Отговори на тема  [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3
 Форестър: работен режим на перките за охлаждане 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
HUNTERA76 написа:
когато отидете да си закупите термостат ви предлагат два варианта термостат с номер-21210AA030 ОЕМ на цена от 56 лв. който е комплект с гумичката запечатан в червено пликче и сложен в кутийка и втори вариант с номер ОЕМ 21200AA072 на цена от 27 лв. и отделно гумичка за 4 лв. (която по спомен е с ОЕМ номер завършващ на 010) до тук всичко е добре и вие взимате този от 27 лв. монтирате но проблема остава и решавате че щом термостата е оригинален значи проблема е другаде

А дали случайно на този за 56 лв, не си монтирал клапанчето както трябва и за това да се е оправило? Ако се проследи темата, ще се разбере, че само при правилното монтиране всичко е наред.

При мен и при колегата maldoom има "засек" на водната помпа за ''пинчето'' на термостата и ако не го сложиш там не можеш да го затвориш! :beer:
p.s.Колегата maldoom е писал по нагоре в темата за този "засек".

Пет Яну 20, 2017 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
използвам стара тема, тъй като е почти по моя проблем. Става въпрос за Форестър S Turbo 2001,177 hp. Проблемът е следния - при грдски цикъл на движение, както и при изкачване, охл.течност се вдига над макс. в преливното казанче, ако времето на работа е по-продължително при споменатите условия - почти до капачката, като после не се всумква обратно или всумаканото количество е много малко. Колата е обслужена, като са сменени всички консумативи, вкл. термостат и капачка на радиатора, но не и водната помпа. Според майстора ми си е духнала гарнитура. Ок, ама има една питанка - при движение по магистралата със 150-170 течността в преливника почти не си сменя нивото!Т.е. когато водната помпа върти на макс, всичко изглежда наред! Ако гарнитурата е тръгнала, при това натоварване нямаше ли да вкарва повече газове в охл.с-ма и да изхвърли течността през преливното казанче? Водната помпа не беше сменена, тъй като при обслужване със смяна на ангренажен комплект не се препоръчва от производителя.Автомобила е на сравнително малко километри - 140000, като последната година и половина не е каран. Възможно ли е помпата да е корозирала и да няма достатъчен дебит, а от там и да се вдига температурата? Струва ли си да я сменя, пък после пак гарнитрури и пр...

Пет Яну 18, 2019 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според моя скромен опит като сте сменяли антифриза ако не е изтичало отвътре ръждиво и ако термостатната кутия е изглеждала "лъскава" отвътре е много вероятно да нямаш проблем с помпата.За да се "изпасе" турбината трябва да е карана предимно с вода или много слаб антифриз за да се получи кавитация която да я изгрезе.Аз лично никога не съм виждал изядена турбина при чиста вътрешност на охладителната система.Обзалагам се че проблема ти се корени в нещо друго.
Бих заложил на кофти ламели на радиатора,с времето се поразпадат и сериозно влошават охлаждането,и когато караш с висока скорост въздушния поток е достатъчно голям за да охлади ,но не и като е с по ниска скорост. :idea:

Пет Яну 18, 2019 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Ако гарнитурата е тръгнала, при това натоварване нямаше ли да вкарва повече газове в охл.с-ма и да изхвърли течността през преливното казанче?

Не е задължително. При тая скорост охлаждането е доста по-добро предвид въздушния поток, а металите поддават при по-високи температури. Ако изпуска толкова много, че да се влияе от газовия поток в цилиндъра, отдавна да си кипнал и да изхвърляш течност. А, ако беше водна помпа, в задръстване щеше отдавна да си прегрял, нищо, че е зима. Сходна мисъл с твоя механик - гарнитура в начална фаза.

P.S. Мнението на Вальо също вземи предвид, ако си с оригиналния радиатор.
P.S.2 Я, виж когато върти перката топъл ли е радиаторът и отворен ли е термостатът? Моята го е правила от хубав, но неоригинален термостат - пуска перка непосредствено след отварянето на термостата и реално охлажда така или иначе студения радиатор, а моторът грее щото термостатът след 20 сек не е отворен. Нищо, че на него пишеше 78°C.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Яну 18, 2019 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Радиаторът е нов,колеги. Без забележка-няма нито една огъната ламела или замърсяване отвън, но отвътре, съдейки по антифриза, който източвам от преливното казанче...май си е доста "кафяво". При загрял автомобил радиатора е топъл до долу, парното си е в норма,което предполага, че термостата работи . За момента си играя на "сипи ми-налей ми". Преди всяко тръгване проверявам нивото в преливника, ако не си го е дръпнало до където трябва, свлям казанчето, допълвам системата, обезвъздушавам и така до следващия път. Антифриз не губи, течове няма, газова няма. Но има печка, която даже не знам как работи.А пък работи със сигурност, щото като и натисна бутончето за палене(на печката), нещо започва да жужи някъде под акумулатора.Има ли някаква специфика в обезвъздушаването на автомобил с печка?

Съб Яну 19, 2019 7:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няколко сутрини ми изчезна парното,става въздушна възглавница и в разширителя е пълна почти до горе,не си го взема.Оказа се много лек теч от единия маркуч на изпарителя,като изгася и от там кап кап и изтичат 200-300 грама вечер.затегнах скобата оня ден и всичко е ток,огледай много добре за подобни леки течове вСе пак .
Обезвъздушаването трябва да е като кола с газ,аз спирам колата така че предницата да е доста по високо,на студено отварям капачката ,паля и доливам по малко с подаване на газ от време на време да завърти антифриз а с по голяма скорост за да избута въздуха, и така докато почти отвори термостата ,затварям и това е.

Съб Яну 19, 2019 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен също е гарнитура. За да е сигурно това не е лошо да се направи един CO тест на изгорелите газове в охл. течност. Не струва много пари, но ще знае какво да (не) се прави.

Нед Яну 20, 2019 12:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
То се знае какво ще се прави - мотора вън и лагери,сегменти,гарнитури,маркучи и т.н :), колта е купувана с такава цел - да се отваря мотор с цел позасилване на мощността, но ми беше любопитно поведението при различните типове движение...

Нед Яну 20, 2019 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 20 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор