекъсване на 2ри цилиндър (P0302) като на делхито показва и (P1235 - multiple cylinder missfire) обаче на FreeSSM показва само (P0302 - cylinder 2 missfire)
*От време на време светва (p0171- system to lean (bank1)) четох в нета, че можело да е много неща включително и ламбда сензор.
*Кутията придърпва (по осезаемо, като сменя на високи обороти) като сменя все едно има един период, дето съм дал гас на полусъединител
*Парното не духа топло.
*изпуснали задни амортисьори ](*,) ](*,) :cry: :cry:

КАКВО ИСКАМ ДА НАПРАВЯ:
Освен очевино да си оправя проблемите по колата смятам също:
*махане на първи катализатор
*ремап
*искам да отворя фаровете за да ги почистя и да сложа лед ленти за дневни
*затъмняване на стъклата (че се едно съм в аквариум)
*изработка на Roof cage
*Изработка на стойка за резерван гума зад вратата на багажника
*Инсталиране на 75W ксенон и лед крушки на халогените, габаритите, стоповете и светлината на задната
*поставяне на Android мултимедиа с камера от зад и от ляво да гледа на пред
*мисля да сложа метална мрежа от пред (като на СТИ ама сам ще си го направя, няма шанс да дам 170 паунда за такава) и също на пощата на капака за да не хвърчат разни неща да ми удрят кулера
*боядисам всички избелели пластмаси

Въпроси:
*Някакви идеи за шибидаха какво да търся и как да го оправя ?
*Кутията ми за смяна на дискове ли е и ако да, къде в Бг, и колко би струвало
*Ако бучи от дифа какви са ми вариантите ?
*Някакви идеи за парното защо не духа топло ( не духа и студено, но мисля, че няма фрион) парното духа но не мени особено температурата?
*И НАЙ-ГОЛЕМИЯ ми проблем с прекъсването, приемам всякакви идеи! сменени са свещи и бубина на 2ри. Имах затруднения на разбера кой е втори даже още не съм сигурен но има сложена нова бубина на който мисля, че е втори и всички други бубини са разменени.В неделя ще ходя да меря компресия.
*Чува се леко потракване като работи студен двигателя после изчезва дали е опасно и от какво може да е ? Ще направя клипче тия дни.
*Колко би струвало затъмняването на Стъкла в Бг-то и къде да ида ?
*Мога ли само с смяна на лампичките на таблото да го направя да свети бяло ?
какви амортисьори и пружини да търся, че тука намирам само обикновенни, а четох, че имало и подсилени не знам как да ги различа.
*Цените на изброените неща дали са по скъпи в Бг ?

Това е за сега утре другиден ще кача снимки приемам всякакви идеи и съвети за колата. Като цяло съм на ясно, че съм си взел голяма кошница но това е положението и това мога да си позволя сега. Да уточня, че колата не прекъсваше като я взех, а почна 300 км по късно. Понеже съм със счупена тазобедрена кост не можех да тествам лично колата и не съм усетил кутията да е тресяла много, поритваше малко, но реших, че със смяна на масло ще се оправи (предвид факта, че маслото е било минимум на 8 години). след смяната на маслото кутия не рита само приплъзва. Относно шума от вятър през вратите имам снимки и ще кача тема в направи си сам.

Извинявам се пак за дългото четиво, надявам се някой все пак да го прочете и да ми даде идеи.
Благодя и поздрави!
 15

Пет Окт 04, 2019 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Welcome to the club :beer:
Двете грешки са типични при проблем с хлабини на клапани. Free SSM трябва да дава и стойност на вакуума- каква е?
След покой от 5 години много неща могат да излязат от рамки.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Окт 05, 2019 8:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честито и дано те радва и по-малко проблеми.

Rongusha написа:
ПРОБЛЕМИ КОИТО ИМАМ:
*След почистването на релсите на шибидаха започна да не се затваря хубаво от лявата страна. Става само като му помогна не знам как изникна от нищото тоя проблем.
*Виене отзад не мога да преценя от къде идва, дали от ляво или от дифа.
* Прекъсване на 2ри цилиндър (P0302) като на делхито показва и (P1235 - multiple cylinder missfire) обаче на FreeSSM показва само (P0302 - cylinder 2 missfire)
*От време на време светва (p0171- system to lean (bank1)) четох в нета, че можело да е много неща включително и ламбда сензор.
*Кутията придърпва (по осезаемо, като сменя на високи обороти) като сменя все едно има един период, дето съм дал гас на полусъединител
*Парното не духа топло.
*изпуснали задни амортисьори ](*,) ](*,) :cry: :cry:


Почни с:
- Парното не духа топло - може да се окаже сериозен проблем, а може и да е по-малък. Защо сериозен. Ако не е обезвъздушена добре охл. с-ма или са тръгнали гаднитури и избутва антифриз в преливното, може да прегрееш двг. Следи си антифриза (в капачката на радиатора - паркираш леко нагоре и гледаш преди всяко студено палене, да е го горе) докато не разбереш защо не духа топло. Ако е с климатроник, може клапата да е с прецакано управление. Може да е запушено радиаторчето в купето. Може и газовото да не е вързано ОК. Изпраителя трябва да е паралелно на радиаторчето, а не последователно - провери го това.
- кутията - голям проблем. аз не мога да се изкажа, че нямам опит, но ако има проблем - най-евтин вариант е да си търсиш направо кутия+диф ИЛИ да минеш на ръчка, но там е филм с конверсията. има клипове доста. дано се включат хора, които са борили проблеми и могат да помогнат и отдалеч.
- за виенето - вдигнете я някъде на подемник, един в колата и слушай. Ако където я вдигате има стетоскоп и някой, който може да го позлва (не че е философия, но си трябва опит) - лесно ще го хванете. при мен примерно се чува отчетливо, че вие от дифа - като карам и при определени суловия си завъртам главата на дясно и се чува по-силно, отколкото от ляво. Ако е диф - най-лесно ще е да си намериш 'нов'. Дори и новият да има виене, ще може да ремонтираш стария докато търкаляш новия...
- system too lean - задължително провери клапаните - гледай вакуума и по него се ориентирай (не случайно, Ицо те е питал колко е) и после търси друго. Така или иначе е добре да се проверят...
- прекъсване - гаден проблем. цилиндрите са така: https://legacygt.com/forums/attachment. ... 1434124477 аз не съм с отделни бобини, та акъл не мога да давам.

- за шибидаха има тема но нещо не я намирам. също и в тубата има доста клипове. моят е различен и не съм пипал форестъров.
- за задни амове на форестър имаше обширна тема. Провери цените на педърс при вас и също така ги монтирай, където ще ти спазват гаранцията, защото излизат дефектни, иначе е добро репение.

Rongusha написа:
Въпроси:
*Чува се леко потракване като работи студен двигателя после изчезва дали е опасно и от какво може да е ? Ще направя клипче тия дни.
*Колко би струвало затъмняването на Стъкла в Бг-то и къде да ида ?
*Мога ли само с смяна на лампичките на таблото да го направя да свети бяло ?
*Цените на изброените неща дали са по скъпи в Бг ?


- пистън слап. нормално е - полите на буталата се свиват след време и си се чува. Докато не стане МНОГО и не спира на топло - изобщо не го мисли. не трябва да има чукане/тропане при подаване и връщане на газ, като е топла, че тогава е друго #-o
- потърси във форума - Vmax наскоро някъде писа за добра фирма, която ползва.
- да, можеш, но ще трябва да си поиграеш на места.
- има по-евтини, има и по-скъпи неща. Като цяло, в БГ са малко по-скъпи части/кнсумативи, но в УК излизат неща на далавера доста по-често, ако следиш аукциони.


Има и друго - сам ли си правиш нещата по колата и до колко имаш условия за това.

:beer: и безаварийно.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Окт 05, 2019 11:35 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 6:50 pm
Мнения: 7
Skype: Z0mbeto
Автомобил: 2003 Forester 2.0T
Телефон: +447474240242
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Цитат:
Почни с:
- Парното не духа топло - може да се окаже сериозен проблем, а може и да е по-малък. Защо сериозен. Ако не е обезвъздушена добре охл. с-ма или са тръгнали гаднитури и избутва антифриз в преливното, може да прегрееш двг. Следи си антифриза (в капачката на радиатора - паркираш леко нагоре и гледаш преди всяко студено палене, да е го горе) докато не разбереш защо не духа топло. Ако е с климатроник, може клапата да е с прецакано управление. Може да е запушено радиаторчето в купето. Може и газовото да не е вързано ОК. Изпраителя трябва да е паралелно на радиаторчето, а не последователно - провери го това.
- кутията - голям проблем. аз не мога да се изкажа, че нямам опит, но ако има проблем - най-евтин вариант е да си търсиш направо кутия+диф ИЛИ да минеш на ръчка, но там е филм с конверсията. има клипове доста. дано се включат хора, които са борили проблеми и могат да помогнат и отдалеч.
- за виенето - вдигнете я някъде на подемник, един в колата и слушай. Ако където я вдигате има стетоскоп и някой, който може да го позлва (не че е философия, но си трябва опит) - лесно ще го хванете. при мен примерно се чува отчетливо, че вие от дифа - като карам и при определени суловия си завъртам главата на дясно и се чува по-силно, отколкото от ляво. Ако е диф - най-лесно ще е да си намериш 'нов'. Дори и новият да има виене, ще може да ремонтираш стария докато търкаляш новия...
- system too lean - задължително провери клапаните - гледай вакуума и по него се ориентирай (не случайно, Ицо те е питал колко е) и после търси друго. Така или иначе е добре да се проверят...
- прекъсване - гаден проблем. цилиндрите са така: https://legacygt.com/forums/attachment. ... 1434124477 аз не съм с отделни бобини, та акъл не мога да давам.

- за шибидаха има тема но нещо не я намирам. също и в тубата има доста клипове. моят е различен и не съм пипал форестъров.
- за задни амове на форестър имаше обширна тема. Провери цените на педърс при вас и също така ги монтирай, където ще ти спазват гаранцията, защото излизат дефектни, иначе е добро репение.


Благодаря колега, за отзива. Страхотни новини, значи ще си правя чисто нова кола ROFL ROFL :beer: :cry:
ще погледна вакума но така, или иначе утре ще меря компресия. Това трябва да покаже ако са клапаните нали :)
Цилиндрите са както си мислех значи това ок.За правенето - правя каквото мога сам. Доста съм надъхан но нямам особен опит и знания, за което не мога имам двама познати майстори тука (само единия има стенд да дигнем колата и той си мести сервиза сега).
Колата е с климатик с врътки, охладителната система ми е много странна и непозната( не сипвам в радиатора а имам съд над 1 -3 цилиндър и друг пластмасов съд до радиатора в който нивото не се променя) колата не грее, стрелката стои на долната (средна) чертичка. Аз съм с настолен компютър и ползвам на жена ми стария пробит лаптоп който няма батерия и не мога да меря живи данни в колата така, че не знам колко точно е температурата.

Ако са ми заминали клапани, каква ми е процедурата и какво трябва да взема като части? Трябва ли като се занимавам и на двете глави да ги сменя заедно с шлайф и гарнитури и да сменям ли и други неща?
За дифа ако вие той, ремонтира ли се или да сменям?
За кутията казваш няма спасение ? Ако сменям кутия задълже автомат, че жена ми не може да кара ръчка :lipseal: :facepalm: ROFL а и четох че ръчните били по чупливи. Друго има ли начин за смяна с 5 степенна АТ или е много главоболие и забелязах, че 4 степенните са 2 вида (моята няма ръчен режим), а имало и такава с ръчен. Коя да търся ?

Благодаря много отново и поздрави :beer: :cool:

Съб Окт 05, 2019 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо виж вакуума на студен двг колко е. По тази схема (http://epc.japancars.ru/subaru/#cmVnaW9 ... cD09MDI%3D ) ако съм улучил мотора си с механично регулиране на клапаните и то се прави и на място (без сваляне на двг) ето така: https://www.youtube.com/watch?v=J3GZB6JhtE4

Другите с пуловете са доста по-сложни и трудни за реглаж на място (ако въобще може).
Първо се прави реглаж и се гледа как е вакуума и после мислиш за сваляне на глави. Ако имаш късмет и не е карана много със затегнали клапани, всичко ще е ОК. Ако са се набили легата или ти е изгорял клапан, може и да е по-евтино - нови глави (стари), пращаш ги на ревизия и после само сменяш, а тези ги пускаш да се продават. Така ще може да движиш, докато го правиш.
При компресията по-скоро няма да се види, според мен.

Относно кутиите - най-най-лесен вариант е просто да намериш читав комплкект (ако вие и дифа) - същият като твоя. Смяна с по-нова кутия (тази с перата) граничи с невъзможното. (не, че е невъзможно, но много малко хора биха се справили и още по-малко биха се хванали - не е ясно компютрите как и дали могат да се превързват и дали няма да трябва допълнителен хардуер да се прави (компютър) = забрави).
Варианта за ремонт не го отхвърляй, но някой с опит трябва да каже в БГ кой и за колко приблизително прави качествени ремонти. Аз сега ще почвам да карам автомата и се надявам да не разбирам ROFL
Изчакай да се включат разбиращите от автомати - може и да не е за сериозен ремонт, а да е от клапан/запушване.... не знам - само си философствам (не ми обръщай внимание :giggle: ).

За антифриза - забравих, че е турбо, затова казах на радиатора. Трябва да следиш нивото в казанчето над двг. Трябва да е пълно до горе (или почити до горе, но близо до ръба) и да е винаги така, като отвориш на студено. На топло е под налягане и не го отваряй.

Щом е с врътки, виж врътката за топло-студено къде и отива жилото и да не се е откачило от клапата. Пробвай да видиш клапата дали движи нормално. Да не би да не ти духа перката?
Как така ни-студено - ни-топло духа? :D
Схеми кое-къде е може да намериш на линка по-горе за клапаните. Най-добре търси по ВИН.


Не се плаши от тези приказки. Много е вероятно и кутията да може лесно да се оправи и двг да мине с реглаж на клапани и да си караш без ядове.
Тук споделям опит от при мен. Звучи абсурдно да купуваш нещо само за да не го махаш от колата, но ако искаш да движи, докато се прави е така. Ако можеш да си позволиш да седи седмица-две на трупчета (докато се прави диф, глави, кутия) - сваляш, пращаш и се надяваш да е добър сервиза (поне в БГ е така), че после ако правиш рекламация... скъпо.
Щом имаш приятле с подемник, освен клапани - изчакай да се премести, защото ще ти е много по-лесно.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Окт 05, 2019 1:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Грешка. Главата ти е с shim-over bucket: http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/
Трудно ще си ги регулираш сам. Трябва да го направи някой с опит и комплект пулове. Извинявам се за заблудата.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Окт 05, 2019 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 6:50 pm
Мнения: 7
Skype: Z0mbeto
Автомобил: 2003 Forester 2.0T
Телефон: +447474240242
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, представа си нямам къде в Freessm мога да намеря замерване на вакум за това замерих всичко което предполагам, че има общо. За физичесно измерване на вакум ще трябва да изчакам някой от механиците ми да ме вземе да свършим работата :) ето и данните :)

https://www.youtube.com/watch?v=h8woN7CV9hk

https://www.youtube.com/watch?v=cKgEDt9D4y0

https://www.youtube.com/watch?v=xR0NY7Urt28

Нед Окт 06, 2019 11:54 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор