Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:20 am



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Виене от скоростна кутия 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги,
от година карам Форестър 2.0Х, 2003-а, 125 к. с. Още при купуването му установих леко виене от ходовата част, което се оказа, че е от скоростната кутия. Лошото е, че това виене се усилва с времето и вече е неприятно да се кара тая страхотна кола. Във форума има такава тема, но е за по-различен проблем - при мен шумът не изчезва при натискане на съединителя, а си го има про всякакъв вид движение - и на празен ход, и на скорост, даже и при изгасен двигател при инерция. Виенето се усилва от оборотите и намаля при намаляне на скоростта.
Някой да има идея за проблема и начина за отстраняването му, вкл. и да препоръча качествен сервиз за това? Аз съм от Бургас, но тук няма особено запознати със Субару механици, та и по други градове ще ида, ако има добри отзиви.

Пон Окт 06, 2014 11:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет! Има 3 лагера на първичния вал на кутията, които най-вероятно ще трябва да се сменят. Освен тях малко семеринги, гарнитура и т.н. При работа на колата на място (без да се движи) с натиснат съединител шумът трябва да изчезва. Тогава нищо в кутията не се върти.

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Пон Окт 06, 2014 11:41 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нещо подобно ли е шумът?

https://www.youtube.com/watch?v=cH1FAovHKBY

Пон Окт 06, 2014 11:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за бързата реакция. При движение нищо не спира виенето - и при натиснат, и при отпуснат съединител си вие, и при изключена от скорост. Ако колата е на място, виене няма изобщо, значи отпада първичният вал да е причината.

Пон Окт 06, 2014 11:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
bozzerreaneux написа:
Нещо подобно ли е шумът?

https://www.youtube.com/watch?v=cH1FAovHKBY

Да, точно така звучи - от коментарите отдолу подразбрах, че е нещо свързано с централния диференциал и се налага смяна на някакви 3 лагера?

Пон Окт 06, 2014 12:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А това би трябвало да е същия звук от вътре?
https://www.youtube.com/watch?v=LM0e0dRu2Kg

Ако потвърдиш, явно найстина се касае за тръгнали лагери на диференциала. До колкото гледам споменават за обща бройка на лагерите 4 или 5, но най-добре някой, който познава кутията за 2.0Х да се изкаже също..

Пон Окт 06, 2014 12:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
bozzerreaneux написа:
А това би трябвало да е същия звук от вътре?
https://www.youtube.com/watch?v=LM0e0dRu2Kg

Ако потвърдиш, явно найстина се касае за тръгнали лагери на диференциала. До колкото гледам споменават за обща бройка на лагерите 4 или 5, но най-добре някой, който познава кутията за 2.0Х да се изкаже също..


Да, такъв е звукът, но при по-висока скорост, а при ниска и при спиране се променя значително по честота, даже тогава се усещат и намаляващите обороти на колата.
Значи, проблемът е навярно от средния диференциал, а не от скоростната кутия, така ли?

Пон Окт 06, 2014 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами да така изглежда на пръв поглед. Ето ги виновниците (общо 4 лагера + 1 гарнитурка) http://www.scoobynet.com/subaru-parts-4 ... -need.html

При намаляване на скоростта, звукът все пак продължава да се чува повече като виене, а не преминава в отчетливо и ускорено почукване нали?

Пон Окт 06, 2014 12:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
bozzerreaneux написа:
Ами да така изглежда на пръв поглед. Ето ги виновниците (общо 4 лагера + 1 гарнитурка) http://www.scoobynet.com/subaru-parts-4 ... -need.html

При намаляване на скоростта, звукът все пак продължава да се чува повече като виене, а не преминава в отчетливо и ускорено почукване нали?


Точно така, не преминава към почукване, а си остава виене, което адски дразни. Някаква идея за сервиз и майстор за това, напр. във Варна?

Пон Окт 06, 2014 12:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 12:47 pm
Мнения: 391
Местоположение: София кв.Обеля ул.Илия Георгов
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru под 13 сек на 402м
Телефон: 0888146602
Рейтинг: 198
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
колеги много точно 4-бр са лагерите проблема е че повечето магазини ги няма налични а и 2-от лагерите са само в оригинал . Практиката показва че е хубаво само в оригинал да се слагат щото иначе е проблем . Също така последните лагери който купувах и бяха налични в БГ ги взех от субару моторс а там средната цена на лагерите беше 110лв . Във Субару Партс цените са по ниски но пък ги няма налични .
ТОВА СА ОРИГИНАЛНИТЕ НОМЕРА
Transfer Driven Shaft front bearing, Subaru Part #806322080
Transfer Driven Shaft rear bearing, Subaru Part #806330120
Transfer drive gear bearing, Subaru Part #806230170
Transfer Case Output Shaft Seal, Subaru Part #806735210

_________________
0878146602/0888146602
power tuning
repair and maintenance of Subaru
powered by Dkperformance


Последна промяна DK performance на Пон Окт 06, 2014 2:25 pm, променена общо 1 път


Пон Окт 06, 2014 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

при мен се чува също подобно виене, което в началото беше слабо, но в последно време се усили доста. Чува се само в движение, на място със и без съединител няма никакъв шум. Всичко това съпроводено с леко задържане при пълен ляв или десен завой. Писах в една друга тема, свързана с отиваща си вискомуфа, която всъщност е централния диференциал viewtopic.php?f=5&t=17634 . При прослушване при мен шумът се оказа именно от опашката на кутията, където се намира тази вискомуфа и където има четири лагера. Предполагам същите лагери, за които коментирате. Обяснението беше, че когато силикона в муфата загуби качествата си, муфата не може да компенсира добре скоростите между предния и задния мост, осите се натоварват и по тази причина започва да притиска лагерите, които заминават. Възможно е да се е образувала хлабина в някой от лагерите и да е нарушено съзъбието между запчатките и пиньоните, от където да идва шумът. При всички положения провери и тази виско муфа, така и така ще се плаща за сваляне и отваряне на кутията, може да се използва момента за рециклиране на виското ако е тръгнало. Общо взето така е опасно да се кара, защото има зегерка, която може да изпадне и да пусне стружка, може да се наруши циментизацията на зъбите и т.н., не се компенсират скоростите на двата моста и се натоварват и други части. Лошото на всичко това е цената - в София 250-270 лв за рециклиране на виско муфата, 4 лагера по 40 лв. всеки /който се налага да се сменя/ и около 100-120 лв. за работа. Към това прибави и ново масло за скоростната кутия, ако старото не е сменяно скоро и сметката е сериозна.
 12

Пон Окт 06, 2014 1:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, а инфо за КАЧЕСТВЕНИ сервизи, където СЪВЕСТНО рециклират тези вискомуфи?

Пон Окт 13, 2014 12:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, ще продължа темата още малко, с леки допълнения към мнението на колегата @DK performance .
Ето една снимка на опашката на кутията на Forester 2.0X my03-07
Прикачени файлове:
vv.png

Лагерите са позиции
5 - Roller bearing - product# 806322040
6 - Roller bearing - product# 806330080
27 - Ball bearing - product# 806230170
47 - Ball bearing - product# 806255010
Самата виско муфа е на позиция 42 - Center differential assembly
Освен лагерите следва да се смени и 8 - Oil Seal - product# 806735210, както и гарнитурата, която се вижда на следващата снимка.

ето снимка в детайли на муфата, но е за модела SF my97-02
Прикачени файлове:
111.png

Позиция 6 e зегерката на виско муфата.

Ето и една интересна тема с нагледен материал.

Сега като разглеждам парт каталозите ми прави впечатление, че атмосферните Форестъри с ръчни кутии нямат маслена помпа в опашката на кутията, докато някои от турбо моделите имат такава. Кои от турбо моделите имат маслена помпа и как да видя има ли такава?
Въпросът ми е провокиран от тези таблички, които извадих от менюъла за Forester SF my01-02
Прикачени файлове:
for_trans2.jpg

Прикачени файлове:
for_trans1.jpg

Интересното в случая е, че противно на всякакви мнения, се оказва, че турбо Форестъри за европейския пазар също са с крайно предавателно число 4.44, а не само тези за японския пазар (1.081x4.111=4.443), но пък само европейските са с маслена помпа в опашката на кутията. Играх си с един Gear Ratio Calculator и при FD 4.44 на 5-та скорост при 3000 об. ми изчисли скорост от около 115 км/ч, толкова ми показва и ГПС-а при реален тест с 3000 об. Тази разлика в стойностите - 1.081 и 4.111 в сравнение с 1.000 и 4.444 от броя зъби на пиньона и короната на диф-а ли се получава?

Поздрави!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Окт 13, 2014 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 16, 2015 7:49 pm
Мнения: 7
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте на всички купих си фори преди няколко месеца и си го карам с голям кеф но и мен ме смущава един шум в скоростите който се усилва когато натисна спирачка или сваля предавка също и когато колата е между 1500 и 2300 оборота и пусна газта хабер си нямам какво е но колата е обслужена и всички масла в скорости и диференциали са сменени ще съм благодарен на всеки който изкаже предположение.

Пон Май 18, 2015 10:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте. Да не отварям нова тема ще ползвам тази. Имам същите симптоми като описаните. Притеснението ми е че това виене се появи по път към морето.
Не знам дали мога да се прибера така до София. Има ли опастност тези лагери да блокират и в следствие на това да блокира някоя гума в движение? Колата е аутбек Б12 с ръчни скорости и мотор 2.5

Нед Юни 26, 2022 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор