Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:37 pm



Отговори на тема  [ 141 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
 Решение за увиснала задница 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега , явно не сте се карали въздух , та ми говорите за намаляване , легаси на въздух свалено долу е най-големия боди рол , може да се сравни само с G класа в завой! ;)
Аутбека се клати много по-малко когато са му читави амовете, от личен опит , преди това имах бек.
Колата има предна разпънка от GT , задна щанга 17 мм от легаси GT, а не стандартната 14 мм на легаси /бек , само махнахме задната разпънка ,когато сложихме педерса, но тия дни ще я върна пак.
Няма нищо общо с преди , но според мен почна да се гъне повече колата в завой.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Фев 19, 2019 10:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ванката Панчев, ми писа преди малко, че педерс са одобрили рекламацията ми и ще сменим предните амортесьори гаранционно , така че веднага след това ще мога да кажа дали е имало омекване спрямо новите, макар да съм убеден че има.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Фев 19, 2019 11:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ванката е пич, държи си на реномето. А, аз ти казах - няма тресачки, няма шест-пет. Опитът и усещанията са незаменими.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Фев 19, 2019 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 9:07 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!

Какво бихте препоръчали за бързо повдигане на задницата на фори ? Като казвам бързо имам предвид в рамките на 1 седмица (тоест да се закупят частите от България).
Форито е 2006г 158кс с увиснала задница заради газовата. В момента е 38см. Искам да си стане 43 както си е заводско и след това да му се сложат и подложки за допълнително повдигане.

Някой хора ми казват сменяй амортисьорите + пружините. Други ми казват смени само пружините с по дебели. Трети пък казват че за да сложиш по дебели пружини трябва да подбиеш малко бомбетата с чука за да направиш място на по дебелите пружини :shock:

Та вие какво ще предложите като вариант за вдигане на задницата до 43см ?

Чет Яну 14, 2021 12:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако амортисьорите са нивомати сигурно и те вече ще са поомекнали,затова решението е да се смени всичко едновременно.Най ползваният вариант е амове и усилени пружини на Каяба,но има и други като Педерса и т.н. ;)

Чет Яну 14, 2021 4:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 09, 2018 7:50 am
Мнения: 40
Местоположение: Ямбол
Автомобил: FORESTER (SG)
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Фланци 3см.на предните амове.Смяна на амове и пружини каяба с фланци 5см.отзад. :)
Прикачени файлове:
IMG_20210114_091503.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 14, 2021 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бих ти препоръчал да идеш на тресачка (около 15-20лв.) за да видиш първо в какво състояние са амортисьорите ти.

Варианти:
- При здрави амове - само пружини (пожелание и подложки). Сваляне-качване в сервиз мисля върви около 60-80лв. (х2) за макферсона. За смяна на пружината трябва да се разглоби, така че може да е по-скъпо.
- Смяна амове и пружини (пожелание и подложки) с Каяба - има писано във форума номера на амове и пружини за твоя модел. В този случай слагаш старите (оригинални) тампони, прахоуловители и т.н. или купуваш всичко ново.
- Смяна цял комплект макферсон на Pedders - един от сервизите е официален представител и би трябвало да имат на склад, така че се вместваш в един ден.
- Рециклиране на амовете + нови пружини (пожелание подложки) - има тема, има и отзиви след такова рециклиране.

Практически опит (отдолу-нагоре):

най-долу - оригинални нивелиращи амове и пружини БЕЗ подложки
среда - оригинални нивелиращи амове и пружини С подложки отзад 30 мм
най-горе - оригинални нивелиращи амове с НОВИ пружини И подложки отзад 30 мм
Прикачени файлове:
20200425_205415.jpg


След слагането на новите пружини разликата беше чувствителна във височина (може да не си личи на снимката). Освен това преди смяната, когато беше натоварена, имаше удар в ляво при преминаване през дупка. След смяна на пружините това изчезна.

Моята препоръка е смяна на всичко с ново. Отзиви за Каяба и Педдерс има тук във форума.
НЕ препоръчвам смяна само на пружини при тръгнали амове, още по-малко пък слагане и на подложки.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Чет Яну 14, 2021 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 9:07 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А да забравих да спомена че от зад не е с нивомат а с обикновени амове. Като натисна задницата тя не потъва на долу (е потъва малко но не се люлее като лодка). Вероятно съм само за пружини но така и така ще се разглобява, а и работата е една и съща що да не сменя и амовете.

Ето на колегата @yankosan му се е получило много добре. Я кажи само като отпред си с 3см а отзад с 5см, задницата не е ли ти по висока от предницата ?
Също така слагал ли си подложки на надлъжните носачи щото ми се струва че задната кума ти е избягала малко напред ? може само така да ми изглежда от снимката.



Едит: За тресачка добре но в северозапада не съм чул да имат така че май ще си се сменят амовете и пружините.
Да попитам само, има ли разлика между амовете за фори от 2002 до 2008г. ? В смисъл нещо промяна в захващането или са един модел за всички форита произведени през този период ? Това за нивоматите и обикновените го изключваме. Искам да знам само дали са повече от един модел задни амове и като поръчам да се окаже че не стават :D


Последна промяна mgbagera на Чет Яну 14, 2021 6:40 pm, променена общо 1 път


Чет Яну 14, 2021 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 09, 2018 7:50 am
Мнения: 40
Местоположение: Ямбол
Автомобил: FORESTER (SG)
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Нали целта е да се вдигне задницата.
Няма подложки на носачите, но бива при смянана на амове и пружини задните фланци да са 3-4 най-много см.
Просто ги имах петиците и ги монтирах. С реглажа на задната сходимост обаче видяха зор в севриза.
Съвети не искам да давам, това си направих сам за моите нужди и за сравнително малко пари, които имат значение все-пак!
По язовирите си крача както си искам!

Чет Яну 14, 2021 6:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 29, 2013 9:01 pm
Мнения: 65
Местоположение: софия
Автомобил: Forester 2.0x my2009
Телефон: 088909311
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,Форко стои увиснат от лявата задна страна.Ходих за мнение в няколко сервиза и естествено различни диагнози.1 Уморена пружина .2Амортесъор.Колата е Форестер 2009 sh с самонивелиращи амове.Не тропа не се залюлява в завои,но разликата в височината е 2см.

Пон Мар 28, 2022 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
urabus1 написа:
Здравейте,Форко стои увиснат от лявата задна страна.Ходих за мнение в няколко сервиза и естествено различни диагнози.1 Уморена пружина .2Амортесъор.Колата е Форестер 2009 sh с самонивелиращи амове.Не тропа не се залюлява в завои,но разликата в височината е 2см.


В тази тема и по-долната има инфо:

viewtopic.php?f=7&t=25906&start=140

Тръгнало е задното окачване - в начална фаза си.
Най-правилно е да се смени всичко - пружина, амортесьор и евентуално тампони ( но това се разбира при демонтаж, а тампони никой не държи в сервиза на склад ), та винаги се купуват и трите.

Вече има предлагане - въпрос на избор е.
При Педерс обаче тампоните НЕ стават. Хубавото на Педерс е че имат и усилени пружини в случай че си с газ или товариш колата повече.

Останалото е написано, иска четене - та уважавай труда на хората които са писали в двете теми и ползвай търсачката.

Пон Мар 28, 2022 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 16, 2021 8:11 am
Мнения: 14
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Форестър SG 125к.с.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Изчетох цялата тема и ми е ясно, че е най-добре да се смени комплект, но възможно ли е да се сложат нови обикновени амове(каяба-ако някой знае номер да ми прати) на оригиналните пружини, сега съм с нивелиращи и от едната страна е - 2см, а от другата -1см имам и газова на мястото на гумата? Обмислям и да сложа подложки, че ми е малко ниска като цяло-предни 30мм, задни 40мм и така до някъде да компенсирам ако са омекнали пружините. Фори 2003г. без турбо.

Нед Юли 03, 2022 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пружините на нивомата са по-слаби и не стават. Сменяш всичко.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Юли 03, 2022 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 31, 2018 2:42 pm
Мнения: 39
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XS 2008
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
baki написа:
Малко инфо и от мен.Имам Фори модел SH т.е.2008г. преди около три години ми изпусна единия от самонивелиращите амортисьори.Купих комплект пружини и обикновенни амортисьори и ги подмених.Използвах само старите тампони.Всичко беше ок. до преди месец когато забелязах,че единия амортисьор отново е изтървал.Поръчах си кит на Pedders пълен комплект директно от сайта им-всичко идва сглобено ам. ,пружина ,тампон.Доставка с фирма до Бг.20лв.След монтажа им ми направи впечатление,че задницата стои по високо от преди,като с предните в никакъв случай не беше виснала.Също така видях ,че на старите прахоуловителите не бяха монтирани правилно,което според мен е довело до ртазвалянето на амортисьора.-така ,че следете внимателно какво правят "майсторите".Дано съм бил полезен за някой.


Втори собственик съм на колата от цитата.
Pedders-ите започнаха да тропат преди около година/две километрите са малко 10хил годишно.
Реших да проуча възможностите и стигнах до извода, че най-безпроблемна ще е смяната на амортисьорите със същите.
Така щях да запазя твърдите пружини heavy duty с нормален амортисьор.
Купих ги през софийска фирма представител на марката.
За всеобща изненада обаче (за автосервиза, за мен и за фирмата дистрибутор) диаметъра на буталното стебло е с 4 мм по малък.
Естествено аз не бях поръчал подходящи тампон и прахозащитен маншон.
На първо време след консултация с доставчика подложихме на съмнение дали heavy duty-то не е с по-голям диаметър на стеблото от нормалните амортисьори.
Поръчах си комплект на KYB за стандартните амортисьори в местен магазин (mimo13).
Оказа се че те са за същия диаметър, като старите ми тропащи амортисьори т.е. KYB нормалните амортисьори биха били по-подходящи като диаметър.
Тъй като колата беше разглобена, а деня беше след половината реших да намеря заместител в местните магазини за авточасти.
Благодарение на баща ми, след няколко отказа на различни места, накрая се съгласиха да вадят от склада комплекти и да пробваме.
Пасна от VW Passat B3/B4 / Caddy / Honda Accord всичките модели са от началото и средата на 90-те.

Дано тази информация помогне на някой колега, защото стреса за мен беше голям. Процедурата струваше 160лв и бях на косъм да върна старите тропащи амортисьори.
В крайна сметка нямам представа защо от Pedders са решили да намалят диаметъра на тези амотисьори спрямо всички останали на пазара.

Нед Окт 23, 2022 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Мнения: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Здравейте, ще ползвам темата на колегата ,за което се извинявам, но трябва ли да се минава реглаж след смяна на задни амортисьори и пружини.

Вто Окт 25, 2022 4:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Мнения: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Извинявам се!Колата я купих преди 3 месеца.Задницата беше виснала,като на немска овчарка от сой.Преди седмица смених задните пружини и амортисьори с Каяба и ефекта е поразителен. Предният собственик беше сменил само амовете с тези на Джапан партс и беше сложил подложки 5см на оригиналните пружини. Това го констатира майстора пред мен.Оригиналните пружини са с дебелина на витката 12,4мм, а новите 14,6. Сега без подложки колата е с необходимата височина. Говорим за Фори 2007г. 158к.с. с газ.

Вто Окт 25, 2022 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Мнения: 74
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Някой дали е слагал на задницата от тези амове, гледам че пише че са обикновенни


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 29, 2022 5:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, аз. Общо взето, съм доволен, но не очаквай "уау" ефект. Даже са малко по-меки (возят по-меко) от старите нивомати. Боди рол-ът намаля, но незначително. За по-добра стабилност в завой трябва по-дебела задна стабилизираща щанга - 17 мм е фабричната, слага се 19, 20 или 22 мм. При мен задницата се повдигна малко, около 1-2см, не съм мерил колко точно. Сменя се всичко: амортисьори, пружини, тампони, маншони задължително. Стъблото на оригиналните нивомати е доста по-дебело, което налага смяната на тампоните и маншоните. Освен това нивоматите са доста по-твърди, съответно старите пружини идват много "меки" за новите амове, ако не ги смениш, задницата "кляка" драстично, писано е немалко по темата. А ако си с газова бутилка отзад (Bi-fuel) - трябват усилени пружини... Аз взех пълния комплект от Мимо13, препоръвам го. Обади му се, ще ти даде ценни напътствия относно тази конверсия.
Има и други опции - амове Каяба (отново се сменя всичко), и комплекти Pedders, също има има писано по темата доста.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 29, 2022 9:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2022 4:29 pm
Мнения: 18
Автомобил: subaru forester
Телефон: 0888858578
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Аз сложих това и съм доволен:
Амортисьор Каяба kyb334344 и 334345 по 200лв. бр.,пружини kyb ra 6028 по 74,51лв.бр. и тампони kyb sm5422 по 66,53лв,бр.

Нед Окт 30, 2022 1:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm
Мнения: 50
Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 6 години експлоатация на pedders heavy duty-kit пружината на задния ляв амортисьор се счупи . Добре че е на последната витка от към тарелката , по нищо не се усещаше че е счупена , наведох се да ударя една водоструйка на подкалника и тогава я видях , а не съм товарил колата от лятото за морето . Във вторник ще заръчам само пружини каяба RA6028 , че нещо не ми се купуват pedders .

Нед Апр 30, 2023 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 141 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор