Отговори на тема  [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Форестър: работен режим на перките за охлаждане 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте на всички, получи се дълъг пост, надявам се да е полезен. :)

Доскоро имах подобни проблеми с моя форестър - когато загрееше двигателя, независимо дали на бензин или газ, стрелката заставаше в средата на скалата и не мърдаше, но перките се включваха и не спираха докато не се форсира двигателя на място до около 4-5к независимо дали се кара градско или извънградско със 140 км/ч дори и при -8 градуса.

Това не е нормален режим на работа на охлаждащата система!

Колеги, има наистина много варианти, къде може да е проблема и след обикаляне на почти всички форумни сервизи в София които ми предлагаха промивки,датчици,смяна на водни помпи,смяна на радиатори, и след прочитане на стотици страници от чуждестранни форуми аз реших да не минавам по този път и убеден от опита си с автомобилите (а той според мен не е никак малък) че проблема е в термостата а не някъде другаде и се започнаха смените на термостати и следенето на поведението на автомобила и четенето 'живи' данни.
И така колеги накратко след сменени 4 термостата (оригинални) и много километри следене на 'живи' данни чак 4-ия реши проблема.Къде според мен е проблема ,проблема не е в неоригинални водни помпи или пък в неправилно свързани редуктори на ГИ а в некоректно работещ термостат(независимо че е оригинален). В смисъл той работи но не така както е предвидил конструктора на охладителната система.

Няма да ви занимавам с подробностите но когато отидете да си закупите термостат ви предлагат два варианта термостат с номер-21210AA030 ОЕМ на цена от 56 лв. който е комплект с гумичката запечатан в червено пликче и сложен в кутийка и втори вариант с номер ОЕМ 21200AA072 на цена от 27 лв. и отделно гумичка за 4 лв. (която по спомен е с ОЕМ номер завършващ на 010) до тук всичко е добре и вие взимате този от 27 лв. монтирате но проблема остава и решавате че щом термостата е оригинален значи проблема е другаде и се започват промивки, антифризи,добавки за антифриз,промяна свързването на редуктор и стигнете до смяна на водна помпа с оригинална с 'колело' а не с лопатки.
Първите 3 бяха с номер 21200AA072 а 4-ия който реши проблема е този от 56 лв.
Моето мнение е че двата номера се произвеждат от различни производители за Субару и "истинския" е този с номер 21210AA030.

Пиша този пост не за да плюя по търговците на авточасти за това и умишлено не споменавам от къде са закупени термостатите а за да съм в помощ на колегите с подобен проблем.
В заключение искам да изкажа голяма благодарност :bow: на колегата maldoom (който имаше същия проблем) за загубеното време в телефонни разговори който в името на науката :D си смени термостата със стария му за да се потвърди, че това не е частен случай засягащ само моя автомобил.
Ако той прецени може да добави няколко думи.
Надявам се да съм бил полезен :beer:
 55

Сря Яну 04, 2017 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет отново :hello:
В допълнение на предходния ми пост по време на тестовете и следене на живи данни се установи ,че за правилния температурен режим е и от голямо значение настройката на ГИ.
В смисъл трябва да се правят отделни настройки за "зимна" и "лятна" газ.
При мен се наложиха настройки за "зимна' газ защото се оказа,че сместа е бедна с настройките правени лятото.След настройките направени с любезното съдействие на Тони от АВТОСЕРВИЗ ДИНАМИК АРТ ,двигателя заработи с 3 градуса по ниска температура и това доведе до по рядко включване на перките но не реши проблема напълно.
Както написах в предишния си пост проблема се реши напълно с поставянето на "точния" термостат.

Сря Яну 04, 2017 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скоро сменях термостат поради същата причина. Момчетата в сервиза казаха, че е термостата, и да , като го смениха всичко си беше ок. Перките се пускат въртят 40-50сек и спират. Обаче забелязвам, че от време на време, прави същите мизерии, като преди (сиреч, въртят по 2-3 мин и докато не изфорсирам не спират). Сега ще изкарам зимата с този и напролет ще сложа от другия който е комплект.
Евала на теб за упоритостта в това да решиш проблема. Предлагам модераторите да преместят темата в "Златен фонд" защото проблема е доста често срещан.

Сря Яну 04, 2017 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
HUNTERA76 написа:
Привет отново :hello:
В допълнение на предходния ми пост по време на тестовете и следене на живи данни се установи ,че за правилния температурен режим е и от голямо значение настройката на ГИ.
В смисъл трябва да се правят отделни настройки за "зимна" и "лятна" газ.
При мен се наложиха настройки за "зимна' газ защото се оказа,че сместа е бедна с настройките правени лятото.След настройките направени с любезното съдействие на Тони от АВТОСЕРВИЗ ДИНАМИК АРТ ,двигателя заработи с 3 градуса по ниска температура и това доведе до по рядко включване на перките но не реши проблема напълно.
Както написах в предишния си пост проблема се реши напълно с поставянето на "точния" термостат.


Благодарности на всички, които се включиха в търсенето на проблема. Това, което искам да добавя, е че при мен началната заблуда, че причината не е в термостата произтече от това, че след като загрееше колата горната(пластмасовата) част на радиатора , както и маркуча към двигателя бяха топли, но не горещи на допир. Едва след няколко дни и след смяна на температурен датчик, без успех започнах да пипам радиатора в по-долна част, където са ламелите и открих, че самият той си е студен. В момента разполагам с още един термостат - оригинален на цена 27лв, но както колегата разказа смених поставен от мен такъв преди около 6000км със старият си и веднага проблема беше отстранен. За мен повече от ясно , е че този тип термостати създават проблеми и съветвам хората, които имат тези симптоми добре да се убедят дали радиатора е топъл , сиреч дали големия кръг отваря. Едва след това да се търсят причините в други компоненти на охладителната система. Пускам малко снимки и обръщам внимяние на леглото на термостата. Той може да бъде поставен само по един единствен начин поне при мене. Остава радостта от решенето на загадкара, обоекчението, че не сме си съсипали двигателите и поне у мен въпросът: Как е възможно при неадекватно отварящ термостат, малкия кръг и перките да са достатъчни за охлаждането и как за цялото време, 2-3 месеца и повече от 1000-1500км стрелката на температурата не помръдна от нормалното си положение. Дали се касае за неточен уред показващ температурата или сериозни запаси при изчисленията на инженерите, оставям по-компетентни колеги да се изкажат. Успех на всички и безавариина година.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 04, 2017 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Снимайте ги двата термостата - имат ли видими разлики?

Сря Яну 04, 2017 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Снимайте ги двата термостата - имат ли видими разлики?

Нямат видими разлики колега!

Пет Яну 06, 2017 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доколкото си спомням, имаше значение как е монтиран самия термостат... Да не би предишните пъти да е бил монтиран погрешно?

Пет Яну 06, 2017 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Снимки на термостатите


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Яну 06, 2017 4:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси за снимките.
Дупката как я ориентираш при монтаж?

Пет Яну 06, 2017 4:28 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз лично пробвах и няма повече от една възможна посока на монтаж.

Пет Яну 06, 2017 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
HUNTERA76 написа:
BAlexandrov написа:
Снимайте ги двата термостата - имат ли видими разлики?

Нямат видими разлики колега!

Наистина нямат видими разлики,но имат невидими.Термостата от 27 лв. отваря клапата също на 78*,но със значително по малка височина на клапата,което в крайна сметка е по малко сечение на отвора.За това се загрява само половината/горната / част на радиатора.Получава се ограничена циркулация на охладителна течност през главния радиатор.

Пет Яну 06, 2017 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Най-логичното обяснение :beer:

Пет Яну 06, 2017 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Въпроса е да ги сложи и двата в една тенджера и да го докаже :)

Пет Яну 06, 2017 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Vami написа:
Въпроса е да ги сложи и двата в една тенджера и да го докаже :)


Май няма желаещи да готвят термостати :)))) иначе имам още един нов непоставян ако на някой му се играе да измерва.

Пет Яну 06, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm
Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
maldoom написа:
Vami написа:
Въпроса е да ги сложи и двата в една тенджера и да го докаже :)


Май няма желаещи да готвят термостати :)))) иначе имам още един нов непоставян ако на някой му се играе да измерва.


Аз съм ги варил, но резултата е относително точен защото в автомобила охладителната системата е под налягане :idea:

Съб Яну 07, 2017 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, изглежда и аз съм със същия проблем

Някой знае ли в Пловдив откъде мога да закупя оригинален термостат ?

Чет Яну 12, 2017 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 17, 2011 9:50 am
Мнения: 44
Местоположение: Sofia
Автомобил: SUBARU Forester 2.0 - 2003
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Щом искаш да е оРгинален, можеш да си го купиш от mimo13

memberlist.php?mode=viewprofile&u=1534

Не е от Пловдив, от Варна е, но, звънни, поръчай и за ден-два е при теб.
Коректни и точни са, и частите им са на ниво.

Пет Яну 13, 2017 12:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
larry , благодаря за информацията взех си вече на Бер ,ако ми потрябва нещо друго ще звънна на колегата от Варна

Пет Яну 13, 2017 5:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
HUNTERA76 написа:
когато отидете да си закупите термостат ви предлагат два варианта термостат с номер-21210AA030 ОЕМ на цена от 56 лв. който е комплект с гумичката запечатан в червено пликче и сложен в кутийка и втори вариант с номер ОЕМ 21200AA072 на цена от 27 лв. и отделно гумичка за 4 лв. (която по спомен е с ОЕМ номер завършващ на 010) до тук всичко е добре и вие взимате този от 27 лв. монтирате но проблема остава и решавате че щом термостата е оригинален значи проблема е другаде

А дали случайно на този за 56 лв, не си монтирал клапанчето както трябва и за това да се е оправило? Ако се проследи темата, ще се разбере, че само при правилното монтиране всичко е наред.

Сря Яну 18, 2017 9:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vami написа:
HUNTERA76 написа:
когато отидете да си закупите термостат ви предлагат два варианта термостат с номер-21210AA030 ОЕМ на цена от 56 лв. който е комплект с гумичката запечатан в червено пликче и сложен в кутийка и втори вариант с номер ОЕМ 21200AA072 на цена от 27 лв. и отделно гумичка за 4 лв. (която по спомен е с ОЕМ номер завършващ на 010) до тук всичко е добре и вие взимате този от 27 лв. монтирате но проблема остава и решавате че щом термостата е оригинален значи проблема е другаде

А дали случайно на този за 56 лв, не си монтирал клапанчето както трябва и за това да се е оправило? Ако се проследи темата, ще се разбере, че само при правилното монтиране всичко е наред.

със сигурност трябва да се монтира правилно ,т.е. със клапанчето към радиатора ,аз в крайна сметка си взех оригинален от колегата mimo13 ,монтирах го така и сега всичко е наред

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Сря Яну 18, 2017 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор