Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:34 am



Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Шум при студен двигател и навъртане на кормилото 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, имам Форестър турбо 2001г. и съм много доволен. Всяка зима обаче като запаля сутрин при завиване се чува едно механично жужене някъде отпред и изчезва като загрее двигателя. Чува се само когато волана е завъртян на някоя посока - когато е изправен го няма, та реших да попитам :)
Не звучи като нещо счупено, просто винаги е там на студен двигател и изчезва като загрее и паднат оборотите.

Поздрави и благодаря предварително!

Пет Ное 28, 2014 10:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Жуженето само при крайно навит волан ли се чува или и вдруго положение?

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пет Ное 28, 2014 10:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
iion написа:
Жуженето само при крайно навит волан ли се чува или и вдруго положение?


Започна ли да го въртя - почва и то :) във всяко положение - би трябвало да е нещо свързано със сервото.. но интересно, че моментално изчезва когато загрее колата..

Пет Ное 28, 2014 11:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Обикновенно жужи в крайни положения понеже се натоварва повече хидавличната помпа. Само предполагам - при теб може да има нещо, което да кара помпата да се товари докато загрее. Като бърза проверка според мен е добре да провериш нивото на течността в кръга на помпата и също дали няма теч от някъде по веригата включително и кормилната рейка - възможно е да има въздух в кръга и след известно време като повърти помпата да го изкарва от системата. Ако е ниско нивото - долей DEXRON-3, иначе може да се повреди помпата ако колата се движи така.

Най-добре обаче мини през сервиз да го видят и чуят :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...
 3

Пет Ное 28, 2014 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
iion написа:
..според мен е добре да провериш нивото на течността в кръга на помпата..


Мерси много!! Под "кръга на помпата" цялото охлаждане ли имаш предвид? Антифриз има догоре, даже му тествах свойствата преди да почнат да падат температурите, а и в пластмасовото казанче също се вижда известно количество антифриз - поне 300мл :)

Пет Ное 28, 2014 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има предвид кръга на хидравликата колегата, от казанчето през долния маркуч до рейката и оттам обратно към казанчето. Преди да тръгнеш да доливаш, според мен най-напред вземи и смени цялото хидравлично масло, също както другите масла и то не е с вечни качества. Със загряване на мотора, загрява и маслото в казанчето ще не ще, до блока си е топло. Така, че ако маслото съвсем е заминало, като загрее просто придобива някакви качества, иначе е като грес. Отваряш, гледаш и душиш в казанчето - ако е сиво-черно и мирише на изгоряло - сменяш. Може да не е от това проблема, но е първото в списъка, както и проверка за течове.
 3


Последна промяна askeless на Съб Ное 29, 2014 12:41 am, променена общо 1 път


Пет Ное 28, 2014 11:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря и на двамата!! Така ще направя!!

Пет Ное 28, 2014 11:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж дали нямаш някой хлабав ремък,нале знаеш някои коли като им са хлабави ремъците как свирят докато загреят.

Съб Ное 29, 2014 7:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Anton Yankov написа:
Виж дали нямаш някой хлабав ремък,нале знаеш някои коли като им са хлабави ремъците как свирят докато загреят.


Не е като от ремък.. хидравликата трябва да е.. след малко слизам долу да "душа" маслото дали мирише на загоряло и да гледам до къде е.. :)

Съб Ное 29, 2014 8:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах същия проблем ,който реших като смених О-пръстените на хидравличната помпа.На студен мотор жужуше на загрят спираше. :idea: Мини през сервиз за хидравлика.

Съб Ное 29, 2014 10:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Евала, мерси много!!!!!! Тъкмо проверих и маслото - бистро е като сълза. Да ме посъветваш за сервиз??

Съб Ное 29, 2014 11:00 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кой град.

Съб Ное 29, 2014 11:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Сори, София.

Съб Ное 29, 2014 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Влез в темата Бели сервизи избери някой, запази си час и успех.Повредата не е голяма ,но може да стане ,ако не бъде решена.

Съб Ное 29, 2014 11:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 17, 2012 1:36 pm
Мнения: 41
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мерси много!! Ще пиша като реша проблема!!

Съб Ное 29, 2014 11:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бях чел някъде, че Субару са коли, които на по-студени температури са склонни да да издават какви ли не шумове (това им е чара :pardon: ) и много хора е възможно да се филмират като дойде първата зима след покупката на колата. Ta докато се опитвах да намеря информация за един друг шум при мен при студено време, се натъкнах на доста информация за твоя, свързан с хидравличната помпа. По-спомен, ставаше въпрос за остарял материал на О-пръстен, който се свива при по-ниски температури и това води до засмукване на въздух през помпата и се получава този звук -
https://www.youtube.com/watch?v=VrwyJQymYjA


Като загрее и се повишат температурите, пръстенът се разширява и уплътнява добре.

От друга страна има и един официален сервизен бюлетин на Субару за проблем с някакъв клапан на помпата, но мисля, че твоят модел не попада там:

Изображение
Изображение
Изображение


Да, ползвам темата за шумове при студено време: някой има ли представа от какво е следния шум:
https://www.youtube.com/watch?v=BjscqMT5VcM


Получава се само при температури под 10 градуса и само в първите 4-5 минути докато колата загрее. Не е свързан с въртенето на волана и така изключих проблем със сервото. (също при мен въпросния О-пръстен беше сменен като взех колата, защото имаше леко "жужене")

До тук се колебая между:
алтернатор;
трансмисия (свиване на метала на студено)

Съб Ное 29, 2014 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно за това говорим о-пръстен ,засмуква въздух когато е за смяна.

Съб Ное 29, 2014 11:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко, a шумът от второто видео имаш ли идея на какво се дължи?

Нед Ное 30, 2014 12:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това което чувам ми прилича на виене на ролка ,при мен Павлин смени ролки на климатик,алтернатор на които лагерите бяха тръгнали и виеха.След ремонта мотора стана доста по тих,казвам мотора защото смених обтегачите и водачите на веригата отделно.Вчера по магистралата я покарах с200 и отгоре супер,да не забравяме и маслото е ново Ред лайн 5-40 от Алекс,мисля че за доста време съм се отървал от шумовете. :beer:

Нед Ное 30, 2014 11:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Голям кеф е да караш тих мотор след като известно време си търпял разни шумове. :smoke:

А мен единственото, което ме озадачава за този шум е, че ако беше от лагера на алтернатора или ролки, би трябвало да се чува и след като колата загрее и да не се влияе от външната температура.

Мога да определя звука точно като виене/свистене на вятър при силно течение или подобно на шума като духнеш в бирена бутилка..Шумът се наблюдава само при ниска скорост 30-50км/ч и само през първите няколко минути докато колата загрее

Явно е голяма мистерия защото във subaruforester.org се коментира от две години и още няма ясно потвърдена причина

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ld-106829/

Пон Дек 01, 2014 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор