Автор |
Съобщение |
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
Здравейте, колеги, от година карам Форестър 2.0Х, 2003-а, 125 к. с. Още при купуването му установих леко виене от ходовата част, което се оказа, че е от скоростната кутия. Лошото е, че това виене се усилва с времето и вече е неприятно да се кара тая страхотна кола. Във форума има такава тема, но е за по-различен проблем - при мен шумът не изчезва при натискане на съединителя, а си го има про всякакъв вид движение - и на празен ход, и на скорост, даже и при изгасен двигател при инерция. Виенето се усилва от оборотите и намаля при намаляне на скоростта. Някой да има идея за проблема и начина за отстраняването му, вкл. и да препоръча качествен сервиз за това? Аз съм от Бургас, но тук няма особено запознати със Субару механици, та и по други градове ще ида, ако има добри отзиви.
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 11:04 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Привет! Има 3 лагера на първичния вал на кутията, които най-вероятно ще трябва да се сменят. Освен тях малко семеринги, гарнитура и т.н. При работа на колата на място (без да се движи) с натиснат съединител шумът трябва да изчезва. Тогава нищо в кутията не се върти.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 11:41 am |
|
|
bozzerreaneux
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
|
|
Пон Окт 06, 2014 11:47 am |
|
|
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
Благодаря за бързата реакция. При движение нищо не спира виенето - и при натиснат, и при отпуснат съединител си вие, и при изключена от скорост. Ако колата е на място, виене няма изобщо, значи отпада първичният вал да е причината.
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 11:53 am |
|
|
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
Да, точно така звучи - от коментарите отдолу подразбрах, че е нещо свързано с централния диференциал и се налага смяна на някакви 3 лагера?
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 12:01 pm |
|
|
bozzerreaneux
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
|
А това би трябвало да е същия звук от вътре? https://www.youtube.com/watch?v=LM0e0dRu2KgАко потвърдиш, явно найстина се касае за тръгнали лагери на диференциала. До колкото гледам споменават за обща бройка на лагерите 4 или 5, но най-добре някой, който познава кутията за 2.0Х да се изкаже също..
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 12:19 pm |
|
|
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
bozzerreaneux написа: А това би трябвало да е същия звук от вътре? https://www.youtube.com/watch?v=LM0e0dRu2KgАко потвърдиш, явно найстина се касае за тръгнали лагери на диференциала. До колкото гледам споменават за обща бройка на лагерите 4 или 5, но най-добре някой, който познава кутията за 2.0Х да се изкаже също.. Да, такъв е звукът, но при по-висока скорост, а при ниска и при спиране се променя значително по честота, даже тогава се усещат и намаляващите обороти на колата. Значи, проблемът е навярно от средния диференциал, а не от скоростната кутия, така ли?
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 12:35 pm |
|
|
bozzerreaneux
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
|
Ами да така изглежда на пръв поглед. Ето ги виновниците (общо 4 лагера + 1 гарнитурка) http://www.scoobynet.com/subaru-parts-4 ... -need.htmlПри намаляване на скоростта, звукът все пак продължава да се чува повече като виене, а не преминава в отчетливо и ускорено почукване нали?
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 12:45 pm |
|
|
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
bozzerreaneux написа: Ами да така изглежда на пръв поглед. Ето ги виновниците (общо 4 лагера + 1 гарнитурка) http://www.scoobynet.com/subaru-parts-4 ... -need.htmlПри намаляване на скоростта, звукът все пак продължава да се чува повече като виене, а не преминава в отчетливо и ускорено почукване нали? Точно така, не преминава към почукване, а си остава виене, което адски дразни. Някаква идея за сервиз и майстор за това, напр. във Варна?
|
|
|
Пон Окт 06, 2014 12:52 pm |
|
|
DK performance
Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 12:47 pm Мнения: 391 Местоположение: София кв.Обеля ул.Илия Георгов
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru под 13 сек на 402м
Телефон: 0888146602
Рейтинг: 198
|
колеги много точно 4-бр са лагерите проблема е че повечето магазини ги няма налични а и 2-от лагерите са само в оригинал . Практиката показва че е хубаво само в оригинал да се слагат щото иначе е проблем . Също така последните лагери който купувах и бяха налични в БГ ги взех от субару моторс а там средната цена на лагерите беше 110лв . Във Субару Партс цените са по ниски но пък ги няма налични . ТОВА СА ОРИГИНАЛНИТЕ НОМЕРА Transfer Driven Shaft front bearing, Subaru Part #806322080 Transfer Driven Shaft rear bearing, Subaru Part #806330120 Transfer drive gear bearing, Subaru Part #806230170 Transfer Case Output Shaft Seal, Subaru Part #806735210
_________________ 0878146602/0888146602 power tuning repair and maintenance of Subaru powered by Dkperformance
|
Последна промяна DK performance на Пон Окт 06, 2014 2:25 pm, променена общо 1 път
|
|
Пон Окт 06, 2014 1:42 pm |
|
|
askeless
|
Здравейте, при мен се чува също подобно виене, което в началото беше слабо, но в последно време се усили доста. Чува се само в движение, на място със и без съединител няма никакъв шум. Всичко това съпроводено с леко задържане при пълен ляв или десен завой. Писах в една друга тема, свързана с отиваща си вискомуфа, която всъщност е централния диференциал viewtopic.php?f=5&t=17634 . При прослушване при мен шумът се оказа именно от опашката на кутията, където се намира тази вискомуфа и където има четири лагера. Предполагам същите лагери, за които коментирате. Обяснението беше, че когато силикона в муфата загуби качествата си, муфата не може да компенсира добре скоростите между предния и задния мост, осите се натоварват и по тази причина започва да притиска лагерите, които заминават. Възможно е да се е образувала хлабина в някой от лагерите и да е нарушено съзъбието между запчатките и пиньоните, от където да идва шумът. При всички положения провери и тази виско муфа, така и така ще се плаща за сваляне и отваряне на кутията, може да се използва момента за рециклиране на виското ако е тръгнало. Общо взето така е опасно да се кара, защото има зегерка, която може да изпадне и да пусне стружка, може да се наруши циментизацията на зъбите и т.н., не се компенсират скоростите на двата моста и се натоварват и други части. Лошото на всичко това е цената - в София 250-270 лв за рециклиране на виско муфата, 4 лагера по 40 лв. всеки /който се налага да се сменя/ и около 100-120 лв. за работа. Към това прибави и ново масло за скоростната кутия, ако старото не е сменяно скоро и сметката е сериозна.
|
12
|
|
Пон Окт 06, 2014 1:54 pm |
|
|
RedRevenge
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 1:19 pm Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Skype: kukina74
Автомобил: Subaru Forester ІІ 2.0Х
Рейтинг: 0
|
Колеги, а инфо за КАЧЕСТВЕНИ сервизи, където СЪВЕСТНО рециклират тези вискомуфи?
|
|
|
Пон Окт 13, 2014 12:40 pm |
|
|
askeless
|
Здравейте, ще продължа темата още малко, с леки допълнения към мнението на колегата @DK performance . Ето една снимка на опашката на кутията на Forester 2.0X my03-07 Лагерите са позиции 5 - Roller bearing - product# 806322040 6 - Roller bearing - product# 806330080 27 - Ball bearing - product# 806230170 47 - Ball bearing - product# 806255010 Самата виско муфа е на позиция 42 - Center differential assembly Освен лагерите следва да се смени и 8 - Oil Seal - product# 806735210, както и гарнитурата, която се вижда на следващата снимка. ето снимка в детайли на муфата, но е за модела SF my97-02 Прикачени файлове: 111.png Позиция 6 e зегерката на виско муфата. Ето и една интересна тема с нагледен материал. Сега като разглеждам парт каталозите ми прави впечатление, че атмосферните Форестъри с ръчни кутии нямат маслена помпа в опашката на кутията, докато някои от турбо моделите имат такава. Кои от турбо моделите имат маслена помпа и как да видя има ли такава? Въпросът ми е провокиран от тези таблички, които извадих от менюъла за Forester SF my01-02 Прикачени файлове: for_trans2.jpg Прикачени файлове: for_trans1.jpg Интересното в случая е, че противно на всякакви мнения, се оказва, че турбо Форестъри за европейския пазар също са с крайно предавателно число 4.44, а не само тези за японския пазар (1.081x4.111=4.443), но пък само европейските са с маслена помпа в опашката на кутията. Играх си с един Gear Ratio Calculator и при FD 4.44 на 5-та скорост при 3000 об. ми изчисли скорост от около 115 км/ч, толкова ми показва и ГПС-а при реален тест с 3000 об. Тази разлика в стойностите - 1.081 и 4.111 в сравнение с 1.000 и 4.444 от броя зъби на пиньона и короната на диф-а ли се получава? Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Окт 13, 2014 3:52 pm |
|
|
Boomer565
Регистриран на: Съб Май 16, 2015 7:49 pm Мнения: 7
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 0
|
Здравейте на всички купих си фори преди няколко месеца и си го карам с голям кеф но и мен ме смущава един шум в скоростите който се усилва когато натисна спирачка или сваля предавка също и когато колата е между 1500 и 2300 оборота и пусна газта хабер си нямам какво е но колата е обслужена и всички масла в скорости и диференциали са сменени ще съм благодарен на всеки който изкаже предположение.
|
|
|
Пон Май 18, 2015 10:09 pm |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Здравейте. Да не отварям нова тема ще ползвам тази. Имам същите симптоми като описаните. Притеснението ми е че това виене се появи по път към морето. Не знам дали мога да се прибера така до София. Има ли опастност тези лагери да блокират и в следствие на това да блокира някоя гума в движение? Колата е аутбек Б12 с ръчни скорости и мотор 2.5
|
|
|
Нед Юни 26, 2022 1:37 pm |
|
|