Автор |
Съобщение |
rumba jazz
Регистриран на: Чет Юни 04, 2015 11:15 pm Мнения: 3
Автомобил: Forester
Телефон: +359879336995
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. От няколко месеца съм собственик на Лесничей(че) и сега разбирам, че съм си губил времето с други марки автомобили. Но както и с всички останали, тук-там, се появяват някои дребни проблемчета. Моят е следния: резервоара събира налягане от бензиновите пари( особено през жегите). Погледнат от долната страна има кутия с активен въглен през която трябва да минават парите и да се пречистват за екологията. До нея има монтирана друга кутийка, колкото половин цигарена. Най-вероятно това е клапана за обратното налягане, който не работи. Имате ли идея, дали той подлежи на ремонт или трябва да се търси друг работещ и дали това е действително този клапан. На доста неудобно място е монтиран, гайки и болтчета са корозирали прилично и ако трябва да се сваля, борбата ще е безмилостно жестока. Ще съм Ви много благодарен, ако ми помогнете логистично с този проблем, ако някой е имал сходен такъв. Автомобила е произведен през 2003 година, но съм много доволен от това което показва на асфалта и извън него.
|
|
|
Пет Юни 05, 2015 7:27 am |
|
|
1040
|
Здрасти колега. Налягане ли има в резервоара или вакуум?
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Пет Юни 05, 2015 7:55 am |
|
|
quietriot
|
И моя чат пат има вакум, ма то с тая газ само пари има вътре ;-)
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пет Юни 05, 2015 5:16 pm |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 7:42 am |
|
|
1040
|
Кое създава налягане в резервоара колега? Помпата, която е в него ли ? Или разликата в температурите на горивото?
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 8:47 am |
|
|
valqk
|
Всъщност, така и не разбрахме, вакуум ли е или налягане. Ако е вакуум - мисля е нормално. Виж, ако е налягане - не е.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 9:25 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Не е вакуум, а налягане - като отвъртиш капачката и вика Пффт! А бензиновата помпа в този случай ако работи докато колата се кара на газ според мен е нормално, защото бензина, знаете е летлив - когато е малко количеството в резервоара той само циркулира - помпата го вдига и после го връща през "излишното гориво". Нормално е да се изпарява повече и да създава по-голямо налягане отколкото клапанът, примерно може да изпусне... Така поне мисля аз.
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 9:30 am |
|
|
valqk
|
Интересно. Нека все пак и питащият сподели. Аз кола, която да има налягане в резервоара не съм виждал. т.е. поне за мен, не е нормално. Нека специалистите се изкажат, но за мен, нещо, някъде е или запушено, или за смяна. Също така, ако е пълен резервоара и е на жега колата... дали няма да стане проблем, заради разширението на бензина?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 9:37 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Това имам пред вид.
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 9:53 am |
|
|
1040
|
Да го правиме бавно това е ясно. Но ще обесни ли някой как се получава налягането в резервоара? Тази капачка едва ли е на кола с фабрична газ.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 10:53 am |
|
|
joeless
Регистриран на: Пон Апр 21, 2014 8:52 am Мнения: 190 Местоположение: В. Търново
Автомобил: Христофор
Рейтинг: 74
|
Все си мисля че в гърловината на резервоара има още една по-тънка тръбичка която се явява точно (1)отдушник за изпаренията и (2) за да не бълбука като наливаш. Вероятно с времето тази тръбичка се затлачва, как се чисти нямам идея, на всичките ми коли досега лятото като отворя капачката да доливам е правело фшшшт. Проблеми не е имало от това, и не съм чувал някой да е имал. А, само на служебното берлинго, впрочем, не прави фшшшт, ама на него всеки ден и то сутрин рано по хладно му се отваря капачката за доливане на горивце. Може би именно заради това. Карай спокойно.
_________________ Subaru Forester 1998 - 2.0MT [122]
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 11:28 am |
|
|
rumba jazz
Регистриран на: Чет Юни 04, 2015 11:15 pm Мнения: 3
Автомобил: Forester
Телефон: +359879336995
Рейтинг: 0
|
Колеги, в резервоара се получава налягане и при отваряне на капачката излизат парите под доста голямо налягане. Трябва да я държиш здраво зада не ти я изхвърли от ръката, някой път, когато е жега. Опасявам се да не се спука някъде нещо, та после по-голям яд. Самата капачка им еднопосочен клапан, който пропуска въздух само навътре, в резервоара. Четох някъде( за жалост нямам спомен къде), че парите минават през кутията с въглена, която е до резервоара от дясно по посока на движението, след което през клапан отива в смукателните колектори. Там някъде по пътя се получава проблема. Та молбата ми беше, ако някой си е блъскал главата в такъв проблем и има желание да сподели опит, ще му бъда много благодарен.
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 5:52 pm |
|
|
1040
|
Никой до сега не обясни как се получава това налягане в резервоара. И реално какво се оказва, че колата има проблем и затова има налягане. При чисто нова кола също ли го има този проблем с налягането ? Или там просто парите си минават по пътя с филтъра и се изгарят от мотора след като клапана монтиран на колектора отвори, когато еку-то му каже. Защо всеки казва нещо , което му се е случило и никой не казва реална причина на проблема? Форума е място за да се изказваш подготвен с информация, така, че да подпомагаш четящите, които не са малко. Когато четем мнения на кой му имало налягане и на кой вакуум пълним излишна информация във форума.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Съб Юни 06, 2015 6:17 pm |
|
|
quietriot
|
Аз нямам идея откъде е проблема, може би се запушва отдушника<3 но ту го има, ту го няма и май е само лятото.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Нед Юни 07, 2015 6:06 am |
|
|
Alxx
|
Аз не видях да се споменава проблем с колата? При нормално атмосферно налягане и температури, бензинът изпарява. Съответно като е затворен в резервоар ще изпарява докато свободният обем не се насити с пари и не достигне равновесно налягане. Съвсем логично като отвориш капачката е да изпуска насъбралите се пари. Не виждам проблем. Тенчо да подсказва, тоя клапан излизаше ли на диагностика?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Юни 07, 2015 1:29 pm |
|
|
1040
|
Излиза си. Все пак ECU-то го управлява.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Нед Юни 07, 2015 1:51 pm |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Мнения: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Ето това е схемата.
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Юни 08, 2015 7:11 am |
|
|
rumba jazz
Регистриран на: Чет Юни 04, 2015 11:15 pm Мнения: 3
Автомобил: Forester
Телефон: +359879336995
Рейтинг: 0
|
Те това е работа, благодаря!
|
|
|
Сря Юни 10, 2015 5:04 pm |
|
|
msdjorjo
Регистриран на: Нед Сеп 07, 2008 9:41 am Мнения: 874 Местоположение: Варна
Skype: msdjorjo
Автомобил: LEGACY 2.0 my95/2.5 my99
Телефон: 0889014565
Рейтинг: 47
|
налягането се получава един път от загряването на горивото и втори път от бензиновата помпа.помпата нагнетява гориво към инжекторите там то се стопля.има трабичка която отвежда излишното гориво отново в резервоара.понеже е доста нагрято и в летливо състояние преминава през"филтъра" намиращ се в дясната част на задната броня за да се втечни.на модели след 2000г.,ако това налягане липсва,светва и чека.налягането спомага работата на помпата при рязко подаване на газ(кикдаун) или каране във високи обороти.проблем е ако след продължително каране не чуете звук от издишане при развиване на капачката на резервоара.това означава че системата има пробив някъде.ако не е маркуч то най-вероятно е корозирала тръба за зареждане(гърловината)
_________________ Ако искаш да си щастлив един ден - напий се! Ако искаш да си щастлив един месец - ожени се! Ако искаш да си щастлив цял живот - карай Субару! http://betoteh.com/bg/index.html
|
|
|
Сря Юни 10, 2015 8:28 pm |
|
|
1040
|
Цитат: понеже е доста нагрято и в летливо състояние преминава през"филтъра" намиращ се в дясната част на задната броня за да се втечни Това сигурно ли е? Цитат: налягането спомага работата на помпата при рязко подаване на газ(кикдаун) или каране във високи обороти За тази цел има нещо наречено бензинов регулатор, когато подадеш рязко газ вакуума на мембраната на регулатора изчезва и последния покачва налягането с 0.5 бара.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Сря Юни 10, 2015 8:39 pm |
|
|