Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:41 pm



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
 Форестър: работен режим на перките за охлаждане 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
HUNTERA76 написа:
когато отидете да си закупите термостат ви предлагат два варианта термостат с номер-21210AA030 ОЕМ на цена от 56 лв. който е комплект с гумичката запечатан в червено пликче и сложен в кутийка и втори вариант с номер ОЕМ 21200AA072 на цена от 27 лв. и отделно гумичка за 4 лв. (която по спомен е с ОЕМ номер завършващ на 010) до тук всичко е добре и вие взимате този от 27 лв. монтирате но проблема остава и решавате че щом термостата е оригинален значи проблема е другаде

А дали случайно на този за 56 лв, не си монтирал клапанчето както трябва и за това да се е оправило? Ако се проследи темата, ще се разбере, че само при правилното монтиране всичко е наред.

При мен и при колегата maldoom има "засек" на водната помпа за ''пинчето'' на термостата и ако не го сложиш там не можеш да го затвориш! :beer:
p.s.Колегата maldoom е писал по нагоре в темата за този "засек".

Пет Яну 20, 2017 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
използвам стара тема, тъй като е почти по моя проблем. Става въпрос за Форестър S Turbo 2001,177 hp. Проблемът е следния - при грдски цикъл на движение, както и при изкачване, охл.течност се вдига над макс. в преливното казанче, ако времето на работа е по-продължително при споменатите условия - почти до капачката, като после не се всумква обратно или всумаканото количество е много малко. Колата е обслужена, като са сменени всички консумативи, вкл. термостат и капачка на радиатора, но не и водната помпа. Според майстора ми си е духнала гарнитура. Ок, ама има една питанка - при движение по магистралата със 150-170 течността в преливника почти не си сменя нивото!Т.е. когато водната помпа върти на макс, всичко изглежда наред! Ако гарнитурата е тръгнала, при това натоварване нямаше ли да вкарва повече газове в охл.с-ма и да изхвърли течността през преливното казанче? Водната помпа не беше сменена, тъй като при обслужване със смяна на ангренажен комплект не се препоръчва от производителя.Автомобила е на сравнително малко километри - 140000, като последната година и половина не е каран. Възможно ли е помпата да е корозирала и да няма достатъчен дебит, а от там и да се вдига температурата? Струва ли си да я сменя, пък после пак гарнитрури и пр...

Пет Яну 18, 2019 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според моя скромен опит като сте сменяли антифриза ако не е изтичало отвътре ръждиво и ако термостатната кутия е изглеждала "лъскава" отвътре е много вероятно да нямаш проблем с помпата.За да се "изпасе" турбината трябва да е карана предимно с вода или много слаб антифриз за да се получи кавитация която да я изгрезе.Аз лично никога не съм виждал изядена турбина при чиста вътрешност на охладителната система.Обзалагам се че проблема ти се корени в нещо друго.
Бих заложил на кофти ламели на радиатора,с времето се поразпадат и сериозно влошават охлаждането,и когато караш с висока скорост въздушния поток е достатъчно голям за да охлади ,но не и като е с по ниска скорост. :idea:

Пет Яну 18, 2019 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Ако гарнитурата е тръгнала, при това натоварване нямаше ли да вкарва повече газове в охл.с-ма и да изхвърли течността през преливното казанче?

Не е задължително. При тая скорост охлаждането е доста по-добро предвид въздушния поток, а металите поддават при по-високи температури. Ако изпуска толкова много, че да се влияе от газовия поток в цилиндъра, отдавна да си кипнал и да изхвърляш течност. А, ако беше водна помпа, в задръстване щеше отдавна да си прегрял, нищо, че е зима. Сходна мисъл с твоя механик - гарнитура в начална фаза.

P.S. Мнението на Вальо също вземи предвид, ако си с оригиналния радиатор.
P.S.2 Я, виж когато върти перката топъл ли е радиаторът и отворен ли е термостатът? Моята го е правила от хубав, но неоригинален термостат - пуска перка непосредствено след отварянето на термостата и реално охлажда така или иначе студения радиатор, а моторът грее щото термостатът след 20 сек не е отворен. Нищо, че на него пишеше 78°C.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Яну 18, 2019 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Радиаторът е нов,колеги. Без забележка-няма нито една огъната ламела или замърсяване отвън, но отвътре, съдейки по антифриза, който източвам от преливното казанче...май си е доста "кафяво". При загрял автомобил радиатора е топъл до долу, парното си е в норма,което предполага, че термостата работи . За момента си играя на "сипи ми-налей ми". Преди всяко тръгване проверявам нивото в преливника, ако не си го е дръпнало до където трябва, свлям казанчето, допълвам системата, обезвъздушавам и така до следващия път. Антифриз не губи, течове няма, газова няма. Но има печка, която даже не знам как работи.А пък работи със сигурност, щото като и натисна бутончето за палене(на печката), нещо започва да жужи някъде под акумулатора.Има ли някаква специфика в обезвъздушаването на автомобил с печка?

Съб Яну 19, 2019 7:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няколко сутрини ми изчезна парното,става въздушна възглавница и в разширителя е пълна почти до горе,не си го взема.Оказа се много лек теч от единия маркуч на изпарителя,като изгася и от там кап кап и изтичат 200-300 грама вечер.затегнах скобата оня ден и всичко е ток,огледай много добре за подобни леки течове вСе пак .
Обезвъздушаването трябва да е като кола с газ,аз спирам колата така че предницата да е доста по високо,на студено отварям капачката ,паля и доливам по малко с подаване на газ от време на време да завърти антифриз а с по голяма скорост за да избута въздуха, и така докато почти отвори термостата ,затварям и това е.

Съб Яну 19, 2019 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен също е гарнитура. За да е сигурно това не е лошо да се направи един CO тест на изгорелите газове в охл. течност. Не струва много пари, но ще знае какво да (не) се прави.

Нед Яну 20, 2019 12:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
То се знае какво ще се прави - мотора вън и лагери,сегменти,гарнитури,маркучи и т.н :), колта е купувана с такава цел - да се отваря мотор с цел позасилване на мощността, но ми беше любопитно поведението при различните типове движение...

Нед Яну 20, 2019 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор