Здравейте, имам Форестър турбо 2001г. и съм много доволен. Всяка зима обаче като запаля сутрин при завиване се чува едно механично жужене някъде отпред и изчезва като загрее двигателя. Чува се само когато волана е завъртян на някоя посока - когато е изправен го няма, та реших да попитам Не звучи като нещо счупено, просто винаги е там на студен двигател и изчезва като загрее и паднат оборотите.
Поздрави и благодаря предварително!
Пет Ное 28, 2014 10:35 pm
iion
Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm Мнения: 465 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Жуженето само при крайно навит волан ли се чува или и вдруго положение?
Започна ли да го въртя - почва и то във всяко положение - би трябвало да е нещо свързано със сервото.. но интересно, че моментално изчезва когато загрее колата..
Пет Ное 28, 2014 11:15 pm
iion
Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm Мнения: 465 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Обикновенно жужи в крайни положения понеже се натоварва повече хидавличната помпа. Само предполагам - при теб може да има нещо, което да кара помпата да се товари докато загрее. Като бърза проверка според мен е добре да провериш нивото на течността в кръга на помпата и също дали няма теч от някъде по веригата включително и кормилната рейка - възможно е да има въздух в кръга и след известно време като повърти помпата да го изкарва от системата. Ако е ниско нивото - долей DEXRON-3, иначе може да се повреди помпата ако колата се движи така.
Най-добре обаче мини през сервиз да го видят и чуят
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
..според мен е добре да провериш нивото на течността в кръга на помпата..
Мерси много!! Под "кръга на помпата" цялото охлаждане ли имаш предвид? Антифриз има догоре, даже му тествах свойствата преди да почнат да падат температурите, а и в пластмасовото казанче също се вижда известно количество антифриз - поне 300мл
Има предвид кръга на хидравликата колегата, от казанчето през долния маркуч до рейката и оттам обратно към казанчето. Преди да тръгнеш да доливаш, според мен най-напред вземи и смени цялото хидравлично масло, също както другите масла и то не е с вечни качества. Със загряване на мотора, загрява и маслото в казанчето ще не ще, до блока си е топло. Така, че ако маслото съвсем е заминало, като загрее просто придобива някакви качества, иначе е като грес. Отваряш, гледаш и душиш в казанчето - ако е сиво-черно и мирише на изгоряло - сменяш. Може да не е от това проблема, но е първото в списъка, както и проверка за течове.
3
Последна промяна askeless на Съб Ное 29, 2014 12:41 am, променена общо 1 път
Имах същия проблем ,който реших като смених О-пръстените на хидравличната помпа.На студен мотор жужуше на загрят спираше. Мини през сервиз за хидравлика.
Бях чел някъде, че Субару са коли, които на по-студени температури са склонни да да издават какви ли не шумове (това им е чара ) и много хора е възможно да се филмират като дойде първата зима след покупката на колата. Ta докато се опитвах да намеря информация за един друг шум при мен при студено време, се натъкнах на доста информация за твоя, свързан с хидравличната помпа. По-спомен, ставаше въпрос за остарял материал на О-пръстен, който се свива при по-ниски температури и това води до засмукване на въздух през помпата и се получава този звук - https://www.youtube.com/watch?v=VrwyJQymYjA
Като загрее и се повишат температурите, пръстенът се разширява и уплътнява добре.
От друга страна има и един официален сервизен бюлетин на Субару за проблем с някакъв клапан на помпата, но мисля, че твоят модел не попада там:
Получава се само при температури под 10 градуса и само в първите 4-5 минути докато колата загрее. Не е свързан с въртенето на волана и така изключих проблем със сервото. (също при мен въпросния О-пръстен беше сменен като взех колата, защото имаше леко "жужене")
До тук се колебая между: алтернатор; трансмисия (свиване на метала на студено)
Това което чувам ми прилича на виене на ролка ,при мен Павлин смени ролки на климатик,алтернатор на които лагерите бяха тръгнали и виеха.След ремонта мотора стана доста по тих,казвам мотора защото смених обтегачите и водачите на веригата отделно.Вчера по магистралата я покарах с200 и отгоре супер,да не забравяме и маслото е ново Ред лайн 5-40 от Алекс,мисля че за доста време съм се отървал от шумовете.
Голям кеф е да караш тих мотор след като известно време си търпял разни шумове.
А мен единственото, което ме озадачава за този шум е, че ако беше от лагера на алтернатора или ролки, би трябвало да се чува и след като колата загрее и да не се влияе от външната температура.
Мога да определя звука точно като виене/свистене на вятър при силно течение или подобно на шума като духнеш в бирена бутилка..Шумът се наблюдава само при ниска скорост 30-50км/ч и само през първите няколко минути докато колата загрее
Явно е голяма мистерия защото във subaruforester.org се коментира от две години и още няма ясно потвърдена причина